Škoda Superb: nová generace v detailech

Škoda zveřejnila první oficiální snímky nové generace Superbu. A my první přinášíme také základní specifikace. (nové foto)

Nový Superb je hlavně v našich končinách velmi sledovaným vozem. Přece jenom má jít o první velký sedan, který nebude jenom odvozeninou od Passatu po stránce designu, ale nabídne svou vlastní tvář.

To, jak se s tím Škoda vypořádala, můžete zhodnotit na přiložených snímcích a my jen dodáme, že design vozu je poměrně líbivý a přitom v konzervativním duchu automobilky. Zřejmě nejkontroverznější části je záď, která až příliš připomíná jeden francouzský vůz a lehce se tak opět může stát, že mnozí budou hledat ve voze plagiát konkurence.

Škoda prozatím neodtajnila to hlavní. Velkou revolucí má totiž být fakt, že Superb bude zároveň sedan a liftback. Rozdíl v obou provedeních je ten, že u sedanu se otevírá pouze víko kufru a u liftbacku se otevírá celá záď i s oknem jako u Octavie. Superb bude ale vybaven dvoudílným systémem, který umožní otevřít jenom víko, případně umožní otevřít celou záď. Díky tomuto řešení si může zachovat lepší tvary sedanu, ale v případě potřeby je zde prostor pro větší praktičnost liftbacku.

Nový Superb zaujme také svými rozměry. Na délku bude měřit 4 838 mm, což je o 35 více, než doposud. Široký pak bude 1 783 mm (+ 18 mm) a nižší bude o 8 mm, když měří 1 461 mm. Zajímavý je pak rozvor, který se naopak zmenšil a to o dnes nevídaných 42 mm na 2 761 mm.

Příběh první generace, která svými rozměry patřila na vrchol střední třídy a mnozí ji tak řadili i do vyšší střední třídy, se tak opakovat nebude. Vnějšími rozměry nedosahuje Superb na největší nové modely střední třídy a rozvorem značně zaostává. Je otázkou, proč Škoda sáhla po tomto opatření, jelikož rozvor je jedním z důležitých parametru pro zajištění dostatku prostoru v podélném směru. Při značeném nárůstu délky je pak zmenšení rozvoru trochu nelogické a Škoda tak opět ukazuje, že umí opravdu postavit velké auto na malém podvozku.

I když nejsou k dispozici oficiální údaje o dalších parametrech, dobře informované zdroje (díky, Georgi) nám sdělily i to, co najdeme pod kapotou nové generace Superbu.

Zcela určitě se tak pod kapotou objeví motor 1,4 TSI o výkonu 92 kW s maximální rychlostí 203 km/h, dále motor 1,8 TSI o výkonu 118 kW s maximální rychlosti 221 km/h u manuálu a 217 km/h u automatu. Vrcholem pak bude šestiválec 3,6 FSI o výkonu 191 kW s maximální rychlosti 254 km/h. Superb tak na dálnici hravě ujede továrnímu BMW M3, jelikož ten zastaví osudový omezovač.

Naftu pak zastoupí starý čtyřválec 1,9 TDI PD s výkonem 77 kW a maximální rychlosti 189 km/h, dále nový agregát 2,0 TDI PD s výkonem 103 kW a maximální rychlosti 210 km/h a dále 2,0 TDI CR o výkonu 125 kW s maximální rychlosti 224 km/h u manuálu a 221 km/h u automatu.

Od počátku prodejů budou k dispozici pouze agregáty 1,8 TSI, 1,9 TDI a slabší varianta 2,0 TDI. Později přibudou i ostatní agregáty.

Velkou novinkou u Superbu pak bude nasazení náhonu na všechna kola (Haldex), který bude dostupný pro modely 1,8 TSI, 2,0 TDI a 3,6 FSI.

Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nová Škoda Superb

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků