Škoda Superb Exclusive: pro nejnáročnější škodovkáře

Škoda nabízí svým nejnáročnějším zákazníkům již druhou generaci modelu Superb, který se snaží zapůsobit především svým vnitřním prostorem a komfortem pro cestující. Pokud pro vás ovšem ani ty nejlepší ze současných verzí Superbu nejsou dost dobré, přichystala pro vás Škoda novou vábničku - špičkové provedení vozu s jednoduchým přívlastkem Exclusive.

Exclusive je de facto novou nejvyšší výbavovou verzí, která vychází z provedení Elegance. K ní přidává několik dalších luxusních prvků, které by vás při „kusovém” objednání vyšly o 36 000 Kč dráže. Výčet prvků standardní výbavy je tedy velmi dlouhý a naleznete jej níže. Proč se Škoda odhodlala k tomuto kroku je zřejmé - celých 63 procent zákazníků si vůz objednává právě v dosud nejvyšší výbavě Elegance, z čehož je zjevné, že jde o výbavu spíše typickou než spičkovou. A tak ke slovu musela přijít ještě vyšší úroveň.

Verze Exclusive tedy ve standardu obsahuje 7 airbagů, elektronický stabilizační systém (ESP) včetně ABS a ASR, hydraulický brzdový asistent (HBA), adaptivní systém osvětlení AFS (Adaptive Frontlight System), s bi-xenonovými světlomety, dešťový senzor, vyhřívané čelní sklo a vnější zpětná zrcátka. Vnější prvky doplňují. dekorativní chromované lišty, tónovaná skla, ozdobnou zdvojenou koncovku výfuku,18" litá kola Themisto. Interiér vozu obsahuje elektricky ovládaná vyhřívaná sedadla v provedení Alcantara a dekor přístrojové desky v imitaci dřeva, dvouzónovou klimatizaci s automatickou regulací a pachovým filtrem Climatronic vč. klimatizovaných odkládacích schránek, čtyřramenný, kůží potažený multifunkční volant, rádio Bolero s integrovaným CD měničem, Maxi Dot displej, audiosystém s desetikanálovým zesilovačem s digitálním equalizérem a deseti reproduktory, signalizaci vzdálenosti při parkování vpředu i vzadu nebo vkládané tkané koberce Lounge Step s oporou pro nohy.

Superb Exclusive je k dispozici se zážehovými motory 1,8 TSI a 3,6 FSI a vznětovým agregátem 2,0 TDI 125 kW, objednávat je možné manuální i automatickou převodovku a také pohon všech kol. Dostupné verze tedy vypadají následovně:

1,8 TSI/118 kW, 6 st. MP
1,8 TSI/118 kW, 7 st. AP DSG
1,8 TSI 4x4/118 kW, 6 st. MP
3,6 FSI V6 4x4/191 kW, 6 st. AP DSG
2,0 TDI CR DPF/125 kW, 6 st. MP
2,0 TDI CR DPF/125 kW, 6 st. AP DSG
2,0 TDI CR DPF 4x4/125 kW, 6 st. MP

Základní cena modelu Superb Exclusive s benzinovým motorem 1,8 TSI/118 kW a šestistupňovou manuální převodovkou činí 826 900,- Kč. Ceny ostatních verzí najdete ve webovém konfigurátoru Škody.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 18 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků