Škoda Superb, nebo Octavia? (srovnávací test)

Tom  |  01. 11. 2004 07:13

Nová Octávka je podle mě hřebíček do rakve Superbu, ten půjde do kytek až ho Škodovka zruší úplně.

Odpovědět  |   | 
Martin6  |  01. 11. 2004 14:41

To si nemyslím. Každé auto cílí na úplně jinou koncovou kategorii zákazníka. AUDI A4 a A6 si také trochu leze do zelí ale určitě A4 není pro A6 nějakou hrozbou.....

Odpovědět  |   | 
aquila  |  01. 11. 2004 17:00

to je pravda aj octavia aj superb sa hraju auta o triedu vyssie ako su. superb je prepadak jak das. uz predtym sa uvazovalo o jeho zruseni a myslim ze teraz to uz bude definitivne ze dalsia generacia superb nebude.

a medzi A4 a A6 je daleko vacsi rozdiel ako medzi superB a oII. teda mimo ceny :)

superb je tak slabo na to po motorickej a konstrukcnej stranke (je to 2 generacie stary predlzeny passat co sa vyrabal pre cinu), ze len duchom chudobny clovek co vazne nevie ze su tu aj dalsie znacky si to moze kupit, alebo je to zanietenec skodovky, alebo na to dostal aspon 300-400 tisic zlavu

Odpovědět  |   | 
deerhunter  |  01. 11. 2004 17:53

mensi offtopic :

videl uz nekdy nekdo toho tajemneho cinskeho Passata na podvozku Superbu ? jestli ma nekdo foto tak sem s nim, prosim

Odpovědět  |   | 
ajatin  |  02. 11. 2004 08:08

Že jste ho neviděl neznamená, že neexistuje. Stačí hledat.

BTW určitě byl v Autokatalogu tak před čtyřmi lety.

Odpovědět  |   | 
deerhunter  |  02. 11. 2004 09:07

ale ja prece nerikam, ze kdyz jsem ho nevidel tak ze neexistuje !

 

Odpovědět  |   | 
deerhunter  |  02. 11. 2004 09:38

BTW. me se zda tenhle i tenhle cinsky Passat uplne stejny jako ten evropsky, zadny prodlouzeny podvozek, tak nevim...pokud jste nasel neco jineho velmi rad to uvitam, sem s tim !

Odpovědět  |   | 
Standa  |  02. 11. 2004 14:57

Na druhou stranu i kdyby ten čínskej podvozek byl prodlouženej, tak to neznamená, že to je na závadu. S rozvorem konkrétní podvozkový platformy se dá dost laborovat. Viz. Passat, Audi A4 a A6 minulý generace.

Odpovědět  |   | 
deerhunter  |  02. 11. 2004 18:38

no vsak jasne, nikdo nerika, ze prodlouzeny podvozek je neco spatnyho, me proste jen zajima jak to auto vypada !! Porad se o tom mluvi, ze v Cine delaji Passata na podvozku Superbu a tak me zkratka zajima jak to vypada, nic vic, nic nezpochybnuju, proste bych to auto chtel videt  

Ale vzhledem k tomu, ze se mi jaksi nedari nalezt zadny obrazek a ani nikdo jiny z ctenaru tak jeste neudelal zacinam mit drobne pochybnosti, jestli to o tom Passatu je vubec pravda...fotky, ktere jsem zatim nasel i na cinskem VW webu ale nic o delsim rozvoru nenaznacuji...

Odpovědět  |   | 
home_grown  |  02. 11. 2004 19:00

To asi tezko, Superb 2 uz je totiz hotovej ;)

Odpovědět  |   | 
Dix  |  04. 11. 2004 21:23

a bude mít alepoň douzonou klimačku ?

Odpovědět  |   | 
X  |  09. 05. 2006 15:25

ty si nějaký chytrý.

Odpovědět  |   | 
robert  |  01. 11. 2004 11:30

nedávno jsem zrovna o tomhle tématu přemýšlel. díky, dobré čtění...

Odpovědět  |   | 
Krühste  |  01. 11. 2004 14:52

Proč jsou si tyhle auta tak hrozně podobné?? Octavia I, Octavia II, Superb... Fakt bych rád slyšel vysvětlení.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  01. 11. 2004 15:17

podívej se třeba na audiny a budeš moudřejší.....

Odpovědět  |   | 
Krühste  |  01. 11. 2004 16:41

Podíval jsem se na audiny. Jsou si hrozně podobné. Moudřejší z toho nejsem.
Jo a audiny jsou trochu jiná kategorie. Bavory jsou si třeba taky hodně podobné, ale to je asi něco jiného, ne? I Ferrari jsou si podobné, a Škodu s nima nesrovnávám.

Odpovědět  |   | 
Standa  |  02. 11. 2004 09:17

Krühste: no holt každej ve svý kategorii má svojí tvář - je to fakt jednoduché.....

 

Odpovědět  |   | 
X  |  09. 05. 2006 15:30

to se nedovýš,to je tajný.Vým očem mluvím

Odpovědět  |   | 
Haya  |  01. 11. 2004 15:49

za ty peníze, promiňte, ale je to můj názor.

Odpovědět  |   | 
aquila  |  01. 11. 2004 16:57

naprosty suhlas. ako sa vravi za cenikovu cenu moze kupit superB len superBlb

Odpovědět  |   | 
marcelllo  |  02. 11. 2004 00:38

Nedá mi to než též zareagovat, na rozdíl od mnohých, kteří zcela zjevně cenově nedosáhnou  ani na jedno z posuzovaných vozidel ( aquila apod.) , a jejichž názory je třeba zcela nezbytně přehlížet, se mi recenze celkem zdá být objektivní, na rozdíl od srovnání nedávno publ. např. v SM ( viz např. srovnání motorizace 2,0  x 1,9 u vozidel jiné kategorie a hmotnosti apod.)  Díky za ní. 

Odpovědět  |   | 
aquila  |  02. 11. 2004 01:28

hm dalsi zaryty skodovkar, ktory nie a nie priznat ze skoda je v poslednej dobe predrazena. skratka dat 1,2 miliona czk za superb vazne da len nerozmyslajuci clovek. za podobnu cenu ma clovek mercedes benz E 270 CDI popripade za menej E 220 CDI.

btw dalsi typicky argument skodovkara, ked niekto kritizuje (objektivne) jeho modlu "kteří zcela zjevně cenově nedosáhnou ani na jedno z posuzovaných vozidel ( aquila apod.)" :)

len pre tvoje info jazdim na eMBecke C200. nehovorim ze je to zazrak sveta, ale kazdopadne lepsie ako O2 ako aj superB :) a vzdy by som si vybral aj zakladny model eMBecky C180 ako najvyssi model super. pri pripadnej havarii chcem mat aspon aku taku sancu ze prezijem a nie ako hlinka ktoreho superb bol rozparany ako hadrik :)

Odpovědět  |   | 
Pôjdík  |  02. 11. 2004 08:54

No ale chápeš, on má vlastne pravdu, lebo ako si si kúpil toho medveďa, tak ti už neostali peniaze na bohovský SuperBrr

A vôbec, všetci vieme, že Škoda je najlepšia a že FabiaRS na okreskách trhne aj Enzo.

Inak, v jednej humornej relácii odznelo... ako je to s menami ľudí v názvoch značiek. Tak napríklad v jednej nemeckej rodine sa otec pozrel na svoju dcéru Mercedes a dal svojej novej automobilovej firme názov MERCEDES.
No a v jednej českej rodine sa tatík tiež pozrel na svoje dieťa... a nazval svoju firmu ŠKODA

Odpovědět  |   | 
DAVE  |  02. 11. 2004 09:05

TO: aquila - Jak dlouho tady budu jeste opakovat ze je mnoho lidi kteri nechcou vystredni MB-E nebo BMW ale chteji NENAPADNOU Skodovku !!!!  PS: Suberb je predrazeny pouze v motorizaci V6 jinak absolutne ne. A pokud myslis ze je to propadak tak prijed do Ceska a podivej se na silnice... 

Odpovědět  |   | 
Petr  |  02. 11. 2004 09:08

No myslím že je předražený i se čtyřválcema. Hlavně nafťáky, drahota největší. A 1.9 TDI 74 kW je výsměch českému národu.

Odpovědět  |   | 
DAVE  |  02. 11. 2004 09:23

Mno mozna je to tim ze vsechny TDi jsou drahota nejvetsi. Jinak s tim 74kW souhlasim, melo to byt nastaveny alespon na 85kW.

Odpovědět  |   | 
Martin6  |  02. 11. 2004 09:23

Petr: jakej výsměch a ještě navíc českému národu?? Co to meleš?? Cpe ti někdo ten motor?? Necpe, tak co brečíš?? Tak jdi do 2.5TDI. Nedo do jiný značky. Nebo si kup letadlo. Nebo jdi se svejma kecama do prdele.

Odpovědět  |   | 
Skyline  |  02. 11. 2004 11:06

Aaaa, pan Skodovka neunesl kritiku, diky za pobaveni Jsi jen dalsi dukaz toho, jak neobjektivni a zaslepeni jsou priznivci znacky, ktera na sve vlastni zakazniky s..e vic, nez si kdy kdo dovolil a jeste je za to vychvalovana... Aspon je tady veselo, jen vic takovych sasku, jako ses ty

Odpovědět  |   | 
Anndy  |  02. 11. 2004 11:26

Heh .- nemyslim si, ze MB je o moc vystrednejsi, ako skoda. Mozno ma troxu elegantnejsi design - teda urcite. Ale MB ma clovek nie kvoli zovnajsku, ale vo vnutri je pocit - voci inym autam typu skoda, PSA, VW, etc.. o triedy lepsi. Zo vsetkeho a koniec koncov najma z pocitu samotnej jazdy. Cize MB preto, nie kvoli designu :) (aj ked ten je urcite o chlp az dva reprezentativnejsi).

Odpovědět  |   | 
lubos  |  02. 11. 2004 15:58

MB moc lita

Odpovědět  |   | 
aquila  |  02. 11. 2004 11:55

no v cechach je mozno relativne vela superB, ale ani to by som moc netvrdil. to vsak neznamena ze by to nemohol byt prepadak. povodne sa vyrabalo 150 superb denne s tym ze planovali 300. bohuzial teraz vyrabaju 50 super denne a aj tak ma skoda problem s odbytom

ked chcu nenapadne auto, tak je tu volvo :)

Odpovědět  |   | 
Standa  |  02. 11. 2004 09:16

aquila: nechci ti kazit den, ale MB C200 zcela jistě není lepší než Superb Ale jinak žij v rajském nevědomí blaženě dál s bludem, že s hvězdou na kapotě máš káru všech kár

Odpovědět  |   | 
aquila  |  02. 11. 2004 11:52

napisal som na rozdiel od skodovkarov ze to je kara vsech kar ? sam som napisal ze to neni ziadny zazrak sveta, ale za tym ze to je lepsie ako skoda superb si stojim. si porovnaj podvozky. superb ma tak nemotorny a nedobry podovozk, plecharina na dve veci, o vybave a pohodli si mozes v skodovke oproti MB mozes nechat len zdat. vies mercedes je o X detailoch ktore ti zprijemnuju zivot, napriklad jednym cudlikom co mas na palubke sklopis zadne opierky ked potrebujes vidiet pri cuvani a tak dale

skratka najprv vyskusaj oboje a porovnavaj. tie lacne plasty v superB su tiez hrozna. mno necham to radsej tak, lebo vidim ze som zabrdol do osieho hniezda

Odpovědět  |   | 
DAVE  |  02. 11. 2004 12:42

Jo, kdyz se potrebujes s MB v zime rozjet tak to musi tlacit tvoje stara a ty ji peres sutry od kol primo do ksichu ze ???  To je taky prijemny detail. (Zaptej se Aceho).  Proste MB je urcite daleko lepsi auto nez Skoda, ale ne kazdy zakaznik chce prave tohle. Tak se s tim proste smir.

Odpovědět  |   | 
aquila  |  02. 11. 2004 13:21

neviem ja v zime nemam s MB problem ani v tatrach. mozno tym ze som kludny :) nehovorim ze je to ideal, ale este som nikdy nezapadol a nikdy nesmykoval :)

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  02. 11. 2004 19:02

Všechny MB mají ve standardu ESP, takže strach z pohonu zadních kol je docela zbytečný, když si na to člověk zvykne. Osobně mám zadní náhon radši, je s ním více zábavy.

Odpovědět  |   | 
aquila  |  02. 11. 2004 19:33

vsak ja som na to zvyknuty za tych 5 rokov co som jazil na eMBeckach :) ale v zime ked clovek nahodou zasnezi, tak je ASR resp ESP lepsie vypnut a na pomalom plyne vyjist. samozrejme dokupit zatazove oloven evrecka na ktore su specialne priestory na zimu a neni problem

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  02. 11. 2004 20:14

Nebo přibrat spolucestující

PS. Vždy, když testuji v zimě zadokolku, zamířím na prázdné a zasněžené parkoviště (teď přes zimu budu mít rovnou tři )

Odpovědět  |   | 
aquila  |  02. 11. 2004 23:01

tak to hej :) este lepsie je vypnut ASR len v tomto ma eMBecka nevyhodu v noznej "rucnej" brzde. na BMW je to o inom

Odpovědět  |   | 
aquila  |  02. 11. 2004 23:12

p.s. inak porovnanie o2 vs superb je v ramci objektivity velmi dobre, len skoda ze tie auta su take ake su, globalne vzato :)

Odpovědět  |   | 
Standa  |  02. 11. 2004 14:29

aguila - mě se spíš šikne, že zmáčknu knoflík a sklopím obě zrcátka..... dej si práci a prolez superba - třeba tě pár detailů překvapí

Odpovědět  |   | 
palo  |  02. 11. 2004 21:08

aha, cize tych 20 cm trubiek navyse stoji pol miliona? myslim ze je jasne co je lepsie. za cenu superba sa uz da kupit aj nieco lepsie

Odpovědět  |   | 
marcelllo  |  02. 11. 2004 22:12

Nechci se nikoho dotknout, ale na zadním sedadle se neposadím ani v MB E, natož v Céčku, tak nevím nevím, jestli to není opravdou jen mí tu tu kýženou hvězdičku za každou cenu ( kdysi letěly na oblečení tři pruhy nemýlím li se)

Odpovědět  |   | 
aquila  |  02. 11. 2004 23:02

no je tam urcite viac miesta ako v octavii a v E je tak miesta ako v superB. ja mam 196 cm a pohoda. aj ked je fakt ze vzadu moc nesedim

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  02. 11. 2004 23:08

Řekl bych, že v E-klasse je o něco méně místa pro nohy než v Superbu. Ale vedle sebe jsem ta auta nikdy neměl, takže jsem to nikdy neporovnával side to side.

Odpovědět  |   | 
Ace2  |  04. 11. 2004 21:13

V céčku je rozhodně méně místa jak v Superbu !!! A myslím že i v Ěčku... Na 100% je v Superbu více místa jak v BMW 3 a i 5 ....

Odpovědět  |   | 
aquila  |  05. 11. 2004 01:10

vsak tu nikto nepisal ze v Cecku je viac miesta ako v superb :)

inak prekvapujuco v novom Cecku je krapet menej miesta ako v tom predchadzajucom

ohladne miesta ma nemilo prekvapila S8 kde sa mi subjektivne vzadu sedelo horsie ako v  A4. ale to bolo skor tym ze si nebolo mozne dat nohy pod sedacky resp chodidla zasunut pod sedacky.

Odpovědět  |   | 
Aston  |  05. 11. 2004 08:58

Nema kazdy na sofera a nekupuje si auto aby sa viezol na zadnom sedadle

Odpovědět  |   | 
Martin  |  16. 02. 2005 11:55

4.2.2005 jsem koupil Superba 1,9 TDI 96KW z Bílovce auto Andree.Cena clasiku byla 599000 Kč rok výrovy 4/2004 Celebration AL kola,climatronic metla v ceně a kožený paket.Dostal jsem k tomu pískování skel, povinnou výbavu,montáž zpátečky a radia,doprava zdarma.To se hodí.Nová octávka 2,0 TDI je modernější,ale rozdíly stále přetrvávají.Mám menší kufr to je nevýhoda že?

Odpovědět  |   | 
halalo  |  22. 03. 2005 15:33

Presne. Asi si ho idem kupit tiez. Nezatujem: http://www.skoda-auto.sk/spravy/?id=222
Asi tazko ma niekto presvedci na novu oktavku, aj ked uznavam, ze iste rozdiely v generacnom zstarani superaka tam su. Ale celkovy dojem nech si urobi kazdy sam ;) ODPORUCAM NEKECAT ALE ZAJAZDIT SI :)

Odpovědět  |   | 
737888840  |  26. 11. 2005 00:13

Výborná recenze a díky za ni!
Superb a Octavie II jsou velmi podobné a přitom velmi odlišné vozy.Kdo se sveze,pochopí. MB a jiné diskvalifikuje cena servisu a zadní náhon.Jinak MB je MB,kdo neměl,nepochopí.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A
Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila jedna nevinná fotografie se supersportem

Slavný návrhář rozzuřil Ferrari. Stačila je…

Koupením Ferrari vstupujete do elitního klubu, musíte akceptovat filozofii a pravidla značky a stvrdit je podpisem. Že jste milionáři a sledují vás na Instagramu skoro dva miliony lidí na tom nic nemění.

31.  7.  2019 | | 6 N/A