Škoda ukázala premiérovi také Superb Cesar. Umí autonomně parkovat

Automobilka Škoda má již k dispozici funkční prototypy superbů s technologiemi pro budoucnost.

Škoda už v reálném provozu testuje plug-in hybridní verzi modelu superb kombi. Jeden exemplář zástupci automobilky ukázali premiérovi Sobotkovi při jeho návštěvě v areálu továrny. Zde se konalo setkání zástupců automobilového průmyslu se členy vlády na téma budoucnost tohoto odvětví v České republice.

Technická data o voze zatím Škoda utajuje, nicméně je jisté, že právě tento model, který v roce 2019 Škoda začne prodávat, bude první Škodovkou s elektromotorem pod kapotou. Redaktorovi deníku Autorevue.cz se podařilo pořídit snímek uspořádání obou pohonných jednotek prototypu pod kapotou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Prototyp má podle našeho zkoumání normální velikost kufru, dobíjecí zásuvka je na předním blatníku

Škoda se také pochlubila svým pokrokem v oblasti autonomního řízení vozů. Před budovou Škoda Auto muzea ukázala způsob pojíždění vozu vpřed i vzad pomocí ovládání z displeje mobilního telefonu.

"Bude se to hodit například těm, vedle jejichž vozu bezohledný motorista zaparkoval tak těsně, že dveřmi již dovnitř nelze nastoupit, případně těm, kteří jsou nuceni parkovat v úzkých garážích," vysvětluje Petr Kristl, vedoucí vývoje elektronických systémů a osvětlení Škoda Auto.

Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI

Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI

Aplikace v mobilu umožňuje na dálku nastartovat automobil (nutností je automatická převodovka) a pomocí zvoleného písmene D nebo R určit směr pohybu. Volant ovládat nelze, auto tedy může jet jen přímo vpřed či vzad. Pokud řidič drží prst na displeji mobilu, vůz se pohybuje. "Délka takové autonomní jízdy není omezena, řidič však musí vždy být nejdále několik metrů od vozidla," dodal Kristl na dotaz redaktora Autorevue.cz.

Ani v tomto případě představitelé automobilky nechtěli sdělit, kdy se tato technologie dostane do sériových vozů.

Připomeňme, že zatím ji nabízejí svým zákazníkům prémiové značky, například Mercedes-Benz a BMW.

Současně již má Škoda vyvinutou další generaci parkovacího asistenčního systému. Opět ve vozech s automatickou převodovkou nyní umí sám volit směr dopředu a dozadu, a také včas zabrzdit.

Snímky dokumentující prototyp superbu se zabudovanou technologií autonomního parkování si můžete prohlédnout níže:

Klepněte pro větší obrázek

bazar

BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 219 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 183 232 km
Cena: 274 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 213 397 km
Cena: 152 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků