Škoda Superb iV propadla v losím testu. VW Passat GTE si nevedl o moc lépe

112 komentářů

anna1i
1. června • 15:40

Ahoj
moje horké fotky jsou tady ..
http://69chat.club
uživatelské jméno anna69))

Dej_nonym
30. května • 22:15

Mám Octavií 3 2019 spolehlivost až na brzdy málo brzdí kupováno přímo 3 dny po výrobě

Josef
31. května • 10:28

Než se brzdové destičky a kotouče "usadí", musí se něco najezdit. Stejně tak s novými pneu. To jsou ale všeobecně známé skutečnosti a je to uvedeno asi i v návodu na užívání vozidla.
Jinak pojem "málo brzdí" je hodně relativní a každý má jiné představy o "pořádném brzdění". To sis ale měl vyzkoušet a ověřit ještě před tím, než sis Octavii kupoval. Potom také není Octavie jako Octavie a model RS určitě brzdí lépe než základní model Octavie.

petr r. (petrumr)
31. května • 16:01

pepo, povědí nám jak se nová destička a nový kotouč usadí? Akorát se šlápne třikrát na brzdu aby pístky pohly s třmenem a to se stane jak auto projede výstupní kontrolou. V octávii odchází posilovač řízení, spínač brzdových světel, vývěva atd. Na sto procent ty brzdy nemají závadu, že nejsou usazené.

Josef
2. června • 20:16

Napsal, že má Octavii vyrobenou a koupenou v březnu minulý rok (2019), je spolehlivá (asi žádné problémy) a byla koupena 3 dny po výrobě (čili brzdové kotouče nemohly zareznout).
Jediný problém – málo brzdí.
Já jsem se k tomu srozumitelně vyjádřil. (Než se brzdové destičky a kotouče "usadí", musí se něco najezdit…)
Ty jsi reagoval: „Akorát se šlápne třikrát na brzdu aby pístky pohly s třmenem a to se stane jak auto projede výstupní kontrolou.“
--------------------------------------------------------
Je všeobecně známé, že se brzdy musí zajet („usadit“– přizpůsobit vzájemně destičky a kotouče provozním opotřebením), aby brzdily jak mají a měly požadovanou účinnost (maximální účinnost). Po výstupní kontrole ve fabrice brzdy fungují, ale nemají stoprocentní účinnost. Úplně nové pneu se také musí trošku zajet („obrousit“ povrch) aby perfektně seděly a měly deklarovanou přilnavost. Nejedná se ale o desetitisíce km, doporučuje se s novým autem akorát cca 1-1,5 tisíce km, než se všechno usadí a může zatížit a využívat na 100 procent.
Shodou okolností dnes jsem v posledním SM o tom četl vyjádření redaktora, cituji ho: „Nové brzdy se musí citlivě zajet. Stává se totiž, že když bezprostředně po výměně hned dupnete na brzdy, může se kotouč zvlnit. Totéž se může přihodit, když s horkými brzdami zastavíte a zůstanete stát na brzdovém pedálu. V takovém případě celý objem kotouče chladně, ale pod destičkami je to zaizolované a tam se teplota snižovat nemůže. Další možnou příčinou může být skutečnost, že auto dlouho stálo, pod destičkami se udržela vlhkost, kvůli které přirezly ke kotoučům. Vznikne tak hloubková koroze, která se už nemusí nikdy ojet.“Samozřejmě jsou všichni blbí, akorát ty jsi „rádio“. Každý si mylíme své. Nechci s tebou dále diskutovat, je to zbytečné.

petr r. (petrumr)
31. května • 8:45

3 dny po výrobě???? Tohle ti nikdo neuvěří ani kdybys byl pracovníkem škody. Dovoz, předprodejní servis, papíry.....

Warumnicht
30. května • 7:34

Obchoďákům a nižším manažerům to stačí. Hlavně to musí mít zabudovanou sledovací GPS.

Hrd
29. května • 18:45

Jo, to tady už bylo. Když se mercedes A málem převrátil v 60 km/h, a pro prdel tam poslali trabanta. ten to profrčel 78 km/h a jeho řidič se přitom dloubal v nose a ani nevěděl, že právě prošel losím testem. Malý, lehký, snadno ovladatelný - to je základ. Dvoutunový polotanky budou za chvíli tím nejnebezpečnějším na silnicích. 3-[

OTTO
29. května • 18:54

Tak on Trabant těží (mimo jiné) i z toho, že je úzký a krátký, takže nemusí zdaleka tolik zatáčet, resp. jsou pro něj ty zatáčky jakoby mnohem mírnější.

jozka
29. května • 20:10

Trabi je sice 20cm uzsi, ale kratsi je jen o 5cm. To podstatne je, ze Acko bylo o 30 cm vyssi a o ctyri metraky tezsi. No a o zbytek se postarala fyzika...

OTTO
29. května • 21:22

ono spíš než o délku jde o rozvor, kde je rozdíl větší (ale to je jedno, ta poznámka byla jen tak na okraj, spíš aby si lidi uvědomili, že když to má projet 2 metry široká a 6 metrů dlouhá limuzína, je to pro ni trochu jiný sport, než když to projíždí motokára :-) )

Standa
29. května • 21:28

Losí test je stejný pro všechny, ale vlastně jsi potvrdil co říká Hrd: malé a hbité auto je bezpečnější než dvoutunovej tank.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
OTTO
30. května • 12:16

Právě tím, že je losí test pro všechny stejný, je pro každého jiný. Jiné to bude v motokáře, ve Smartu, v Golfu, v limuzíně, v dodávce, v náklaďáku, v autobusu, v kamionu, v kombajnu, v bagru a tak dále a tak dále... ;-)

jozka
29. května • 21:44

Bezpecnejsi asi moc ne (rozhodne bych v pripade konstaktu s losem sedel radsi v tom Acku, nez v Trabim). Obratnejsi ale urcite. Coz byl grunt vsech tech brouku, mini, petistovek a podobne haveti. Kam to dospelo se staci podivat dnes na eCG. Vazi dva trabanty pri rozmerech jen o neco vetsich nez Trabi.

AAAmotorka
29. května • 18:40

Vysokou hmotnost neokecáš a blbě umístěnou nadváhu už vůůůůůbec ne.

Joe Doe
29. května • 16:23

Kde to ma baterky? Pretoze moj auris ich ma prakticky nad zadnou napravou a kombik na 16-palcoch dava losi test na 75 km/h.Inak, komplet tabulka:
https://teknikensvarld.se/algtest/... Octavia, btw prepadla tiez:
https://teknikensvarld.se/test-nya-skoda-octavia-un... ...

Trenér
29. května • 18:00

Tohle má baterku těsně před zadní nápravou. Tuším, že pro Superba lze na google najít hezkou malůvku. Moje zkušenosti z Passata (třetí v řadě) je taková, že podvozek sice zvládá mnohem vyšší rychlosti než předchůdci, ale zároveň to je na hrbolech odskakující trakař jako nikdy předtím a celkově je bezkontaktní. Nemám od podvozku žádnou zpětnou vazbu.

petr r. (petrumr)
29. května • 16:53

toyota se tady řešila minule, třeba ravka trochu sklouzla o deset cm bokem a ti chytráci co psali, že to toho by nesedli jsou asi kde? Možná se už chystají skoncovat se životem neboť jejich modla dostane stopku na silnicích, ale radím jim ať si konec života rozmyslí, hlavně at neskáčí pod vlak nebo auta.

eCVThater
29. května • 18:59

Vy dva chytráci píšete o plug-in Toyotě? Asi ne, že? Jestli on nebude hlavní rozdíl v tom, že ty vaše polohybridní Toyoty mají baterie o kapacitě lepšího elektrokola (využitelná je JEDNA kWh!). Tak to nesrovnávejte s plnotučnými plug-iny! Jinak RAV4 byla vyhodnocena jako nebezpečná s doporučením nekupovat, to je fakt.

petr r. (petrumr)
29. května • 20:06

doporučení a zákaz je něco uplně jiného, za chvilku tady plug in bude a třeba corolla má tu platformu pro to dělanou.

eCVThater
29. května • 21:39

RAV4 plugin se fakt chystám, očekávám ultraprkenný podvozek a při losím testu katapult přes střechu. Na podzim uvidíme, že jsem měl pravdu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
30. května • 8:14

corolla je plug in jenom se v evropě neprodává. RAV 4 je SUV ajestli jsi rozmazlený tak si kup CUV.

Zelí
29. května • 14:51

60 let se konstrukce aut dělají tak, aby se dosáhlo stabilního chování v různých jízdních situacích. Toto je jak teoreticky tak i prakticky ověřeno a v konstrukci aut se to bere jako zákon. Vozy s motorem vpředu a pohonem přední nápravy mají podvozek vždy přetáčivý (zjednodušeně pro laiky). A to je přesně to, co vidíte na losím testu.. superb i passat jsou naladěny jako přetáčivé.
Auta s motorem vpředu a pohonem zadní nápravy mají podvozek vždy nedotáčivý.
Jen tak je možno u nich dosáhnout stabilního chování při jízdě v zatáčce.
Čili na výsledku testu není nic překvapivého.

petr r. (petrumr)
29. května • 15:14

auta s motorem ve předu nebo vzadu a pohonem zadní nápravy jsou neutrální až přetáčivé, auto co má vše ve předu jsou nedotáčivé, tzv sunou se ven ze zatáčky. Chci se zeptat u koho jsi dělal jízdy, u mě to nebylo.

Josef
29. května • 18:17

:-)) Čekal jsem, kdy se vy dva největší debilové na webu Autorevue pustíte do vzájemné "diskuse". A je to konečně tady! Jan tak dál "chlapci"! Přihoďte ještě něco "chytrého" a "objevného", ať se pobavíme...;-)

Allamarein
30. května • 22:02

Teprve s tebou byla debilita dovedena do absolutna.

Josef
30. května • 23:51

Je vidět Allamarein, že si budeš se Zelím a petrem r. (petrumr) dobře rozumět...
Můžeš s nimi v klidu odborně a znalecky diskutovat a psát co chceš. Já se vám do toho míchat rozhodně nebudu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Allamarein
31. května • 7:26

Nebudeš, ale soustavně mícháš... Josífku, Josífku...

petr r. (petrumr)
29. května • 19:59

pepíku máš samosvor v zadu nebo ve předu, jestli nemáš samosvor vzadu, tak si tam přidej ještě dva smajlíky. Pepo používáš šprcku nebo primeros, já vím neodpovíš, tvoja šuká 4x do týdne a ty jenom jednou.......:-( jsi chudák a nevíš nic o životě, máš doma bordel a myslíš, že to mají všichni. Začni stím samosvorem a na elektroniku ser, mechanika je přednější.

Josef
29. května • 20:46

To, že jsi debil, to jsi opakovaně předvedl a předvádíš obsahem a formou tvých příspěvků. Důkazem je i to, že jsi nepochopil, že já s tebou nediskutuji. Můžeš si psát co chceš, mně je to úplně jedno. :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
29. května • 21:32

takže samosvor nemáš a tvoje šuká 6X a ty ani jednou, chrčíš potom jak asr při rozjezdu a mě je to jedno, tvoje je štastná a ty nadáváš a nadáváš. A nevím proč tam máš ty smajlíky, dělej něco se sebou a kup si auto se samosvorem.

Hasič (ten původní)
29. května • 22:13

Sledovat myšlenkové pochody některých zde diskutujících jedinců, je opravdu zážitek. Mě by například zajímalo, jak by případně samosvorný/nesamosvorný diferenciál ovlivnil výsledek testu, podle místních odborníků na přetáčivost. Představa, že řidič v krizové situaci trhá volantem a současně šlape na plyn, nebo dokonce jednou nohou šlape na plyn a druhou na brzdu , přijde jako naprosté sci-fi.

petr r. (petrumr)
30. května • 8:26

no my sledujeme myšlenkové pochody jak hasiči stojí v hloučku u uzavřené silnici, železnici a nepustí ani nic na střídačku. Prostuduj co dělá ESP a potom mudruj.

Petr
29. května • 14:17

Tak tyto auta si zadny normalni ridic nekoupi. V tomhle jezdi joudove, co to nafadovali, o autech vedi kulovy a ridit je nabavi, protoze to neumi. Na jizdnich vlastnostech techto aut naprosto nezalezi.

29. května • 13:59

Nechci zevšeobecňovat. Ale znám dva majitele hybridů. Ani jeden z nich není schopen nějaké rychlejší reakce na podnět. Takže pro ně asi ani výsledek vyhýbacího manévru nemá žádnou váhu. Stejně by volantem nezatočili a na brzdu šlápli až když by soba naložili.:-))

petr r. (petrumr)
29. května • 16:59

třeba novodobá toyota má už v základu vylepšené funkce bezpečnostního paketu Toyota Safety Sense, takže by sama zabrzdila, třeba kamiq v praze uplně selhal a napálil čelně do zdi.

jozka
29. května • 14:16

Coz uz je na povazenou, kdyz je ten test losi.:-D

29. května • 14:52

Nebo tak. :-))

petr r. (petrumr)
29. května • 15:09

los u nás není a ještě u nás není taková silnice abys to mohl udělat (vyjímky jsou) a všichni radí brzdit a brzdit.

Mirek
29. května • 17:08
Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
29. května • 19:51

no tak jo, ale já sem ho jinde než v zoo neviděl a jak jezdím do práce, tak každy den srny které vím kde chodí, ten polský los je menší, stejnak je to nějaký hybrid se srnou.

Ffff
29. května • 12:13

No to je strašně nebezpečné. Nahlásit EU ať to zakáže musíme být v bezpečí. Pane bože. . . . .

pacho
29. května • 13:13

nič netreba hlásiť, stačí si kúpiť napr 508-čku, tá je dosť bezpečná, a dobre sedí na ceste.

Ffff
29. května • 13:28

Myslim to ironicky

Kundaj & Hovnaj
29. května • 18:50

Ty račy nemisli!

Freddka
29. května • 11:41

Koukam ESP u tech hybridu nejak spinka a nedela co delat ma... trapas!

k.ik
29. května • 11:35

eco gumy?

Flar
29. května • 18:10

Auta na houno.

Senior f Kundaji
29. května • 11:05

Koncernová Dacia se opět vyznamenala, když je ještě horší než už tak špatný Passat. Doufám, že výsledky dají do Dtestu a následně bude prodej té životu (řidiče i všech okolo) nebezpečné plečky zakázán!

petr r. (petrumr)
29. května • 19:42

dacia není v koncernu VW.

pacho
29. května • 20:13

panebože ty si teda nechápavý. Škoda je v hierarchii v koncerne vw, na takom mieste ako dácia v aliancii Renault-nisan, kapišto?.

petr r. (petrumr)
29. května • 21:27

ne, nemáš pravdu. Kdybys psal o indické škodě, tak ano, ale tohle je výkřik z blázince.

pacho
30. května • 10:53

ale mám pravdu. Každá značka v koncerne vw má určené svoje smerovanie. Škoda patrí k hierarchiji k "lacným" značkám, nikdy nesmie predbehnúť VW, Prečo myslíš, že výbavu dostáva 5 ročným oneskorením oproti VW??. Druhá vec je tá, že škoda to vie a ide jej to. Samozrejme že nemôžeš porovnávať priamo dačia verzus škoda, ale to roztriedenie je proste daná a tú jednoducho nezmeníš, ani ty ani koncern.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
qwertz
30. května • 16:52

Ty vaše bláboly jsou fakt vtipné. Jediný technický rozdíl mezi O4 a G8 je náprava (O4 má multilink až nad 110kW) a plynová vzpěra kapoty (tu paradoxně nemá G8). Jinak jsou ty auta totožná, včetně takových detailů jako infotainment. O nabídce motorů a pohonů ani nemluvě (tu má O4 tradičně větší). Jestli vám přijde Dacia stejná jako Renault, asi byste měl navštívit očního:-D

ZZahradník
31. května • 14:33

Ty plynovou vzpěru okoukala O4 právě u Dacie, která ji má taky. Plynovou vzpěrou se tedy kvalita a postavení značky opravdu neměří (možná tak před 20ti lety).

petr r. (petrumr)
30. května • 11:35

nemáš pravdu, škodovka dostala vše stejně u octavie jak golf. VW se snaží aby modely nabíhaly postupně, akorát u golfa se jim to nepodařilo a pro SF mu dalo stopku.

ZZahradník
30. května • 12:06

no to právě nedostala a i na větších kolech (neplést kola a ráfky) poskytuje horší kvalitu jízdy než Golf na menších a to je Golf 8 oproti Golfu 7 taky řádně ojebaný, jsou k tomu už tuny srovnávacích testů.
Koncern se holt chytil do vlastní pasti dieselových podvodů a prolobované elektrifikace a teď vida, co dokázala Tesla prakticky z ničeho, panikaří a dává na trh jeden nepodarek za druhým. Až tohle praskne (Covídek se zdá být dobrý katalyzátor), tak to bude kolaps ekonomiky. Češi budou žrát kořínky a kůru jako v KLDR B-]

petr r. (petrumr)
30. května • 16:18

prdlajs, nějaký pérování si můžeš vyměnit a oni ladili na naše poměry, octávia je vetší jak golf a tudíž se nemůže srovnávat a říkám, že škoda je plnohmotná značka koncernu. Podívej se na konfigurátor škody co si můžeš tam dát. Dácia versus renault tak není. Nevím jak to máte peněžně v česku, ale tady na moravě covídek zvedl platy, trnek bude dost včetně vody v bazénu, nesmíš číst poplašný zprávy, že nebude vody ani na pití, kde je hraboš tam je i spodní voda.;-)

Mirek
30. května • 18:09

Už jen to, že zadní náprava je u určitých motorizací u Golfu víceprvková, a u Octavie je vlečka, by tě mohlo trknout, že to tak není. Vždy bylo a je nějaké omezení. Octavia má vlečku pro všechny motory s výkonem do 110 kW včetně. Nedávno tady byl test Seatu Leon a také se to tam vzpomínalo. A Golf má víceprvkovou zadní nápravu již u 110 kW.
A pokud to vezmu historicky, tak vozy Škoda dostaly poslední techniku VW vždy až po faceliftu.

petr r. (petrumr)
30. května • 20:21

no a co? Kdyby šetřili, tak octávie nemá ani tu víceprvkovou, haldex, dsg atd. Chápeš to, že víceprvek je dražší na výrobu i pro spotřebitele a posloupnost výroby ti nic neříká, podívej se za co si můžeš objednat a kdyby octavie byla stejná jak golf tak k čemu to povede?

qwertz
29. května • 11:39

Tak si bezte honem koupit koncernovou spicku Renault, driv nez v ramci koncernu s kosoctvercem ve znaku nezbude jenom ta Dacia. :-P

Joe Doe
30. května • 21:11

Vies ako sa dnes hovori - auto Mercedes, motor Dacie ;)

Skrew77
29. května • 11:30

Ale no tak, cesti ridici se s timto mladobolavskym zazrakem uz znaji a vi jak s tim jezdit. Po rovince klidne stovkou ve meste a do zatacky 30 B-]

Allamarein
29. května • 10:56

Na platformě, která nebyla pro zástavbu baterií připravena, nešlo ani čekat nic jiného, tím spíš, když celá hybridní soustava je spíchnutá dost narychlo.

Josef
29. května • 18:45

Ten, kdo si tuto koncerovou "hybridní soustavu" koupí, tak se určitě do situace "losího testu" nikdy nedostane. Takové "kličky" pojede maximálně čtyřicíckou, protože takový řidič jezdí na pohodu a defenzivně. Takže jízdní vlastnosti jsou pro takového řidiče naprosto vyhovující.
A ten, kdo se rád často sveze "svižně" na limitu, tak něco takového vůbec nekupuje. A ani klasického Superba nebo Passata. Když už něco kupuje pro rychlejší svezení u VW, tak jde do krátkého Golfa s pořádným motorem a v případě Škody jde do Octavie RS. Spíše ale kupuje jinde. A rozhodně ne hybrida. A když už chce koupit pouze a jenom pořádného hybrida, tak kupuje u Lexusu.
Každému ale podle chuti a vkusu. Ať si každý vybere a koupí co chce a kde chce, je to každého volba, hlavně aby si dobře vybral a byl spokojen. Lze předpokládat, že předmětné testované hybridní produkty koncernu VW koupí akorát pár zákazníků. Ukáže se to za rok či dva.

Allamarein
30. května • 11:37

Do takové situace se můžeš dostat při obyčejné jízdě po obyčejné silnici, kdekoli mimo město. Takže nějaké plky o čtyřicítce jsou fakt mimo.

Josef
30. května • 18:27

Napsal jsem to tady už jednou - kousek výše - napsal jsem: "Takové "kličky" pojede maximálně čtyřicíckou." A jaký je rozdíl, jestli auto má limit "kliček" 72, 74 nebo 78 km/hod? Když někdo jezdí 90 km/hod, tak co potom? Potom ani lepší auto v "kličce" nepomůže.
Nebo chceš říci, že na silnicích a na ulicích někdo jezdí kličky (zatáčky) způsobem a rychlostí jako v tom losím testu?
A co jiná auta, nebo hodně naložená auta? Myslíš si, že budou mít lepší výsledky testu?
Asi by ses měl spíše v souvislosti s tím losím testem zamyslet, jak jezdit bezpečně a pokud možno se nedostat do krizové situace, kterou ukazuje video losího testu. To znamená zamyslet se nad pojmem defenzivní jízda, která úzce souvisí s předvídavostí řidiče a přizpůsobování rychlosti stavu komunikace a jízdním vlastnostem vozidla a jeho technickému stavu (pneu,...) a ponecháním vetší bezpečnostní rezervy v rychlosti, dodržováním bezpečné vzdálenosti, sledováním provozu, pozorností a předvídavostí, atd.
Samozřejmě se jinak chová auto prázdné a jinach se chová auto naložené, a to se musí též zohlednit. Nebo jak se si bude chovat v losím testu auto s nákladem na střeše. Lze si vyhledat řadu informací příkladů abys věděl, co to znamená dostat se do takové kritické situace a co všechno to chování auta ovlivňuje. Potom ty hodnoty rychlostí a jejich rozdíly budeš brát jinak.
Jak jsem už též zmínil, ten, kdo chce jezdit rychle a dynamicky, tak si kupuje jiná auta, která losí testy zvládají podstatně lépe než ty obludy na videích s ohromným zavazdlovým prostorem a převisy karoserie ( hmotnosti) za zadní nápravou.

Allamarein
30. května • 20:19

Stále znovu a znovu zkouším přijít na to, jak defenzivní jízdou odstraním zvíře nebo dítě, které mi znenadání vběhne do cesty, a stále na to nedokážu přijít. Asi jsi objevil novou metodu ovládání svého okolí. A nebo prostě neumíš řídit, a pak jezdíš jak připosraný a překážíš všem ostatním.
A nebo ti jen nedošlo, o čem je tenhle test, což za ty roky jeho existence taky leccos vypovídá o tvé osobě...
Tak či tak mi z toho zase vychází, že jsi prostě blb.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
30. května • 21:06

Alla marein, napsal jsem: ....defenzivní jízdou, která úzce souvisí s předvídavostí řidiče...
Je možné, že jsem blb. Ale ty neumíš číst a ani myslet a takové exoty jako jsi ty, potkávám občas bohužel na silnicích.
Pro méně chápavé, jako jsi ty, zmiňuji tu předvídvost v tom smyslu, že jak uvádíš dítě, které znenadání vběhne do cesty, znamená, že v blízkostu školy to dítě mohu potkat na rozdíl od lesa mimo obytné oblasti někdy kolem půlnoci. A s tou zvěří je to obdobně - lze předpokládat, kde se mohu se zvěří potkat a dokonce na to někde upozorňují značky. Zmínil jsem pro jiného "exota" už včera, že vyhýbat se zvěři, která znendání vběhne do cesty, je pro běžné řidiče nesmysl, protože případný smyk a boční náraz do stromu nebo dokonce do auta v protisměru je daleko větší průšvih, než čelní náraz do zvěře. A defenzivní jízda? To znamená, že se nechá ještě nějaká rezerva na reakci - jede se pomalejí a nebrzdí se na poslední chvíli před zatáčkou do které člověk nevidí, nedělají se předjížděí myšky (hlavně ne z deště) a pod.
Jinak jezdím rychle a svižně a ne připosraně. Ale vím kde, kdy a za jakých podmínek, protože vím, co moje auto umí a co umím i já. Jinak jezdím se služení Octavií jinak se soukromým sportovním sedanem. Představ si, že soutěžáci jezdí v běžném provozu hodně opatrně (podle tvé terminologie připosraně), protože moc dobře ví, o čem to je a znají rozdíly jízdních vlastností mezi soutěžákem a běžným autem.
Borec tvého ražení se předvedl před pár dny a rozpůlil BMW. Protože byl přesvědčen, že je nejlepší řidič, má nejlepší BMW, které zvládá perfektně i losí test a bohužel to odneslo i druhé auto, které sejmul. Samozřejmě by o mně psal tak jako ty, že jsem blb a že překážím v provozu. Ale na rozdíl od něho jsem nerozpůlil auto, žiji a nikoho jsem nezranil.
Podle toho, co jsi napsal, budu rád, že se s tebou na silnicích nepotkám.

Allamarein
30. května • 22:01

O co více textu, o to horší úroveň a myšlenka... Ty rovnou vrať řidičák, ty "soutěžáku"... Ale kecat umíš, jako politik.

Drátek
1. června • 14:12

Přesně absolutně sdílím tuto myšlenku ,Jouza....kecá a mele jako politik a vůbec nechápe o čem je řeč - je to blb!

Josef
1. června • 19:47

Ty jsi zase moc chytrý. Stejně tak "chytrý" byl podle jeho příspěvků na FB i ten řidič BMW co havaroval a zabil se u Hradce Králové... A nepomohlo mu ani to BMW... Stejně jako před týdnem tomu "chytrákovi" v BMW u Temelína.... (ale rozlomil ho napůl hezky, to jako blb rozhodně nedokážu)

Josef
30. května • 23:26

Neumíš číst. Copak jsem psal, že jsem soutěžák? Soutěžáky ale znám a vím jak jezdí, proto jsem to zmínil. V běžném provozu jezdí opatrně. Vyhýbací manévr by ale v případě potřeby zvládli lépe než běžní řidiči, mezi které patřím i já. A poradili by si i s diskutovaným "problematickým" Superbem nebo Passatem. Protože ty neumíš číst a nemyslíš, tak je možné, že to podobně "válíš" i za volantem...

Allamarein
31. května • 7:29

Jak je u tebe zvykem, už přichází vytáčky a napadání ostatních, když ti teče do bot. Takže je jasné, že opravdu netušíš, o čem v tom manévru jde.

Josef
31. května • 10:12

O čem to Allamareine je, to jasně ukazují videa. Ty jsi ale napsal, cituji:
"Allamarein | 30. 05. 2020 11:37
Do takové situace se můžeš dostat při obyčejné jízdě po obyčejné silnici, kdekoli mimo město. Takže nějaké plky o čtyřicítce jsou fakt mimo."
A já jsem naprosto srozumitelně argumentoval, že je podstatné nedostat se do takové situace, kdy přestává být auto ovladatelné. Z toho vyplývají mnohokrát probírané zásady bezpečné jízdy a připravenost řešit krizové situace. Pokud to někdo nedodržuje, tak si rozbije hubu i v nejdokonalejším autě s nejlepším podvozkem. Ten pitomec, co rozpůlil BMW a zabil se u Temelína před pár dny, to jasně předvedl, i když měl perfektní auto, které se s diskutovaným baterkovým Superbem nedá vůbec srovnávat. Možná, pokud by ten pitomec jel v tom Superbu, tak by si rozbil hubu už při rychlosti 80 km/hod a havárii by přežil.
Bezpečnost je o uvědomění si limitů auta a svých schopností a stavu silnice. Z těch testů na videu si lze vyvodit jednoduchý závěr - že zkrátka se Superbem pojedu v kritické situaci bezpečně o 2 km pomaleji než s Passatem a nějakých 5-6 km méně než s tím Peugeotem a MB či něčím podobným. Stejně tak normálně myslící jedinec zohlední bezpečnou rychlost a jede pomaleji, když má v zavazadlovém prostoru těžká zavazdla a/nebo uložená zavazadla na střeše. Stačí se podívat na videa, co dokáže 60 kg na střeše udělat s jízdními vlastnostmi při předmětném losím testu.
Allamareine, do bot mi nikdy neteklo a neteče, protože vím co píšu. Náopak ty ukazuješ, že toho víš málo, protože neumíš číst a ani myslet. Ale dobře si budeš rozumět se Zelím a Petrem petrum.r, takže si s nimi "diskutuj" a mne raději vynech. Nemá smysl abychom spolu diskutovali.

1933
29. května • 18:59

Tak to si napísal riadnu blbosť. Si kúpim auto aby som s nim chodil 40km/h? Rýchlosť 70 km/h je úplne štandardná rýchlosť na okrese mimo obce, stačí aby ti vybehla vysoká zver a si v kritickej situácii. Tvoj argument o pohodovej jazde je v tomto prípade mimo.

julo19
31. května • 7:24

Blbec si ty neznášam magorov co strhnu volant, skus to spraviť na okrese v 70km/h vydrbes sa za bijes niekoho v protismere a v lepšom prípade len seba ak trafis strom tak na 100

Josef
31. května • 10:19

Přesně tak julo19. Samozřejmě někdo, kdo to umí, trénuje a má v takových "manévrech" zkušenosti, si to může dovolit. Ale kupodivu to v běžném provozu na neuzavřené silnici takoví lidé nedělají. Zmínil jsem ty soutěžáky, kteří v normálním provozu jezdí opatrně, i když by to mohli podle toho, co umí, pořádně "řezat".

Josef
29. května • 20:26

Neumíš číst - napsal jsem: "Takové "kličky" pojede maximálně čtyřicíckou." A jaký je rozdíl, jestli auto má limit "kliček" 72, 74 nebo 78 km/hod? Když někdo jezdí 90 km/hod, tak co potom?
Jo, a co se týká té zvěře, tak místo kliček je vhodné akorát brzdit a volit do zvěře čelný náraz, než úhybným manéverm skončit ve smyku bočním nárazem do stromu nebo ještě hůře v protisměru a nárazem do auta v protisměru. Ne každý je dokonalý a zkušený řidič, který je schopen bleskově rozhodnout , vyhodnotit situci a stav vozovky a zvládnout riskantní náročný manévr. Zejména pak řešit úhybný manévr v situaci, když je se jedná o několik kusů zvěře a nelze vyhodnotit, který "kousek" kam a jak bude přes cetu přebíhat.
Uváděl jsem kromě pohodové jízdy současně pojem defenzivní jízda, která úzce souvisí s předvídavostí řidiče a přizpůsobování rychlosti stavu komunikace a jízdním vlastnostem vozidla a jeho technickému stavu (pneu,...) a ponecháním vetší bezpečnostní rezervy v rychlosti, dodržováním bezpečné vzdálenosti, atd.
A dynamický řidič, který má v oblibě sportovní až agresivní styl a jezdí "na hranu", tak ten hybridní auta, jako je ten diskutovný Superb nebo Passat, nekupuje. Už chápeš? Nebo to potřebuješ ještě detailněji vysvětlit?

Twan
1. června • 13:35

Potřebuji vysvětlit co to mění na hloupě nastaveném podvozku, protože to zůstává jediným reálným důvodem, proč to auto nezvládá to, co jiná ano. Superbu by stačilo na zadních kolech přidat odklon a na předních zesílit stabilizátor. Proč to vím já a ne inženýři ze Škody? Navíc na Octavii (kterou zde již neukázali, propadla také a ještě mnohem hůře než Superb) je vidět, že ani tlumiče nejsou s vozem slazené a jsou prostě příliš slabé. Z toho vyvozuji (v souladu se stejným výsledkem Passatu), že se prostě použijí "nějaké" koncernové díly a hotovo. Žádné nastavovaní podvozku se prostě nekoná a podle toho to také vypadá. Můžete místo škatulkování řidičů vysvětlit tento problém?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
1. června • 19:28

Inženýři to samozřejmě vědí, jenže si nemohou dělat co chtějí (co považují za nejlepší, nejdokonalejší), a naopak musí poslouchat řídit se zadáním vedení koncernu pro Škodu vymezeným „koncernovou stavebnici“ s používáním souvisejících koncernových dílů (a dál ve výrobě přípravků, výrobních technologií, postupů, školení,..). Jde především o výrobní náklady a jakákoliv změna stojí peníze. A když už změna, tak musí být co nejlevnější, zkrátka kompromisy. Celková koncepce Octavia a Super je zaměřena na velikost vnitřního a zavazadlového prostoru a velké užitečné zatížení aby to tak nějak vypadalo a líbilo se. (Nic ti ale nebrání jít pracovat do konstrukce Škody a uplatnit své nápady, třeba se ti podaří to, co se nikomu zatím nepodařilo.)
Můj soukromý sportovní sedan byl konstruován a vyráběn od začátku jako jasně definovaný výrobek a ne jako součást stavebnice koncernových dílů. Konstruktéři řešili především výborné jízdní vlastnosti a zážitek řidiče. Není uvnitř tak velký jako Superb, zavazadlový prostor má jen něco pod 500 litrů a užitečnou hmotnost má citelně menší než Superb či Octavia. A karoserie díky uspořádání a řešení je pořádně tuhá na rozdíl od těch škodovek. Ale nevejde se do toho velká (a těžká) krabice tak jako do té Octavie Combi nebo do Superbu Combi… To samozřejmě souvisí i s těmi jízdními vlastnostmi a zážitkem za volantem.
Mohu to porovnávat, protože moje služební naftová Octavia Combi 110kW má navíc jednoduchou hodně diskutovanou zadní nápravu. Vím jak se chová při různém zatížení. Když jedu se zmíněným sedanem, je to úplně o něčem jiném. Jenže i cena je skoro dvojnásobná než cena Octavie. Zkrátka něco za něco. Dokonalé auto, které splňuje všechny možné (a nemožné) požadavky, ale neexistuje. To ale nelze některým lidem vysvětlit.
Škodovky jsou konstrukční výrobní kompromisy doplněné výborným škodováckým marketingem Simply Clever (já to překládám: „Jsme jednoduše mazaní.“), který dokáže přesvědčit zákazníky, že se jedná o perfektní výrobek. Ale není. Na druhou stranu le není ani špatný, zkrátka se jedná o konfekci – normální auto ale bohužel za vyšší cenu (Proč by ale měla být nižší, když zákazníci ochotně zaplatí tu vyšší, že?) Kdo chce dobrou konfekci s kompromisy – kupuje Škodu. Kdo chce víc, kupuje jinde a za víc peněz. Jak jsem už jinde uvedl, diskutovaného „baterkového“ Superba bych si nikdy nekoupil.
Já považuji Octavii za spolehlivého dříče na každý den – odveze, převeze a celkem slušně to i jede. Ale bez zážitků a v určitých situacích člověk musí být opatrnější. Nic ví a nic méně. Superb je lepší, pohodlnější, ale ne z hlediska požitku řízení. Octavia RS je na tom lépe, sice má „vyladěný“ podvozek a silnější motor, ale koncepce celého auta je daná a nelze ji úplně změnit. To ví ale snad každý. Stejně tak každý ví, že pokud mu jde o zážitek z volantem, tak v koncernu může koupit krátkého Golfa, který jezdí hodně dobře. Ale není zadarmo, musí člověk hold připlatit. Přece každý by měl pochopit, že Škoda je v koncernu zaměřena na specifické řadové zákazníky a nebude konkurovat Audi, VW nebo případně Seat Cupra. Myslím si, že s těmito auty bys byl spokojen včetně naladěného podvozku.

Twan
2. června • 1:53

Vadí mi to chování koncernu, který postupně degraduje kvalitu všeho a zároveň neustále zdražuje. To, že auta v losím testu ztrácí stabilitu kvůli zadní nápravě, která auto prostě neunese a začne se kroutit, považuji za alarmující, protože to už je poměrně hazardní záležitost jen ve jménu zisku. Zároveň NAPROSTÁ ignorace nastavení podvozku ukazuje, jakou "duši" můžeme očekávat od jiných modelů. Když na Supa kašlali, tak RS vychytali hned po obědě a na Rku trávili víkend? Navíc to R je diskutabilní, když se potká s Evem tak pohoří a Impreza se ho zdatně drží.

Josef
2. června • 18:53

Mám několik připomínek Twane ke způsobu tvé černobílé kategorické formulace tvých argumentů – „všeho“, „neustále“ „alarmující“, „naprostá“, „vše“, „naprostá“, „kašlali“, „vychytali po obědě“ atd. Omluvou pro tebe by byla tvoje puberta, už menší omluvu by zasloužila opožděná puberta…
Zkusím to vzít po pořádku. Koncern nedegraduje „kvalitu všeho“, ale diferencuje portfolio svých výrobků. Určitě u Audi nic nedegraduje, zejména ne u špičkových modelů. Na opačném konci je Škoda, která v koncernu plní úlohu něco jako Dacia v Renaultu. A asi to funguje dobře, protože Škoda prodává dobře a některé modely ani nestíhají objednávky. V koncernu má též svojí pozici Cupra, se kterou bys měl být spokojen a podobně je to s některými modely VW a SEAT.
Co se týká té stability a losího testu, tak jsou auta, která mají vynikající výsledky, některé mají jen lepší výsledky a na druhou stranu jsou auta, které mají horší výsledky a špatné výsledky. Ty která mají špatné výsledky ale neprojdou homologací. Čili na Superb a Octavii (kromě RS) připadají ty horší výsledky. Tak to prostě je. Vzpomínám si na dobu před několika lety, kdy se zde rozčilovali někteří diskutéři, že koncern dělá všechno tvrdé a že oni by rádi měkké houpací podvozky jako má Citroen, i když byl Citroen na tom co se týká jízdních vlastností též nic moc. Jim ale vyhovovaly horší vlastnosti a to houpání a měkká sedadla. Postupem doby Francouzi, i ten Citroen, „přitvrdili“ a už jsou na tom tvrdostí skoro jak koncern. Naopak Škoda se pomalu stává „francouzskou“ měkkou „houpačkou“. Dnes jsem neodolal a náhodou na pumpě koupil SM – zaujal mne na přední stránce test Kia Ceed versus Octavia. Světe div se, Octavia dostala hodnocení 1,68 a Ceed samozřejmě „prohrál“ s hodnocením 1,71… V ovladatelnosti vyhrál Ceed s hodnocením 1,5 ku 2,5 Octavie. V jízdním komfortu to bylo naopak. Hodnocení komfortu, cituji: „Octavia i ve sportovním nastavení působí jako parník. Moc se jí do zatáček nechce….atd.“
Tak to prostě je. Co je podstatné, hodně „odborníků“ zdejší „diskuse“ vůbec nepochopilo reálnou situaci, kdy v Česku se v naprosté většině prodávají ojetiny 10-15 staré ojetiny z dovozu a nová auta retailový zákazník kupuje velmi málo ve srovnání s těmi ojetinami. Zaručuji ti, že ta diskutovaná nová Octavia a ten Superb na tom budou rozhodně v losím testu lépe než ty 10-15 let staré ojetiny s vymláceným podvozkem a starými tlumiči, s ojetými pneu a geometrií podvozku, kterou řadu let nikdo nekontroloval. Potom je zde ještě vhodné připomenout, kolik lidí na údržbu aut vyloženě kašle a škudlí co to dá…
Opakovaně jsem doporučoval, aby si každý auto vyzkoušel a porovnal v rámci svého výběru a teprve potom koupil. Myslím si, že hodně kritiků by tu kritizovanou Octavii nebo Super pohodě „skousli“ a jízdní vlastnosti neřešili. Jinak jak už jsem zmínil, ten kdo preferuje zavazadlový prostor přes 600 litrů, tak moc možností nemá, leda by přehodnotil, jestli opravdu potřebuje převážet takové množství zavazadel. A ten, komu jde o jízdní vlastnosti, tak u Škody už hodně dlouho nenakupuje. Mně to osobně je úplně jedno, co vyrábí a co bude vyrábět Škoda, protože u ní už hodně dlouho nenakupuji a už před 15 lety jsem pochopil, že se mám koukat jinam. I když mne Škoda u Octavie naštvala s pevnou zadní nápravou, tak ji vůbec neřeším. Dostávám ji přidělenou a vybírat si nemůžu, co dostanu, s tím jezdím. Není to ale nic hrozného, dá se na to zvyknout a Octavia jezdí spolehlivě, nikdy mne nenechala ve štychu. Nějaké prkotiny, se řešily v rámci záruky. Podobně na tom le budou i jiné značky, třeba ten Ceed nbo I30.
A tvoje srovnávání s Evem a Imprezou? To už považuji jenom za nepovedený vtip.
Můžeš mi sdělit, proč ty škodovky tak prožíváš, to si nedokážeš najít jiné auto?

Twan
3. června • 8:34

Jsme v diskusi a nijak se své přispěvky nesnažím "načančat, tolik k vyjadřování. A proč Škodu tak prožívám? Své informace čerpám od mistrů v oboru sportovních aut, Best Motoring International. Tito lidé totiž při recenzi auta hodí pár hezkých záběrů na interiér, nahrajou zvuk výfuku, přidají tabulku s technickými parametry a potom auto testují (občas jsou schopni 20 minut recenzovat novou vačku pro B16, upravené převodovky atd)... To znamená celý den s ním jezdí na okruhu, na okreskách, dělají přímé srovnání v závodě vozů stejné kategorie atd. a je hned jasné, co které auto umí. Vzpomínám si třeba na recenzi Nissanu GT-R, kde mluví jakýsi hlavoun zodpovědný za technickou stránku auta. "Rádi bychom se jednou dostali na úroveň BMW, jejich techniku obdivujeme a pevně věřím, že se na takovou úroveň brzy dostaneme". To vám do televize řekne člověk, který postavil GT-R, velice skromně míří na BMW, i když v reálu dělá problémy Ferrari. No a potom si člověk otevře autorevue, kde se podívá na "mezitím v evropě". Přečte si, že koncern nezvládá ani základní manévry, že je to tak v pořádku. Přečte si jak se má řidič přizpůsobit a že ta náprava co se pod vahou auta zkroutí je také v normě. Pak se ještě dočká rýpání do králů, protože teď už se může, král je mrtev. Ještě více mi vadí dlouhodobý dopad. U mladších vidím, že je jim technika úplně ukradená, nic o ní neví a moderní auta se pro ně stávají standartem. Nebudou už auto vnímat, jako svou součást ale jen jako tupé přemisťovadlo, přesně tak, jako o to EU usiluje. Je to velice postupné a nenápadné oklešťování svobody a vědění, korunované na sílu protlačovaným elektromobilismem, který definitivně vše zabije a o svobodné přemisťování a výhody z toho plynoucí budeme za zvuku fanfár připraveni. Tohle se netýká jen aut. Myslete si co chcete.a odstaveček k tomu Evu a STI, to jste mně naštval doběla. Až VW udělá podvozek, co snese rally, bude mít opravdové diferenciály, nebude to nedotáčivá potvora co je rychlá dokud je vzorek na předku a nebude všude po internetu machrovat jen zrychlením, budu ho určitě brát jako ekvivalent. Do té doby je pro mne tím co je, tedy naleštěným Golfem co si hraje na to, co není. Však ono Subaru brzy ukáže nové STI a bude s čím srovnávat, uvidíme jestli bude stačit cena o 1000kč nižší než bude stát Impreza, jako to VW udělal minule. Zde se podívejte na realitu starší generace. I Scirocco bylo rychlejší než R...dokonce rychlejší než jednorožci. Navíc ten test nádherně reprezentuje filozofii celého koncernu. Všimněte si, jak je Golf postavený tak, aby chvíly zvládal ujíždět, ale realita se po větším počtu kol projeví. A to nebyl třeba ve vytrvalostních testech, kde se pravidelně vaří V-Tecy, BMW i STi. O výsledku můžeme pouze polemizovat, ale asi oba tušíme. https://www.youtube.com/watch...

Josef
3. června • 19:08

Myslím si, že podle toho, co jsi v tomto příspěvku uvedl, tak názory úplně odlišné mít nebudeme. Poslední odstavec (...k tomu Evu a STI..) - pro mne to Evo a STI byla vždycky špička a nikdy bych ji nesrovnával s produkty Škoda vyjma soutěžní Fabie. V rámci koncernu VW v automobilce Audi dokáží udělat dobrý podvozek a špičkové modely jsou perfektní - třeba R8 (ale za "perfektní" peníze). VW umí dělat podvozek a předvedl to s Polem v soutěžích kde řadu let byl ve světové špičce. To, že seriál soutěží opustil, znamená, že má VW jinou strategii a hlavně hledá úspory kde to jde. Co se týká Golfu, tak pro mnoho zákazníků bude špičkový, protože nic lepšího ani chtít nebudou. (Běžní houslisté jsou spokojeni s odpovídajícími houslemi, které jsou pro ně špičkové a necítí potřebu kupovat Stradivarky...)
A co se týká toho modelu "Scirocco", tak by ho VW určitě vyráběl a prodával, pokud by bylo dost zákazníků a vyplatilo se to. Ale zákazníků dost nebylo. Němci byli a jsou dobří obchodníci a budou vydělávat. Ne prodělávat. Zkrátka - co se nevyplatí, to nedělají. A na druhou stranu dokáží přesvědčit zákazníky, kteří kupují v případě protukdů Škody jako zběsilí. Simply Clever.Prostřední odstavec - (Ještě více mi vadí dlouhodobý dopad...) - u mne naprostá shoda. Vidím to stejně, ale nezměním to. Už jsem někde v diskusi uváděl, že různé zákonné restrikce a na druhou stranu nazájem mladých o techniku (tedy zájem jen o mobily) a dále vývoj techniky a společnosti povede k tradičnímu automobilismu jen na uzavřených tratích a úspěšné budou i simulátory, na kterých se bude řádit be zranění a finančních škod. Na silnicích budou jezdit jen robotická auta, ve který nová generace bude jen sedět a čučet do mobilu a "komunikovat" na sociálních sítích...A první odstavec (Jsme v diskusi a nijak se....) - zde se asi rozejdeme. Nemám zájem "fantazírovat", protože to je k ničemu. Zajímám se pouze o auta se kterými jezdím a dále o auto, které si koupím. Protože vím, co chci a limit mám 1,5 milionu, tak mám výběr poměrně jednoduchý. Se svým soukromým sportovním sedanem jsem spokojený, ale budu muset koupit nový - všechno stárne, tedy i auto, se kterým jsem spokojený.
Škodovky neřeším, protože je dostávám přiděleny jako služební - co dostanu, s tím jezdím a jsem rád, že zatím dostávám alespoň Octavie, protože může být hůř a třeba Fabii bych asi nerozdýchal... Jako soukromé auto škodovku určitě kupovat nebudu. Chci jiná lepší auta, která Škoda nevyrábí. Vím ale, že musím za ně připlatit. Pro Škodu nepatřím do cílové skupiny zákazníků.Do některých diskusí se zapojím a sdělím svůj názor (názory). Třeba zrovna o losím testu škodovek. V praxi to je jiné a moc dobře vím, že se s těmi "strašnými" škodovkami dá jezdit. Teprve, když si je člověk vyzkouší, teprve potom by měl něco napsat. Myslím si, že někteří diskutující v diskutovných škodovkách ani neseděli a píší blbosti. Když je něco průměrné, ještě to neznamená, že je to nepoužitelné nebo dokonce nebezpečné.

Twan
4. června • 9:46

Octavie jsem řídil všechny krom poslední, to musím dohonit. Jezdit se s tím dá, to je pravda. To je ale za cenu kterou za ní chtějí velice málo a i v rámci koncernu je vidět, že když chtějí, jde to lépe. Viz. SUV, která z nepochopitelného důvodu dopadla slušně (důvody jsou pochopitelné, holt se musí myslet aby se to nepřevrátilo a podvozek musí být pevný..). Jen mi uniká proč se na SUV pracuje a na běžných autech ne.

Josef
4. června • 18:20

S tou cenou naprosto souhlasím. Ale fleetová politika Škody a cena pro velké zákazníky je dobrá... A co se týká toho výrobního programu a důrazu výrobce, který pracuje na SUV, tak je to přece jasné. Všichni chtějí SUV. Tedy kromě pár výjimek, mezi které patříme i my dva. My máme ještě rádi klasická auta. Já tedy sportovní sedany a rád sedím nízko. Díky mému věku to ale už neřeším, čeká mne koupit ještě jedno nové auto, se kterým potom dojezdím do konce. Předpokládám, že v 80 letech budu řešit něco jiného než sportovního sedana. Možná skončím u nějakého SUV, do kterého se mi vejdou hůlky a chodítko a ve kterém mne nakonec bude manželka vozit k doktorovi...

Twan
3. června • 8:46

Nějak jsem umazal jednu část...Škodu tak prožívám, protože je to prostě Česká značka a byl bych rád, abych na ni mohl být hrdý.

Josef
3. června • 18:18

Hrdost na českou Škodovku? Vždyť ji Češi přivedli ke krachu a nebýt VW, tak by už neexistovala. Tak na co mám být hrdý? (A v "české" Tatře Hanse Ledwinku za zásluhy Češi zavřeli do vězení...)
Pokud jsi ale ty tak hrdý na českou značku Škoda a hceš ji zchránit před "úpadkem" a udělat ji "světovou", tak ji kup a zaveď program nových převratných modelů, které strčí do kapsy i to tebou zmíněné GT-R nebo EVO a třeba i Panameru. Potom budu tleskat a budu hrdý na takovou Škodu a koupím si ji, pokud bude za rozumné peníze.

Trenér
29. května • 18:57

Losí test bych si nedovolil omlouvat. Je to takový lakmusový papírek celkové stavby vozu.

Josef
29. května • 20:41

To, jak to vypadá v případě velkého (obřího) zavazdlového prostoru v Superbu (i v Octavii), to snad ví úplně každý a stejně tak i to, jak to vypadá, když se pořádně naloží těžkými zavazadly. Čili vznikne podobná situace jako s těmi "baterkama" hybridní verze Superbu a každý normální jedinec to pochopí, že hold musí jet pomaleji, když má pořádně naloženo vzadu za zadní nápravou těžké. Hold si ten, kdo si koupí takového "hybrida", musí uvědomit, že je naložený, i když je prázdný a podle toho pak s "hybridem" musí i jezdit.
A na druhou stranu je vidět z toho testu důvod, proč se vyrábí (a kupuje) krátký Golf, do kterého se toho vejde méně a díky menšímu převisu vzadu potom to větší zatížení má i menší negativní vliv na jízdní vlastnosti.
To, že koncernové "stavebnice" jsou kompromisem, to je všeobecně známá věc i bez "lakmusového papírku" a já proto jako soukromé auto koncernový výrobek nemám (a na špičkové modely Audi zase nemám peníze...).
Někomu vyhovují kompromisy a někomu ne. Někdo si koupí hybridního Superba a někdo jiný zase ne.

Joe Doe
30. května • 21:10

No neviem, hybridny Auris ten problem nemal.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
30. května • 23:35

Ale měl, ale ve vyšší rychlosti. A pokud bude Auris vzadu naložený, tak na tom bude stejně jako prázdný Superb. To ale ví každý, že naložené auto se chová jinak a hůře než prázdné a musí s tím při jízdě počítat. Připomínám, že jsem nikdy netvrdil, že diskutovaný hybridní Superb je bezvadný, spíše naopak. Někomu ale může vyhovovat a většina řidičů, která si ho vybere, se vůbec do situace předvedené v losím testu vůbec nedostane. Já bych si ho nikdy nekoupil a těch co, si ho koupí, bude málo.

Twan
1. června • 1:41

Tohle je naprostá blbost. Auto, ať má baterky nebo ne, přece musí zůstat ovladatelné za všech okolností. Tyhle problémy se u aut řešili v 70. letech a dnes jsme zpět? Stupidně nastavený podvozek se prostě okecat nedá a baterky nebo váha na tom nic nemění. A navíc, tihle poklidní řidiči se do té situace dostanou stejně tak, jako "závodníci", protože ta srna tam vběhne ve stovce. Proč mám zase tušení že se tu hasí marketingovej provar? 3-[

Josef
1. června • 19:41

Nechtěl jsem reagovat, ale ta nehoda s 3 mrtvými u Hradce Králové mne přemluvila něco ti napsat. Začnu od konce. Jak uvádíš ten „marketingový provar“, o tom si myslím též své, ale nemá smysl to dál rozvádět, to by bylo na samostatnou diskusi.
Přejdu k tvé připomínce: „...protože ta srna tam vběhne při stovce“. O tom se také už diskutovalo. Zde je to o tom losím testu a vidíš, jak se auta různých značek chovají při rychlostech 70-80 km. Čili při té stovce by ten vyhýbací manévr stejně nezvládly. Jenže v takové situaci je stejně nejlepší jen brzdit volit čelní náraz. Při stovce ujedeš autem za sekundu cca 30 m. Udává se normální souhrnná rekční doba 2 sec, čili 60 m „pasivní vzdálenost“ a tím je vyhnutí teoreticky možné, když uvidíš překážku 60 m a víc. Potom následuje „vyhýbací“ manévr se vzdáleností, která bude trvat též minimálně 2 sec, čili dalších 60 m. To znamená celkem 120 m. Jenže na silnici se jezdí oběma směry a pokud něco pojede v protisměru též stovkou, tak znamená celková vzdálenost minimálně za ideálních podmínek 240 m, aby byl vyhýbací manévr úspěšně dokončen ve svém jízdním pruhu aby se auta mohly bezpečně minout. (Vůbec už přitom neuvažuji o dalších „překvapeních“ na silnici například šotolina nebo díra na krajnici, která auto může dál rozhodit.)
Teď ještě to tvoje: „Auto, ať má baterky nebo ne, přece musí zůstat ovladatelné za všech okolností.“
Neznám lépe ovladatelné auto, než soutěžák. Přitom ze záznamů ze soutěží je krásně vidět mnoho karambolů, kdy tato soutěžní auta už nebyla ovladatelná za všech okolností. Zkrátka v určité situaci (chyba řidiče, díra v cestě, nějaká překážka,…) nezůstane auto ovladatelné za všech okolností. Soutěžní auto tyto okolnosti zažije třeba až při 100 km/hod a ten diskutovaný Super třeba už při té rychlosti 70 km/hod. Je to tedy o řidiči a přizpůsobení se vlastnostem daného auta, schopnostem řidiče, stavu komunikace atd. Ten, kdo to nedokáže, tak si rozbije hubu v jakémkoliv autě a třeba zrovna tomu „řidiči“ u Hradce nepomohlo ani BMW, které by v losím testu ve srovnání se Superbem bylo špičkové.
Nemusím připomínat, že třeba pneu ovlivní výsledek losího testu i o 10km/hod, stejně tak technický stav podvozku (geometrie, tlumiče,…) a velikost a uložení nákladu a to všechno musí řidič zohlednit při řízení auta všech možných (a nemožných) manévrech zohlednit.
K losímu testu napsal před pár dny OTTO:
OTTO | 30. 05. 2020 12:16
Právě tím, že je losí test pro všechny stejný, je pro každého jiný. Jiné to bude v motokáře, ve Smartu, v Golfu, v limuzíně, v dodávce, v náklaďáku, v autobusu, v kamionu, v kombajnu, v bagru a tak dále a tak dále...A na závěr zopakuji to, co jsem už uvedl, že soutěžáci, kteří toho za volantem hodně umí, jezdí v běžném provozu opatrně, protože moc dobře ví, o čem to je a "losí testy" v provozu nedělají, takové "srandičky" si nechávají na soutěže na uzvřených tratích.
A potom ten "řidič" u Hradce Králové, který toho o sobě uváděl na FB jaký je to dobrý řidič a jak to "zvládá", tak zabije sebe další 2 nevinné lidi. A měl perfektní BMW, které v losím testu je podstatně lepší než baterkový Superb. Spíše než výsledky v rozdílech prametrů losích testů je důležitější dávat za volantem pozor a včas reagovat a brzdit a "pitomcům" raději včas uhnout. To se dá ale i s tím Superbem. Ale já bych si ho nikdy nekoupil. Někdo jiný ale ano. Proč ne, že?

Twan
3. června • 7:23

Takže je to nastavení v pořádku když nesplňuje bezpečnostní standart? To že u koncernu řidičské auto nenajdu, je mi jasné. Ale že už budou jejich auta nebezpečná kvůli zisku, to jsem nečekal. Myslel jsem že zůstanou jen u toho bláta co vyrábí a že nemají zapotřebí si špinit jméno. Navíc vaše slohy přináší jen pochybné argumenty, přinášejí naprosté minimum informací (i když je mi z nich jasné, že se to škrtí z vedení) a na věci nic nemění. Pokud je ten Superb nebo jiný model špatný v losím testu v 70kmh, co udělá ve stovce na nerovném povrchu si snadno domyslíme a to je celá má pointa.

Josef
3. června • 19:29

Podle čeho usuzuješ, že nesplňuje bezpečnostní standart? Jak jsi dospěl k názoru, že koncernová auta jsou nebezpečná? (Koncern není jenom Škoda....)
Znáš limity? Znáš homologační testy a zkoušky? Když ano, tak který parametr porušuje? Losí test je jedna věc a pokud bys pozorně četl tak uváděné příklady výsledků jiných modelů jiných značek se diametrálně od Škody neliší. Přece rozdíl 2 nebo 4 nebo 8 km/hod přece není naprosto zásadní a v rychlosti 100km/hod by v losím testu neobstály ani ony. Chování na nerovném povrchu je jiný test, při kterém se zkouší různé systémy stabilizace, které zasahují a auto stabilizují.
O tom, že je blbost ve stovce strhnout volant a uvést auto do smyku, to už zde zmínil jiný diskutující. To by v běžném provozu, kde jezdí auta v protisměru asi neudělal ani zkušený soutěžák.
Sakra, jaké chceš po mně informace? Copak jsem zkušebna nebo homologační laboratoř? A myslíš si, že by sis z těch informací dokázal udělat objektivní názor? Zatím totiž předvádíš, že dokážeš vytrhovat věci z kontextu a nechápeš širší souvislosti. Raději přemýšlej o tom, co je to bezpečná jízda a jak poznáš nezpečné limity auta, které řídíš. Poučení si můžeš vzít z toho případu tragické nehody u Hradce Králové, kdy řidič neznal bezpečné limity ani sebe a ani auta a ani by je stejně nedodržoval. Přitom měl pořádné auto BMW, které v losím testu mělo určitě lepší výsledky než Octavia nebo Superb.

Twan
4. června • 10:03

A že je to nebezpečné je zřejmé. Co udělá podvozek Scaly, který se při 70kmh kroutí ve 200? Co udělá Superb ve 200? Co udělá Octavia kdyby se rozohnila na 200 na D1? Psát to jistě nemusím. Odtud ta nebezpečnost. Zažil jsem když se Audi sunula ve 270 ke krajnici s podvozkem od Lowtecu. To bych byl v Superbu dávno mrtvý.

Josef
4. června • 18:09

Co k tomu říci? Snad jedině, že se nezkšené nerovážné jelito, které nepozná jízdní limity, vybourá a rozbije hubu v Superbu ve stovce (a přežije) a když takový exot vleze do BMW M3, tak v 220 km/hod vyletí ze silnice, rozpůlí auto a zabije se. V tomto kontextu by se dalo napsat, že nebezpečné auto je to BMW a ne Superb. A ještě bezpečnější auto by potom byla ta Š100 s vymlácenými tlumiči, ve které by si rozbil hubu už ve 40 km/hod, pořádně by se polámal, ale přežil a v nemocnici by snad díky nezapomenutelné zkušenosti dostal rozum...;-)

Twan
4. června • 9:24

Dokud je to mechanická záležitost, díky videu nepotřebuji ani čísla ani údaje, abych si z testů odvodil to, co je pod autem. Těch testů, abych nehanil, jsem si pustil mnoho a žádný výrobce takhle nedopadl. Nejde ani tak o to, v jaké rychlosti to auto projede, to je řekněme "machrovinka" když to zvládne přes 80kmh. Ale spíše o to, jak to selže. A tam se dostáváme k problémům...(mimochodem, tvrdil jste že superb bez hybridu test zvládá bez potíží, není to pravda, má úplně stejný problém jako hybrid, také mu zadek lítá). Vše je prostě poddimenzované. Nebezpečné je auto hlavně tím, že špatným podvozkem omezuje ovladatelnost, a tím prakticky vytváří mnohem větší prostor pro nehodu. Ano, není to sporťák, ale když si jsem jistý že manévr zvládnu a nepodaří se to protože mi auto odskáče do škarpy, tak je to prostě problém.Dejte mi grafy z měření a určitě se tam najdou odklony způsobené kroucením nápravy (předpokládám že karoserie je dostatečně pevná), protože to je jediný důvod proč vypadá tak legračně Scala a vypadala by Octavia, kdyby neskákala kvůli tlumičům. Také se tam najde amplituda tlumení. Také by byla zajímavá data řídící ESP... O tom všem se přece vědělo a stejně se to do výroby, potažmo na silnice pustilo. Nebo si koncern už pevnost karoserie a podvozku neměří a věří výpočtům? Tím se koncern zařadil do skupiny s Jeepem, který umí při brždění stavět auto na přední kola, při zatáčení si sám sobě proráží gumy a v rukávu má i další vylomeniny... Žádné řeči o přijatelnosti na tom nic nemění. Koncern prostě selhal a doufám že se chytí za nos, pozná že je za čárou a začne s tím něco dělat. Třeba pro začátek by jako znak dobré vůle stačilo z RS vykuchat systém přibržďování vnitřního kola, alespoň u aut s LSD....to bych bral jako zprávu "nyní používáme hlavu". Po faceliftu by mohli chudákovy Octavii vrátit její tlumiče, Scala by mohla dostat opravdovou nápravu, Superbu přidělejte DRIFT tlačítko (nemusíte opravovat chybu a pozlobíte Ford) nebo mu dejte ten stabilizátor i když stojí o 20€ víc.A věřte, že vím co je bezpečná jízda. Nejezdím pomalu ale rozhodně nejsem člověk, co by neznal limity auta a nevěděl co může a co ne. Spíš ten co vás prostě předjede a dál o něm nevíte, obzvlášť když jedu nějakou dálku. Vše je o práci s vahou, což ESP zdárně zabíjí a pro mne je tím auto nebezpečnější...když například pospíchám do práce po dobře známé silnici, jen jedu rychleji a auto mi začne v zatáčce z nějakého podivného důvodu přibržďovat. To jsou momenty, kdy pochybuji o normálnosti lidí co to nastavují, protože kdybych s tím nepočítal, zabije mně bezpečnostní prvek co vám hrabe na těžiště i když nemá důvod. Prostě jsem se řídit učil na 125L (s vidinou toho že ji přestavím na rally, bohužel ukradena byla dříve) a od té doby jsem se v autě nikdy tak nebavil. Strmé řízení, vlečná náprava, motor vzadu a lehce přitvrzený podvozek z toho dělal takovou cca šedesátikoňovou raketu kopec-nížina. Když sem s tím někoho svezl, vylézal zelený. Stálo to hodně benzínu, pneumatik a času různě po vojenských prostorách, parkovištích, známích okreskách atd...tohle již mladí nezažijí a podle toho se na silnici chovají.

Josef
4. června • 17:59

Začnu zase o konce tvých příspěvků:
Odstavec: „A věřte, že vím co je bezpečná jízda…..“ – Já jsem začal s Š 110 LS a potom pokračoval s novou Š120 GLS v roce 1986. Čili podobné zkušenosti a kdo zvládl jezdit s těmito auty, tak si hravě poradí s čímkoliv. Proto mně nedělají problémy ani Octavia a ani Superb, ale znám jejich limity vlastností, které jsem se naučil u Škody vnímat jako standard. Zkrátka Škoda DoDo… Nesouhlasím s tím, že by byly nebezpečné a měly katastrofické jízdní vlastnosti, to by si asi nedovolila ani ta Škoda, nemluvě o VW. Myslím si, že je na Škodu poměrně slušně odladěna Octavia RS, což ukazuje, že to technici umí, ale v základních modelech musí hold šetřit. Bohužel tu RS nedostávám přidělenou jako služební a musím se „spokojit“ obyčejnou naftovou 110 KW Combi. Jak jsem už uvedl, dá se s tím jezdit a nikdy mne nenechala na silnicích ve štychu, ale je to prostě „Škoda“.Odstavec „Tím se koncern zařadil do skupiny s Jeepem“ – já bych to tak kriticky neviděl, ale s tím Jeepem to je zajímavý příměr. Je to věc názoru. Asi jsem zvyklý z mládí i na horší auta, viz ta zmíněná Š110 LS. Koncern určitě neselhal, ale „jenom“ šetřil. Proto Octavii RS koncern vyladil (a promítl do ceny) a na základních modelech škudlí. Ušetřit na výrobních nákladech pouhé 4000,-Kč na jediném autě znamená v celé produkci třeba 400 milionů a to už je zajímavé (tedy pro koncern a ne pro zákazníka. Mně stačila jediná zkušenost z předváděcí akce Rapida před lety při jeho uvedení na trh a tím u mne Škoda definitivně skončila. Ten podvozek byl bída a důkazem byla pozdější „modernizace“ – změny a vyladění. Ale ty kecy marketingových mágů Škody při předváděcí akci, to byl pro mne zážitek. A od té doby používám ten překlad Simply Clever – „Jsme jednoduše mazaní („chytří“)“ a důkazem je, že zákazník tvrzení o perfektním bezkonkurenčním autu Škoda spolkl a polyká jak malinu…a kupuje a kupuje. Zkrátka – Škoda to umí a VW taky. Mají skvělý marketing.A na závěr 1. a 2. odstavec: „Dokud je to mechanická záležitost…“ - Tady se neshodneme. Já to tak kriticky s těmi jízdními vlastnostmi nevidím, ale samozřejmě to žádná sláva není. To, že to je o penězích úsporách ve výrobních nákladech, to je jasné, jinak by dělali a nabízeli jako základní model v případě Octavie to RS. Ale úspor na základní jednoduché nápravě ve srovnání s víceprvkem je znát. Já mohu konstatovat zkušenost, když jedu sám a mám vzadu naložen metrák zátěže, tak je to stabilnější než když jedu sám. Když ale Octavia má deklarovanou užitečnou zátěž hodně přes 5 metráků k tomu velký převis a hodně dozadu umístěný nákladový prostor (aby bylo hodně místa nohy vzadu za řidičem, tak jak potom naladit podvozek, aby to nic nestálo a byly minimální výrobní náklady? Myslím si, že bys to mohl pochopit. Výrobce je přesvědčen, že ten zákazník, který má prioritu jízdní vlastnosti, tak koupí to RS nebo jde do jiného modelu koncernu, třeba i do Audi.

semileq lilius
29. května • 14:07

Aha. Tak to snad ta auta zasluhuji uznaji, ze se neprevrati jiz pri stani na miste.

Kari
29. května • 10:26

Dneska se nedělají auta pro řidiče, ale pro přesunovače. Jezdí to na pytle. Možná to umí párkrát zrychlit v přímce. Ale osobám za volantem.je to stejně jedno. Co na plat, ze to váží klidně okolo dvou tun, hlavně že jim to málo žere po městě a ze to má 75 asistentů. Řidiči moc nadšení nejsou.

Nornik
29. května • 10:40

Passat/Superb nikdy nebyl autem pro ridice ... z mista A do B, comfort, odpocaty a sup sup do prace. V takovy rezimu clovek casto pali cas v poskakovanim v kolonach. Jediny, kdy se dalo si cestu uzit byl ted prelom brezna/dubna ... ale ta doba se uz snad nevrati. 6M aut na silnicich v CR je proste fakt.

kari
29. května • 13:37

Pomalu každé auto může být více či méně pro řidiče. Záleží na pohledu, ale muselo b se tak profilovat. Ono i passat a Superb s normálním motorem. Jasně že to není na trhání rekordů na okruhu, nebo na vymetání krajnic na okresce, ale i tak si s tímmůžeš něco dovolit a trochu si tu jízdu, pokud to situace dovolí, zpříjemnit. Ale s dvoutunovým kráme, který jediné co umí je být úsporný ve městě to ani zkusit nechceš.

Rokyta ex Acz
29. května • 9:47

Superb ani Passat moc neznám. U Passatu mě to dokonce překvapuje. Ale na Octavii II. nebo Rapidu jsem si všiml hned, že je směrově hodně nestabilní a bojím se v ní pouštět volant. No co, hlavní že mají nepasující dírky pro kabel z telefonu. :-D

Tom
29. května • 13:31

Tak zkus na té O2 udělat podvozek a bude zase fungovat bez problému.

qwertz
29. května • 11:40

Zkuste ten USB kabel strkat jinam, nez do zapalovace. To by melo pomoct:-P

k22
29. května • 10:43

Kup si Kun**je jako já a nebudeš mít problém kámo B-]

nechapaq cumil
29. května • 14:02

Coze? Tak Škoda Superb iV propadla v losím testu? Vidim to na zruseni losiho testu a potazmo i losu. :-D :-D :-D

Flar
29. května • 18:06

Tak se to škodivce taky povedlo. Tablet s ledabyle přimontovanými koly, stejná sračka jako Tesla. Gratulace! Jen tak dál! 👍😂

Joe Doe
29. května • 16:09

Po slovensky, samozrejme, zrusenie žrebov :)
Pozor, nie žrebcov.

Doporučujeme

Články odjinud