Škoda Superb nově se silnějším nafťákem

67 komentářů

Vladimír
20. prosince • 21:18

Velká krásná limuzína a rozumné a úsporné povinné ručení za obsah 1.8T. Tomu říkám trefa do černého ! Kdo šetří - má za tři !!! ;-)

bruselak
20. prosince • 23:49

covece jel jsi v tom superbu 1.8T nekdy? mame jeden v praci a je to neco na zpusob zdivoceleho vysavace, ten nestastnik co ho ma nadava kudy chodi, podle mne do superbu patri sestihrnec, ta verze s 1.9 TDI je delana pro taxikare nebo firemni auta ktera jsou z ruky do ruky

ccc
21. prosince • 1:25

ten nešťastník, co ho má...To mu zřejmě stojí na firemním parkovišti soukromé BMW 330i, že?BTW, kdysi jezdili firemní S1203, Š105, poté Favority a Felicie, a lidi byli rádi, že si mají s čím odvézt nákup domů za firemní benzín...
A dneska jsou zaměstnanci nešťastní ze 110kW v autě střední třídy.
...nakopat do prdele...

Niemand
21. prosince • 18:56

Souhlas! ;-)

bruselak
23. prosince • 22:07

ne jenom presedl z 2.8 verse do tehle takze ma srovnani, ale autoru reakci na muj puvodni prispevek lituji jeste vice nez zminovneho kolegu a preju jim jeste hodne stastne ujetych kilometru za volantem S1203 :-P

proof
21. prosince • 10:26

Moje řeč, Howg!;-)

Luboš
20. prosince • 20:08

Nevím kde se berou stesky na výkon Superba se silnějším 1,9 TDI.
Mám již druhého a jsem s ním velmi spokojen. S autem jsem jel na zkoušku přez 210 auto jelo klidně - bez potíží. Když ve mně chytnou saze nepředjede mně v podstatě nikdo. Auto zrychluje na pátý stupeň do jakéhokoli kopce, při dostatečnm podřazeí je předjížděcí manévr velmi dynamický.
Jezdím při klidné jízdě pod 6 litrů když mu šlápnu na krk, nedostanu se dle paubního computeru přez 7.
Superb je opravdu velmi dobé auto. Každému doporučuji, před tím než započne s krtikou, se autem svézt.

Kix
21. prosince • 0:42

tak dame race jo a uvidis ropaku:-P

Roňouch
20. prosince • 21:42

Superb???To auto se ještě vyrábí B-]!!!!

puck
20. prosince • 18:36

85kw diesel nic moc... s tym si clovek moc neuzije, 77kw verzia bola fakt mrtva. ja mam v lagune 84kw benzinak 1.6 a benzin je o inom, oproti nafte je to velmi velmi zive, hlavne medzi 4500-6500 rpm.

proof
20. prosince • 21:38

Kdo si taky koupí tdi limuzínu nebo 1.6 benzín, aby si s ním užíval!?:-O

puck
21. prosince • 9:24

ten 1.6 benzin je fakt v pohode. limuzinu som si nekupoval na blbnutie a na bezne jazdenie tak 1.6 staci. nestiha akurat na dialnici, pretoze konci na cca 180 kmh :-) na okreskach a v meste je to v pohode

proof
21. prosince • 16:26

Já to myslel tak, že ani Suprb 1.9 ani Laguna 1.6 není myšlená, jako auto pro zábavu (nebo nevím, co si myslel slovy "s tym si clovek moc neuzije"). Obě auta jsou tak na přepravu 2-3 lidí v rámci dopravních předpisů, nic víc, nic míň...
Když budu hledat auto, abych si užil, budu hledat dvoumístnou "motokáru" se sportovně laděným motorem.

ccc
20. prosince • 19:11

já vůbec nevím, proč se nad tím výkonem tak pozastavujete?
passat (brácha superbu) se dělal s 1.9TDI 74kW a 96kW, a ty 74kW verze kupovali hodně firmy, taxi, a lidé co jezdí s prioritou spotřeby. 96kW jede trochu líp, ale že by 74kW, potažmo 85kW verze nejela, to je hloupost. A ten kdo jezdí na spotřebu, nevyužije výkonově ani to nejslabší provedení.btw, první tdi pd byl v provedení 85kW, ten stejný motor se poté prodával v provedení 74kW a následně s novou generací řídících jednotek v provedení 77kW, a opět se vrací k původnímu výkonu 85kW.96kW verze je podstatně odlišná od výše uvedené řady (sání, výfuk, turbodmychadlo, písty, blok, ojnice, spojka) a je mechanicky totožná (až na několik drobností na turbodmychadlu) s verzemi 110kW a 118kW a 2.0 103kW (zde jsou nepatrně větší písty dříve používané u pětiválců 2.5TDI, a v případě 16V motoru také jiná hlava).Pro zákazníka tato informace znamená, že 74,77,85 kw verze nemají moc možností pro eventuelní úpravy výkonu, kdežto 96kW verze má jakožto nejslabší v řadě největší rezervy.

George2
21. prosince • 6:55

mám passata 1.9 TDI PD 85kW,nedá se říct,že jenejde,pružné zrychlení je super, ale má 310nM. Nízký točivý moment bych bral u Superbu jako nedostatečný, ne výkon...

Dr.120L
20. prosince • 12:22

na odvezení z bodu A do bodu B to stačí, živé to akorát. Já mám v Mondeu 1.8i 85kW a dělali sem tam i 1,6 a taky to jelo. Asfalt to trhat nebude ale na klidnou jízdu a občasné předjetí to stačí v pohodě. Fabiím 1.2 a 1.4 či starším Felckám to bude zadek ukazovat s přehledem.

Alda
20. prosince • 13:58

Fabiím 1.2 a 1.4 či starším Felckám ukáže zadek cokoliv kromě Chevroletu Matiz....:-D

Kix
21. prosince • 0:39

ridil se matize...jeste deawoo(nebo jak se to pise) a kamosoj ve feline sem ujel tak nevim:-D

yoggi
20. prosince • 14:22

niektori su tu strasne prudky. si zrovna nemyslim ze fabia je to najslabsie na cestach

bojler
20. prosince • 15:40

ja si myslim, ze ridi Matize. A este ne svyho :-D

yoggi
20. prosince • 17:21

myslim ze ma firemne mondeo a doma sedla hraka menom skoda 105 L :-D

JayJay
20. prosince • 12:07

Krasnej marketingovej tah, krasnej...Jak uz zde bylo receno, realnej vykon tohoto 77kw motoru je 85kw, a ne jen podle brzdy u Cimbu...Stejne ma VW hrozne oblbovaci strategii, nejvic ze vsech automobilek co znam. "Zvysovat" vykon u 1.9 z 77 na 85 kw, kdyz driv uz tu byly verze 96 a dokonce 110 kw. No jo, to by ale nesmelo lezt do zeli novemu motoru 2.0, ktery samozrejme naledej nejdriv na smesnych 103 kw, aby pak po nekolika letech (co na tom ze "premiovejsi" passaty to maj uz ted) mohli zase toho zakaznika superbu uchlacholit jak zvedli vykon.

bojler
20. prosince • 12:44

tak sem se dival do ceniku a passat ma nejlevnejsi tdi 77kW. 2.0TDI v passatu ma tez 103kW. tak by me zajimalo kde cerpas

JayJay
20. prosince • 18:30

Ano, ale i 125kw verzi. V Superbu ne, asi aby prave passatu nekonkuroval. Jako pisu vysse, pointa byla trochu nekde jinde. Ukaz mi napriklad jinou autombilku ktera by u jednoho vicemene stejnyho motoru 1.9 si hrala s turbem aaby pridavala/ubirala vykon jen podle marketingovy potreby, ze z toho vznikne nakonec cca 10 vykonovych verzi..

kemr
20. prosince • 12:25

v oktě máš taky 2,0 tdi se 170 poníkama, takže klidek ;-)

JayJay
20. prosince • 18:26

No jo no, zapomnel na "rs"... Ale pointu ze je jejich strategie hoodne oblbujici to vubec nemeni, zejo..

bojler
20. prosince • 11:35

su smirenej s tim, ze to zas smazou. ale informace opet okopirovana. autorevue zacina tezce zaostavat. vivat cenzura. nebo ze by tentokrat ne, jako ze oni nikdy? ;-)

Radek Ondrášík
20. prosince • 14:12

Píšete na konkurenčních serverch také, že oni kopírují odjinud, nebo provozujete tento koníček jen zde?

HrdinaJan
20. prosince • 11:48

Tyjo chlape pořád nějak nechápu, proč se ti ten motor nelíbí. Když chceš 1,8t tak si ho do toho kup. Však je taky v nabídce. Nikdo ti nenutí základní model. Uvědom si ale, že každej nepřemýšlí jako ty a nechce za superba dát 800kilokorun. Když budou základy jak ty říkáš, tak budou všichni jezdit s drahým, na spotřebu hoším autem?? Věř tomu, že spousta lidí slabší a levnější motor uvítá. Ono marketingový oddělení Škoda auto není banda chudáčků co berou jenom koruny a nic nedělaji. Ti co mají hodně peněz(patříš mezi ně???) nekoukají po nejslabším motoru ale truchu někam jinam. Kapišto??

Shimi
20. prosince • 11:04

To je opět klasický výsměch. To si opravdu kluci ze Škodovky myslí, že 8 kW zaplácne lidem hubu? Kdy už konečně tohle směšný marketingový "zvyšování" výkonu u Škodovky skončí.

David
20. prosince • 11:20

Já už nevím co by ty lidi chtěli. Myslím že ten výkon je pro mnohé dostačující, hlavně v dnešním provozu. Ale hlavně vám to auto nikdo nenutí, vždyť ho přeci nemusíte kupovat. Taky se to musí brát jako základní nabídku. Kdo chce může si přece objednat 2.5TDi nebo 2.8 benzin. Problém je že většina chudáku co jsem piše na to prostě nemá.

Shimi
20. prosince • 11:50

to David: Nevím, jestli to bylo na mě, ale i tak rád odpovím. Draku, jedna malá rada, nesuď ostatní podle sebe. Ta tvoje poslední věta je taková místní otřepaná fráze a tak nějak trošku směšná. Kolik znáš osobně lidí co sem píší? Jednoho, dva? Možná ani to ne. Tak si to klišé nech pro někoho jiného. Teď k tématu. Psal jsem snad já někde něco o nedostačujícím výkonu? Odpovím si sám, nepsal. Já pouze reagoval na to, jak nejlepší a nejkrásnější automobilka světa maže lidem med kolem huby a myslí si, že jí to všichni žerou. Páč přidat u jakéhokoliv motoru 8kW je prostě a jednoduše výsměch. Když už se někdo rozhodne navyšovat výkon, tak ať to má nějaký smysl. A jestli někdo považuje za základní motorizaci, u vozu střední třídy, motor 1,9 TDi o výkonu 77kW, tak já mezi ně nepatřím.

HrdinaJan
20. prosince • 11:58

Nevím kolikrát jsi si kupoval nové auto, ale věř tomu, že když si stoupneš k prodejci Škoda a budeš sledovat rekce lidí, když se dozví, že budou mít víc výkonu a kroutícího momentu, budeš překvapen jak na to budou skákat. Slova tipu -- Za stejnou cenu víc výkonu a stejná spotřeba, lepší dinamika, vyšší maximálk a bezpečnější předjíždění mají pro prodejce cenu zlata. A ještě k tomu je to všechno pravda. :)

Shimi
20. prosince • 12:19

Honzo ty si good týpek, fakt že jo :)))) Proč odvádíš základní problematiku tématu úplně někam jinam?? Přečti si ještě jednou můj první příspěvek a zkus se ho držet. To co tady píšeš je úplně mimo mísu. Ale i tak na to něco napíšu.Ano, máš recht, já tomu na 1000% věřím. Vždy, když si chci spravit náladu, tak zajdu do salónu Škody a přímo se kochám těma kydama co se mi snaží místní prodejce natlačit do hlavy. To je někdy až neuvěřitelné co si ti kluci dokáží vymyslet jen aby prodali. Na to jsou lidé od této firmy přímo experti. Škoda jen, že valná část populace jim to žere a nevšimla si faktu, že je v ČR dalších x automobilek co taky nabízí auta. Mluvíš o vyšším výkonu, vyšším krouťáku, stejné ceně, lepší dynamice a s čím to proboha srovnáváš??? Vždyt 1,9 77kW je základ !!! S čím to porovnáváš? Se základní benzínovou 1.8T 110 kW, která je mimochodem levnější ?? Chlape už to nehul.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
HrdinaJan
20. prosince • 12:40

Nezlob se ale psát, že 1,8t je levnější jako argument je trochu mimo. Je to sice pravda, ale jsou to 4000,-Kč. Trochu k smíchu, nemyslíš??

Shimi
20. prosince • 13:06

Honzo nezlobím se, protože opět špatně čteš. Je tam slovo "mimochodem" a to je dost důležitý. To nebylo myšleno jako argument, ale jen pro doplnění ;-) Vzhledem k tomu, že jsme se špatně pochopili už na začátku, nebudem to dál rozebírat. Ale přeci jenom ještě jedna věc. Ten rozdíl 77 a 85 kW. Na úkor čeho si myslíš že to navýšení je? Na úkor otáček a to je ten problém. Jak tady všichni zastánci píší, tak je to přece motor určený jen na přesouvání z bodu A do bodu B při dodržování rychlostních limitů. Pro normálního člověka dostačující motor, který nenadchne (ani nemůže), ale taky neurazí (jak koho). Myslíš si, že takový normální člověk bude točit motor do 4000 ot. ?? Ja vím, že ne. Takže kde je vlastně to navýšení ?? No a jsme opět u prodejce Škody, jelikož ten je vycvičen právě k tomu, aby tu většinu populace přesvědčil a namazal jim ten med kolem huby o zvýšení výkonu atd.

Niemand
21. prosince • 19:13

Snazim se cist pozorne, ale nenachazim zadnou myslenku.Skoda "zvysila" (mozna nezvysila jak tu nekdo pise) vykon zakladniho naftoveho motoru na vyssi hodnotu o nejakych rekneme 10%, klasika co neurazi, naopak potesi za stejne penize, tecka.Kde je problem? Je to malo nebo moc? Jako zakladni naftovy motor do vozu jakym je Superb myslim naprosto v poradku. Ze by mohlo byt vic, mohlo, ale vice hledejte u VW nebo Audi, od toho ty dalsi automobilky v ramci koncernu jsou.Taky by se mi libilo mit v Octavii jako zaklad 2.0 TDI s common railem, piezo vstrikovaci, filtrem pevnych zastic s Bluetecem a vykonem 110kW za cenu zakladniho motoru dneska, ale to je zivot. Muzu jit ke konkurenci, ktera mi to da, nebo taky neda?

HrdinaJan
20. prosince • 13:50

Jak jistě uznáš, tak výkon není vše. Nezapmeň na kroutící moment a na jeho nej poloho u dieslů.Necháme toho. Uznávám, že marketing tam hraje velikou roli, ale každej kW a Nm dobrej. :)Podle mě je to prostě slušnej základ a komu se to nelíbí tak má pořád z čeho vybírat. Tím, že je tenhle motor takhle"levnej" si určitě najde spoustu spokojených uživatelů.

HrdinaJan
20. prosince • 12:34

Nebavíme se tady naáhodou o rozdílu 77KW 85KW??PS: hulení došlo.

mayklmaykl
20. prosince • 11:33

to david+hrdina:chtěl bych od toho alespon přijatelnou dynamiku v základu tj. minimálně 1,9 96kw...tzn.šlápnout a jet a né čekat až budu mít kilometr volno. superb natom není zrovna s váhou a s cenou jako fabie tudíž bych řekl že tenhle základ je bída.jasně 105k verze kulový žere ale taky nejede.co mě je platný že to je pružnej motor když šlápnu ono to kopne zařadím kopne a jsem furt tam kde sem byl...prostě za základ bych považoval minimálně 1,9 96kw nebo 1,8T

proof
20. prosince • 13:24

hele, to je snad věc marketingovýho oddělení, a když se to prodává. Já bych to taky nekoupil, ale stejnětak bych vživotě nekoupil Fabii junior nebo šetidveřovou limuzínu Hummer a stejně je nabízej, prodávaj a všichi je potkáváme na silnicích...

pavl
21. prosince • 23:47

toho hummera sem este bohuzel (nastesti?) nepotkal, ale souhlas

bojler
20. prosince • 11:32

tak tak, to je bohuzel pravda. nejvic rvou ti co auto nemaji a kdyz uz maji, tak 20 let stary bmw :-/

mayklmaykl
20. prosince • 10:41

tak jako tak bída...105 nebo 115k v superbu je o ničem...není to ani na bezpečný předjetí

ccc
20. prosince • 18:55

Cimbu je tragédie na dnešní možnosti, úplně nesmyslný parametry vymalovaný v excelu s úplně jiným obsahem v jednotce. Notabene oni, teda vlastně Janda sám, ty softy ani nedělají, nýbrž překupují od jedné nejmenované firmy.Jejich velká výhoda byla, že měli hodně "ztracených" jednotek od kamarádů z MB, které připravili předem doma, a poté rozvezli dealerům v autosalónech - když chtěl někdo čip, dealer jenom přehodil a nakódoval jednotku na půdě autosalonu, což bylo rychlé, bez nutnosti někam jezdit pro zákazníka, a působilo to dojmem svázanosti se Škodovkou.Ovšem realita hodně neodpovídala proklamavoným hodnotám, auta kouří, v některých případech jsou hodnoty nesmyslně vytočené na maximum možností, a kdo měl kdy nějaký reklamační problém, a uplatnil jej u jiného prodejce, dost tvrdě narazil, byť někteří Cimbu dealeři neváhali uvádět, že jejich úprava má požehnání fabriky s celoplošnou zárukou.

Niemand
21. prosince • 19:03

A ktera firma je ta nej?Docelam by me zajimal Vas typ.Co bych pozadoval u seriozni firmy ja:1. setkani s klientem, zkusebni jizda, zhodnoceni co klient od zvyseni vykonu chce a jak vuz nejcasteji pouziva
2. zmereni vykonu stavajiciho motoru, prezkoumat stav motoru a vyhodnotit jaka je rezerva, tedy jak je motor vyroben a smontovan
3. uprava vice veci nez ridici jednotky, tedy ridici jednotka, vstriky, pripadne chladice, spojka pokud si to povaha upravy vyzada
4. plna zaruka na motor a provedene prace v souladu se zarukou od vyrobce
5. zmereni vykonu po uprave
6. vysledna zkusebni jizda s klientem - klient spokojen kontra nespokojen a pripadne doladeni parametru dle klientova prani a moznosti motoru
7. predani veskere dokumentace a usmev
8. pri jakemkoliv problemu bezproblemove reseni vsech technickych problemu v ramci zaruky
9. plna garance technickych parametru motoru - tedy ze udelam vzdy technickou, ze budu v limitech znecisteni atd.
Je tady nejaka firma,ktera dela takovyto servis a ma zaruky?

Samozrejme bych za takovou upravu zaplatil v radech desitek tisic, ale dle meho je to lepsi nez SW od kamosa ze "stodoly" co proste "jede".

ccc
22. prosince • 0:57

niemand:nejlepší firma? http://en.etasgroup.com/ - tahle je bezdebaty nejlepší, tahle vyvíjí originální SW :)S Vašimi požadavky souhlasím. Pokud máte zájem, můžeme na téma podebatovat, něco málo o tom vím.
MNBM@quick.cz

Radek Ondrášík
21. prosince • 19:24

Ano, takové společnosti zde jsou. Ovšem většinou se jedná o ty TOP společnosti ala Carlsson, Hartge, RUF, ABT apod.U nás s tím bude asi problém. On už je probém i to, aby úpravce u nás souhlasil s tím, že si provedete na vlastní náklady měření výkonu před a po úpravě s tím, že pokud nebude nárůst výkonu atd. dle předem dohodnutých paremetrů, vrátí nejen peníze za práci, ale zaplatí zpětně i ono měření.

Niemand
22. prosince • 20:16

Ja jsem ale myslel upravce pro Skoda auto, a ktere maji ceske zastoupeni.

ccc
22. prosince • 1:07

RO:ono je to trošku jinak, s těmito společnostmi zákazník nekvalitu nekoupí, ale možná tady trochu více funguje marketing než by měl...Skutečná kvalita tkví v jejich dodavatelích, bavíme li se o SW, a pomineme li Carlsson, který prodává pouze přídavné jednotky jiného, méně slavného výrobce, pod svým logem.

HrdinaJan
20. prosince • 11:00

By mě docela zajímalo co je pro tebe bezpečný předjetí. Náhodou Suerba s 77kw znám. Je schopen ve čtyřech lidech při dálniční rycholsti zrychlit i v těch nejhorších kopcích, a z toho plyne, že jakékoli jiné předjetí bude uplně v poho. I když se má na okrskách jezdit 90, tak pro tohle auto to není žádnej problém porušit. Co víc bys od auta na užívání +- podle předpisů ještě chtěl. Spotřeba super, cena taky dobrá, prostě fajn.

terayon
20. prosince • 10:08

nic nezmenili vlastne nebo motor je totozny..prectete si clanek na auto.cz s lidma z cimbu kde rikaji ze kazdy motor 1.9 77kw ked ho postavili na brzdu mel vykon 85kw min...

Radek Ondrášík
20. prosince • 10:11

Cimbu je ta skvělá firma, která naladí každý motor na zcela stejné hodnoty výkonu a toč. momentu v úplně stejných otáčkách? ;-)

proof
20. prosince • 13:32

Nechci vyvolávat flame, ale v případě p. Jandy (cimbu) není ironie zrovna na místě. Až připravíš áčkové auto, dojedeš jednu sezónu MČR včemkoliv, tak tu dělej ramena...
Ten článek přece není problém firmy/úpravce, ale recenzenta/novináře...:-/

Radek Ondrášík
20. prosince • 17:05

Ne, problém je výsledek a nejen tohoto článku. Co jsem měl možnost vidět výsledky, tak ty jsou zajímavě strojově přesné, tedy stejný výkon, stejný točák, stejné otáčky. Něco takového nevyjde ani u aut z linky, natož po úpravě...

proof
20. prosince • 21:31

Ovšem to je stále problém toho, kdo ty hodnoty uvádí - nechceš tvrdit, že přehrané mapy vstřiků oblafnou motorovou brzdu, nebo že tu řádí nějaká tunerská mafie!? Znám jen článek z konkurenčního servru, který pravda vypadá, že celý vzniknul u klávesnice a monitoru.
Tebou zmiňované výsledky jsou někde k vidění?

Brouk
20. prosince • 8:58

hm, tak to je husty. ted uz to bude fakt silny auto, primo delo. a moderni taky. novy impuls pro zakazniky skodofky.

pepa
20. prosince • 8:49

Jeste vocipovat a to to bude raketa
Hip hip briketa :-D

Haya
20. prosince • 13:13

čip a saze, Na zdraví :-))

Snip3r
20. prosince • 3:27

Nechapem, ako si moze niekto kupit take velke auto s takym slabym motorom ... minimalne ten 103kW diesel ...

Marťas
20. prosince • 10:43

Když půlka národa mohla kupovat Ochcávky se 66kW tak se není čemu divit.

Kix
21. prosince • 0:28

půlka národa si koupila fabii junior se 44kW:-P

bojler
20. prosince • 11:30

pulka naroda asi nebyla ochotna priplacet 60 tisic za 15kW navic

Marťas
20. prosince • 11:47

Tak to jsi mi ale jen potvrdil můj názor. I u Superbu asi nebude každej ochoten připlatit X tis. za 103kW.

bojler
20. prosince • 12:37

superb kupuje trosku jina klientela.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marťas
20. prosince • 12:49

Klientela je trošičku jiná, ale řekl bych, že u ní budou platit stejný zásady jako u lidí, co kupujou Oktávku, prostě nerozhazovat a neutrácet v řádech tesetiticíců za pár kW.

Niemand
21. prosince • 18:51

Pokud Skoda bude i nadale prosazovat cenovou politiku, ze za par koni se musi priplatit desitky tisic korun, tak si myslim to co Vy.Bohuzel Skoda ma zatim v ramci koncernu starsi a slabsi motory. Ja myslim ze skodovakum by se take narame libilo moci dat do superbu 3.0 TDI se 171kW, ale kdo by si pak koupil Passata a mozna by se nekteri i pozastavili nad A6kou. Cena by vsak byla vysoka a mnoho zakazniku by to za Skodovku proste nedalo.

Doporučujeme

Články odjinud