Ten text písničky je jaksi nekomletní ... dál se tam zpívá "všechno zaplatím, všechno utratím" a taky "a když někdy prachy dojdou tak to ještě nehoří zastavim se za maminkou, ta mě ráda podpoří" což by se v intencích týdle reklamy dalo přeložit jako "bude vás ta sranda stát všechny vaše peníze a nejspíš vás budou ještě muset živit rodiče" :)
No diskuse o reklamě se jako obvykle zvrha úplně jiným směrem :)
ale rád bych vznesl dotaz na další reklamu od škodofky a to na tu "tempomat na přání"
jelikož žádná ze škodovek co s nima jezdim tempo nemá tak bych se chtěl někoho zeptat jaká je nejnižší nastavitelná ? narážím tím na to jesli se dá nastavit rychost tak nízko jako v tý reklamě tj na nějakejch 10-15 kmh ?? (u mýho chevy (r.v.82) blahé paměti to dost dobře nešlo) nebo si zas marketingový odd škody dělá z lidí srandu ?
A propo docela rád bych viděl - kdybych byl takovej šílenec a kupoval si fabii junior například - a dožadoval tempomatu - jakožto výbavy na přání :))
Měl jsem tempomat ve fabii, mám i v oktávce a jde tuším nejméně 40 km/h, míň to prostě nebere... Také jsem se té reklamě docela divil...
Jooo!!! To´s přesně vystihl!!! To asi reklamní oddělení škody nedomyslelo, že
to lze rozvést až takhle, v tomto případě je pak ta jejich reklama pohřební...
Dobře jim tak... předražený škody s minimální výbavou... Podívejte se na
konkurenci - Getz, Mazda 2, Citroen C3, Renault Clio, Ford Fiesta a koneckonců
i koncernová Seat Ibiza nabízí za stejné prachy větší výbavu, než Fabia...
Dokud "to" někdo za ty peníze kupuje, proč by se ve Škodovce dobrovolně vzdávali většího zisku? Stále těží z faktu, že velké skupině zákazníků ještě nedošlo, že si už pár let mohou vybírat.... Na druhou stranu je fakt, že v této kategorii aut jen málokdo vymoženosti typu ABS či elektrické výbavy ocení, protože ve 120ce nebo Favoritu tyto "zbytečnosti" také neměli.
Tolik blbejch lidí v republice a za sebou v diskusi tři nejchytřejší!Ukažte mi které malé auto může konkurovat výbavou a cenou a taky praktičností např.Fabii Combi Creation 342000 kč.S vyšším pojištěním a horší prodejností dovozového ojetého vozidla se za šest let provozu dostanete střízlivě na 50 000-80 000 minus.Jinak ještě k diskusi o ojeté vers.nové.Většina diskutuících si neuvědomuje,že jsme bohužel ve státě kde je prům.stáří aut 17 let.Bohužel to není tým,že u nás lidi mají tak rádi ojetiny,ale ekonom.situací.Jinak ve vyspělých státech je normální po zhruba pětiletech auto prodat .Takové ojeté tam kupujívětšinou sociálně slabší,kteří se tím,ale určitě nikde nechválí jak jsou inteligentní a kolikušetří.Normální je kupovat spotřební věci nové ne použité.Samozřejmě to platí pro ty co na to mají-chápu,že např.byt má samozřejměpřednost.Pokud si na nové např.auto nemám,tak se v první řadě na něho snažím vydělat a nezdržuji se psaním v diskusích jak jsem chytrej,že kupujiojetá.Většina lidí co kupuje použité věci tak dělá z finanční nouze ne radosti,holt někteří mají radost když si to můžou zdůvodnit např.v diskusi.
Ono se těžko srovnávají akční nabídky se standardními ceníky - stejně vybavená Fabia Combi ze standardního ceníku by vyšla plus mínus na 385kKč a za tu cenu se dá u konkurence také něco slušného vybrat, třeba Peugeot 206SW 1.1 za 376kKč. Další konkurent, Fiat Palio Weekend 1.9JTD přijde ve srovnatelné výbavě (dle standardních ceníků) na 455kKč (akční Fabia s 1.9TDi 457kKč), u benzínů je Fiat (1.2 16V) dražší o 10kKč. V současnosti jsem našel jediný akční model a to Astru Caravan, což je ovšem auto o 1/2 třídy výše, takže opět těžko porovnávat - ekvivalentní výbava a motorizace třeba u benzínu 1.4: Fabia Combi Creation 397kKč, Astra 400 400kKč, u dieselů Fabia 1.9TDI 457kKč, Astra 400 2.0DTi 475kKč.Další "zmatek" do výběru vnáší ještě různé akce u prodejců, takže zle i velmi výrazně ušetřit třeba konkrétního auta, které má prodejce skladem - ceny se pak mohou blížit těm akčním, které už zpravidla "neukecáte"...
Co se týká pojištění, je to také dost diskutabilní srovnávat těžko srovnatelné, třeba konkrétně já platím u ČP za zahraniční auto s pořizovací cenou 850kKč 15.000Kč ročně (spoluúčast 1.000Kč, žádné bonusy)...
Jo máš pravdu škodovka má strašný bordel v cenících-jelikož má současně několik tzv.akčních modelů které jsou nesrovnatelně vyhodnější.To pojištění máš na tzv.časovou cenu na ojeté auto-to je podstatně levnější.U nových aut je pojištění na srovnatelně cenová auta podstatně rozdílnější.Na fabie min o pět tisíc.
Tak jsem se informoval na přesnější údaje o pojištění auta. Pořizovací cena nového byla nakonec "jen" 778kKč a pojistná cena 630kKč (cena bez DPH). U dealera nabídli pojištění od České pojišťovny ve variantě 1.6% (něco přes 10.000Kč/rok) při spoluúčasti 10.000Kč a 2.4% (něco přes 15.000Kč) při spoluúčasti 1.000Kč (!!!).Obávám se, že Fábii bych levněji nepojistil....
Proboha co je to za aurto?
Zafira s přestavbou na N1.
Tak to musí být nějaké ořezané pojistné např.pouze proti krádeži.
Hm... zda sa, ze ten argument o lacnejsej poistke vam nejako padol, ze ? Ono to asi chce viac hladat a nebrat hned prvu ponuku, co sa vyskytne.A k tej konkurencii... Momentalne sa napriklad predava akcne Peugeot 206 SW (kombik) za nejakych 319.900 KC. Je to zakladni model 1.1, ale zaladni sa mysli v ponimani peugeota a ostatnych "normalnych" znaciek, cize nebude to homeless, ako zakladna Fabia. No a pokial by som chcel zrovnatelnu vybavu s tou Fabiou Creation, myslim, ze do tej ceny by som sa vosiel. A to este je mozne, ze klima bude zdarma v ramci akcneho modelu Mistral... takze asi tak.
Ludia u nas ale stale podliehaju mytu, ze Skodovky su najlacnejsie. Ja tvrdim, ze nie su.
Volal jsem si na infolinku ČP-prej jsem se zbláznil s takovou výší pojistky...Hold na webu může každý psát co se mu zachce....Za 340 000 Kč Peugeot SW se stejnou výbavou jako F.Creation-stejná blbost jako ta pojistka.Samozřejmě škodovky nejsou nejlevnější-vy toužíte po tom nejlevnějším?Já ne.
Ještě k tomu Peugeotu - 206SW 1.1 Style má ekvivalentní výbavu a s CD-autorádiem stojí v oficiální nabídce (žádné akce ani promo) 374kKč - nikde jsem nepsal 340... - žádný významný prodejce si nedovolí blamáž mít v oficiální nabídce nekorektní ceny.
Ok-jenom prosím nějaký důvod pro 206SW-hlavně nepište že pojistné u ČP je poloviční než na Fabii Combi
Mně osobně neuchvacuje ani "kačena" (Fabia Combi) a ani 206SW, do této diskuse jsem se zapojil jen a pouze v reakci na tvrzení o bezkonkurenčnosti "výbavy a ceny a taky praktičnosti" Fabie Combi. Parametrově je to pršť jako uhoď, designově mně osobně přijde zajíimavější Peugeot. U obou by mi vadil zejména motor (v diskutovaných verzích) a málo místa pro cestující vzadu.Výběr a koupě auta je záležitostí hodně individuální a kromě racionálních faktorů vstupují do hry i faktory méně racionální, případně předsudky. Velmi častou chybou kupujících jsou právě "výběrová řízení z jediného uchazeče" bez toho, že by se seznámili s tím, co nabízí zahraniční konkurence.
Kam tu podle Vás "blbost" chcete poslat?
Tebe to nezajímá,ale ostatní musíš asi poučit.Hold další mesiáš.
Aaa, dalsi blesk na Autorevue, ktery objevil, ze skodovky nejsou nejlacinejsi! Gratuluju k fantastickemu postrehu!
Jezismarja, kde je problem? Me treba nijak neprekvapuje, ze takova Fabia Sedan je se stejnou vybavou drazsi nez Thalia. Je to OK, protoze na rozdil od Thalie esteticky neurazi a neni vyrobena v Turecku... Vy jste se asi narodili s hornickou virou, ze Skoda proste MUSI byt vzdycky cenove nejvyhodnejsi na trhu... Nemusi, hosani, nemusi... Je to jeji rozhodnuti a dokud to generuje zisk a akceptovatelne trzby, tak je to rozhodnuti OK... A nebudete to vy, kdo to bude posuzovat... Nejlevnejsi at jsou Korejci a potom treba malajsky protony. Je to proste vzdycky o znacce a o zisku, tak si to priznejte a nepiste tu velky objevy, ze nejaky vas kamos koupil pred rokem v naky akci vyhodnejsi hyundai lantru nebo treba 206 sw... Kdysi jeden americky CEO rekl, ze kdyby se vsichni rozhodovali podle ceny, tak bychom vsichni jezdili v daewoo, coz se evidentne nedeje... Tak asi tak.
Ach jaj...
1) Ja som to neobjavil, ja len prezentujem svoj nazor, ktory je, mimochodom, rovnaky s Tvojim, ze skodovka NIE JE najlacnejsia. Pretoze niektori ludia, co sa rozhoduju podla ceny (a ze u nas ich je dost !), si kupuju Skodovku v domneni, ze je najlacnejsia. Takze asi tak...
2) Jasne, skodovka nech si robi, co chce, mna to nezaujima.
3) To porovnanie Fabie Combi a Peugeot 206 SW bolo na podnet niekoho predo mnou a boli to uplne aktualne ceny, tak neviem, co tu kecas o akej akcii spred roka. Si precitaj, co mojmu prispevku predchadzalo.
4) Co povedal jeden CEO je nepodstatne, podstatne je to, ze my sa bavime o tomto trhu (CR) a ten je specificky tym, ze dost vela ludi sa rozhoduje podla ceny a hodne ludi jazdi v tych skodovkach, daewoo a pod. nie preto, ze by to bol ich sen, ale proste preto, ze na lepsie nemaju.
Tak jsme se dostali opět na začátek...Doporučuji přečíst si příspěvek z 14. 6. 11:52, který byl základem tohoto vlákna, možná budete vidět předchozí příspěvky v trošku jiném světle.
Proti krádeži nemusí. Opely se nekradou. ;o) Když jsem kupoval Astru, měla u Allianz o 4 tis nižší roční pojistku než stejně drahá Octavia. ;o)
Allrisk... Asi 14 dni po koupi nějaký dobrák na parkovišti poškodil dveře a opravu za cca 6000Kč zaplatili prakticky obratem (samozřejmě bez té tisícovky a DPH).
Par poznamek:1. Pokud neni ojetina uplne s prominutim rozmrdana, tak na ni po prodeji vzdy tratite mene nez na novem voze. Male auta jako je Fabie ztraci po trech ctyrech letech zatracene hodne z ceny, protoze je vetsine kupujicich jasne, ze kompaktni vozitko po ctyrech letech jezdeni a 100-120.000km uz ma sve odmakano. Tyhle vozy nemaji dilenskou kvalitu velkych vozu a jejich male moturky jsou vetsinu zivota vyuzivany na doraz (se zrejmym dopadem na zivotnost). Dalsi problem je, ze za ctyri roky bude auto bez klimatizace (tj. vetsina Fabii u nas prodavanych) naprosto neprodejna. Uz nyni se staci podivat kolik je sleva za auto stredni tridy bez klima (klidne 30% z ceny jen kvuli tomu chybejicimu A/C). V Nemecku uz nyni se skoro neprodavaji vozy bez klimatizace, za par let to tu bude taky.2. Tech 17 let je ciste statisticka zalezitost vcetne aut na spalkach a neexistujicich vozu, ktere nikdo nikdy neodhlasil. Realne bude prumer jezdicich vozu neco pres deset let. Podle toho jak jezdim po Evrope bych nerekl, ze jsme o tolik horsi. Oproti Nemecku o neco ano, ale treba v porovnani s Francii nebo Italii, mam dojem, ze tu mame popelnic na silnicich priblizne stejne.3. Kupovani
Milý pane Dusane, neznám situaci v autobazarech v Německu, zato tady u nás se Fabia v jakémkoli stavu a v jakékoli výbavě ani neohřeje. Silně pochybuju, že by si někdo jel koupit Fabii do bazaru v Německu.
S tou prodejností-já nevím,stačí se teď podívat do autobazarů,většina prodeje jsou škodovky a to felicie.Absolutně bez vybavení a za ceny...Pak jsou oktávie-klimu má málokterá.Ceny no za pět let staré auto přes dvě stě-no nevím.Skutečně máte dojem,že se to během pár let zmení,pak by mě zajímal důvod,že snad po vstupu do EU půjdou platy drasticky navrch-tomu průměrně inteligentní člověk nevěří.Proč myslíte,že sev bazarech nejvíce kupujou auta vyrobené u nás-servis je v každém zapadákově a nahradní díly jsou prakticky všechny i od náhradních výrobců a okamžitě k sehnání. a věřte nebo ne za podst.nižší ceny..Co se týče výdrže-kamarád pracuje v autoškole např.Seat Cordoba což je kvalitativně srovnatelné auto s Fabií majitel prodal v autobazarus najetými zhruba 400 000 km.Můžete hádat kolik bylo na tach.v okamžiku prodeje-celých 98 000 km a to nevypadala špatně.S klasickými favority i feliciemi bez problémů ke 400 000 km.Bez GO motoru.Největší problémy měly s Felicii dieselem-přední náprava byla každou chvíli v pr...Pojištění je myšleno u nových aut-ne u ojetých kde se pojištuje na tzv.časovou cenu.Min.rozdíl při stejné ceně a spoluůčasti je 5000 kč za rok Fabie vers konkur.Průměr stáří aut je samozřejmě o něco menší než uváďěných 17 let,ale o tolik zase ne,je spousta lidí kteří se svou starou Š 120 ujedou třeba 2000 km za rok.To pak na silnicích skresluje.Samozřejmě na novém autě tratíte víc než na ojetém,ale to je snad u všech věcí,kvůli tomu.že např.použitou postel koupím za 10% původní ceny si nebudu kupovatnovou abych ušetřil procentuálně víc než na ojetém autě,zato bych se pak mohl divit v nějaké diskusi,že jsou lidi kteří kupujou nové..A auto je věc jako kterákoliv jiná-samozřejmě poněkuddražší.
Auta této kategorie jsou konstruována na výdrž o něco málo vyšší, než 100kkm. Pak už je to jenom věc štěstí, náhody a provozních podmínek.
Takl pozor, neblbni tady ostatní plácáním nesmyslů. Hraješ chytrýho a kritizuješ ostatní, ale sám si neumíš zjistit informace. Průměrné stáří vozového parku v ČR je 13,5 roku. Není to žádná sláva, ale je to o dost míň, než tvých vymyšlených 17.
Jo a pokud jde o nový X ojetý - já půjdu vždycky radši do ojetýho. Nepřipadám si jako socka jen proto, že nejezdím v nové fobii. Máš pravdu, že nemám na nový auto, ale i kdybych měl 350 000 na podle tebe skvělou fobii, tak si radši za 150000 koupím něco o 2 třídy výš a ještě na tom ztratím podstatně míň peněz. Kolega asi před rokem váhal mezi novou fobií na leasing (byla nějaká akce, samozřejmě podvod - splátka měla být 3500 měsíčně, ale bez pojištění a ještě něčeho, takže nám v autosalonu ukázali předběžný propočet a ejhle, celková splátka byla 5200, fakt super) a něčím ojetým. Měl štěstí, známý prodával Accorda a tak ho za 130000 vzal. Je to právě o ty 2 třídy výš, jízdní vlastnosti nesrovnatelně lepší, ABS a airbagy to má taky, místa je v tom v pohodě pro 5. Je to rok 95, ale fobie si vedle toho ani nečuchne. Až ho bude za 2-3 roky prodávat, ztratí tak možná 30000, to ta fobie ztratí už jen vyjetím ze salonu mnohem víc. Pro mě je koupě nového auta jen vyhozením hromady peněz. Srovnání s postelí je absolutní blbost, ale doufám, že to měl být jen vtip.
Osobně jsem četl 17 let pokud je to jinak tak se omlouvám.Když jseš už tak chytrej prosím vysvětlit o té posteli proč je to taková blbost-popřípadě Ti postel změním na rozkládací divan když už jseš taková citlivka.Jak píšu nad Tvým názorem všechno co koupíš nové na tom proděláš-i když jsou takový lidé co nekupují nic nověho obcházejí smetiště-nemusejí pracovata mají ostatní za blbce.Je to pouze věc názoru-nikoho neodsuzuji.Počitač na kterým jseš připojený jsi taky jistě koupil již použitý na tom se strácí ještě víc-no ale že by jsi obcházel popelnice tomu nevěřím.
Naprosto souhlasím, pred rokem jsem koupil Oktavku Kombi 1,6 - 74kW,r.v. 98, najeto 100 000, plna vybava (ABS, ASR, klima, vse v el., alarm + dálk. centrál, hi-fi repro,atd.). Cena - 260 000Kc!!! Auto bylo po prvním majiteli, nehavarované, se servis. knížkou a jistým původem. Naprosto supr koupě, zvlášť, když uvážím, že kamarád si koupil nový Suzuki Swift s litrovým motorem za 270 000 a jako "nadstandardní výbavu" má autorádio. A rozhodně si vedle něj nepřipadám jako socka)
Pokud tomu puvodu verite - osobne bohuzel neznam nikoho komu bych mohl verit ohledne puvodu auta (teda krome svych znamych, ale ti se prodejem aut nezivi (). A na druhou stranu jsem slysel dobre prihody o nehavarovanych automobilech se zarucenym puvodem a servisni knizkou. A dokonce je prodaval jeden nejmenovany dealer Skodovky. O tom ze ty auta mely bezne stocene tachometry mluvit nemusim ....
Do roku výroby 2000 Vám tachometr stočí skoro kažký-od roku 2000 musíte někoho shánět.Zmiňovanou Cordobu vzali do poměrně velkého autobazaru bez problémů,ačkoliv to museli poznat.Za týden byla za poměrně mírnou cenu(pokud by byla pravda těch 100 000km) prodána.....
Tak mám pocit, že si budoucnost s nejlevnější Škodovkou představujete moc růžově. Já si myslím, že až doplatíte leasing, bude tak mizerně vybavené auto skoro neprodejné (to je blbost, prodá se všechno, ale za jakou cenu?). Jak sleduju různé diskuze, vidím (například), jak prudce roste zájem o klimatizaci, ABS... i u ojetin, a to už nikdo nikdy do tohoto auta nedá. Takže bude nutné auto tzv. "dojezdit" a přitom šetřit na nové - nevidím to moc nadějně. Jinak nějak zapadl dotaz ze Slovenska - klimatizace ve spolupráci s motorem 1,2. Mám 2,0 a když klimu zapnu, je to sakra znát, musí se víc šlapat na plyn. Proto tomu nedávám moc šancí - buď to nepojede (protože motor neutáhne příkon kompresoru), nebo to nebude opravdu chladit (protože kompresor bude slaboučký, aby ho motor utočil).
Tak jsem ten příspěvek psal především na téma "co potom s tím" a ne na klimatizaci. Reakcí vagón, ale na to základní se nikdo neozval.....
Ahojte, no to ja som sa pýtal na ten výkon motoru 1.2 s klímou.... ideálne by bolo, keby sa prihlásil niekto, kto to má. V akcii to už nejakú chvíľu je...
Tiež si myslím, že zapnutí klíma musí motor 1.2 odpísať....
Mam objednano. Pocitam, ze 14/7 budu ji budu mit.
Fabia Combi 1,2 47kW (AM Creation) s klimatizaci.
Tak keď to budeš mať, napíš ako si spokojný.
Měl jsem turbodiesel 1.9/66kW a klima se na plný výkon evidentně spouštěla až okolo 2000 otáček - při popojíždění po městě (kdy jí člověk ocení nejvíce...) chladila jen minimálně.Usuzuji, že u maloobjemových motorů bude omezení ještě citelnější - s troškou nadsázky řečeno se ochladíte jen na dálnici s vytočenou čtyřkou...
To muj benzin 2.0i/89kW s automatem klimacku zvlada vzdy, byt pri stani jsou otacky tak na 500. Ale chladi vyborne.
Pokud je mi známo, tak odpojení spojky kompresoru v závislosti na otáčkách škodovka nepoužívá s jedinou výjimkou, kterou byla právě verze TDI 66kW ale pouze u provedení s automatem. Při plné akceleraci (alias při aktivaci kick-down) se skutečně dočasně rozepínala spojka kompresoru. U žádného modelu s manuální převodovkou ale tahle vyfikulence není a chladí i při volnoběhu. V popsaném případě bych hledal problém spíš ve stavu klimatizace (náplň, výstupní tlak kompresoru případně nástřikový ventil).
Byla to automatická klimatizace u motoru TD od PSA. Při nízkých otáčkách systém také chladil, ale znatelně méně, než při vyšších otáčkách.Pokud vezmu v úvahu, že kompresor u osobního auta může odebírat nějakých 7kW (někde jsem tento údaj zaregistroval), moc toho na překonávání valivých a aerodynamických odporů za jízdy (s benzínovým motorem okolo 50kW/cca 5-6000ot/min a tedy řádově okolo 20kW při cca 2000) při nízkých otáčkách nezbývá. K tomu ještě odběr posilovače a je "vymalováno"....Fábia by ale měla mít (možná jen některé varianty) kompresor klimatizace s proměnlivým výkonem, takže předpokládám, že řídící jednotka bude výkon dávkovat i s ohledem na provozní stav motoru - proto ta nadsázka o dálnici.
To dává smysl. Elektronika motoru těch 2-7kW které kompresor podle otáček zkonzumuje sice hladce při volnoběhu dožene, ale u slabších motorů to jednoznačně znát je. Kdysi jsem měl půjčené toledo TD (55kW) s klimatizací a asi 8x jsem během jízd po městě zastavil a šel očichávat kola jestli někde nedře brzda. Večer se ochladilo, já stiskl tlačítko AC, zelené podsvětlení v něm zhaslo a ejhle, toledo znatelně ožilo. To samé Fabia Combi MPI, při předjíždění plyn až na zem a když to nestačí, vypnout klimatizaci znatelně pomáhá a právě u Fabie s tímhle motorem působí klima ztak trochu neochotu se odlepit z místa. Prostě pokud nemá motor alespoň nějakých 70kW, klimatizace je dost znát. Za ten chládek to ale stojí.
Další otázkou do diskuze je, jestli "mechanická" klimatizace skutečně běží trvale na plný výkon (jak naznačují autoři článků o klimatizaci). Podle mne se její příkon mění podle odevzdávaného výkonu - pokud je venku chladněji (a tím pádem stoupá účinnost chladiče) (a)nebo je výměník ofukován malým množstvím vzduchu (nízká účinnost ochlazování), kompresor bude mít nízký příkon, v opačném případě naopak - je to jako u alternátoru. Jen tak jsem si dnes v koloně zkoušel, jak se projeví na počítači spotřeba při volnoběhu, bude-li klimatizace běžet s ventilátorem na minimum a naplno - v prvním případě (po ustálení) stoupala spotřeba o cca 0,3l/h, ve druhém 0,5-0,6l/h. Určitý vliv může mít i odběr samotného ventilátoru, ale asi ne tak výrazný.
Jezdil jsem s motorem 1,4 50 kW ve Fabii a klima udržovala teplotu za všech okolností.
Ten motor by podle mne klimu na plný výkon při volnoběhu neutáhl.
Však ve fabii není manuální klima jako v Octavii, takže klima neběží na výkon vždy, jen hlídá teplotu. Proto také méně ovlivňuje spotřebu. Jasně, pokud je venku 35 st., tak bude mít problémy, ale vždycky poběží alespoň nějak. Za ty dva roky, co jsem auto měl, jsem se nesetkal s tím, že bych klima "neklimovala" dostatečně.
Klimatizace je vzdycky "ladena" k vykonu motoru (a taky k podnebi, kde se to auto bude prodavat), ale nebal bych se toho, ze to ve slabsim aute nebude fungovat. Mel jsem klimatizaci ve felicii 1.3 50kw a chladilo to slusne - rozhodne to bylo lepsi, nez venkovni horky vzduch. I kdyz je pravda, ze pokud byl potreba vykon motoru pro jizdu, tak se klimatizace sama odpojila, pri rychlejsi jizde po prazdne dalnici to neseplo treba 80km . Ale kdyz davaji klima i do Matizu.....
1) Jak ušetřit, když Škoda používá stejné díly jako VW.
Pokuď bude používat Škoda stejné díly jako VW, tak nikdy nemůže cenově konkurovat např. Dacii.
2) Jaká auta lze po roce 2005 označit za horší?
Nové Punto a korejce ( kteří chtějí být lepší než Japonci ) asi ne. Mimochodem. Pokuď korejci dokážou v automobilovém průmyslu to co v ve výpočetní technice ( 1. na světě v rozšíření internetu , Samsung jako první zavádí 7 generaci ve výrobě LCD displejů, LG a za ním je v názvu Philips), tak to se má Škodovka co činit. Zbývá jedině ta Dacie a ruské autombilky.
3) I na těch východních trzích bude velká konkurence a automobilky zde budou muset prodávat velice kvalitní auta.
4) Já na to mám.
I tato reklama nesmí být prodělečná a zákazník ji musí zaplatit.
1) Ne všechny díly jsou stejné. A cena u většiny dílů je o něco menší než wv. Je fakt že lidová cena nd skočila s feldou... Dacii nikdy konkurovat nebude a myslím že není o co stát.
2) Srovnávat PC techniku s autama je nesmysl. Naprostá většina dílů (DSP procesory, mb, sj, paměti...) se dělá masově v levnejch zemích jako je čína a spol a pak už jen záleží kde se to kompletuje. Tvrdit že nějaká země je tom počítačově dobře je nesmysl - to vše je věc nadnárodních korporací. Třeba slavný pecky z delu viděj státy až "v posledním stádiu" a značkový nouťasy HP předkompletujou tingťongové na tchajvanu. O tom že u aut tohle neplatí asi nemusím nikoho přesvědčovat
3) S tím souhlasím - nejlíp je to vidět na ruským trhu. Místní automobilky jdou do kytek, protže rusové zjistili, že 2 cm vůle mezi dílama karoserie není to prové ořechové . Nicméně o to horší je to pro nás, protože na nový auta nemaj a tak si budou "vypomáhat" ojetinama od nás. Ve smyslu sloganu "přijeďte se podívat na ukrajinu - vaše auto už tu je".
4) ta reklama je dobrá. už jenom to že se tady o ní mluví (je jedno jestli dobře nebo špatně) svědčí o tom, že se povedla
peekaa
2) Souhlasím, kompletování PC je možné kdekoliv, ale v mé poznámce šlo o něco jiného. Např. když uvadíš Čínu. Tak zde není možné, aby byla první v zavádění internetu, dále zde není taková firma jako Samsung a LG, které jsou pionýrama ve výrobních technologiích.
3) Dodatek k bodu 3. Myslím si, že východní trh, neznamená blbý trh a i zde se jde po kvalitě a nikdo si zde nekvalitní auto kupovat nebude, pokuď nebude výrazně pod cenou ostatních aut. Ale taková politika by se nemusela vyplatit v budoucnu, až budou mít občané těchto zemí vyšší příjmy. Navíc i zde se nyní prodávají VW. A když jsme u té Číny, tak zde už mají zřízeny pobočky snad všechny světové automobilky. Takže sem již může přijít Škodovka pozdě.
Největší "průser" je, že většina lidí díky stavu ekonomiké situaci přmýšlí nad základním modelem.
Možností je také koupě ojetiny za stejnou cenu, ale podstatně lepší výbavou a třeba i o třídu výše.
Samozřejmě pane šéfredaktore, ale já mluvím o nových automobilech. Je to smutný, ale je to tak. A u nás není zas až takový zvyk kupovat ojetá auta jako jinde na "východě". Tam si radši kopí ojetinu prestižní značky - třeba Chorvati. Asi jste viděl složení vozového parku. To souvisí s hrdostí... A to tam maj ty ojetiny min. o třetinu až polovinu dražší než u nás.
Z nákupu ojetin bych neobviňoval jen balkán a spol., na západ od našich hranic jsou oblíbené "Jahreswagen", rok staré ojetiny špičkově vybavených manažerských vozů a vozů z operativního leasingu, v prvotřídním stavu a za příznivou cenu, většinou s plnou zárukou ještě jeden rok i více. A kupují je i ti co mají na identické nové auto. Holt kalkulace úbytku ceny během prvních kilometrů...................
Tohle tu zatím moc nefunguje, škoda. Tak trochu to dávám za vinu dovozu bouraných ojetin, které zlaté české ruce sice dají jakžtakž dohromady ale to demoluje logický vývoj zdravého trhu s ojetými auty. Díky opraveným šrotům z venku se těm co před rokem dvěma koupili nové auto, nevyplatí inovovat protože je trh zavalen zdánlivě podobnými repasovanými šroty a dobrá mladá auta na trhu ojetin moc nepotkáte.
Já nikoho neobviňuji, naopak, osobně se mi tento přístup k ojetým vozům zdá lepší - asi jsem to napsal nesrozumitelně. I na to Německo jsem zapomněl, "Jahreswagen" je tam oblíbený, zrovna tak mu trochu konkuruje EU Importwagen - to už jsou ovšem nové automobily...
Ale já radši půjdu vždycky do prestižní ojetiny, Fabia 3 válec není pro mne plnohodnotné auto a auta korejské provenience také nemusím. Nemám ny mysli ojetinu typu starý BMW E30... pokud možno nejnovější typy.
a jak jezdi Octavie? nebo ji jeste nemate?
Mám a jsem docela spokojen; už se ale těším na chvíli, kdy se začnou v bazarech objevovat Mazdy6
Zakladni Fabie je tak hrozna ze bych si radsi koupil Getz
Jo, Hyundai ma fakt zajimave ceny. Snad nejvice je to videt na velkem a relativne luxusnim sedanu Sonata, ktery stoji 499000 a da se vyjednat i lepsi cena... Octavia se stejnou porizovaci cenou je neporovnatelne, o dve tridy horsi auto....Pravda je, ze lidi o korejska auta moc nestoji a to se projevi, az to budete za 3 roky prodavat...
Ne kazdy chce auto za tri roky hned prodat a pak je to jedno.
No ja myslel, ze nova auta si kupuji lide proto, aby meli nova auta. Tudiz, ze je za 3-4 roky prodaji a koupi si nove.Pokud si nekdo auto kupuje na vice let (6 a i vic), pak skoro nema smysl kupovat si nove. Po takovych peti letech je totiz uplne jedno, jestli jsem si koupil auto uplne nove, nebo rok stary predvadeci vuz, nebo dva roky starou ojetinu se 20-30000 najetymi km.Pro lidi, kteri auto chteji na delsi dobu, to znamena, ze do toho nechteji cpat moc penez a nechteji mit kazde 3 roky nove auto je fakt lepsi (levnejsi) koupit si neco mirne ojeteho. Za cenu fabie jde preci koupit velmi mirne ojete (2 roky, max 30000km) auto o jednu az dve tridy lepsi/vetsi/vybavenejsi. A takove auto bude i jiste kvalitnejsi, nez osizeny miniautomobil, takze i dele vydrzi.
Tak jsem asi vyjimka. Koupil jsem si nove auto, chci si ho nechat aspon sest let a pak ho prodat. Nove jsem koupil proto, abych se o nej tech sest nebo vice let staral sam a pak ho strelim a mozna si koupim nove. Prodavat auto po trech letech je podle me blbost, protoze u me bude mit po trech letech najeto tak 50 000km a to je furt pohoda. Akorat bych tratil tu nejvetsi cast penez a pro nekoho by to bylo velmi vyhodne
Jo, auto behem prvnich trech let ztrati hodne z ceny. Bezpochyby ale nejvice ztrati behem prvniho roku.Takze kdybyste si koupil auto rok stare (predvadeci vuz, vystaveny vuz, zabaveny leasing, ...), tak to auto koupite o tretinu levnejsi. I kdybyste ho pak nemel sest, ale jen 5 let, urcite se to stejne vyplati.U serioznich prodejcu na takove auto dostanete rocni zaruku na vsechno a slusna auta maji napriklad 12 let zaruku na karoserii a 5 let na motor.
Největší pokles ceny u nového auta nastává okamžikem vyjetí z prodejny. Z vteřiny na vteřinu "padá" cena o desítky procent.
Getz je opravdu dobré auto, překvapil mne velmi kvalitní interiér, který nevypadá tak "plastově" jako u jiných levných korejců.
Tak a mame po srande - skodovka bude delat neco jako Dacie ((.Vice tady:
Ale vždyť to přeci nevadí. Pokud si Škoda myslí, že se spíše uplatní na východě s levnějšími vozy, no tak ať je vyrábí. Pokud díky tomu bude více prosperovat, tak je to dobré rozhodnutí.No a co my? Pokud na to budeme mít, tak si prostě koupíme něco jiného, než škodovku. Italy taky nikdo nenutí kupovat jen fiaty a ti co na to mají si koupí třeba BMW, Mercedes, nebo Audi. No a střední třída si koupí Vectru, Mondeo, nebo Passat. Stejně tak to bude i tady. Pořád se zabývat škodovkou je nesmysl. Je to soukromá firma a ne veřejnoprávní podnik. Když bude škodovka dělat něco jako Dacia, tak to bude dobré pro lidi s nižšími příjmy (více prostoru za méně peněz) no a ti ostatní si koupí třeba Passat...
Passat nikdy !!!!!!
Na jednu stranu to soukroma firma je, ale na druhou je to proste symbol a "zastupce" cechu "ve svete" a jednim z prani mnoha lidi odsud je, aby Skodovka jako ten priklad neceho "ceskeho" mela nejakou prestiz a umela udelat dobry auto - viz emoce kolem Tudoru.Vsecko to jsou opravdu jenom emoce, ale vzdyt je to normalni patriotismus - sahnete lidem na "ceskou" znacku, ktera se dobre zavedla i na zapade (byt diky VW) a ted by se mela "spokojit" s mene narocnym trhem na vychode - je to neco, co v techto lidech (vcetne me) budi emoce, jako ze kdyz uz mame neco, cim se da aspon trochu ve svete pochlubit, hned to dostane ranu do zad....PS: objektivne jsou to blbosti (prece "nemecke auto Skoda"), ale ma to vedomi celeho naroda velky vliv
Škoda je soukromý podnik a je na jejím zvážení, na který segment trhu se zaměří. Pokud bude prosperovat, táhnout nemalé množství dodavatelských firem, uspokojovat zákazníky a vyrábět ekologicky, ať vyrábí třeba skůtry. Baťa vyráběl taky masové a levné boty a je nepochybně symbolem českého podnikatelského úspěchu. V byznysu není ostuda zaměřit se na chudší zákazníky, ostuda je nebýt úspěšný.
Presne tak, moje rec...
Na jednu stranu to soukroma firma je, ale na druhou je to proste symbol a "zastupce" cechu "ve svete" a jednim z prani mnoha lidi odsud je, aby Skodovka jako ten priklad neceho "ceskeho" mela nejakou prestiz a umela udelat dobry auto - viz emoce kolem Tudoru...Vsecko to jsou opravdu jenom emoce, ale vzdyt je to normalni patriotismus - sahnete lidem na "ceskou" znacku, ktera se dobre zavedla i na zapade (byt diky VW) a ted by se mela "spokojit" s mene narocnym trhem na vychode.
Sakra kde je ten link? 2. pokus:http://www.ihned.cz/index.php?p=000000_d&article[id]=12939780&article[area_id]=10070650
Tak to je pěknej průser. Piëch chtěl, aby Škodovka byla konkurence Volvu. Pischetsrieder to tak nevidí a je to v p....., po rozhodnutí z pátku třináctýho teda bude Škodovka konkurovat Renaultům z Bukurešti.
Ale na druhou stranu Čína, Rusko a Indie to je taky dobrej kšeft...
V podstatě od pátku ČR vstoupí do Evropy ( ať se nám to líbí nebo ne ) a Škoda do Asie
No jo, sice dobrej kseft, ale v tech autech se nebude dat jezdit. K cemu je mi kseft skodovky kdyz si pak radsi koupim treba auto z Kolina nebo treba i Fiata .
Hele, já se nebojím, že se v tom nebude dát jezdit. Pouze v tom nebude taková výbava a výkonná agregace. To tam dneska stejně není a na FSI můžeme definitivně zapomenout. Hned tak ho tam nedaj. A taky si nemyslim, že budeš jezdit v Toyotě z Kolína - teda jestli Ti vyhovuje takovej střep jako je Arosa, Cuore atd. tak to je jiná. K tomu se snad Škodovka nesníží.
Rovnaká akcia beží aj na Slovensku, akurát akontácia je 90 000Sk a splátka 4444Sk.
Mňa by len zaujímalo, či nie je spomínaný motor 1.2 do Sedanu alebo Kombíka málo. Máte s tým niekto skúsenosti?
Robo
Já mám kombíka 12 47 kW (nejeto zatím jen 1500 km) a jsem s tím spokojen. Netvrdím, že je to nějaký žihadlo, ale na běžnou jízdu mi vyhovuje a dlohodobou spotřebu mám 5,9 l/100 km. Motor se lehce vytáčí do otáček a kolem 3000 ot. má slušný zátah. K motoru je perfektně doryhla odsupňovaná i převodovka.
A máš aj klímu? Zaujímalo by ma, či sa nejako prejaví na výkone, keď je zapnutá alebo nie. Ono by sa to prejaviť malo, len či je to únosné alebo nie. Mne sa ten motor 1.2 páči kvôli nižšej poistke a tej spotrebe.
Ja by som kupoval asi jubilejnú Fabiu Sedan, ktorá u nás aj s ABS, klímou, litými koli, Defend lockom, el. oknami a pár blbosťami výjde na 481 000Sk. Skrátka super akcia.
Ak chceš klímu, potrebuješ 1.4 - tak mi povedali v 2 predajniach Seatu. Inak 1.2 12V bez klímy je výborný motor. Mám nabehané 1500 km, výborná akcelerácia, nízka spotreba, nízka hlučnosť a postačuje aj do sedanov.
Ak by sa našiel nejaký majiteľ tohoto motora 1.2 aj s klímou, nech prosím napíše svoje dojmy. Zaujíma ma, ako klíma u tohoto motora vplýva na výkon. Ďakujem.
Jezdil jsem s Fabií 1,4 50 kW neustále se zapnutou klimou na 20-22 st. a po městě i mimo něj se dalo jezdit celkem bez problému, pokud člověk neočekával zázraky.
Ja mam Polo 1.2 12 V 3 dv., 8/2002, 20000 km, s Climaticom, co je asi obdoba manualnej klimy u Skody. Ak dodrzujes predpisy, nejazdis stylom brzda-plyn, uplne ta motorizacia klime staci. Problem je hmatatelny len pri prudkej akceleracii a jazde do kopca s podtocenym motorom tak do 2200 ot./ min. Oproti jazde bez zapnutej klimy budes mat pocit, ze motor uz na zosliapnutie pedala nereaguje. Riesenim je so zapnutou klimou udrziavat otacky v tychto situaciach na 2400- 2800 min. Takze vyhadzovat peniaze za 1.4 kvoli klime podla mna urcite nemusis.
No jo, ale Climatronic je automatická klimatizace. Ve Fabii bude asi obyčejná mechanická. Problém je v tom, že zatímco automatika chladí podle toho, jakou zadáš teplotu, mechanická jede pořád na plno a pokud chceš teplejší vzduch, musíš si přitopit. Jinými slovy, mechanika zřejmě "žere" více výkonu.
U Fabie je poloautomat, stejně jako u Pola; klima umí hlídat teplotu, větrák je už ale manuální.
Climatronic je naozaj automaticka klima, ja som vsak pisal o jazde s klimou Climatic, co je klima mechanicka s moznostou nastavenia pozadovanej teploty prudiaceho vzduchu.
No konečne niekto konkrétny.....
no a nieje to vela?? napr. za cca 490 000Sk mas podobne vybavenu hyundai elantru 1.6 /klima tam/, alebo za 450 000Sk accenta /klima, abs+ebd, 4x airbag, 4x el.okna, central.../ viac info na www.hyundai.sk , alebo si skus kupit autoaktual, tam mas akcie a zlavy. Cena almery s klimou zacinaju od 477 000Sk /asi trojdverove, neviem/. Visa ma manualnu klimu a vyssie vyabvy maju elektricku. Alebo skus navstivit predajcu Citroena, teraz u Xsary mas abs,automaticke stierace, klimu, tempomat, radio s cd za 493 900. a vraj su verzie aj bez klimy, ale k cene som sa zatial nedopatral.
mne sa tieto auta zdaju byt lepsou volbou. vela stastia pri vybere
Pardón s tou cenou som sa sekol, takto to je presne:
Špecifikácia výbavy ŠkodaFabia Jubileum:
Cena: 419 900Sk za Combi a 418 900 za Sedan.
Škodovky sú inak predražené, ale toto sa mi ani nezdá.
Super za 480k ?O 20k mas Nissan Almeru , 1.6 motor s klimou a bohviecim este.
Som sa sekol, tá cena mala byť 418 000Sk.
Za 500 000Sk mám Almery s uvedenou výbavou? Pozeral som na web a nejako to tam nevidím....
Mne sa to za tých 418000 zdá celom dobré.... Možno ešte na tú Almeru alebo Hondu Civic dosporím....
No, ja som to neskumal, to len kolega pred rokom kupoval ( vtedy to bola taka akcia), stala asi 510k ( takze teraz pocitam ze je lacnejsia), a mala snad vsetko .. ABS, klimu, elektrony, 1.6 motor, elektricke stahovanie, atd. V kozi to ale nebolo . A bol to asi sedan. Nie je to extremne velke auto, ale urcite v nom je viac miesta ako vo Fabii. On ked kupoval auto, tak mal este inu moznost, a tusim ju spominal pred tym predajcom, na co mu zlavil asi 10k a bolo Aha, teraz som si pozrel, takze ta Almera je za 528k (ledaze ich ukecas). Takze asi o dost viac ... Ale imho sa to oplati.
No ono to je o 100 000Sk viac, co je naozaj dost. Ja by som inak skodu nechcel, za normalne ceny z konfigurátora, ale konkrétne táto akcia je celkom OK.
Ja vsak chcem kúpiť auto až ako Vianočný darček a nie som sio istý, či to ešte vtedy s tou akciou bude aktálne, takže potom uvidíme. Je jasan, že pri približne rovankých cenách by som radšej zobral Nissan alebo Hondu.
Za 500 000Sk je aj Hyundai Accent, full výbava s 1.4 TDI a klímovu, plná elektronika, počítač, atď. Skrátka, kto má 500 kíl, môže si vyberať.
A co takto skusit astru s ABS, klimou a 1.4 16V v akcii za 450 ??? Mame ju vo firme a je dobra... len neviem ci ta akcia este bezi. Treba zavolat...
Oni na to nezapoměli, je to prostě způsob jak oblbnou malého českého človíčka, po 5 letech mu řeknou: Nemáš 50.000,- ??? Tak nám dej auto protiúčtem, my odečtem dluh a zbytek bude akontačka na další skvělý výrobek od škody,,,,
Presne tak, takhle je ta akce koncipovana. Na konci auto das protiuctem a vezmes si nove.
A navíc má tato varianta ještě jednu výhodu. Mám na mysli to, že auto místo odkupu, rovnou prodám (postoupím) dealerovi na protiúčet při koupi nového vozu. Výhodu vidím v tom, že v tomto případě se nestáváte majitelem vozu a prakticky jej ani neprodáváte, tudíž nemusíte platit daň z příjmu, což může být zajímavá úspora, ale to je samozřejmě asi realizovatelné u každého leasingu. Předpokládám, že auto by bylo prodáno dříve než rok po skončení leasingu.
Zapomeň na to. Pokud není auto starší 5let, tak daň ze zisku za zůstatkovou hodnotu zaplatíš i když za to vlastně kupuješ nové.
Zjevně jsi mě nepochopil Píšu, snad jasně, o tom, že to auto vůbec neodkoupíš !!! Takže nemůžeš žádnou daň z příjmu, nikoliv ze zisku, platit.
BTW: A těch 5 let se týká aut koupených na firmu, pro obyčejné lidi je ta lhůta pouze roční.
jak dám auto protiúčtem ,když není moje?
Ale jo, s tim se pocita a je to mozne, misto abys zaplatil akontaci (samozrejme pouze na novou skodovku), tak das tohle, oni si odpocitaji zustatkovou hodnotu a co zbyde se zase pouzije na akontaci a tak porad dokola.
jasně, už to chápu, dík.
Jinak je to běžný americký model. Tam je vysoká zůstatková hodnota běžná - a auto se po doběhnutí leasingu vyměňuje za nové.
Samozřejmě efekt je ten, že pro nepříliš majetného zákazníka to je NEVÝHODNÉ, protože je nucen k tomu, aby často měnil auta. Což je přesně to, co by dělat neměl (pokud nemá rostoucí rodinu, která se tam už pak nevleze). Ta Fabka by mu měla vydržet dalších pět let - už bez splátek.
Kdo chce měnit často auta, má ekonomicky výhodnější kupovat ojetiny.
na jednu dost důležitou věc.... vlastně asi taky Škofin.... na odkup místo obvyklích 1000,- + DPH na odkup za 50 000.... vpodstatě akorát rozdělili 120 000 akontaci na dvakrát.... ale dobrá reklamní kampaň.... zajímalo by mně kde člověk který má problém našetřit takovou akontaci, nebo který je prostě uněšený splátkami 3500,- na konci sežene 50 000,- ????
To je teda brutální ojeb. Jsem jenom pozorovatelem této reklamní kampaně a do škodovky už bych prachy znovu nedal - za ta léta zkušeností v provozu a placení servisům.
Je pořád jasné, že tyhle firmyčky nebudou dělat za málo, ale tohle je spíš podraz nedefinovaný v zákonu. 50litrů doplatit při ukončení smlouvy? Člověk, který vezme 3.5litru splátky, tak měl sakra důvod nedát víc....a je opravdu jistota, že je mít pak nebude.
Mělo by být předem dáno, kolik může být zůstatková cena u běžného leasingu pro fyzické osoby. Ale to už musí zapracovat naši zákonodárci.
V podstatě leasing - pro domácnosti je vždycky na hovno, kvůli těm maržím, pojištěním a různým omezením. Jsou mnohem lepší varianty. Ale na ty se nedělají obrovské reklamní kampaně, to dá rozum.
Taky jsem nad tím uvažoval. Těch 50 tis. se dá za 5 let našetřit a když se to nepodaří, tak na to auto začnu před uplynutím 5-ti leté smlouvy shánět kupce a z prodeje tu poslední splátku zaplatím.
Petr B.
He, 50000 našetřím za 5 měsíců, ne let. Ale mne taky nezajímaj škodovky, možná až Superb Tudor... jako druhé auto do rodiny...
to asi těžko. Auto které vlastní lesingová spol. nemůžete prodat jako nájemce dřív, než splatíte leasing (vč. zůstatkové hodnoty) a auto bude převedeno na Vás!!! Pokud ovšem nejste tunelář
Ale jde to. Az budete mit splatit zustatkovou hodnotu, navstivite dealera skodovky (pouze te samozrejme) a ten auto SkoFINu vyplati, vezme na protiucet a rozdil v cene bude nova akontace. Takhle je to mysleno.
Leasingové auto nelze prodat, ale leasing lze převést na někoho jiného a tak je možné se i leasingového vozu zbavit. A ceny jsou někdy velmi zajímavé.
Škodovka nezapomíná, na jejím webu je to uvedeno; máte ale pravdu, že v reklamně už nikoliv.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.