Vlastním škodu Superb III 2.0 TDI-CR. S vozidlem jsem nadmíru spokojen až po té, co jsem si nechal udělat chiptuning v Jihlavě http://www.profi-chiptuning.cz... Požádal jsem o maximální navýšení výkonu. Před 140kW a 400Nm po 183 kW a na 551 Nm.
tak prisernej clanek jsem uz dlouho nevidel, stranka dlouha jak lovosice, to uz se fakt dneska moc nedela..doprucuji www.skoda-superb.com
To teda nevím, proč zrovna uvádíš www.skoda-superb.com? To se ti fakt líbilo? Obrázky piditvorné, přístup k ním hrozný, výběr žádný, informace 0. Jen marketingový kecy...
To se radši proskroluju přes týden dlouhou stránku a získám alespoň nějaké informace. Nevím proč tě to tak popudilo? Nebo jsi snad tu stránku www.skoda-superb.com dělal ty? To bych pochopil, proč jsi tam neudělal žádné fórum, co? To by bylo drsných komentářů!
Ještě chci upozornit na to, že nemám s autorevue nic společného ba ani nevyrábím žádné www stránky. Jsem pouhý čtenář.
Spotreba 16l ve meste s automat. prevodovkou... neni to nejkak moc???
S dvousekoňovým třílitrem ve dvoutunové krávě? To je na město hodně slušná hodnota!
Škoda Superb je super auto a má na to aby porazila např. Mercedesy a bavoráky.
Zkuste si dát na hlavu studený obklad, třeba se vám vrátí soudnost.
No srovnavat SUPERB s 607 nebo E classe? Ja jsem tedy v superbu nejel, ale co to je vyssi stredni trida? Predevsim tedy bezpecnost , jizdni vlastnosti a velikost. (ja preferuji velky rozchod a hlavne rozvor) Co to je bezpecnost? Nejaky air bagy, deformacni zony - to je jasne, ale bezpecnost u vyssich strednich trid je treba to, ze je 1/2 roku testovano a simulovano umisteni strednich sloupku. Tedy umistit je tak aby vadily co nejmin v rozhledu ridice. + dalsich tisic veci co stoji silene penize, ale delaji vyssi stredni tridu. Nebo takove hovadiny, ze kdyz vylezam z auta, tak nezatroubim, nezamazu si kalhoty a bezpecnostni pas si nezavru do dveri. Je to fakt vyssi stredni trida? - motaji se kabely tak aby se o sebe netrely a nez se daji do krku omotavaji se molitanem a ten se na to lepi aby to neklepalo? Jsou dutiny ve dverich preklenuty blanou? Toto opravdu nevim. Nevim samozrejme ani jeslti to umi features jako je sklapeni zrcatek pri parkovani, naklaneni zrcatek pri couvani, dobouchavani dveri pri nezavreni, kontroluje pocitac vodu v zadnim ostrikovaci, je tam mozno dat navigaci, vybuchne airbag i kdyz na miste spolujezce nikdo nesedi (to uz je asi moc), kolik to ma ventilatoru v sedacce, kolik to ma pameti na serizeni sedacky --- kdyz uz srovnaavme s 607 a E classe?
Nazdar ctenari! Clanek je moc dobry, ale to protoze popisuje celkem dobrou vec. Mne osobne se nova Skoda moc libi. Designe nijak prevratny, ale o to nejede, vzdyt je to normalni auto pro kazdeho, pro rodinu, pro podnikatele (snad jednoho dne i pro mne ) a ne zadne sportovni faro. Osobne ale doufam, ze Skoda nebude montovat do Superbu jiz ty malo vykonne motory, ktere jeste montuje do Octavii. Takze, pratele, nemame se za co stydet!!! (+ byli jste v posledni dobe nekde v Evrope? - kolik Skodovek jezdi v zahranici!!! To mne moc prekvapilo (pozitivne).) Ciao!!!
Já si osobně myslím, že je to jedno z nejlepších aut na českém trhu. Zatím jsem se nikde nedočetl cenu, ale myslím si, že nebude tak hrozná. Na to, jak je to auto vyšperkovaný....
Dávám zapravdu jednomu názoru, co tu zazněl. Škodovka se opravdu mohla vytáhnout něčím zajímavějším, ne jít prošlapanou cestičkou. Jaguár je opravdu jen jeden a myslím, že Škoda má na to, být v této třídě na úplné špičce. Teď jde jenom o to, zda ji zpátky nedrží německý koncern, aby se prodávali i Pasáty nebo Audiny. Těžko říci. Osobně si myslím, že každá značka si najde své příznivce, a já patřím mezi ty Škody!!!
Mějte se jak chcete, ale ne líp jak já.
Peetrs
Jak muze Peetrs rict, ze je to jedno z nejlepsich aut na trhu? Kdo v nem jel? Ja nepredpokladam, ze bude spatne, ale na takove hodnoceni je jeste MOOOC brzy. A co je to vysperkovany? 4 airbagy, kdyz vsichni ostatni montuji 6? Za tu cenu to urcite bude jedine velike auto, ale myslim, ze to bude, jako u Oktavky. Kdo si chce koupit levne auto bez vybavy, pak tu je prakticky jedine Oktavka. Jakmile ji ale zacnete vybavovat podle svetovych standardu (4 - 6 airbagu, klima, EBD...), uz vam cena naskace vys, nez u konkurence. Jsem schvalne zvedav na Superba ve stejne vybave, jako je zakladni 607. Pak muzeme srovnavat.
Máte pravdu, Škoda už není vůbec levná, alespoň pokud srovnáváte vyšší výbavy a srovnáváte to s akčními nabídkami konkurence. Škoda je tlačena koncernem do vyšších zisků a požadavky zaměstnanců jí zvyšují náklady.
Dovoluje si hodně, před měsícem Fabia LETOS UŽ POTŘETÍ podražila. Hřeší na to, že Češi jsou na Škodu hrdí a zcela jasně ji preferují.
Na zahraničních trzích se ale prodávají jiné základní výbavy a ceny tam jsou možná ve srovnání s ostatními relativně nižší, než u nás, nevím.
V Rakousku je Fabia třetí nejprodávanější auto, po Golfu a Passatu. Pokud jde o Krkonoše zaplavené německými Oktávkami - to jsou východní Němci, tam je pořád ještě trošku nižší koupěschopnost.
"Hřeší na to, že Češi jsou na Škodu hrdí a zcela jasně ji preferují."
Uhodil jste hrebik na hlavicku. Vsadim se, ze se Superb stane autem roku v CR, ackoli v nem jeste skoro nikdo nejel a jen malokdo ho zatim videl na vlastni oci. (Jak se mohla stat autem roku v CR fabia kombi po fabii, kdyz jde jen o odvozeny model?)
Kdyby lidem v Mlade Boleslavi ruplo v kouli a zacali znovu vyrabet skodovky sto dvacet (probuh, jen to ne!), taky by se u nas staly autem roku.
(nic proti skodam 120 jako takovym, jen me vydesila predstava jejich opetovne vyroby po 12 letech...)
Co se týče škodovek v zahraničí, myslím, že si je Němci (až na poctivé patrioty) oblíbili možná víc než VW. Samozřejmě i pro Němce je důležitá cena a pokud můžu mít za cenu Golfa Octavii , tak se asi rozhodnu rychle. Například při zimních lyžovačkách v Krkonoších tam jezdí víc Octavií s německými čísly, než Golfů nebo Passatů (nepočítám starý plechovky). SuperB to bude mít trochu těžší, protože její cena (ta odhadovaná) je prakticky srovnatelná, možná i vyšší, s cenou Passata, který nedávno vyjel v novém kabátě a u Škodovky absentuje (prozatím) verze combi, která je u Němců, ale i třeba Holanďanů poměrně populární.
Já osobně si rád počkám na Škodovku a la VW Sharan nebo Seat Alhambra, což je rodinné auto podle mého gusta a rád je vyměním za svou Octavii. Ovšem tady bude cena asi ještě o něco výše.
Dovoluji si jen tak na okraj připomenout, že za cenu Golfa nemáš Octavii ale Fabii. (Fabia Combi 74kW s ABS, klimatizací, centrálem a 2 airbagy stojí o cca 50 tisíc víc než Golf 77kW se shodnou výbavou). Octavii s touto výbavou pod 620 tisíc nepořídíš. Že by naše škodověnka krapátko přepískla ceny?
S tím přepísknutím cen si myslím, že máš pravdu. Nechci se ale bavit o našem trhu, protože ceny AUDI jsou tady přepísknuté, ale zcela jinak to bude v Německu. A6 2.5 TDI v šestikvaltu stojí cca 65000 DM. To je při dnešním kurzu cca 1170000 Kč. Takže si myslím, že Superb bude třeba za 65000 DM kompletně vybavený, A6 bude v základu. Ale to není příliš rozhodující, protože když to auto bude Němec za tři roky ježdění prodávat, tak vždycky dostane víc za AUDI než za Škodu. Takže si myslím, že ten rozdíl mezi kupní a prodejní cenou (za tři roky provozu) stejně vybavených aut AUDI a Škoda bude zhruba stejný. To bude znamenat, že většina lidí (stejně většinou firem) se rozhodne pro AUDI. Nemyslím si, že to Superb bude mít venku lehké.
Jenže Superb není konkurencí Passatu, ale spíše pro A6, Omegu, 607 apod.
Základní cenu očekáváme mezi 600 – 700 tis. Kč, pravděpodobně blíže k 700 tis. Cena za nejlépe vybavené provedení překročí zcela určitě 1 mil. Kč, odhadujeme cenu cca 1,2 mil. Kč
Tezke soudit situaci,ale myslim si ze by si lide mneli konecne zacit uvedomovat svoji hodnotu
a ne jen snazit se byt ve spicce ,ale byt spickou ,udavat smer .Kazdy rad ..BMW,MERCEDES..
ale mnohem vic rad JAGUAR, Myslim ze Skoda ma na to korit tyto znacky a ne jen byt do poctu.
Udávat směr můžeš, až na to budeš mít. A hlavně až na to budeš mít dostatečnou image, která nevznikne ničím jiným, než úspěšnou řadou modelů na trhu. Takže si budeme muset počkat. Zatím je to dobře řemeslně provedené auto ze součástkové základny VW. Myslím si, že to platí nejen pro Superb ale také pro model Octavia a Fabia. Myslím si, že můžeme být rádi, že se šahá do šuplíků VW.Myslím si, že každý design, který by nevyužil těch šuplíků bude ve výsledku tak drahý, že by to nikdo nemohl zaplatit. Takže to tvoje ničení Jaguárů, Mercedesů a BMW je utopie. Myslím si, že místo takového designového vozítka by byl lepší nějaký ten SUV. V šuplíku bude dost použitelných dílů, tak škodovko hurá na to ...
Škoda může udělat jenom jedno auto pro nějakou exkluzívní skupinu zákazníků. To je Superb. Limuzína tohoto druhu má jenom malý potenciální trh, ale je fakt, že na tomto trhu je momentálně poměrně malá konkurence. Jde o trh relativně levných velkých luxusních limuzín. Tedy aut, která nabízejí komfort Mercedesu E nebo Audi A6, ale nemají takový image a nejsou tak drahá.
Ford Scorpio a Opel Senator jsou minulostí, Mazda Xedos je zastaralá a vychází z módy... asi tohle jsou auta typově podobná Superbu.
Jde o segment, který giganti spíš opouštějí - a právě proto se tam může uplatnit menší výrobce, pokud:
a) zaručí nikoliv extrémní, ale velice solidní kvalitu
b) udrží výrobní náklady velmi nízko
Trh SUV je úplný opak tohoto trhu. Je to trh, který je v zorném poli všech a je momentálně jeden z nejtvrdších. Je tam téměř největší koncentrace novinek vůbec.
Že je Superb konzervativní, je asi dobře. Dneska se všichni snaží o revoluce, i BMW a Mercedes, někdo ale musí zůstat konzervativní a dělat klasická auta. Spousta lidí má ráda klasiku. Škoda je a bude prostě klasika s dobrým poměrem hodnoty a ceny. To je rozumná profilace.
Jedna věc Superbu citelně chybí - alespoň dvouzónová klimatizace. Je hezké, že máte vzadu výdechy klimatizace, v Mercedesu E nebo S je máte taky. Jenomže tam si každý cestující může nastavit vlastní teplotu. Dvouzónová klimatizace už přestává být až takový luxus, má ji mít i nový Fiat Stilo.
Že by to byla taková hloupost poté co se objeví dvojče VW/Porsche si zase nemyslím, ale nechme se překvapit.
S tou klimatizací souhlasím, ta co je v Superbu zabudovaná je nezměněná verze z Passatu, která se prodává už X let. To, že je designem stará je ústupek AUDI a PASSATU, protože by se pak Škoda nacpala mezi Passat a Audi. Dalším ústupkem je dle mého soudu vyřazení pár extra, jako je vyhřívaný volant, ona dvouzónová klimatizace, servo závislé na rychlosti auta a co tam teda zvláště schází je náhon na všechny čtyři. Pak by si asi Audi moc lidí nekoupilo.
Je to svým způsobem zklamání. Jen stylistické cvičení na téma OCTAVIA. Podívejte se výraznou odlišnost třeba Jaguárů či Hond. Nelze si je zaměnit, ale Superb na dálku - OCTAVIA nebo PASSAT. Je to pro škodovku škoda.
no tak ale, Skodovka preci nema ve svete JMENO, takze nemuze ohromovat vlastnim designem. Ta spis potrebuje ze zacatku lidem (ve svete) ukazat, ze je to kvalitativne stejny auto jako VW a az dostane JMENO (jako ma Renault) tak pak si muze uz vymyslet co chce (ale to ji stejne bossove ve Wolfsburgu nepovoli). Lidi myslete a nebudte naivni.
Při uvádění Octavie a Fabie na trh, vesměs převládaly negativní reakce. Nechápu proč, hlavně u české populace, převládá pocit podceňování každého nového modelu od Škodovky. Osobně si myslím, že pro českého člověka je Škodovka nejlepší variantou nákupu. Je jasné, že když Škoda patří do koncernu VW, tak bude využívat koncernové platformy apod. Musíme si uvědomit, že VW je jednou z nejlepších automobilek na světě, a pokud se její produkty budou objevovat ve vozech Škoda nemůže to být na škodu. Samozřejmě asi nikdy neuvidíme třeba nejnovější typ klimatizace, která se objeví v Audi, ve Škodovce. Myslím si, že nebýt VW, jezdili by jsme stále ve Favoritech. Proto, hurá do toho, nebojme se ničeho, nějaké to SUV by nebylo k zahození!
sráč jako ty mi nebude říkat, co je pro mě lepší
Superb je velmi hezké auto. Řekl bych, že podstatně hezčí, než Passat. Nepředstavuje žádnou revoluci, dokonce ani podstatnou inovaci, ale je klasicky krásný. Opakem je třeba Renault VelSatis - ten je revoluční a impozantní, ale ne moc esteticky vyladěný. Není prostě normálně hezký, spíš "divný".
Boční silueta Superbu se od Passatu liší kromě větší délky jenom ve dvou detailech: Opticky kratší přední převis a větší zadní dveře, které obsahují i poslední nestahovatelné okénko.
Je ale třeba říci, že Passat si pro svůj poslední facelift vypůjčil jeden designový prvek od Škodovky - zadní světla nezasahující do boků. U Volkswagenů zadní svítilny typicky do boků zasahují, aktuální Passat má ale záď á la Octavia. Superb je tedy více typická Škoda, než je Passat typický VW.
Něco jiného je interiér, palubní deska je téměř beze změny převzata od Passatu. Chápu to, ale je to škoda. Ovšem pro Superb je to možná plus, protože Škoda interiéry neumí.
Na rozdíl od autora předchozího příspěvku si nemyslím, že Škoda je pro Čecha vždy nejlepší volba. Fabia je už dost drahá, bude mít co dělat s Cliem, Polem, Citroenem C3 a Fiestou. Clio nabízí za stejnou cenu prostě víc, o hodně. Např. s turbodieselem 1.5 55 kW je pro většinu zákazníků daleko lepší volbou, než Fabia TDI 74 kW. (Pro firmu je ale méně reprezentativní, než Fabia sedan.) A Octavia je už zastaralá. Nebýt verze Active, nebude se stejnou výbavou ani o korunu levnější, než Peugeot 307 nebo Honda Civic. A to jsou nepochybně za stejnou cenu lepší auta.
Fabia sedan reprezentativní? Tak takhle dobře už mě dlouho nikdo nepobavil.
Auto je koncipováno opravdu luxusně, to se musí nechat. Ale pro mě je naprosto nepochopitelná např. absence šestistupňové převodovky u TDI 96KW, vždyť s tímto motorem jí mají i Golfy. Škoda, na tuhle kombinaci jsem se asi nejvíce těšil.
Jura
V padesátých letech jezdil po Praze Škoda Superb se zajímavou pontonovou karoserií,.A to jak v provedení sedan, ( nebo spíš limuzína) tak v provedení kabriolet. Kabriolet byl určitě několikrát na přehlídce v Praze, než se začaly používat vozy z CCCP.
Jinak k článku.
Superb bude určitě velmi zajímavý vůz pro určitý okruh klientely. Článek je zajímavý a obsažný.
Přeji hezký den
VS
I pres humbuk kolem je to porad jen usedla skodovenka. Chybi tam aspon naznak revoluce Pomer kvalita cena je ovsem dobry
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.