Všem co to furt kritizují. Zkuste taky něco vyvinout, vyrobit to, prodat to a ještě vydělat na tom peníze. A pak to ještě servisovat. Jméno je moc důležité a jenom čas ukáže. Všechny jména jsou na začátku divná. Přiznám se, že i na jméno mého syna jsem si zvykal. Na to, že před deseti lety se tady dělaly feliny, je to bomba. Dneska už nikdo nenutí nikoho kupovat škodovky. Taky jsem měl octávku, zachránila mi život před nepozorným borcem a měl jsem mondeo a na štedrý den na dálnici vyplivlo. Že se to podobá na VW. Jasně. Určitě to bude mít 50% stejných dílů. Proč ne, když jsou dobré. (a tím pádem levné) Kdo držel v ruce trojrammenný volant od Passata, už ho nepustí. (pokuď si nevydělá na auto za 2 a více mel.)Pravda, ten název. Ale nenapadá mně lepší, tak nebudu za chytrého.
Zdarec,
co se tyce ty podobnosti s Passatem, ja myslim ze muzem bejt este radi, ze to tady neni jak ve Statech, kde by sme meli VW Passat, Seat Passat, Skoda Passat, (casem mozna i Audi Passat he he he) atp. ze... aspon je tu trosku odlisnost. Ale mam takovej pocit, ze to k nam za chvilku taky dojde, a clovek si proste koupi "auto" a dle toho na jakou znacku bude zatizenej, takovej tam bude mit znacek... ale jinak to bude na chlup stejna kara ... viz vozy GM, Chrysleru ci Fordu...
Jinak co se tce samotnyho auta, tak nemzu rict ze by se me nelibilo, rozhodne je to designersky daleko hezci nez kriplik Fabia Sedan...
Tak to se pletes. V Americe ty modely nemaji vzdy stejne jmena, napr. Mercury Sable == Ford Taurus, rozdil asi obdobny jako VW Prasak a Skoda Superblb.Skodovky jsou a] auta nemeckeho vyrobce, takze bych kolem toho tolik povyku nedelal, protoze taky tu neni takovy halo, kdyz Heinz udela novej kecup b] neuveritelne predrazeny - tuhle jsem cetl, ze v prumerne fabrice v nemecku jsou mzdove naklady cca 27%, zatimco v Cechach 8%. Navic Skodovka diky fabrice v Cechach neplati cla. Vysledek je ten, ze Octavia je drazsi a mene vybavena nez napr. srovnatelny Renault Megane. Nemci na ni hrozne hrabou a spolehaj na vernost cechu "ceske" znacce c] neuveritelny sunky, ktery kdyz chce clovek vybavit, aby to za neco stalo, tak to auto stoji uz 2x tolik
No zase se tak moc nepletu - co treba Chrysler a Dodge - Neon, Intrepid, Voyager...
Pletete nesmysly... 90% americanu auto "Chrysler Neon" ani nezna... je to to stejne auto, jako Dodge Neon jen mimo US se vozil pod znackou Chrysler a pro Australii pak pod znackou Plymouth. Jinak Vauxhall Corsa treba vam zni povedome?
zdravim Vas vsetkych. Tato Vasa stranka patri medzi moje oblubene. Najviac sa mi na nej paci prave toto Vase diskusne forum a ako pekne si dokazete spolu zapolemizovat. Vsetko dobre a len tak dalej!
musim říct hodně hezký fáro škoda jen tak dál!držim palce
Malem bych zapomel zkritizovat nazev Superb.
Jednak se mi nezda byt prilis vhodne nazyvat vuz jmenem, ktery je pro debilniho Cecha jakozto typickeho zakaznika naprosto nevysloviteny. Ale budiz...
Nicmene absolutne se mi nelibi, jak si Skodovka libuje v opetovnem pouzivani starych nazvu. Tezko si to nejak vysvetlit. Nedostatek napadu? Mozna. Za chvili prijde (potreti) Rapid, pak Popular, strihnem si i Tudora, a nakonec se vratime ke starym dobrym cislum. Coz takhle Skoda 200 GLS? Nebo Skoda 180 L Turbo?
No, ona vůbec Škodovka je na ty jména přímo génius. Názvy úrovní výbavy ukradený u Mercedesu (Classic, Elegance), invece na jména modelů jim došla už ve třicátých letech... Taky se říká, že sebechvála smrdí, že? A kterápak automobilka nazývá svá auta skromně "Favorit", "Superb"? Ha, ha. A já proč mě vždycky v Boleslavi tak divně šimrá v nose... Takové auto si fakt může koupit jen úplnej SuperBlb!
Jseš blázen a nic ti neni dobry.Co si dokázal????
"JEEEEE! HEHEHEEEEE!"
Nejsem zase až tak zběhlý v autech, ale nedávno Škodovka oznámila model "MOnterey", u kterého jsem měl za to, že jde o následovníka Octavie (větší, lepší, dražší). Nyní na trh míří Superb, následovník Octavie - větší, lepší, dražší.
Dává to smysl? Nebo se pletu?
Monterey byl koncept, tedy ani podoba, ani jmeno nebyly konecne. Superb je finalni podoba. Je to auto stredni tridy, cili nejde o nastupce Octavie, ta nas bude jeste nejaky cas strasit ve snech...
A abych nezapomel: Pokud mi nekdo bude chtit tvrdit, ze Superb (potazmo Passat) je auto vyssi stredni tridy, tak at rovnou uda svou adresu, do nekolika dni mu do bytu osobne dorucim zapalnou lahev .
Myslím, že Suberb je auto vyšší střední třídy. Udělejmě si srovnání s Passatem a třídou E. Passat má rozvor 2,7. MB třídy E 2,83. Suberb 2,8. Passat je dlouhý 4,7 m, MB třídy E 4,81. Superb 4,8 m. Jak je vidět z těchto parametrů má Superb na vyšší střední třídu. Podvozek co má Superb, kolem toho co má Passat ani nešel.
Ale no tak. Rozvor 2,7 m ma treba Peugeot 407, Mondeo ma 2,703 m a do tretice napriklad Laguna ma 2,743 m. To jsou vsechno auta vyssi stredni tridy? Tak to Vam gratuluji.
Jo, jo, dvakrat mer, jednou pis. V Mercedesu E jste si nevybral dobry priklad...
A Superb kolem podvozku Passatu nejen ze sel, ten kolem nej dokonce intenzivne behal. Podvozka plosina je totozna.
A zapomel jste udat svou adresu...
Superb (rozvor 2,8 m) je autem patřícím spíše do střední třídy, i když aspiruje na vyšší posty. Tedy je spíše ve třídě Fordu Mondeo, ale vybavením, motory a prostorností bude nepochybně konkurovat např. Opelu Omega.
S tim se da jen souhlasit. Myslim, ze Ford Mondeo je srovnatelnym vozem.
Deleni do trid je opravdu osidne, ale jako vuz vyssi stredni tridy si predstavuji treba Opel Omega, se kterym jsem dlouho jezdil a ktery se svymi vlastnostmi (podvozek je jisty i pri rychlostech pres 240 km/h, ma pohon zadnich kol, vysoky komfort atd.) neda treba s Passatem vubec srovnavat.
To dělení na třídy je ošidné. Mondeo, Passat, Peugeot 607 nebo nová Laguna mají vevnitř VÍCE místa, než BMW 3, Audi A4 nebo Mercedes C, ale jsou počítány do stejné třídy.
Škoda Superb bude mít vevnitř - zejména vzadu - pravděpodobně o hodně více místa, než Passat (nebo trojka luxusních Němců) a o trochu více místa než Mondeo nebo 607. Nabídkou místa v interiéru bude zkrátka odpovídat M-B třídy E, Audi A6, BMW 5 atd., ale bude levnější (na úrovni Passatu), takže to bude relativně levné velké auto. Cenově střední třída, rozměrově vyšší střední, motorově něco mezi (Passat začíná na 1.6, 75 kW, Škoda začíná na 2.0 96 kW - stejně jako A4 a A6.).
Je to špatný záměr? Já si naopak myslím, že to je velmi zajímavé a že se Superb nebude prodávat špatně.
Cena neodpovídá vždycky velikosti. Pokud si to někdo myslí, ať se podívá na Mercedes A, Audi A2, VW New Beetle, nové Mini nebo Smart.
Al enapriklad muj r safrane ma 4,8m opel omega a ford scorpio maji podobne a je to rozhodne vyssi stredni takze podle toho bych soudil ze superb bude to same. Petr
MB třídy E 2,83 Superb 2,8 ?? - to mi nepřijde jako rozdíl... navíc u MB je třeba 500 000 Kč započítat za to, že to má na čumáku hvězdu...
Tridu rozhodne neurcuje jen rozvor, podle me Skoda Supersracka neni ani stredni ani vyssi stredni trida proste z toho duvodu, ze zadna Skoda (a vubec ty koncernovy sracky obecne) nikdy nebude tak kvalitni, pohodlne a vybavene vozidlo s dobrymi jizdnimi vlastnostmi jako konkurence. Skodu Superb bych se neodvazil srovnavat ani s BMW 3. rady natoz s petkovou radou.
Jinak podvozek a podvozkova plosina rozhodne nejsou identicke veci, napriklad Alfa Romeo se v budoucnu bude delat take ne podvozkove plosine nejakyho americkyho krapu, ale silne pochybuji ze bude mit tuhou zadni napravu atd. jako ty americky popelnice.
Nebál bych se, že by Škoda nemohla udělat auto vyšší střední, jen to není tak lukrativní byznys jako střední či nižší střední. A kdyby ho dělala, tak to stejně bude nějaký překopaný VW nebo Audi...
Aby to byla vyšší střední třída, musí mít auto kromě rozvoru a délky také i jiné vlastnosti, např. vybavení, pohodlí apod. Podle mého názoru je Octavia nižší střední a Superb čistá střední.
Samozrejme. Alespon, ze ti sefredaktori z Computer Pressu maji rozum . Jenom skoda, ze je jich tak malo...
Nemusel jste ale tak "zmeknout" , Superb nema ani rozvor vyssi stredni.
To je nehorazny nesmysl, uvidite sam ze Superb nebude ani vybavenim sredni strida. Nevim jak muzete tvrdit ze auto s rozvorem 2,8 a delkou 4,8 je stredni strida, Nejdrive se projedte a potom kritizujte.
I pro Vas platit totez, co pro Vaseho kolegu - debila. 27-2,8 m je naprosto standardni rozvor auta stredni tridy, viz muj predchozi prispevek.
Nejdrive merte, potom vyzdvihujte .
Ani Vy jste neudal svou adresu .
Takže Mercedes E, BMW 5, Audi A6, Opel Omega, Peugeot 607 atd. jsou podle Vás taky střední třída??
Nejde jen o rozvor a prostor, ale také o výbavu v základu a cenu; stojí snad Mercedes E v základu 600 tisíc? Nebo Audi A6? Těžko. Nejen rozvorem je auto živo.
No vono by mozna nebylo od veci jednoho krasnyho dne napsat clanek, cims e vlastne jednotlive tridy odlisuji... stejne jsou veskere tridy (zvlaste pak segmentace stredni na nizsi stredni, stredni a vyssi stredni) pouze zpusobem, jakym vyrobci vytahnou svy auto do kategorie, ktera neni ani super, ale ani uplnej kram ;).
Budem tomu konceptu rikat "Montreaux" - co vy na to? ;o) ("Monterey" je offroad od Opelu.) Kdyz si zpetne dohledate fotky Skody Montreaux, zjistite, ze je to opravdu nynejsi Skoda Superb.
Treti Passat? K cemu? Kdyby se Volkswagen alespon snazil delat prakticky stejna auta alespon trochu jinak... Vzdyt rozdilna jsou akorat svetla a maska a to jeste velmi jemne.
Tuto strategii nechapu a cely VW na ni jednou tvrde doplati. Vetsina zakazniku je hloupa a z toho VW profituje. Ale i blbcum jednou dojde, ze je uplne jedno, jestli si koupi Octavii, Boru, Golfa, A3, Toledo nebo Leona ci snad Passata, A6 nebo Superb.
Superb je Passat kazdym coulem a to je mi jako byvalemu priznivci Skodovky velmi lito .
Pokud Skodovka prichazi s Passatem o nekolik let pozdeji nez VW, tak to bude bohuzel zase pekny srac, jako Octavie...
Je to Passat jako vyšitý. Jen trošku větší rozvor, ale jinak je karoserie téměř totožná. A koneckonců, i ta základní cena.
Ze škodovek se mi v současnosti nejvíce líbí Fabia Sedan; má podle mého skromného názoru lepší podvozek než Octavia, i interiér vypadá méně lacině než Octavia.
Jiny rozvor? To se mi ani nechce verit. Urcite stoji na stejne podvozkove plosine jako Passat a ze by se z ni dal vykouzlit jiny rozvor... No, mozne to je.
Fabia Sedan ma desny zadek a, jak uz jsem psal v jine diskusi, desne levnejsi motory s rozvodem OHV... Aby se s ni dalo jezdit, tak musi mit 1.4 16V, ale to uz jsme cenou nekde u 450 000 za coz dostanu naprosto spickove auto nizsi stredni tridy (napr. Almeru v plne vybave) nebo, kdyz si priplatim 50 000, tak i auto stredni tridy.
Ach, ach... Kdyby ty Skodovky byly alespon levne. Ale ony jsou drahe a jeste spatne. Jak rad bych je mel rad, ale nejde to, nejde .
Ale v garazi mi stoji auto meho mladi - S130 GL a to je delo , jedna z poslednich dobrych Skodovek . No, ale uz jsem ji dlouho neprovetral .
A ještě k motoru 1,4 MPI - motor sice nic moc, ale co může Čech dělat, když 16V stojí o 30 tisíc víc? Za ty penízky se dá dokoupit spousta dalšího vybavení.
K těm motorům - uznávám, že ten motor pochází vlastně z 30. let (spodový Populár) a v roce 1964 ho předělali na hliník a šoupli do embéčka, pak mu dali hliníkovou hlavu a japonské písty a šoupli ho ve Favoritu zas dopředu (i ve Feliciích měl zvuk jak šicí stroj ). Je to pořád vlastně tentýž motor, i když už je všechno jinak. JENŽE: byl jsem ve středu objednat Fabii a když jsem se svezl v MPI 50kW a 1,4-16V 55kW, není co řešit. Ten stařičký motor jednoznačně vede. Záběr odspodu (16V ani náhodou), srovnatelná akustika, rozdíl v dynamice a hlavně pružnosti propastný. Takže objednávám MPI.
Rozvor Superbu má být okolo 2,8m, zatímco Passat má o deset cm míň; alespoň co jsem někde viděl srovnání rozvoru.
"Velká škodovka" se mi líbila už od svého uvedení v Ženevě, a když jsem si ji mohl prohlédnout na AutoSalonu v Brně, věděl jsem, že to e auto, kterým bych mohl nahradit svůj stávající vůz, totiž Octavii. I ten původní název, ačkoliv se jednalo o studii, Montreux, se mi dobře zapamatoval, ale teď, když je venku oficiální podoba auta spolu s názvem, kroutím nevěřícně hlavou.Auto bude perfektní i tak - oproti studii pozoruju dle přiložené fotky jenom nepatrné změny - ale na název si nezvyknu a nezvyknu. V9m, že se tak odráží slavná historie Škodovky, podobně jako Felicia a Octavia. Snad právě proto jsem čekal, že se sáhne po názvu do podobně orientovaných jmen (je tu velká podobnost mezi felicIA, octavIA, fabIA), čekal jsem něco... StrelicIA třeba... název Superb je vágní.No, toť můj skromný názor ;). Ostatně - vám se ten název líbí?(v překladu to znamená skvělý, vynikající, jedinečný, znamenitý, nádherný, překrásný, bezvadný, prima).
Octavii si koupil před pár dny a už koukáš po jiných? I ty nevěrnínku!
Mimochodem, jak by se ti líbil název Superbia?
No jo, Superbia, to je neco.
Ja bych rovnou presel k nazvum a la chemicke prvky. Co byste rekli na Skodu Superbium?
Hehe, Potvoro, to se budeš muset ještě hodně ohánět, než si na Superb vyděláš . Ale máš pravdu - název Superb mě taky docela zklamal... Takže se už těším na následníka Octavie, až se objeví
No název je to fakt divný, ale když jsem prvně slyšel, že 3. mobilní operátor se bude jmenovat Oskar, taky jsem se zděsil. A vidíte to, zvykl jsem si. Ale prý bude ještě další model - http://zabava.mobil.cz/obrazky/skoda010710.html .
Tak si říkám, jak to budou vyslovovat neanglofilové, sjupérb zni dobre, ale RB na konci nebude dělat v našich končinách dobrotu.
To víte, že si zvykneme!
Trapných názvů je všude plno: Amazon, Yahoo, Windows, Linux, Volkswagen, ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.