Vzácnou Škodu Trekka koupíte i v Česku. Má skvělý stav i původ, cena je vysoká

Novozélandský pracant a volnočasový pick-up je na českém území nepochybnou raritou. Jeden kousek teď hledá nového majitele.

Škoda má s vývojem modelů specializovaných pro určité trhy již dlouhé zkušenosti. A to nemluvíme pouze o úspěších mladoboleslavské automobilky v Indii, kde se zanedlouho vydá na cesty očekávaný Kushaq. Před asi 55 lety se Škoda vydala také na trh Nového Zélandu, kde uvedla pick-up Trekka – specialitu, která se v Evropě nikdy nenabízela.

Přesto se model navržený pro potřeby farmářů či řemeslníků, využívaný nepochybně i mezi tamní surfařskou mládeží, nakonec v pár kusech dostal do Česka. A jeden dovezený kus z Nového Zélandu je teď u nás na prodej. Je pojízdný, v zachovalém stavu a nechybí mu hardtop.

Retrotest Škoda Trekka Van Full Hardtop: Škodovka od protinožců

Retrotest Škoda Trekka Van Full Hardtop: Škodovka od protinožců

O historii Škody Trekka jsme se v minulosti už rozepsali, ostatně někteří šťastlivci se v jednom kusu i projeli. Pick-up využívající techniky tehdejší Octavie byl vskutku úspěšným projektem a mezi léty 1966 až 1972 se v Otahuhu vyrobilo asi 2800 kusů. Na tamním trhu zastávala Trekka pozici dostupnější a úspornější alternativy klasických off-roadů, nakonec se ale vyvážela i na souostroví Fidži, dále do Oceánie, Pákistánu a Austrálie.

Na pohon 4x4 se tedy Trekka nespoléhala. Pohon jen zadních kol byl však ve spojení s páteřovým rámem a nezávislým zavěšením dostatečný. Čtyřválec OHV o objemu 1221 cm³ z Octavie Super zajišťoval 34 kW (47 koní) a spolupracoval se čtyřstupňovou synchronizovanou převodovkou. Maximální rychlost čítala okolo 110 km/h.

Takto mohla vypadat první Octavia, kdyby Škoda neskončila v rukou VW

Takto mohla vypadat první Octavia, kdyby Škoda neskončila v rukou VW

Nabízený žlutý exemplář z roku 1971 má skvělý původ. Majitelem Trekky byl totiž jistý Todd Niall, člen Trekka klubu na Novém Zélandu a autor knihy The Trekka Dynasty. Dle inzerátu na portálu Ráj Veteránů není u pick-upu nutná renovace.

Jak uvádí prodejce, samotná cena 1.500.000 Kč je spíše orientační, vychází z dříve prodaného exempláře, který byl za podobné peníze v horší kondici. Ve výsledku se tedy cenovka Trekky určitě vyšplhá ještě o něco výše.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička