Škoda Superb nově s motorem 1,6 TDI CR

Pokud se vám zdá, že velké a těžké auto jako Škoda Superb potřebuje pro rozumnou dynamiku alespoň 150 koní výkonu, pak zjevně smýšlíte jinak než jeho výrobce. Česká automobilka se totiž rozhodla doplnit nabídku motorů o turbodiesel TDI o objemu pouhých 1,6 litru s výkonem 105 koní.

Slovo „doplnit” ale neříká celou pravdu. Tento motor v nabídce nahradí motor 1,9 TDi, který má svá nejlepší léta již dávno za sebou. Nebude přitom doménou pouze verze Greenline, k dispozici bude pro všechny úrovně výbavy.

Důvodem ke změně je krom jakési generační obměny pochopitelně snaha o snížení normované spotřeby a tedy i emisí CO2. Zatímco 1,6 TDI CR nabídne stejných 77 kW výkonu a až 250 Nm točivého momentu stejně jako „jedna-devítka”, kombinovaná spotřeba klesne na 6,2 litru nafty pro liftbackosedan a 6,3 litru pro kombi. Jistě hlavní hvězdou budou ale kombinované emise oxidu uhličitého okolo 130 g na 100 km jízdy.

Závěrem je třeba říci, že přímo z Mladé Boleslavi zatím nepřišla o této změně zpráva a čerpáme z tiskových materiálů britského zastoupení. Z ceníku Superbu na českém webu automobilky je ale zjevné, že i u nás bude 1,6 TDI CR pro Superb k dispozici co nevidět. Jen v momentě publikace tohoto článku svítí u této motorizace ve všech výbavových verzích cenovka 0 Kč. Cenu Superbu pro superšetřílky vám tedy zatím ani při nejlepší vůli prozradit nemůžeme.

Tip: Přečtěte si náš test Škody Octavia se stejným motorem 1,6 TDI CR.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb s volantem „na špatné straně” a trocha britských specifikací i cen. Na české detaily čekáme.
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků