Škoda Superb PHEV má kompletní ceník. Není drahá, dost věcí vám ale nedopřeje

ted  |  11. 09. 2019 12:09

může mi někdo vysvětlit proč se pořád dělá ta jedovatá nafta a navíc je nejdražší když y měla být bezcená!

Odpovědět  |   | 
Kolda  |  11. 09. 2019 12:18

To se dá vysvětlit zcela jednoduše, prostě proto, že největší části zákazníků dává smysl a kupují ji.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  11. 09. 2019 13:37

Největší část zákazníků kupuje benzin, ne naftu...

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2019 13:51

V Superbu? Vím, že za poslední dobu je od nafty odklon, ale čekal bych, že u aut jako je Superb bude pořád převládající...

Odpovědět  |   | 
Kolda  |  11. 09. 2019 14:51
mpolan  |  11. 09. 2019 14:58

Ano, každou statistiku si dovedeme upravit tak, aby vyšla podle našich představ. Všiml sis, že by se v úvodním příspěvku nebo ve tvém psalo něco o vyšší střední třídě?
Máš koule se omluvit, nebo jsi jen další špína?

Odpovědět  |   | 
Kolda  |  11. 09. 2019 15:12

Lháři, všiml sis, že článek je o českých cenách Superbu?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  11. 09. 2019 18:41

Takže nemáš. OK, píšu si, další špína.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2019 19:13

Já to pochopil tak, že v prvním příspěvku uživatel "ted" psal o Superbu, protože o něm je článek. Přišlo mi to logický, i když to explicitně neuvedl, článek i diskuse je o Superbu...

Ale to by nám on sám nejlépe objasnil, mohu se plést, samořejmě

Odpovědět  |   | 
Petr  |  11. 09. 2019 21:20

Mpolan: Dusevni chudak a socka.

Odpovědět  |   | 
MM  |  12. 09. 2019 12:57

A za co by se měl omluvit? Za to že si plácl kravinu a teď nevíš jak se z ní vykecat?

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  11. 09. 2019 20:59

Také si myslím, že mnohým zákazníkům dává smysl. Má to však jeden háček, tvorbu cen, kde je úmyslně benzín znevýhodněn hned na startu, proto nafta dává ten smysl.

Odpovědět  |   | 
MM  |  12. 09. 2019 12:58

Nemyslím si že je to tak vždy. Kupoval jsem teď 540i a bylo o cca kilo levnější než srovnatelná nafta.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  12. 09. 2019 22:03

Myšleno to, co se spaluje v motoru.

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 09. 2019 12:20

Taky to nechápu, naftu do osobního auta bych si nepořídil ani kdyby ji stát rozléval opičanům zdarma

Odpovědět  |   | 
MM  |  12. 09. 2019 12:58

A včem konkrétně aktuálně jezdíš?

Odpovědět  |   | 
fanda rs  |  11. 09. 2019 12:20

1.5 l na 100? Dohromady 160 kw? Takhle presne by se mely auta vyrabet. Tak se i Vlk nazere a koza zustane cela

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  11. 09. 2019 12:30

Tak naceněné je to dobře, většina lidí takové auto kupuje kvůli delšímu cestování a tam jim nakonec vyjde nafta lépe, ale pokud někdo kupuje takové auto na městské popojíždění, příměstský provoz a jenom občasné dlouhé trasy po dálnici, tak ten PHEV dává vzhledem k ceně docel dobře smysl. Když to má někdo 40 km do práce a 40km z práce, tak za rok ujede 20tkm za cenu elektřiny a zbytek 10tkm s rodinou po výletech a po dovolených zaplatí 10 litrů benalu na 100, tak to ekonomicky vychází velmi dobře.

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 09. 2019 15:04

Jestli něco ve Frankfurtu (mile) překvapilo pak cenová politika Škody auto jak tady tak u eCitiGa

Odpovědět  |   | 
iPace  |  11. 09. 2019 15:37

10 litru na 100 to zrat nebude, i s beznym 2 litrovym TSI v Superbu kombik se da pohodlne jezdit okolo 8 litru, tohle ale porad pojede jako hybrid, realne i na dalnici nebude problem se dostat pod tech 8 litru

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2019 15:46

Taky bych řekl, že na dálnici by se to mělo chovat jako klasický hybrid. Když jedu dlouhé dálniční trasy na tempomat 130, teď v létě mám spotřebu kolem 7-7,5 a to mám 6-válec 3,5 litru + elektromotor

Odpovědět  |   | 
iPace  |  11. 09. 2019 18:45

Lexus :)

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2019 19:10

Bingo, GS 450h Nahradil jsem Volvo S80 diesel a spotřeba je úplně stejná.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  11. 09. 2019 16:02

Tak jasně, dal jsem to jenom jako hrubý nástřel, prostě kdo má vhodný mix tras, tak při této ceně se už dostane s TCO pod diesel. A ano starý Passat GTE se slabšími baterkami tu dálnici zvládne za 7 s prstem v nose, ale jestli započítám pro tu třetinu ujetých km 7, 9 nebo 11 l/100 při naznačeném mixu cestování vyjde nakonec skoro stejně, prostě průměr bude hluboko pod dieselem a při stejné pořizovací ceně není co řešit, lepší dynamika, lepší kultura chodu a lepší ekonomika to je to na co by mohli lidé, kteří mají podobný mix cestování slyšet.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2019 16:12

Ano, to je přesně i moje zkušenost při přechodu z dieselu na hybrid. Spotřeba zůstala úplně stejná, velikost aut je stejná, výkon a dynamika u hybridu mnohem lepší a je to i tišší a kultivovanější.

Odpovědět  |   | 
Marcelino  |  12. 09. 2019 09:44

V podstate súhlas, len tá lepšia dynamika má jeden malý háčik - musíš mať nabité baterky. Ak ideš na dlhšiu trasu a využívaš plnú dynamiku hybridu, tak netuším ako dlho akumulátor vydrží a po jeho vybití už máš k dispozícii len dynamiku bežnej 1,4TSI 110kW , ktorá navyše musí ťahať značnú váhu bateriek, takže v reále to bude s dynamikou ešte horšie, ako u obyčajnej 1,4TSI 110kW...

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  12. 09. 2019 12:39

Ne, to není pravda, každé sundání nohy z plynu, každé přibrzdění dobíjí baterky rekuperací a ty následně mohou pomáhat spalováku při zrychlování. Jediná situace, kdy hybrid spalováku nepomůže je trvalá jízda max. rychlostí, kdy skutečně dojde k vybití baterek a následně vše táhne spalovací motor, takže Vmax odpovídá tomu, jaký výkon má spalovák. Takže i na dálnici, když pojedeš trvale 220km/h a vybiješ baterky a následně budeš muset přibrzdit za kamiony, které se předjíždí máš dostatečně nabité baterky na to aby si, až se kamioňák uklidí, vyrazil s podporou 160kW protože ti elektromotor okamžitě začne pomáhat. Takže "normální" 1.4 ujedeš, protože ta sice pojede také 220, ale když zpomalí a následně bude zrychlovat, tak má k dispozici pořád jenom 110 kW protože výkon při brždění propálila v brzdách v teplo, kdežto hybrid výkon při brždění uložil do baterek k následnému použití při akceleraci. Na okresní silnici, kde budeš neustále zrychlovat a brzdit ze zatáčky do zatáčky to bude ještě výraznější rozdíl, protože z každé zatáčky vypálíš s podporou 160kW a to už se v celkovém čase na projetí X km projeví velkým rozdíle. A koneckonců i v té trvalé Vmax hybrid tu 1.4 překoná, protože má spalovák naladěný na 115 kW.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  11. 09. 2019 13:00

tak v naftě 110kW DSG za 3,8l, jó,.... hmmm, tak tomu fakt věřím , já jezdím za 5,2 když tomu nešlapu na krk. Stejné to asi bude s tím 1,5 l u hybridu :(

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  11. 09. 2019 13:53

Záleží jak dlouhý je testovací cyklus WLTP a jakou část z něj to auto jede na elektřinu. Protože předpokládám, že vyklus dělá s plně nabitou baterkou, takže je předpoklad, že velkou část testování pojede elektricky. Pokud byste tak jezdil i vy, taky byste měl podobnou spotřebu

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  11. 09. 2019 14:40

Od hybridů se to tak nějak očekává, že na cesty vyjíždí s plně nabitým akumulátorem. U pluginů tím spíše, na spoustu cest to i stačí.
Pořád legálnější, než prázdné nádrže, vyndané rezervy a další úpravy při měření spalovacích aut.

Odpovědět  |   | 
R  |  11. 09. 2019 16:50

Nikde jsem nenašel jestli to muže mit tažné a pokud ano na kolik kg?

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  11. 09. 2019 17:12

Vzhledem k tomu, že je to technicky Passat GTE a ten má 1900kg, tak počítám plus mínus autobus podobnou hodnotu

Odpovědět  |   | 
Zico  |  11. 09. 2019 18:16

Jj, není to fórová japonská hybridní šunka, která utáhne velký prd, protože jinak by se rozpadla, viz třeba CR-V hybrid nebo Camry hybrid.

Odpovědět  |   | 

kolik se vyrobilo tych japonských šunek a kolik tyh superbů s tím 6stupnovým dsg?

Odpovědět  |   | 
Zico  |  11. 09. 2019 21:38

Jak souvisí počet vyrobených kusů toho či onoho se schopností tahat přívěs?

Odpovědět  |   | 

nijak, ale v alpách za hybridní škodu zapojili karavan a dsg se rozepla, brzdy selhaly.........ty znáš počet toyot, kde selhal brzdný systém?

Odpovědět  |   | 
Zico  |  12. 09. 2019 19:20

Jo a bylo tam 16 mrtvých, protože přejeli paní učitelku s dětmi na výletě. Hezká bajka, kolik jsi to dnes vypil? Selhal ti mozek?

Odpovědět  |   | 

já jsem něco psal o mrtvých? Hybrid je na odpis, co máš dál?

Odpovědět  |   | 
Zico  |  12. 09. 2019 22:17

Proč si vymýšlíš jak malé děcko?

Odpovědět  |   | 
.  |  13. 09. 2019 16:50

Protože je petrumr.

Odpovědět  |   | 

ano můžeš za 15500kč. Jestli zatím nechceš a budeš chtít do budoucna, tak musíš mět přípravu za 5000kč, jinak to nedostaneš do papírů. Nebržděný max 750kg a bržděný tak 2tuny, ale po té nehodě v alpách to asi sníží. Ale na srdce, jsou jiný auta na tahání přívěsů.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  11. 09. 2019 18:49

zajimave jak vsichni resi u hybridu a BEV jestli to muze mit tazne a kolik to na nem utahne, clovek by si az rekl ze silnice budou plne karavanu, vleku s lodema, privesu s nejakym nakladem a tak podobne, a nakonec jich za rok potka tak 10-20 kousku? popravde si asi ani nevybavuju ze bych nekdy potkal Superba s vlekem, jako urcite jich par bude, o tom nepochybuju, ale ze by manazeri a obchodaci tahali vleky? no asi to bude bezna praxe kdys je o to v diskuzich takovej zajem

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 09. 2019 19:07

To je klasické "co kdyby náhodou". Třeba CR-V jsem kvůli tomu (jen 750 kg na kouli) úplně vyřadil z výběru i když jsem přívěs těžší než 750 kg zapřáhl za auto jen párkrát v životě...

Odpovědět  |   | 

to jak já sem vybíral, tak hybrid od toyoty závěs nemohl mět žádný, možná koupím c-hr, já mám vozík nebržděný a když tak picasso má závěs a ten náklad odvezu a pro zajímavost mám bržděný na citroenu 1,1tun.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  12. 09. 2019 09:07

vzdycky kdys jsem v zivote potreboval odvezt neco co se jiz neveslo do auta a byl by potreba vozik, tak bylo levnejsi a pohodlnejsi si to nechat dovezt treba dodavkou, pujcit dodavku, nechat dovezt nakladakem, atd... a to ikdys jsem tazne na aute mel

Odpovědět  |   | 
E15  |  13. 09. 2019 11:04

Chápu, že někdo radši řídí a organizuje, já zase radši řeším věci spíš sám... to má každý nastaveno jinak...

Odpovědět  |   | 
Vítek  |  11. 09. 2019 19:23

Samozřejmě, že to všichni řeší, protože když dá někdo milion za auto, tak od něj čeká určité komplexní užitné vlastnosti a k nim určitě patří jak užitečná hmotnost, tak max. hmotnost připojeného vozidla. To bys mohl argumentovat, že většinu Superbů potkáváš jenom s manažerem a tím pádem by mu mohla stačit užitečná hmotnost třeba jen 100kg, 75kg na řidiče 25 kg na aktovku. Jenže to je právě ta komplexnost a univerzálnost, když se ten manažer jednou za čas rozhodne vyrazit na Zeller see, do auta šoupne 4 osoby, do kufru naskládá bagáž, na střechu dá rakev se sportovním vybavením a na tažné připojí loď, tak rázem využije jak ty metráky užitečného zatížení vozidla, tak ty metráky přípojného vozidla. A i kdyby to bylo jednou za rok tak to na věci nic nemění. Samozřejmě, že silnice nejsou běžně plné karavanů, ale podívej se třeba o prázdninách na D1 kolik lidí valí na dovolenou s karavanem, kolik lidí tahá koně, lodě a další špurky, možná budeš překvapený. A to nemluvím o české úchylce čas od času stěhování věcí na chatu/chalupu. Já mám třeba souseda, který je blázen do vojenských veteránů, celý rok v garáži šperkuje starého Willyse a jednou za rok vyráží na sraz stejně postižených. Samozřejmě, že na sraz nežene svého miláčka 300km-600km po dálnicích nebo silnicích, ale chce ho hodit na plaťák za své auto odtáhnou jej tam, pojezdit 10 km někde v rokli nebo po poli a zase jej odtáhnout na plaťáku domů do garáže. Ten má u nového auta skoro jenom jednu podmínku, aby utáhlo plaťák a na něm jeho milovaného Wilíka, takže cca 1500-1600kg, co tuto podmínku nesplní je automaticky ze hry i kdyby to bylo Ferrari a přitom se dá říci, že jsem jej s tím plaťákem viděl snad jednou nebo dvakrát v životě.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  12. 09. 2019 15:59

Bla bla bla bla.
Passat GTE ma 1600kg, Superb pocitam bude mit stejne, takze tolik slov zbytecne, protoze ti to bude stacit a plugin Superb zustava ve hre.

Odpovědět  |   | 
Vítek  |  12. 09. 2019 16:52

A tvrdím snad něco jiného?

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  12. 09. 2019 19:27

OK

Odpovědět  |   | 
Klokan Skippy  |  11. 09. 2019 20:40

Tak já tahám na vozíku 2x do roka bioodpad do sběrného dvora. Kompost, odřezky větví, tůjí, listí. Asi těžko s ním budu jezdit přes půl republiky, aby jsi mě potkal. Též 2-3x ročně využiji na nosník pro jízdní kola. Tudíž je pro mě tažné podmínka.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  12. 09. 2019 15:58

No a staci ti tech 1600kg? Pocitam ze to bude stacit 9/10 lidi kteri tahaji vlek, tak o cem tady vlastne ta debata je?

Odpovědět  |   | 

že stačí na 750, to tady jeden začal pomlouvat toyotu a neví, že ta max. nosnost je dána dvouma faktorama a to max. tažná uvedená výrobcem a potom výrobcem tažnýho zařízení a neví vůbec, že superb má momentálně dva typy tažného- sklopný a oddělávací bajonet, na dva šrouby není schválený žádný.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  11. 09. 2019 19:04

Zakolik to tak pojede v městě třeba po Praze kde se jede v koloně rozjezd-brzdění atak když nebude kde nabít a auto má kolem 2tun v benzínu.

Odpovědět  |   | 

do 3 litrů, praha není zase tak velká.

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 09. 2019 19:08

Asi jako klasický hybrid - tipuju do 6l/100

Odpovědět  |   | 

jestli myslíš klasiku od toyoty, tak ano na 200km.

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 09. 2019 20:03

tak ony pojmy jako "ve městě", "po Praze" apod. jsou dost ošidné. Jako že Camry jezdí po Praze za 3,5l/100km? To už mi připadá dost optimistické... S RAV4 minulé generace jsem nějakou dobu jezdil a spotřeba byla to poslední, na co bych si stěžoval, ale pod 4 l/100km jsem se myslím nedostal, nejnižší spotřebu to mělo při na venkově na okreskách, ve městě pak o něco málo větší...

Odpovědět  |   | 
E15  |  11. 09. 2019 20:03

teda vlastně za 3l ...

Odpovědět  |   | 
PHEV  |  11. 09. 2019 19:29

Po Praze to pojede za 4 litry i když baterka bude totálně vybitá, protože právě časté rozjezdy a brzdění mu vyhovují (energii, kterou vydá na rozjezd vzápětí z velké části rekuperuje do baterek a využije při dalším rozjezdu). No a s nabitou baterkou tu Prahu přejede tam zpátky se spotřebou 0, jen za cenu elektřiny ze zásuvky.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  11. 09. 2019 19:32

A to je prave u hybridu dobry (vcetne plugin hybridu), protoze pri brzdeni nabiji baterku a pri rozjezdu pouzije elektromotor. Ikdyby byla baterka prazdna, za par zabrzdeni se nabije na tohle cukani dostatecne a je to tak jak pisu.

A taky tam mas moznost ze kdyz nejdriv jedes 100km a pak dojedes teprve do mesta, tak si nechat neco v baterce nez do toho mesta prijedes. Tohle jsou presne ty situace, kdy je hybrid “ve svem zivlu”.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  11. 09. 2019 19:34

Jen abych odpovede na tvou otazku za kolik to po mese pojede? Za mene nez s klasickym motorem (ten totiz neumi rekuperovat pri brzdeni)

Odpovědět  |   | 

a při zrychlování mu nepomáhá elktromotor.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  11. 09. 2019 19:27

Parada proc ne ... a ted kde to mam teda u te bytovky nabijet? Jo aha tak jo tak teda nic.

Odpovědět  |   | 
Vimr  |  11. 09. 2019 19:35

Myslíš, že holé zadky co bydlí v paneláku si kupují nová auta za mega?

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  11. 09. 2019 19:40

Ja bydlim v Londyne a proc ne. Kdybych bydlel v Praze, tak proc ne. Ale jezdit s tim na nabijecky nebudu (mam jich v okoli 1km asi 10)

Odpovědět  |   | 
Vimr  |  11. 09. 2019 19:50

Nevím jak v Londýně, ale v Praze má každý slušnější bytový dům v garážích zásuvky 230V (je to dokonce v nějaké normě a bez nich ti to ani nezkolaudují). Dtto v office housech. Problém může být s čistými EV, tam už je 230V málo a průmyslové třífázové zásuvky v těchto domech opravdu nebývají.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  11. 09. 2019 22:52

To mi moc nepomuze, kdyz parkuju venku pred bytovkou

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 09. 2019 13:04

U nás mají některé bytové domy zásuvku pro nabíjení i venku. Takže ani to není problém.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  12. 09. 2019 15:47

Je to problem, kdyz ji tam nemam, chapes Kvuli tomu se stehovat nebudu

Odpovědět  |   | 

má ta 1,4 v té řemenici elektromotor?? nebo jak se pohání kompresor klimy, japonská šunka nemá altík.

Odpovědět  |   | 
WP  |  12. 09. 2019 06:53

Zase basa piva? Proč alternátor, když má elektromotor?

Odpovědět  |   | 

podívej se na obrázek 1.4 hybrid a uvidáš tam alternátor, pochop to už, že nepíši o hybridní toyotě. A zeptej se maminky, kde tu fotečku hybridního superba najdeš, možná neumíš mluvit a tak ti dám odkaz- https://www.skoda-auto.cz/modely/novy-superb/novy-s... ...

Odpovědět  |   | 
Znalec  |  11. 09. 2019 20:24

Od koho su baterky?
Udajne s nimi na vw dost problemy

Odpovědět  |   | 
.  |  11. 09. 2019 21:36
Michal  |  11. 09. 2019 22:17

Tak jinak.Baterka je suchá takže e motor nemá jak pomoct leda by ho napájel motor napřímo.Rekuperace funguje i u běžných aut.Tak 11litrů než dojede těch 10km do práce.Pro mě by byl lepší mild hybrid s dobíjením přes pneumatiky a solární střechou a e.motor by pomáhal jen s rozjetím na jedničku a pak dle vlastní potřeby třeba při předjíždění na tlačítku.

Odpovědět  |   | 
PHEV  |  11. 09. 2019 23:05

Když je baterka vybitá, tak ano elektromotor nemá při prvním rozjezdu jak pomoci. Ale už po prvním brzdění je baterka částečně nabitá a při druhém rozjezdu už elektromotor může pomáhat. Rekuperace pro pohon auta u běžných aut nefunguje, nemá jak by fungovala, protože není kam ukládat energii, která z rekuperace vzniká. U běžných aut maximálně funguje slaboučká rekuperace nebo spíše bych to nazval chytré dobíjení běžného 12V akumulátoru. Auto nedobíjí baterku když spalovací motor musí pracovat, ale když auto brzdí motorem, tak se zapne dobíjení nebo se při brzdění motorem nabijí kondenzátory a ty pak nabíjí palubní síť místo baterky, v každém případě u normálních aut je tato "rekuperace" zcela zanedbatelná a uložená energie se nedá využít pro pohon auta, ale využívá se jen pro palubní spotřebiče, to jsou úspory o řády nižší.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  12. 09. 2019 09:13

"Když je baterka vybitá..."

Pri HSD od Toyoty sa bateria NIKDY uplne nevybije - za normalnych prevadzkovych podmienok. Elektronika nepusti. Takze elektromotor pri rozjazde a cuvani asistuje vzdy.

HSD totiz umoznuje motoru podielat sa na pohone a zaroven dobijat bateriu a to bez ohladu na smer otacania kolies. Uplne bezny jav je, ze ak sa pri nizkom stave baterie zapina motor, tak napr. pri vyjazde z garaze je trakcia obstaravana stale len elektromotorom, hoci spalovak bezi.

Ono ma logiku, kedze prakticky vsetky elektricke systemy v aute su napajane hybridnou bateriou (HSD nema alternator s prislusne rozvody).

Odpovědět  |   | 
PHEV  |  12. 09. 2019 12:52

Baterka se úplně nevybije u žádného hybridu, protože by se zničila. Ale když elektronika dá povel baterku začít dobíjet a auto zrovna nebrzdí, tak se o dobíjení stará jedině spalovací motor a energii (výkon, práci), kterou musí věnovat roztáčení el. stroje, který v tu chvíli pracuje jako generátor a následně dobíjí baterku nemůže využít pro mechanický pohon kol, takže v takové situaci elektromotor/generátor nepomáhá spalováku, protože běží na úkor spalováku.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  12. 09. 2019 14:13

Přesně tak, je otázka jak efektivně to bude Superb zvládat oproti Toyotě kde v rámci HSD přeci jen ta soustava planetových převodovek je optimalizovaná na tenhle úkol přelévaní energie. Zatímco škoda se stále drží systemu 3 spojek + modifikovane DSG - podlě mě je plug-in jen krátkodobá úlitba předpisům a všichni budou řešit za pár let full elektro jako ten svatý grál. Proto si myslím že u tohodle vozu se hodně propadne cena jak pokročí baterie a celý EV segment v evropě.

Odpovědět  |   | 
PHEV  |  12. 09. 2019 17:05

Pokud se rychle rozšíří EV, tak samozřejmě rychle spadne cena spalováků i hybridů. Ale nemyslím si, že to bude tak rychle jak někteří líčí, myslím, že když si někdo nyní koupí PHEV, tak ještě dlouho si bude držet cenu. Dokonce lépe než spalováky nebo normální hybridy, protože ty budou ostrakizované na všech možných i nemožných místech (vjezdy do měst), kdežto PHEV má status jako EV, tedy vjezd povolen. A zároveň si nemyslím, že EV rychle dosáhnou velkého dojezdu a velké sítě nabíječek, takže PHEV bude ještě dlouho umožňovat "svobodné" cestování na velké vzdálenosti.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  12. 09. 2019 09:02

Proc by si nekdo kupoval plugin hybrid a nenabijel si pres noc baterku? To co pises prece nedava zadny smysl. Resis problem, ktery neexistuje.

Pises “rekuperace funguje u beznych aut” a to neni pravda, rekuperace funguje jen u hybridnich aut a EV. Ze se stava tzv mild-hybrid beznym autem, to s tebou souhlasim, ale je to stale hybrid. Pokud hybridum rikas bezne auto, tak to bys potom mel pravdu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  12. 09. 2019 13:05

Spíš vymýšlí problém, aby měl do čeho kopat.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  12. 09. 2019 13:26

Tak rekuperaci brzdné energie(za jízdy při zařazené rychlosti bez plynu) mají všichni se systémem start-stop a z nabité baterky se živí palubní systémy tj světla,klima radio atd.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  12. 09. 2019 15:48

OMG tak to ma tim padem kazdy auto s autobaterii, protoze tu dobiji alternator... to jsou moudra

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  12. 09. 2019 15:51

PS: jako chapu ze altik pohanis budto motorem nebo muzes machrovat a rekuperaci, ja vim jak to funguje. Ale jako vezmi rozum do hrsti, asi by to melo mit elektromotor. Jinak ta uspora paliva je uplne mikroskopicka, v zacpe ve meste potom doslova nulova.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  12. 09. 2019 13:26

Může se to stát u služebního auta, které bude zaměstnanec používat i soukromně a parkovat u sebe doma. Firma to koupí, protože třeba na to budou nějaké úlevy (parkování v Praze zdarma a pod.), ale zaměstnanec nebude motivován to nabíjet ze svého, jedině u firmy, pokud bude možnost.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  12. 09. 2019 12:39

Hlavně kupovat to teď je blbost když za pár let se ještě výrazně propadnou ceny - jednak kvůli rozšíření celého EV segment a jednak kvůli lepším technologiím v bateriích, tohle bude jako pětileté auto mít výraznou cenovou ztrátu... holt nějak se začít musí.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  12. 09. 2019 18:15

Výrazný cenový propad nečekej to spíš budou mít baterky větší kapacitu a tím i dojezd.Všem a všude pořád rostou výplaty a z toho všechno zdražuje.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  13. 09. 2019 11:46

Ten nadpis je nesmyslný. Protože implikovaná nemožnost různých podvozků vychází jen z volby DCC, která sama o sobě vyžaduje jednotný jediný podvozek, lépe řešeno, jeho výšku.
Takže i pro Supy a Pašíky, které nejsou GTE verzemi, tak platí, že bud si volíš ze tří výšek, normal, sport nebo pro horší cesty a vždy jsou tlumiče pasivní, a nebo máš aktivní tlumiče DCC a tam je vždy použitý podvozek -10mm (a to je výška sport podvozku s pasivníma tlumičema.) To, že článek uvádí nevýhodu, že DCC nezle snížit či zvýšit tak platí pro všechny verze, a popravdě by to nemělo žádný význam, protože pro zpevněné cesty samotné DCC stabilitu řeší a je vymyšleno dokonale. Jediný problém může být mimo nezpevněné cesty, tam se ale nekupují GTE ale Allroad-Scout verze případně SUV.

Odpovědět  |   | 

Tak to je prd3l budou jich totiž vyrábět je 60 denně.

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 

jen 60

Každej nahrazenej spalovák se počítá

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

dnes | Michal Dokoupil | 39 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 51 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků

Nejčtenější články

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 19 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta
Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody po roce 1989. Dnes je ohromnou raritou

Felicia Fun byl zřejmě největší úlet Škody …

Píše se rok 1996, léto je v plném proudu a nejlepším autem Škody, které vás odveze k vodě, je bezpochyby žlutá Felicia Fun. Good times…

1.  8.  2020 | | 18 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda FeliciaRaritaRetro
Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné není, přesto se o něj Češi možná porvou

Nejlevnější kombi v ČR má Dacia. Krásné nen…

Vlastně by nás ani nemělo překvapovat, že v pozici nejlevnějšího kombi na českém trhu najdeme Dacii Logan MCV. Vůz začíná na 204.900 korunách a krásou neoplývá, přesto se o něj možná Češi ještě poperou.

27.  7.  2020 | | 85 N/A
Mička Jan
Konec výrobyDacia Logan