Oficiálně: Škoda Superb dostala nový vrcholný motor. Má méně výkonu než dříve

Informaci automobilka sdělila v rámci souhrnu novinek pro ženevský autosalon. Všechny motory TSI nově budou s filtrem pevných částic.

Koncem loňského roku jsme o tom psali na základě zákulisních informací, dnes už to víme oficiálně: Škoda Superb končí s motorem 2.0 TSI/206 kW a nahrazuje jej o 6 kilowattů méně výkonnou verzí, která lépe vyhoví emisním limitům. Pryč musela i automatická šestistupňová převodovka DSG, se kterou byl agregát u vlajkové lodi Škodovky standardně kombinován. Náhrada má o jeden rychlostní stupeň více.

Toto je nárazník Škody Superb po faceliftu. Nikdo ho ještě neměl vidět

Toto je nárazník Škody Superb po faceliftu. Nikdo ho ještě neměl vidět

Vedle nového motoru dostane Superb i rozšířenou nabídku výbavových prvků. Bezklíčové odemykání a startování Kessy se bude vázáno na ambientní osvětlení, které je spojeno s volbou jízdních režimů Driving Mode Select. V nabídce se už konečně objeví i digitální přístrojový štít, který oficiálně dostává také Octavia (v konfigurátoru již dříve) a Kodiaq. V až sedmimístném SUV jste si jej mohli prohlédnout na snímcích pořízených v rámci nedávného zimního ježdění s vozy Škoda ve Finsku.

Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč

Škoda Kodiaq ukázala novou vychytávku. Může být vaše za 8900 Kč

Vraťme se však ještě k motorům. Podle oficiálních informací automobilky se do nabídky SUV Kodiaq dostává motor 1.5 TSI ACT o výkonu 110 kW, který už známe například z Karoqu. Nahrazuje tak dříve používanou čtrnáctistovku TSI o stejném výkonu, jejíž výroba v letošním roce skončí. Dříve používaný dvoulitr TSI s Millerovým cyklem pak posiluje ze 132 na 140 kW. Škoda zároveň uvádí, že všechny benzinové motory TSI vybaví filtrem pevných částic (nehledě na model).

Na samotný konec si nechávám Octavii RS. Ta bude nově k dispozici s paketem Challenge Plus, který zahrnuje designové prvky exteriéru a interiéru, hlavně ale posiluje na 180 kW a dostává aktivní lamelový diferenciál VAQ, který dosud měla pouze Octavia RS 245. Škoda tak v podstatě verzi RS 245 přejmenovala na RS a již nebude nabízet provedení se 169 kilowatty.

Nová Škoda Fabia oficiálně: Diesel je mrtev, zůstaly jen litrové tříválce

Nová Škoda Fabia oficiálně: Diesel je mrtev, zůstaly jen litrové tříválce

Všechny změny automobilka zveřejnila v rámci souhrnu novinek pro nadcházející ženevský autosalon. Na stánku mimo jiné uvidíme omlazenou Fabii, Kodiaq Laurin & Klement a samozřejmě koncept Vision X, který je předobrazem nového malého městkého crossoveru.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků