Škoda Superb Elegance 2,8 V6 v testu

14 komentářů

Snail
19. srpna • 10:03

OK, Superb je fajn auto, ale má oproti passatovi jednu velkou nevýhodu - nedělá se v kombíku! Já si kupuju passata, protože potřebuji velké kombi, a stejně kvalitní auto za ty peníze mi jiná značka nenabídne. (V6 TDI 4motion). 

Majkee
3. srpna • 21:02

Jsem si samozřejmě moc dobře vědom okolností, za kterých Superb vznikal, takže jistou podobnost s Passatem jsem již překousl. Přesto mám určité připomínky.

Ta největší je k naprosto nedostačující velikosti palivové nádrže. 62 litrů (stejně jako Passat) je na vůz dané velikosti a i vzhledem k použití šestiválcových motorů přímo žalostně málo. Nejsem žádný technik, ale nechápu, proč se na o 10 cm prodlouženém podvozku nenašlo místo pro aspoň nějakých 10 litrů navíc!!! Je až k pousmání, že Octavia 4x4 má nádrž na 63 litrů. Myslím, že se prostě šetřilo na nesprávném místě. Nechce se mi totiž věřit, že malá nádrž byla "něčím" záměrem 

Pozn.: 607 - 80 litrů, S 80 - 80 litrů, A6 - 70 litrů, E-Klasse - 65, za příplatek (aspoň tak)  80 litrů

Dále se mi nelíbí tvar vnějších zpětných zrcátek ("Passat"), studie Montreux měla mnohem hezčí a hlavně osobitější! V interiéru jsem naprosto nepochopil, proč opět nedošlo na použití "bezešvého" airbagu před spolujezdcem. Vzhledem k použití zmíněného řešení v Octavii a Fabii by tak vznikla jasná návaznost a bylo by ihned jasné, že se jedná o Škodovku. Navíc "bezešvá" palubní deska vypadá podstatně hodnotněji. Inu, další šetření na nepravém místě.

Jinak je ale Superbáč OK, Passata vzhledově strčí d kapsy Osobně bych bral 2,8 V6, jedině však s větší palivovou nádrží   

 

 

X12345678
3. srpna • 23:28

To je pravda a 62l nádrží z Passata si konstruktéři hodně zjednodušili život, protože tam klidně mohli dát 70l nádrž z A6 nebo 84l z S6. Jde o stejný podlahový díl a obě se tam vejdou.

Jaroslav
6. srpna • 20:37

Doufejme, že se v některém novém modelovém ročníku dočkáme změny. A nebo možná až za 4-5 let při modernizaci, resp. výraznějším faceliftingu.

Někdy mi konstruktéři od Škodovky připadají jak malé děti, něco udělají a už dopředu musí přece vědět, že to bude kritizováno, viz. 1.) sedadla u prvních Octavií - neměly ze zadní strany místo na nohy, nebo 2.) malé pravé zrcátka, postupně přehazované mezi jednotlivými modely koncernu (tu už bylo opravdu k smíchu) , 3.) nyní malá nádrž u Superbu, to jim uselo být přece už od začítku jasné, nebo ne ?

Dusan Bolek
3. srpna • 21:45

BMW7 - 90litru.

Airbagovou samolepku ma proste proto, ze je to natazeny Passat a Passaty ji maji odedavna. Nic dalsiho v tom neni treba hledat. Nema smysl mluvit o Fabii nebo Octavii, tohle je long verze Passatu vyrabena pro usporu nakladu v montaznim zavode v rozvojove zemi.

Mates
2. srpna • 16:44

Superb se mi dost líbí a určitě víc než Passat. Kdybych si mohl vybrat, beru Superb, jednoznačně.

homer
2. srpna • 21:49

Superb se Ti určitě líbí víc než Passat? Proboha oni se nějak liší ?

Sedan
2. srpna • 22:24

Jednou jdu takhle k Superbovi z boku a říkám si - to je ale hezká barva na tom Passatu. Pak kouknu do interiéru a divím se, proč ten passat má na volantu znak škody :))))

X12345678
2. srpna • 22:54

 Jde to léčit i bez návštěvy očního lékaře. Obejdětě ta auta až budou někde stát vedle sebe. Podobnost je sice "čistě náhodná" ale Superb je o poznání větší včetně rozvoru a má úplně jiný profil přídě. Jen tak na okraj, nové Mercedesy C, E a S si nepletete? Já ano.

Dusan Bolek
3. srpna • 21:48

Jel jsem tuhle do Tesca v Letnanech a prede mnou jel Superb a Passat, jak se to tam vlni v tech desnych zatackach, tak jsem na koukal jak tak jely za sebou a skutecne to vypadalo jak brachove na vylete. Nejvetsi rozdil jsou na prvni pohled jina zadni svetla a predni maska.

Sedan
3. srpna • 21:33

Mercedesy si pletu stejně jako bavoráky.

Ales
2. srpna • 17:41

Superb s 2.5 dieselem a automatem stoji cca 1 100 000... Za  1190 000 koupim nove ečko s 2.2 dieselm což je urcite lepsi auto...

Nechápu pro to lide kupují

X12345678
2. srpna • 22:49

S tím rozdílem že E 220 CDI bude mít holou základní výbavu, o 100% vyšší cenu havarijního pojištění, servisní hodinu za 1600 Kč a čtyřválcový motor.

E je báječné auto ale ve čtyřválci bych za něj peníze nevyhazoval. Zkuste porovnat cenu E270CDI se stejnou výbavou jakou má Superb Elegance a dostanete se na naprosto odlišné sumy.

Fidel Castrol
2. srpna • 22:03

Nic proti E klasse ale dávat na jednu příčku V6 TDI a 220CDI může jen diletant.

Doporučujeme

Články odjinud