Škoda ukázala premiérovi také Superb Cesar. Umí autonomně parkovat

Automobilka Škoda má již k dispozici funkční prototypy superbů s technologiemi pro budoucnost.

Škoda už v reálném provozu testuje plug-in hybridní verzi modelu superb kombi. Jeden exemplář zástupci automobilky ukázali premiérovi Sobotkovi při jeho návštěvě v areálu továrny. Zde se konalo setkání zástupců automobilového průmyslu se členy vlády na téma budoucnost tohoto odvětví v České republice.

Technická data o voze zatím Škoda utajuje, nicméně je jisté, že právě tento model, který v roce 2019 Škoda začne prodávat, bude první Škodovkou s elektromotorem pod kapotou. Redaktorovi deníku Autorevue.cz se podařilo pořídit snímek uspořádání obou pohonných jednotek prototypu pod kapotou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Prototyp má podle našeho zkoumání normální velikost kufru, dobíjecí zásuvka je na předním blatníku

Škoda se také pochlubila svým pokrokem v oblasti autonomního řízení vozů. Před budovou Škoda Auto muzea ukázala způsob pojíždění vozu vpřed i vzad pomocí ovládání z displeje mobilního telefonu.

"Bude se to hodit například těm, vedle jejichž vozu bezohledný motorista zaparkoval tak těsně, že dveřmi již dovnitř nelze nastoupit, případně těm, kteří jsou nuceni parkovat v úzkých garážích," vysvětluje Petr Kristl, vedoucí vývoje elektronických systémů a osvětlení Škoda Auto.

Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI

Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI

Aplikace v mobilu umožňuje na dálku nastartovat automobil (nutností je automatická převodovka) a pomocí zvoleného písmene D nebo R určit směr pohybu. Volant ovládat nelze, auto tedy může jet jen přímo vpřed či vzad. Pokud řidič drží prst na displeji mobilu, vůz se pohybuje. "Délka takové autonomní jízdy není omezena, řidič však musí vždy být nejdále několik metrů od vozidla," dodal Kristl na dotaz redaktora Autorevue.cz.

Ani v tomto případě představitelé automobilky nechtěli sdělit, kdy se tato technologie dostane do sériových vozů.

Připomeňme, že zatím ji nabízejí svým zákazníkům prémiové značky, například Mercedes-Benz a BMW.

Současně již má Škoda vyvinutou další generaci parkovacího asistenčního systému. Opět ve vozech s automatickou převodovkou nyní umí sám volit směr dopředu a dozadu, a také včas zabrzdit.

Snímky dokumentující prototyp superbu se zabudovanou technologií autonomního parkování si můžete prohlédnout níže:

Klepněte pro větší obrázek

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků