Novozélandský pracant a volnočasový pick-up je na českém území nepochybnou raritou. Jeden kousek teď hledá nového majitele.
Škoda má s vývojem modelů specializovaných pro určité trhy již dlouhé zkušenosti. A to nemluvíme pouze o úspěších mladoboleslavské automobilky v Indii, kde se zanedlouho vydá na cesty očekávaný Kushaq. Před asi 55 lety se Škoda vydala také na trh Nového Zélandu, kde uvedla pick-up Trekka – specialitu, která se v Evropě nikdy nenabízela.
Přesto se model navržený pro potřeby farmářů či řemeslníků, využívaný nepochybně i mezi tamní surfařskou mládeží, nakonec v pár kusech dostal do Česka. A jeden dovezený kus z Nového Zélandu je teď u nás na prodej. Je pojízdný, v zachovalém stavu a nechybí mu hardtop.
O historii Škody Trekka jsme se v minulosti už rozepsali, ostatně někteří šťastlivci se v jednom kusu i projeli. Pick-up využívající techniky tehdejší Octavie byl vskutku úspěšným projektem a mezi léty 1966 až 1972 se v Otahuhu vyrobilo asi 2800 kusů. Na tamním trhu zastávala Trekka pozici dostupnější a úspornější alternativy klasických off-roadů, nakonec se ale vyvážela i na souostroví Fidži, dále do Oceánie, Pákistánu a Austrálie.
Na pohon 4x4 se tedy Trekka nespoléhala. Pohon jen zadních kol byl však ve spojení s páteřovým rámem a nezávislým zavěšením dostatečný. Čtyřválec OHV o objemu 1221 cm³ z Octavie Super zajišťoval 34 kW (47 koní) a spolupracoval se čtyřstupňovou synchronizovanou převodovkou. Maximální rychlost čítala okolo 110 km/h.
Nabízený žlutý exemplář z roku 1971 má skvělý původ. Majitelem Trekky byl totiž jistý Todd Niall, člen Trekka klubu na Novém Zélandu a autor knihy The Trekka Dynasty. Dle inzerátu na portálu Ráj Veteránů není u pick-upu nutná renovace.
Jak uvádí prodejce, samotná cena 1.500.000 Kč je spíše orientační, vychází z dříve prodaného exempláře, který byl za podobné peníze v horší kondici. Ve výsledku se tedy cenovka Trekky určitě vyšplhá ještě o něco výše.