Škoda Superb nově s motorem 1,6 TDI CR

Pokud se vám zdá, že velké a těžké auto jako Škoda Superb potřebuje pro rozumnou dynamiku alespoň 150 koní výkonu, pak zjevně smýšlíte jinak než jeho výrobce. Česká automobilka se totiž rozhodla doplnit nabídku motorů o turbodiesel TDI o objemu pouhých 1,6 litru s výkonem 105 koní.

Slovo „doplnit” ale neříká celou pravdu. Tento motor v nabídce nahradí motor 1,9 TDi, který má svá nejlepší léta již dávno za sebou. Nebude přitom doménou pouze verze Greenline, k dispozici bude pro všechny úrovně výbavy.

Důvodem ke změně je krom jakési generační obměny pochopitelně snaha o snížení normované spotřeby a tedy i emisí CO2. Zatímco 1,6 TDI CR nabídne stejných 77 kW výkonu a až 250 Nm točivého momentu stejně jako „jedna-devítka”, kombinovaná spotřeba klesne na 6,2 litru nafty pro liftbackosedan a 6,3 litru pro kombi. Jistě hlavní hvězdou budou ale kombinované emise oxidu uhličitého okolo 130 g na 100 km jízdy.

Závěrem je třeba říci, že přímo z Mladé Boleslavi zatím nepřišla o této změně zpráva a čerpáme z tiskových materiálů britského zastoupení. Z ceníku Superbu na českém webu automobilky je ale zjevné, že i u nás bude 1,6 TDI CR pro Superb k dispozici co nevidět. Jen v momentě publikace tohoto článku svítí u této motorizace ve všech výbavových verzích cenovka 0 Kč. Cenu Superbu pro superšetřílky vám tedy zatím ani při nejlepší vůli prozradit nemůžeme.

Tip: Přečtěte si náš test Škody Octavia se stejným motorem 1,6 TDI CR.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb s volantem „na špatné straně” a trocha britských specifikací i cen. Na české detaily čekáme.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků