Škoda Superb Tour: starý jezevčík se vrátí, s cenou od 349 000 Kč

Škoda má za sebou prodejně nejúspěšnější rok ve své historii, pokud ale začneme loňské výsledky firmy zkoumat, dojdeme k pozoruhodnému závěru. Nejprodávanějším modelem se sice stala Octavia, ale vč. vlastně první moderní škodovky, Octavie první generace, která je dodnes udržována v nabídce automobilky pod označením Octavia Tour. Automobilka přesné prodeje této verze obvykle nezveřejňuje, pokud se ale poptáte u prodejců, hovoří jasně - Tour je hit, zvláště po loňském zlevnění v rámci akčního provedení Trumf, a nebýt jeho, nebylo by kolikrát co prodávat.

Automobilka si od letošního roku neslibuje nic moc dobrého, loni „valila” díky šrotovnému, jenže státní kasy vyschly a peněženky zákazníků byly vyschlé ještě předtím. Čím tedy zaujmout letos? V Ženevě se mohlo zdát, že prim budou hrát modernizovaná Fabie a nový Superb Combi, ale kdepak. Automobilka nás včera odzbrojila docela jiným plánem, na trh uvede Škodu Superb Tour.

„Je to osvědčený recept, se Superbem Tour nešlápneme vedle,” řekl před omráčenými novináři na tiskové konferenci Hans Dackel z představenstva škodovky, který má znovuuvedení starého Superbu na trh pod palcem. Starý dobrý jezevčík se tak vrátí ještě před létem, a to s ceníkem, po jehož shlédnutí si lidé od Dacie šli pustit Draculu na uklidnění.

Superb Tour si svůj comeback vychutná s cenovkou začínající na 349 000 Kč, což je po ceně 269 000 Kč za starou Octavii další neodolatelná nabídka. Za cenu dnešní oholené Octavie II totiž dostanete plnohodnotný vůz vyšší střední třídy s osvědčenými „fíčurami” jako děravá sedadla či duté dveře (do jedhono můžete strčit nohy, do druhého deštník).

I u jezevčíka bohužel platí, že starého psa novým kouksům nenaučíte, a tak žádné inovace nelze očekávat. Před tiskovou konferencí se spekulovalo alespoň o ekologickém ethanolovém pohonu, nakonec se ale ukázalo, že na ethanol „pojedou” akorát ukrajinští dělnící, kteří budou mít na starosti montáž v domovském Lvově. Alespoň kvalita montáže tak bude dostatečně ekologická.

V rámci snížení nákladů na výrobu se o pohon bude starat výlučně největší motorová perla koncernu VW - silný naftový motor 1,9 TDI se 74 kW. Ten udělal kariéru skoro ve všech modelech koncernu a i zde bude zárukou svižné, tiché a úsporné jízdy. Komu by snad výkon, ale hlavně mamutí krouťák tohoto motoru na pohon jezevčíka nestačil, pro toho má automobilka připravenou „performance” sadu Chrt, která chipem vyšroubuje výkon tohoto motoru až ke 100 kW - samozřejmě za snížení spotřeby paliva. Ta má v základu v kombinovaném režimu podobu rovných pět litrů nafty na 100 km, Chrt jezdí za 4,9.

Výbava bude obsahovat vše, na co náročný zákazník Superbu pomyslí, pro ty nejnáročnější budou k dispozici i doplňkové výbavové balíčky. Za všechny zmiňme sadu Bobr, která obleče interiér do kvalitní bobří kůže. Deckel přitom zdůraznil, že 20 bobrů, kteří padnou za každý luxusní interiéru Superbu Tour, byli výlučně z řad parchantů ožírajících lidem stromy.

Pochopitelně, doplňkové sady vyšroubují cenu Touru výše. Zřejmě nejžádanější sada Superbu Tour v kombinaci Chrta s Bobrem ale vyjde na stále příjemných 419 000 Kč. Jak jsme již naznačili, vůz se objeví v dealerstvích Škody ještě před létem, objednat jej ale můžete jen dnes...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb Tour se od prvního Superbu zřejmě vzhledově vůbec nebude lišit

Přejeme vám úspěšný vstup do prvního dubnového dne. Pokud byste si první Superb přece jen chtěli pořídit, přečtěte si náš test ojetého Superbu V6 TDI.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků