Škoda Superb: z Šanghaje do Pekingu na méně než jednu nádrž

Režisér a jezdec rallye Li Č' ujel s vozem Škoda Superb 1.4 TSI DSG více než 1200 km na běžné silnici na méně než jednu nádrž.

Šedesátilitrová nádrž byla na startu v Šanghaji zapečetěna za přítomnosti dvou právníků. Rekordu bylo dosaženo za běžného silničního provozu. Vůz před jízdou absolvoval běžnou kontrolu v autorizovaném servisu Škoda. Řidičem vozu byl populární čínský režisér a rallye jezdec Li Č'.

Rekordní cestu Li Č' odstartoval v Šanghaji a na trase do Pekingu dosáhl spotřeby paliva necelých 4,5 litru/100 km. S motorem 1.4 TSI DSG je Superb jedním z mála automobilů třídy B, které vyhovují požadavkům nových pravidel EEP (Environmental Economic Policies) platných v Číně od 1. října 2011. Jejich splnění je u každého vozu prodaného v Číně dotováno částkou 3.000 jüanů.

„Abych jel takto extrémně dlouhou vzdálenost takto pohodlně a zároveň úsporně, to se mi opravdu stává málokdy,“ komentoval svou jízdu Li Č'.

Během cesty doprovázel svého čínského kolegu i Rakušan Gerhard Plattner, držitel řady rekordů s vozy značek Volkswagen a ŠKODA z nichž tři jsou zapsány i v Guinessově knize: „Superb je skvělým příkladem úsporné spotřeby paliva. Ta je přitom důležitá nejen pro naši peněženku – každý z nás je také odpovědný za ochranu životního prostředí a šetření cennými zdroji. Dosahováním spotřeby paliva hluboko pod normou udávanou výrobcem chceme ukázat, že kromě výrobců automobilů může k dalšímu snižování úrovně znečištění ovzduší přispět každý řidič.“

Zdroj: Škoda
 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků