Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

46 komentářů

Andreas
25. února • 13:48

Škodovka dělá krásná auta co nejen dobře jezdí, ale i vypadají, o tom si korejská konkurence jejiž vozidla vypadají jako čínští bohové srandy mohou nechat tak akorát zdát. :-D

Kuk Vykuk
24. února • 12:30

A hele bezínovej rakovinomet konečně dostal filtr pevnejch částic.

Josef Sýkora
23. února • 16:52

pěkné autíčko, ale nekoupím si ho protože:
a) ho nepotřebuji
b) není to ekologické (výroba nového auta vs výměna opotřebovaných dílů ojetého auta)
c) nestojí 50 tis. ale asi 10x tolik

Tomasz Cieńciała (cenebris)
23. února • 13:40

Dejte ho do Kodiaqu!!! :-D

Kvicala
22. února • 13:42

Denní norma z PR MB opět splněna, skvěle! :-D

Zdenek
22. února • 12:14

Flitru by se slo vyhnout kombinaci primeho a neprimeho vstriku. Ale jinak benzin neprodukuje tolik sazi, jako diesel. Tudiz by filtr mel byt bezproblemovejsi a dyl vydrzet.

Jan Taraba
22. února • 13:37

nejvíc keců o poruchovosti DPF vedou ti, co ho nikdy neměli

petr r. (petrumr)
22. února • 16:25

anebo si koupí nafták kolem komína. Nejlepší dustra do lesa a potom do servisu udělat cyklus vypalování, že pane sousede.

ACE
22. února • 9:13

Nově filtr pevnejch částic, snížení výkonu, takže.... samá pozitiva.

stealth01
23. února • 6:53

Lepší, než u BMW. U M3 znamenala implementace filtru pevných částic výměnu kardanu z uhlíkových vláken za ocelovou. Nehledě na smutný fakt, ze v květnu je poslední možnost si M3 objednat.

Stan
22. února • 10:38

Sedmi stupňové DSG je rozhodně velké zlepšení než ta šestka, 200 kW je pořád výkon daleko nad tím co může nabídnout Mondeo, i40, P 508, Insignia, Mazda 6.Ale filtr pevných částit u benzínu je pro mě stopka, takové auto bych si nekoupil.

a
26. února • 14:25

i40 nemůže nabídnout nic. Nedávno jsem se díval, že ho u nás prodávají jen se chcíplým dieslem 1,7. Jinde v Evropě možná benzín zůstal, ale ten byl stejně jen atmosféra. Turbobenzín s výkonem 250 k má Kia Optima.

koloterral
22. února • 11:12

Bez dpf si uz žádný novy benzin s přímým vstrikem nekoupis

Mirek
22. února • 11:25

To nemáš pravdu, povinnost je vždy až od nových modelů aut. Tohle je předčasná aktivita automobilky, rozhodnutí automobilky.

qwertz
22. února • 19:04

Je to rozhodnuté jednoznačně správné. Emise PM z přímovstřikovaných benzínů jsou poměrně velké, čím dříve se odstraní tím lépe. Krom toho, auta s filtrem na tom budou výrazně lépe, až přijde nějaký ten zákaz vjezdu...

Eurohujerum Stop
22. února • 12:33

Auta se nedelaji pro lidi, aby byly z hlediska zivotnosti a vyuziti optimalni. auto s dobrou antikorozni ochranou a vicebodovym vstrikovani s turbem a optimalnim objemem nebo bez turba vydrzi dvacet let. kdo to potrebuje? ted a tady nejakym stupidnim testem nameri vyhovujici parametry, ale ze se to karbonuje a baterky vydrzi dve sezony je k cemu? ja mam baterku od vyroby v dvoulitrovem turbomotoru 150kw z roku 2008. pri pomale jizde do osmi litru. motor a cele auto jako nove. ale ono je lepsi za dve sezony zakarbonovat motor a koupit dalsi. jezdim i s trilitrem bmw 170 kw za osm. ty motory vydrzi veky. v tom europarlamentu musi obhajit svoje platy ze to ma smysl ale nema. k cemu se produkuji auta co se po zaruce pokazi. je to neucta ke vsemu prodavat neco o cem kazdy inzenyr vi ze uz to stoji za hovno ale holt testama to projde. ze misto jednoho ci dvou aut za dvacet let budete mit pet a deset baterek k tomu je vec jina. dobre uz bylo.

ovd
22. února • 11:11

Insignia? 2.0t 191kw 4x4

Nyte
25. února • 16:30

To je ten dvoulitr, co žere a nejede?

Dix_
22. února • 11:16

Tenhle motor v Insignii v létě skončí.

kari
22. února • 9:35

poděkovat můžeme euronormě :-/

Scarab
22. února • 10:04

Souhlas, bohužel o euronormách rozhodují europoslanci tj. v 99% procentech trotlové s humanitním vzděláním, kteří o nějaké technice nemají ani páru ale přesto si osobují právo rozhodovat o technických záležitostech - výsledky (tj. normy splnitelné pouze za cenu podvodů nebo podstatných zhoršení parametrů výrobků) tomu plně odpovídají.
Příští volby volím techniky (tj lidi se technickou VŠ, kteří se tím skutečně živí - pokud ovšem budou natolik šílení, že vstoupí do politiky) a je mi úplně fuk, jestli to budou komunisti nebo fašisti.

Joe Doe
22. února • 10:52

Mas technicke vzdelanie?Asi ano, pretoze tvoje dichotomicke videnie sveta pozna bud nuly alebo jednotky. Ale svet takto nefunguje. Co myslis, preco sa snazime skonstruovat kvantovy pocitac? Presne preto, aby nemyslel len na urovni bud/alebo.Mozno ti uniklo, ale ludia, ktori v prirodnych vedach a IT nieco znamenaju, maju vzdy velmi blizko vedam humanitarnym a casto aj k filozofii, a uvedomuju si ich dolezitost pre svoje vlastne obory.Ale to kazdy Ing ci RNDr nepochopi.

Freddka
23. února • 1:40

To jsi ale kvantovy pocitac spatne pochopil.
Ja vim, v kazdem clanku je jak misto nuly a jednicky pracuje s hodnotou mezi nulou a jednickou.To ale neznamena to, co si pod tim predstavujes. Ani vzdalene ne, je to totiz presne naopak, kvantovy pocitac funguje uuuplne stejne jako klasicky pocitac:1. vstupni data (napr 1+1)
2. neco se s nimi udela (tj bezi program a provede se alespon jedna logicka operace, ovsem vetsinou se tech operaci provede mnoooohooooo)
3. vyleze z toho nejaky vystup (napr. 2)V pripade kvantoveho pocitace je proces uplne stejny. Fakt, ze “uvnitr to funguje jinak” nic nemeni na tom, ze ze vstupu 1+1 je vystup 2 (pokud teda ten program funfuje sparvne).Protoze kvantovy pocitac muze “uvnitr” pracovat s hodnotami mezi 0 a 1, vyuzije se teto vlastnosti jinak - jednoduse receno se muze provest mnoho operaci najednou (klasicky pocitac je musi delat jednu po druhe). Cim vic se jich muze provest najednou, tim je efektivnejsi.Na nektere operace se hodi klasicky pocitac a na jine kvantovy.
Vnimej je spise jako kamose kteri se doplnuji, nez jako soupere.Ale jedna vec by tu ROZHODNE mela zaznit - strojove uceni je mnohem blize tomu, co sis predstavoval pod kvantovym pocitacem. Vysledkem totiz neni 100% spravna odpoved, ale jen “skoro” 100% spravna odpoved. Kdyz je to hooodne blizko 100%, lze se na to dost slusne spolehnout, ze to bude fungovat (jinak by sis nesednul do auta nebo do letadla, protoze tam taky vis, ze nevystoupis na 100%, ale pravdepodobnost je dostatecna na to, abys byl ochotnej letet).Proc to zminuju prave tady je snad jasny - autonomni auta. To je problem, ktery uz je vyreseny. Tecka. Ted uz nam zbyva jen to dotahnout to nekde na 99.99999% a hotovo.A toho jsme docilili BEZ kvantoveho pocitace.S kvantovym pocitacem muzeme resit mnoooohem slozitejsi veci, nez je rizeni autonomniho auta. A to je na tom to sileny, protoze potom je tu otazka “co bychom jako lidstvo chteli vyresit, co je mnoooohem slozitejsi nez rizeni auta?”

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Freddka
23. února • 1:52

Tim nemam na mysli “trochu slozitejsi nez rizeni auta”.
Zacali jsme nekde s 1+1 a dostali se za par desitek let nekde na uroven “ono to ridi auto”.
Bez kvantoveho pocitace.S nim zaciname nekde u rizeni auta a musime najit ulohu, ktera je o tolik slozitejsi, o kolik je slozitejsi predchozi priklad.
Ja netusim a ani si neumim predstavit, co by to mohlo byt.
AI (umela inteligence) je pravdepodobne ta odpoved. A to za par desitek let.Umela inteligence mimochodem neznamena, ze si je sebe sama vedoma tak jako clovek. Ovsem skoro jiste je to mnoooohem slozitejsi program, nez rizeni autonomniho auta, takze se to tak nejak nabizi... :-)

vytresteny lepton
22. února • 11:14

To teda koukam! ;-)Clovek, ktery se odvolava na kvantove pocitace v tom samem textu tvrdi, ze svet nefunguje jako jednicky a nuly, pripadne "bud a nebo".A pritom prave kvantovy svet je vyhradne "bud a nebo". Napriklad, vsechny elektrony maji naprosto stejnou hmotnost. Castice, ktera ma byt jen nepatrne jinou hmotnost uz elektronem byt nemuze a je zcela jinou castici.Marne premyslim, ktery z nositelu Nobelovy ceny, ci Fieldsovy medaile ziskal podobne oceneni v oblatni humanitnich ved. Nevybavuje se mi zadne jmeno.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
22. února • 21:41

Dostal ses v kvantovce dal nez k nadpisu nebo alespon zaregistroval pojmy jako nejednoznacnost, pravdepodobnost, diskretizace, dualismus atp? To na margo tveho bud a nebo ;-)

tom
22. února • 11:05

A muzes nejake jmenovat? Zkusil jsem pohledat a lidi, ktere jsem nasel,zacli s temi humanitnimi.obory a vedou az pote, co neceho dosahli v technice. A i tak tam byl nejdrive ten technicky zaklad a pak teprve humanitni nebo dejme tomu Ph.D. On ale mluvil o lidech jen s humanitnim vzdelanim bez te techniky a to je docela rozdil oproti tomu, co jsi napsal.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Joe Doe
22. února • 11:55

Hledej, smudlo, hledej.

bzzz
22. února • 10:37

Aby veci globalne fungovaly, potrebujes lidi s technickym i humanitnim vzdelanim ale predevsim s rozumem (na poustu situaci staci bohate i ten selsky). A vina neni rozhodne jen na lidech v Bruselu...

pomoceny vichr
22. února • 11:05

Asi se budete divit, lec uz nejakou dobu ten selsky rozum nestaci.Kupodivu nejvetsi objevy a nasledne naprosto fenomenalni prinos maji objekty a jevy, ktere nejsou vubec zrejme na prvni pohled, tedy seslkym rozumem. Ne, skutecne nemluvim o 3D tisku a podobnych modnich blbostech. Uz jen pochopit elektrinu jde selzkym rozumem pomerne tezko a i kdyz to zvladnete, tak na pouze hodne abstraktni urovni, kterazto Vam ovsem neumozni nejake sofistikovanejsi aplikace. Podobne je to s pochopenim aerodynamiky, jadernych reakci atd. atd. Jasne, on ma pocit, ze tomu rozumi kdejaky stredoskolak, lec dokazal by skutecne stvorit funkcni a bezpecne letadlo, jadernou elektrarnu, nebo treba i to 'pitome' auto? Pritom cela nase soucasna existence z techto znalosti vychazi.Pokud si myslite, ze kecam, zkuste se sam poptat lidi se selskym rozumem ve svem okoli a uvidite.Myslim, ze abychom se posouvali kupredu, selsky rozum na rozhodne nestaci. Je treba vnimat veci v cele jejich komplexnosti a podstate, ne jen abstrahovat. A to se tyka nejen exaktnich oboru, ale i humannich oboru.

V3S
22. února • 9:46

kritizujete snazu o to, abychom nedýchali znečistěný vzduch, připadáte si zdráv

Jakub
22. února • 13:56

Euronormy jsou ale skutečně ke kritice, protože místo aby auto vypouštělo prakticky "čistý" mix plynů s vysoce zastoupeným CO2 (jako dříve), tak nyní vypouští méně CO2, ale zato o to víc NOx a jemných sazí.

qwertz
22. února • 19:01

Jediné, co je na euronormách ke kritice je regulace CO2 a nesmyslné měření v laboratoři (to už pomalu odstranili). Limity NOx a PM jsou naopak velmi žádoucí.

tom
22. února • 9:33

A ze tech 6 kW bude sakra znat:-).
Spis nechapu tu modu digitalnich stitu, dalsi ptakovina, ktera se podela. Jak dlouho to vydrzi napr u notebooku nez zacnou vadne pixely atd.a to je v aite display vystaven mnohem vetsimu namahani...

Jan Taraba
22. února • 13:34

Auta měním po 5letech/400 000km a ještě nikdy mi v žádném LCD žádný pixel ani cokoli jiného neodešlo. A první středový barevný displej jsem měl v roce 1999....
Možná by to chtělo nekupovat notebooky za 5700Kč a když už, tak s nimi netřískat o zem.

homer
22. února • 18:36

oplácký displaye se podělali úplně klaždýmu nekecej

Joe Doe
22. února • 10:47

Kua, milujem, ked ludia porovnavaju baterky z mobilu s baterkami v elekromobiloch, displeje z notebookov s priemyselnymi atd.Displej v aute sice moze vyuzivat podobnu technologiu zobrazovania, ale nadimenzovany je na uplne ine podmienky - na velke teplotne rozdiely, prudke vykyvy teploty a vlhkosti, otrasy atd. Na druhej strane tam nie su rovnake poziadavky na kvalitu podania farieb atd.

mpolan
22. února • 13:08

Jen aby to tak i skutečně bylo. V posledních letech začínají výrobci do aut cpát čím dál větší displeje s čím dál vyšším rozlišením a tam ta choulostivost bude vyšší, než u dřívějších displejů. Taky z toho nemám zrovna dobrý pocit.

Quebe
22. února • 18:32

No tak se tu a tam vymění displej. Dle mého to za tu praktičnost stojí.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Q
23. února • 11:20

Praktičnost? Čím větší displej, tím více do toho integrujou funkcí, které je snadnější (a bezpečnější) ovládat klasickým tlačítkem nebo čudlíkem.

tom
22. února • 11:01

Tak to jsem rad, ze jsem ti zlepsil den tim, co milujes. Urcite jsi, podle vyjadrovani, vedecky pracovnik pracujici na vyvoji podobnych komponent. Takze se muzes podelit o sve znalosti a zadani danych komponent.

Joe Doe
22. února • 11:50

Sorry, mojko, ale porovnavat komponenty si zacal TY.Takze je na tebe, aby si dokazal, ze komponenty su rovnake.Mas 2 moznosti - bud priznas, ze o tom vies prd a ze si kecal, inymi slovami, nasypes si popol na hlavu a vyhlasis sa dobrovolne za blbca, alebo dokazes, ze mas pravdu.P.S. S tym milovanim to je tak, ako ked povies, ze milujes steniatka. Su male, hlupe, vies, ze inak vlastne nemozu, tak ti nezostava, nez ich milovat. Pravda, v pripade steniatok s nadejou, ze vyrastu v celkom inteligentnych psov.

Scarab
22. února • 9:57

Ta móda digitálních štítů má jednoduché vysvětlení - výrobně je digitální štít podstatně levnější než klasický budíky + kontrolky, protože vyžaduje podstatně méně ruční práce. Momentálně jsou ještě náklady možná zhruba stejné, ale v nedaleké budoucnosti z výše popsaných důvodů budou podstatně nižší.
Trvanlivost delší než záruční lhůta výrobce nezajímá - oni potřebují vyrábět a prodávat ne vyrobit a prodat, takže to že Vám výrobce prodá auto o kterém ví, že se za 5 let rozpadne se stává normou - bohužel. My spotřebitelé můžeme pouze skřípat zuby a udržovat v provozu ojetiny starší deseti let (ty byly ještě udělány relativně pořádně).

Mirek
22. února • 11:19

Ano, výrobně je levnější a aby byla rovnováha zachována, tak se prodává s příplatkem cca 9 000 Kč.
https://www.autorevue.cz/skoda-kodiaq-ukazala-novo... ...

Tom
22. února • 10:03

Souhlasim. Jen bych do tech starych plecek chtek nejake motory Euro 6c, preci jen je to dost podstatny rozdil oproti euro 3

skodafil
22. února • 13:21

Jezismarja jen to ne! Pokud tedy nemate na mysli naftak.

Doporučujeme

Články odjinud