Škoda Superb: nová generace v detailech

Škoda zveřejnila první oficiální snímky nové generace Superbu. A my první přinášíme také základní specifikace. (nové foto)

Nový Superb je hlavně v našich končinách velmi sledovaným vozem. Přece jenom má jít o první velký sedan, který nebude jenom odvozeninou od Passatu po stránce designu, ale nabídne svou vlastní tvář.

To, jak se s tím Škoda vypořádala, můžete zhodnotit na přiložených snímcích a my jen dodáme, že design vozu je poměrně líbivý a přitom v konzervativním duchu automobilky. Zřejmě nejkontroverznější části je záď, která až příliš připomíná jeden francouzský vůz a lehce se tak opět může stát, že mnozí budou hledat ve voze plagiát konkurence.

Škoda prozatím neodtajnila to hlavní. Velkou revolucí má totiž být fakt, že Superb bude zároveň sedan a liftback. Rozdíl v obou provedeních je ten, že u sedanu se otevírá pouze víko kufru a u liftbacku se otevírá celá záď i s oknem jako u Octavie. Superb bude ale vybaven dvoudílným systémem, který umožní otevřít jenom víko, případně umožní otevřít celou záď. Díky tomuto řešení si může zachovat lepší tvary sedanu, ale v případě potřeby je zde prostor pro větší praktičnost liftbacku.

Nový Superb zaujme také svými rozměry. Na délku bude měřit 4 838 mm, což je o 35 více, než doposud. Široký pak bude 1 783 mm (+ 18 mm) a nižší bude o 8 mm, když měří 1 461 mm. Zajímavý je pak rozvor, který se naopak zmenšil a to o dnes nevídaných 42 mm na 2 761 mm.

Příběh první generace, která svými rozměry patřila na vrchol střední třídy a mnozí ji tak řadili i do vyšší střední třídy, se tak opakovat nebude. Vnějšími rozměry nedosahuje Superb na největší nové modely střední třídy a rozvorem značně zaostává. Je otázkou, proč Škoda sáhla po tomto opatření, jelikož rozvor je jedním z důležitých parametru pro zajištění dostatku prostoru v podélném směru. Při značeném nárůstu délky je pak zmenšení rozvoru trochu nelogické a Škoda tak opět ukazuje, že umí opravdu postavit velké auto na malém podvozku.

I když nejsou k dispozici oficiální údaje o dalších parametrech, dobře informované zdroje (díky, Georgi) nám sdělily i to, co najdeme pod kapotou nové generace Superbu.

Zcela určitě se tak pod kapotou objeví motor 1,4 TSI o výkonu 92 kW s maximální rychlostí 203 km/h, dále motor 1,8 TSI o výkonu 118 kW s maximální rychlosti 221 km/h u manuálu a 217 km/h u automatu. Vrcholem pak bude šestiválec 3,6 FSI o výkonu 191 kW s maximální rychlosti 254 km/h. Superb tak na dálnici hravě ujede továrnímu BMW M3, jelikož ten zastaví osudový omezovač.

Naftu pak zastoupí starý čtyřválec 1,9 TDI PD s výkonem 77 kW a maximální rychlosti 189 km/h, dále nový agregát 2,0 TDI PD s výkonem 103 kW a maximální rychlosti 210 km/h a dále 2,0 TDI CR o výkonu 125 kW s maximální rychlosti 224 km/h u manuálu a 221 km/h u automatu.

Od počátku prodejů budou k dispozici pouze agregáty 1,8 TSI, 1,9 TDI a slabší varianta 2,0 TDI. Později přibudou i ostatní agregáty.

Velkou novinkou u Superbu pak bude nasazení náhonu na všechna kola (Haldex), který bude dostupný pro modely 1,8 TSI, 2,0 TDI a 3,6 FSI.

Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Škoda Superb

 

bazar

BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 225 626 km
Cena: 236 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2008
Stav: 183 232 km
Cena: 282 000 Kč
BMW 3 2
Rok výroby: 2007
Stav: 213 397 km
Cena: 152 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků