Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: V čem vězí ten cenový rozdíl 250.000 Kč?

Dva plug-in hybridy koncernu VW, na stejném základu, se stejným ústrojím, přesto s dosti rozdílnou základní cenovkou. Na papíře jsme porovnali plug-in hybridní verze Superbu a Passatu.

Po uvedení modernizované Škody Superb v plug-in hybridní variantě iV se přímo nabízí její srovnání s koncernovým sourozencem VW Passat GTE. Obě auta stojí na identické platformě a používají identická hybridní ústrojí. Přesto je mezi základními cenovkami rozdíl 250.000 Kč. Podívali jsme se, zda si Passat dokáže přirážku ospravedlnit na standardní výbavě, nebo je ve hře pouhá hierarchie značek pod křídly koncernu VW.

Škoda Superb PHEV má kompletní ceník. Není drahá, dost věcí vám ale nedopřeje

Škoda Superb PHEV má kompletní ceník. Není drahá, dost věcí vám ale nedopřeje

Zprvu se ale hodí opakovačka techniky. V Superbu iV a Passatu GTE tedy najdete stejnou kombinaci přeplňovaného zážehového čtyřválce 1.4 TSI o výkonu 115 kW a elektromotoru o výkonu 85 kW. Systémový výkon poté činí 160 kW (218 koní), točivý moment 400 N.m, vše zpracovává šestistupňová automatická převodovka DSG a posílá dále na přední kola.

Akumulátor o kapacitě 13 kWh má u obou aut zajistit dojezd v čistě elektrickém režimu kolem 55-56 km (WLTP), jestliže se srovnáváme karoserie sedan a liftback, a takto lze cestovat rychlostí až 140 km/h. V domácích podmínkách zabere nabíjení akumulátoru celou noc a s využitím wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kWh si počkáte asi 3,5 hodiny.

Passat po faceliftu má kompletní ceny. Včetně verze jako dělané pro podnikatele

Passat po faceliftu má kompletní ceny. Včetně verze jako dělané pro podnikatele

Přestože u Superbu teprve čekáme na detailnější hodnoty dynamiky, od Passatu a jeho 7,6 sekund na 100 km/h a maximální rychlosti 225 km/h se určitě moc lišit nebude. U obou vozu pak značky uvádějí kombinovanou spotřebu mezi 1,5 až 1,7 litry na 100 km.

První rozdíl se klasicky objevuje v zavazadlovém prostoru. Jelikož Superb nabízí větší objem už jako běžný liftback s pouze spalovacím motorem, v případě zakomponování baterie před zadní nápravu se činí objemem 485 litrů. Podobnou hodnotu (483 litrů) přitom Volkswagen uvádí v případě kombi GTE Variant, u hybridního sedanu vám musí vystačit 402 litrů.  

První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes má 20 let a zvolna se stává klasikou

První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes má 20 let a zvolna se stává klasikou

Srovnání ale padá hlavně na základní výbavě. Zatímco Superb iV začíná ve výbavě Ambition na částce 876.900 Kč (dostupné jsou i vyšší úrovně Style, Sportline a L&K), Passat GTE zastává v nabídce modelu samostatnou výbavu, která začíná na 1.126.900 Kč, a dále můžete auto vyšperkovat volitelným příslušenstvím.

Jelikož vozy představují samy o sobě vybavenější specifikace oproti úplnému základu s pouze spalovacími motory, standardně u nich najdete třeba 17palcová litá kola, full-LED světlomety vpředu i vzadu, dešťové senzory, samostmívací vnitřní zpětná zrcátka, 8palcové infotainmenty s navigací, funkci Front Assist či sledování únavy řidiče a interiéry jsou shodně čalouněny látkou.

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Passat si ale vyšší základní cenu zdůvodňuje hlavně některými prvky komfortní a bezpečnostní výbavy. Standardem je třeba třízónová klimatizace (v Superbu dvouzónová), adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go (v Superbu pouze základní tempomat s omezovačem rychlosti) a také má navíc asistenty udržování jízdy v pruhu a jízdy v koloně, boční airbagy vzadu, zadní parkovací kameru a parkovací senzory vpředu i vzadu (u Superbu pouze senzory vzadu). Nechybí digitální přístrojový štít, vyhřívaná přední sedadla, kdy je sedačka řidiče elektricky nastavitelná, bezklíčový přístup nebo vyhřívané čelní okno.

Zmíněnou extra výbavu Passatu GTE však není problém specifikovat rovněž u Superbu iV v případě jeho vyšších výbav Style (od 916.900 Kč), Sportline (od 966.900 Kč) nebo L&K (od 1.050.900 Kč). Nakonec platí, že Superb iV ve vrcholné výbavě L&K se již těsně blíží právě standardu Passatu GTE. Za některou výbavu, například zmíněnou třízónovu klimatizaci, si však u Škody musíte připlatit (7000 Kč) bez ohledu na zvolenou výbavu.

Jak daleko ujede Škoda Octavia na 1 litr nafty? Mnohem dále, než byste asi čekali

Jak daleko ujede Škoda Octavia na 1 litr nafty? Mnohem dále, než byste asi čekali

V jedné kategorii základní výbavy nakonec Superb iV bezprostředně vede před Passatem GTE. Normálně příplatkový adaptivní podvozek DCC je totiž u hybridní Škody standardem. U Volkswagenu jej v základní výbavě nečekejte. Pokud o něj máte zájem, musíte vytasit k základní ceně vozu dalších 30.200 Kč.

Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE: Technická data a základní ceny
  Škoda Superb iV VW Passat GTE
Motorizace 1.4 TSI PHEV 1.4 TSI PHEV
Zdvihový objem [cm3] 1395 1395
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon motoru [kW] 115 115
Točivý moment motoru [N.m] 250 250
Největší výkon elektromotoru [kW]  85  85
Točivý moment elektromotoru [N.m] 330 330
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/13 kWh Li-on/13 kWh
Převodovka 6A 6A
Zrychlení 0-100 km/h [s] zatím neupřesněno 7,6
Max. rychlost [km/h] zatím neupřesněno 225
Max. rychlost – EV mód [km/h] 140 140
Dojezd na elektřinu WLTP [km] 55 56
Spotřeba WLTP [l/100 km] 1,5 1,5-1,7
Provozní hmotnost [kg] zatím neupřesněno zatím neupřesněno
Základní cena [Kč] 876.900 1.126.900
Podrobnější technické údaje obou plug-in hybridů budou teprve zveřejněny.
TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek