Koncept Škoda Tudor byl vlastně hotovým autem. Do výroby se však nedostal

54 komentářů

Sufty
26. prosince • 16:19

Nemyslíte si že je to už jedno ? Naco řešit něco co není a ani nebude ? Nebo to je jen aby se o tom psalo a byla nějáká reklama ?

Petr
20. prosince • 22:23

Mohlo by to být zajímavé auto a i žádané nemůžu se ubránit dojmu že Audi u modelu A7 se inspirovala zadní části vozu naší starou škodou Rapid nebo Garde hlavně tou zádí a zadnímy světlý

Nite
20. prosince • 14:06

Zas o jednu "nádheru" míň jestli by to mělo úspěch už je jen spekulace každopádně ty zadní světla jsou strašný.

Ernie
10. prosince • 23:33

Niekto zle dolepil pismeno "D" na 3. dvere... 3-[

Rosťa
10. prosince • 18:49

Na první pohled mi to přijde jako klasická jedničková octavka. Cože na tom konceptu mělo být tak jedinečného? Možná, že je nakonec dobře, že to škodovka nevyrobila, protože co já vím, tak koncepty a výsledné provedení se ve škodovce dost liší ( k horšímu), alespoň, tak to vidím já, co vy?

Flexi
10. prosince • 11:52

Docela se divím že do toho nešli nebo to nebyla ta správná vize ? Ale jakože se tomu moc nedívím málo co dotáhnou dokonce a bojí se novinek nebo ne ? Zbytečný řešit co by mohlo být když to není ne ?

Phoenix
10. prosince • 10:25

V podstatě by se dalo říct, že na prototypu Tudoru si koncern vyzkoušel, jak budou lidi reagovat na podobný typ auta. Nezapomínejme, že třeba takové Audi A5 se dostalo do výroby až v roce 2007. A do té doby v rámci svých mainstream značek koncern nic takového neměl... Takže třeba fakt byl určen jen jako testovací vzorek s tím, že se někdy jako Škoda vyrábět nebude, ale že se toho ujme jiná značka...

Čenda
10. prosince • 9:48

Teda ty zadní světla vypadají hrozně, ostatně jako skoro všechny následující modely co kdy Škoda vydala, ať už takové designové prasárny jako rozdělená přední světla u oktávy. Komu by se tohle auto mohlo líbit?

Liptovská parenica
9. prosince • 20:57

ten zadek nemá chybu. celé je to moc povedené

FM
9. prosince • 19:43

Nejsem žádný odborník jednoduše koncern nechal vystavit koncept .Čekal na reakci .Samozřejmě v případě propadáku by ostuda připadla Tudoru.Ohlasy kladné ,takře to risknul a po mírných ůpravach posla do výroby A 5 coupe
Přece by koncern nenechal sklízet ovace ŠKODA auto !

Sir_CHerokee
9. prosince • 17:29

Je to smutné, škoda tímto vozem mohla vystoupit z řady spotřebního masového šedého průměru. Viděl jsme na vlastní oči, pohledné auto!

Zdeněk
9. prosince • 17:26

Já jsem pár let od představení Tudoru někde četl rozhovor s jedním s designérů Škody-Auto. Byla tam tehdy odpověď proč se nevyráběl. VW rozhodlo vzít jeho koncepci designu a postavit místo Škody auto pod značkou Audi. Na a skutečně, podívejte se na první generaci A5 Coupé, k designu Tudoru má velmi blízko.

Tony
9. prosince • 15:25

Vezměte malé auto v opuchlé kastli (třeba oktávku) a odstraňte z něj praktické prvky (například kufr) a hle, Tudor je na světě. Zaručený prodejní propadák. Naštěstí měli Němci rozum.

Q
9. prosince • 17:49

Jsou tady dvě ale.
1) Cílem takových aut není trhat prodejní rekordy, ale zlepšit image. První generace Superbu byla prodejně taky slabá, ale z marketingové hlediska to byl úspěch, protože se Škodovka dokázala etablovat v kategorii dražších aut.
2) Díky snížení linie střechy nevypadá Tudor opuchle. Rozhodně vypadá lépe než Superb, kterému zakulacená střecha neseděla už tehdy, natož dnes.

JK
9. prosince • 14:42

Ono je obecně u Škody škoda každého nerealizovaného konceptu. Koncepty má nápadité a vizuálně atraktivní. Série je potom otřesným zklamáním. Mezi největší patří například Roomster koncept - vypadal skvěle, série je synonymem pro spousty vulgarismů, které jsou však možná hravější a nápaditější, než model na který padají. Ze současnosti Koncept SUV vision S - nádherná práce vs. Kodiaq, který vypadá otřesně a působí neuvěřitelně lacině. Škoda vision C vs fádní a bezpohlavní třetí Superb. Co se dá dělat, je to š(Š)koda. Simply Boring.

Mirek
9. prosince • 13:44

Vždyť za tím konceptem nestála ani automobilka, navíc Superb byl postaven na o genaraci starším Pasatu, tedy ne zrovna sportovním autě a kupé 193koňmi taky nebylo moc důvodů ke koupi a to ještě nevíme co to vážilo. Škodovka prostě kupé dělat nebude, jejím cílem je dělat nudná auta.

Jiří
9. prosince • 14:12

genaraci starším Passatu určeným pro čínu..

Jim
9. prosince • 13:36

Podstata věci spočívala v tom, že si nechtěli s*át do vlastního hnízda. Hodně lidí by koupilo levnější Tudor a ne dražší Audi. Ostatně tu chybu později stejně udělali. Loni v Emdenu třikrát na týden zastavili výrobu Passatu pro slabý odbyt. Němci už dávno nepovažují Škodu za českou značku a raději kupují Superb s výbavou než holý a dražší Passat.

neodborník
9. prosince • 15:10

A odkud víte, co Němci za co považují, že třeba Superb je "německý" a co kupují raději, podle sebe soudím druhé ? Jenom lovíte laciné senzace uvařené z vody, tímhle se bavíte v Bol-Kvasinách o pauzách? Až se to někdy zastaví na tři nepodstatné dny v Kvasinách, čím to bude ? Nekupují si spíš Němci Superba místo Mondea, to už skoro nejde na odbyt. A hlavní podstatný důvod, doba SUV, větší a prý bezpečnější, klasiku ne, sedany nééé.

MUDr. Chocholoušek
9. prosince • 14:20

Ukažte mi jednoho člověka, který místo Audi koupí Škodovku. Já takového ještě nepotkal.
Tudor byl pro fleet prakticky neprodlený. Od začátku se vědělo, že zůstane jen u studie.

Bagr
10. prosince • 7:18

Tak gratuluji k prvnímu setkání. Já měl Audi A6, pořád nějaké problémy a kdybych to měl popsat velmi krátce, použil bych krásné označení mého kolegy "navoněná bída".
Už bych si prostě Audi nekoupil. Přešel jsem na Superb (předtím jsem měl minulou generaci, teď aktuální). Jedná se o nová auta, takže srovnání je na místě. Škoda je pohodlnější (ano, tvrdá sedadla v alcantaře jsou skvělá i pro dlouhé cestování), má skvěle vyladěné celkové vlastnosti. Podvozek DCC umí jet velice jistě, ale zároveň pohodlně. Praktičnost skvělá (nemlusím jen o kufru, navíc mám sedan). A design, to je čistě subjektivní záležitost, pro mě je ale tahle poslední generace to nejkrásnější co daný segment nabízí. Jediné co kazí celkový dojem je, že jich jezdí opravdu hodně :-)
A možná poslední srovnání, kamarád si "supervýhodně" koupil za 1,6 mega Mercedes E kombi. Za ty peníze tam ovládá sedačky mechanicky, v kufru má takovou tu debilní roletku (jako za komoušů na okně), u které musíte hledat kam ji zaháknout (ve Škodovkách to jezdí v kolejničkách a na řídícím panelu si zvolíte co má roletka udělat když otevřete kufr - nic, odjet napůl nebo zcela). A celkově když srovnám Superb za 1,1 mio a Mercedes za 1,6, tak Superb působí jako minimálně o třídu lepší vůz. A takto bych mohl pokračovat u BMW, Audi... Jasně, když za tuhle třídu dáte 2,5 mio, tak už je aspoň výbava v pořádku. Ale srovnáváme 2,5x dražší auto. Navíc má Superb ještě jednu obrovskou výhodu, přestože nabízí prémiový komfort, tak nevzbuzuje takovou závist u okolí a to je obrovský benefit. Když jsem měl A6, tak bylo znát, že na mě lidi koukají skrz prsty. Přitom sám považuji Superb za daleko lepší auto. Samozřejmě jako vždy, je to čistě subjektivní pohled.

DZARDINO
9. prosince • 11:51

Kulhánek dnes vzpomíná: „Ještě než samotný autosalon začal, vedení koncernu si muselo stánek převzít. Tehdy jsem zavolal Dr. Piëcha, aby se k nám šel podívat. Vlezli jsme tam, odhrnuli záclonu a tam stálo červené kupé. Jeho odpověď byla naprosto jasná: ‚Příliš krásné pro Škodu!‘” A bylo po Tudoru.

Znalec
9. prosince • 12:40

Somarina.
Snad chceš povedať, ze dizajnéri minuli milión a viac na vyrobenie prototypu bez schválenia nemeckých šéfov??Skús si ty nieco v robote vyrobiť v pracovnom čase, za firemne peniaze a nikomu o tom nepovedať..Poletis na dlažbu v okamihu, ked sa na to príde :)

neodborník
9. prosince • 12:37

Nojo, výklad vzor česká populární pohádka typ fňuk fňuk, kdy někdo hrozně zlý chudinkám "nám" strašně nepřeje a ubližuje. A přitom pan Kulhánek jenom popsal jednu zajímavost co je střípkem k běžné životně pracovní realitě chtít-moci-umět.

Tomas Danek
9. prosince • 11:50

Jsem spise podvozkar nez motorar.Interier(kromsedadel a ergonomickeho umisteni prvku) mne nezajima.Stejne nejvic zalezi na gumach.Auta se bohuzel navrhuji pro baby a pocitacovezavislaky. Skoda- dost dobry. Motory jen tak do 3500, pak vadnou(krom Audi 1800 T) ten evropsky debil zakazal. Podvozky s vlecenou napravou, hrozny pri vetsim dostrednem pretizeni.Vzhled mne az tak moc nezajima, ale rozhodne 100x lepsi nez treba Renault. TEn ovsem stavi komunisti- prdon, odborari.Takze odemne Skoda- dobry. Litrovej motor na 1450 kg-to si snad delate prcu. TOMAS DANEK

Oldtimer
9. prosince • 10:39

No, ono se dá říct, že produkce Škody, je od počátku jeden velký omyl. Neberu v potaz to, že se auto prodává. Ale je to zboží krátkodobé spotřeby. Firmy koupí, olítají a šup s tím pryč. Stačí se podívat na bazary. Nic jiného, než Škoda. Po revoluci byly bazary pestré, plné aut všech značek, od amerik, po všechny ostatní. Dnes?, Auta z produkce VW, převážně Škoda, sem tam Opel, Renault, Toyota.....Auta stejných tváří.....Ale co je zarážející, že je produkce škodovky takový hnus, odporné auto, uvnitř jako psí bouda, venku jako složené autistickým designérem........Pominu to, že česká lůza nad tím slintá. Pro hloupé Čech je samozř. nejlepší felda, kterou opravil Tonda vedle v garáži a na cestě by nejraději každý udělal sám GO. Český národ je podřadná rasa bez kouska vkusu, tím se nelze řídit. Škodovka ať udělá co udělá, je to obludný hnus.......

Bureš
10. prosince • 8:39

Největší omyl byl tvůj porod. Doufám, že nemáš občanství této podřadné rasy...

mpolan
10. prosince • 21:01

Tak to samé můžu říci i o tobě.

Oldtimer
10. prosince • 9:29

Naštěstí nemám občanství této české lůzy. No a auta mám 4. Mercedes, BMW cabrio, Volvo V70 a Lincoln Town car. Nic z toho nemění to, že Češi jsou odpad a škodovka je otřesné auto..... >

Bureš
10. prosince • 15:03

Zajímavé, že lezeš na CZ server a píšeš sem. Jelikož píšeš česky, jsi stejná česká lůza jako jsme všichni ostatní tady. Přece by jsi se neučil jazyk takové podřadné lůzy. Jediné, co je u tebe navíc, je potřeba kompenzovat si svoje nízké ego urážením. Ale mi přece nemůžeme za to, že ti nenarost pořádný chlapácký penis a tak si to musíš alespoň honit triko :-D

Oldtimer
10. prosince • 21:40

Takové myšlení odráží jen to, co jsem psal. Umět jazyk, je deviza, ne slabina:)). A děkuji předkům, že pochází odjinud:).A buď si jistý, že penis mám díky genetice větší, než všichni zde. Budeš li chtít, pozvu tě na přeměření:)) Proto jsem měl vždy sex s tolika českýma ženám, že možná i s tvojí:)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Trax
11. prosince • 8:08

Něco mi napovídá že v tom tvém seznamu vyšukaných figuruje taky pár chlapečků ,koziček a oslíků.

Oldtimer
11. prosince • 22:08

No, jestli jsem šukal oslíka, tak jsi byl asi jeden z nich:)

Pablomino
9. prosince • 19:58

A kde ty zijes ty troubo?

Betelgeuse
9. prosince • 18:07

AJE zas jeden zamindrákovanej chudák, že se nejvíc prodává "domácí" značka není jenom česká hloupost je to obecný jev. Jen se podívej jaké jsou nejprodávanější značky i Německu Francii Itálii atd.

Pavel
9. prosince • 20:13

Tak zrovna v Německu a ve Francii se to převážně kupuje jako laciný služebák. Nikdo soudný si tam toto auto nekoupí, leda "socky" z bazaru jako ojetý služební. Asi tak.

Sidney
9. prosince • 11:28

Ty máš dobrej mindrák...chudáčku, je mi tě upřímně líto, máš to asi v životě moc těžký. Ženský na tebe se..u, vyděláš ho.no a v garáži ti stojí rezavý vrak...tak se vypovídej ubožáčku...

Honza
9. prosince • 11:20

Vy jste hloupý Čech...

J.R.
9. prosince • 12:05

Omylem jsem klikl nesouhlasim je to pravy opak.Souh------sim

Bolek
9. prosince • 11:14

Rozhodně bych neřekl že je to hnus. Bohužel z mého hlediska je problém stejných vzhledů všech škodovek. Třeba prolis pátých dveří, tříramenný volant, linie palubní desky a další...to je to, co se mi nelíbí. Škodovka je tak omlazená, že Octavia mi připadá jak levný ubožák za pár korun. Bohužel se tento nešvar stejných vzhledů produkuje i u drahých škodovek Kodiaq, Karoq a v současné době i Vision, který je téměř shodný s Rapidem. Z druhé stránky si nemyslím, že to jsou špatná vozidla, nicméně třeba motorizace které škodovka houfně nabízí je jeden velký průser za druhým. Samozřejmě, že tato značka je silně rozšířená v naši zemi a díly se dají sehnat všude od vícero výrobců což je obrovská výhoda oproti jiným značkám, ale pokud bych měl jít v současné době do nové škodovky, tak bych se z hlediska kvality vozidla zbavil do tří let.......

neodborník
9. prosince • 10:17

Skoro nikdo by to nekupoval, tak se to nevyrábělo. Nevím co je na tom Super-Passatu bez zadních dveří tak zázračného.

ACE
9. prosince • 9:34

Ruku na srdce... kdo z vás by do toho šel??? Auto, jehož předloha ze které vychází měla vcelku bídné jízdní vlastnosti už tenkrát, cena by jistě minimálně konkurovala značkám, u kterých byla jistota dobrého svezení atd. atd. Kromě výstavy by to byl prodejní propadák a všichni to dobře věděli.

Kenny
9. prosince • 21:14

Záleží jak by to pojali. Kdyby se na to vyflákli tak ne. Ale kdyby byly pěkná kola, sedadla v kůži, šestiválec ............. dalo by se z toho udělat pěkný vůz.

Pavel
9. prosince • 20:07

Jenže takhle je to se vším od Škoda

Jarmil
9. prosince • 12:49

Pamatuji si na něj, když byl poprvé představen na autosalonu. Vypadal dobře. Ale v té době se už nad těmito vozy stahovala mračna. Jediné úspěšné velké neprémiové coupe byla Calibra.

Joe Doe
9. prosince • 13:50

Jedine? A co Mazda MX-6?
To auto este reinkarnoval Ford ako poslednu generaciu Fordu Probe prakticky.

Jarmil
9. prosince • 14:26

O Probe ani MX-6 jsi na našich ani evropských silnicích téměř nezavadil. Ovšem Calibra, to byla svého času masovka.

Matěj
10. prosince • 18:33

No, Jarmile, asi toho moc o autech nevíš. V roce 91 jsem vlastnil Ford Probe asi tři roky, s orig. motorem od Fordu, (taky tam bejval motor z Mazdy) a Kalibře sem naflákal kdy sem si vzpoměl. Tim nesnižuju Opla, ale na Proba zkrátka neměl. A jenom tady na jihu kolem Budějc jich jezdilo co vím nejmíň 6, dva se šesti hrncema.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
10. prosince • 20:58

No a to byla polovina všech Probe z celé tehdejší ČSFR. :-D MX-6 byly ještě vzácnější, ty byly čtyři na celý stát. Calibra byla prostě tehdejší hit.

Horal
11. prosince • 22:05

Příteli, kde jsi na tom byl?? :)))
Takto se vytvářejí fámy a lidé tomu věří. Švagr měl od r. 1992 autosalon Mazda a prodal jich desítky. Jen v našem městě prodal tři...... Chce to nepsat to, co nevím....

Matěj
10. prosince • 21:28

Jo, to asi bude pravda, aspoň tady sem žádnou neviděl, mě se jen líbil ten zátah, žádný zbytečnosti na přístrojovce, a motor si neslyšel. musels koukat na otáčkoměr, do stovky za 8 litrů, jjo a eště ho tu vídam v Krumlově, myslim že ani neni bouchlej, bylo to bezva svezení. A ty tři jízdní režimy moc aut tenkrát nemělo. Ten sport neměl chybu.

Jiří
9. prosince • 14:09

nebo Porsche 911..

M
9. prosince • 10:02

Tak Tudor by určitě zakazniky našel, jizni vlastnosti by se zlepšily použitim sportovního podvozku, je škoda že Mladoboleslaváci do té vyroby nešli...

ACE
9. prosince • 19:22

Dohadovat se dá donekonečna, ja by to bylo nezjistíme. Ale jako sportovní auto ani jako GT to nemělo šanci fungovat.

Doporučujeme

Články odjinud