Doby, kdy se Škodě dařilo odhalovat nové modely k všeobecnému překvapení jako blesk z čistého nebe, jsou už dávno pryč. A tak je nový Superb Combi odhalován za situace, kdy jej každý, kdo se o dlouho dopředu avizovanou mladoboleslavskou novinku zajímá, mohl vidět alespoň na některých ze špionážních, nebo na minulý týden uniknuvších oficiálních fotografiích.
Tyto snímky jsme vám v sobotu nabídnuli i my, a tak vám pohled na nejnovější model škodovky zřejmě nezpůsobí žádný šok, ať už v pozitivním, nebo negativním smyslu slova. Přesto doufáme, že nepohrdnete pohledem na všech 68 uvolněných oficiálních snímků v plné kvalitě.
Únik fotografií z minulého týdne navíc neprovázely, snad krom objemu zavazadlového prostoru, žádné podrobnější informace, a tak nebude (ani v případě modelu značky Škoda...) na škodu se na novou kombi verzi Superbu podrobněji podívat.
Až 1 865 litrů prostoru pro zavazadla
Superb Combi si svou premiéru odbývá déle než rok po představení základního Superbu druhé generace, který se na trhu setkal s celkem vřelým přijetím. Ostatně není divu, vůz si přestal hrát na konkurenty limuzín vyšší střední třídy a v té střední se s kvalitní technikou, neotřelým designem a především mimořádnou nabídkou vnitřního prostoru úspěšně postavil matadorům jako VW Passat nebo Ford Mondeo.
Ještě více na vnitřní prostor sází varianta kombi, která nabídne v některých směrech až ukrutné proporce. Vnější rozměry 4 838 mm na délku, 1 817 mm na šířku a 1 481 mm (resp. 1 510 mm se střešním nosičem) na výšku ve srovnání se sedanem neohromí, nicméně zavazadlový prostor o objemu 1 865 litrů při sklopení zadních sedadel je opravdu extrémní. Ten základní přitom činí 633 litrů a marně přemýšlíme, zda existuje jiné kombi střední třídy s tak velkým prostorem pro zavazadla.
Superb Combi se přitom nesnaží ohromit jen velikostí, ale i využitelností svého „kufru”. Nakládací hrana je jen 600 mm nad zemí, na přání si můžete pořídit i elektricky ovládané páté dveře, automatický roletový kryt zavazadlového prostoru (po otevření dveří se odsune do středové polohy), výsuvnou podlahu pro snažší nakládání objemných předmětů nebo všemožné síťky a háčky pro zajištění předmětů menších.
Nesporně vzdušný interiér vozu můžete navíc dále pocitově zvětšit dvoudílným panoramatickým střešním oknem s ochrannou roletou. Tím ale výčet „vychýtavek” Superbu Combi zdaleka nekončí.
K deštníku i svítilna
Již na uniknuvších snímcích Superbu Combi jsme si všimnuli vyjímatelné svítilny na levé straně zavazadlového prostoru. Ta je vybavena akumulátorem, na svém místě v zavazadelníku je dobíjena a je opravdu vybavena magnetem, díky němuž si ji můžete umístit kamkoli na karosérii vozu třeba při výměně kola.
Tato drobnost doplňuje celou novou koncepci osvětlení zavazadelníku, které nasvětluje nejen samotný zavazadlový prostor, ale i místo okolo vozu, to až něco do Superbu Combi „potáhnete” kdesi v temných lesích.
Superb Combi bude navíc možné vybavit jako první škodovku i systémem bezklíčového vstupu a startování, kterému automobilka říká Kessy (že by nápadité KEyleSS entrY?). S klíčem jen v kapse se tak nyní dostanete i do škodovky a dokonce s ní i odjedete...
Ve výčtu všemožných reálně či domněle praktických drobností samozřejmě ani u kombíku nechybí někdejší marketingový „trhák” Superbu první generace, tedy deštník ukrytý v zadních dveřích...
Rozsah dodávané výbavy je jinak totožný se Superbem sedan, a můžete tak počítat s širokou bezpečnostní i komforní výbavou, vesměs na přání.
4x4 i pro nižší motorizace
Technika Superbu Combi je zcela bez překvapení, proti sedanu nenabídne Combi téměř nic navíc. Příjemné je tak především potvrzení informace, že kombi bude hned z kraje dostupné ve verzi 4x4 i v nižších motorizacích než ve vrcholné 3,6 V6.
Základní benzinovou motorizací tak zůstává motor 1,4 TSI s výkonem 92 kW (125 koní) a bude spojen se šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol.
Výše v nabídce stojí motor 1,8 TSI s výkonem 118 kW (160 koní), který může být spojen jak s manuální šestistupňovou, tak automatickou šestistupňovou (DSG) převodovkou. K dispozici bude jak pohon předních, tak všech kol (byť ne s každou převodovkou).
Absolutním vrcholem zůstává verze 3,6 V6 FSI s výkonem 191 kW (260 koní), která je pevně spjata s automatem DSG a pohonem 4x4.
Naftové verze začínají u motoru 2,0 TDI PD s výkonem 103 kW (140 koní), pohonem předních kol a automatem i manuálem v nabídce.
Na naftovém piedestalu je motor 2,0 TDI CR 125 kW (170 koní), který může být tak jako 1,8 TSI kombinován s čímkoli, tedy s automatem, manuálem, předokolkou i pohonem obou os. Mimochodem, Superb sedan s tímto motorem, manuální převodovkou a pohonem předních kol jsme pro vás nedávno otestovali.
U techniky jsme zkraje hovořili o „téměř ničem navíc”. Jedinou větší změnou je tak úprava zadní nápravy, aby lépe zvládala vyšší zatížení a celkovou hmotnost vozu. Dá se očekávat, že půjde o zejména tužší tlumiče a/nebo pružiny. Krom toho je u kombíku nápravnice zadní nápravy ke karoserii přichycena pomocí silentbloků. Ty mají za úkol zejména zvýšit jízdní komfort díky tomu, že nápravnici akusticky odpojí od karoserie, čímž má být zabráněno nadměrnému přenosu hluku od pneumatik a vibrací kol.
Ceny začínají pod 600 tisíci, končí skoro na 1,1 milionu Kč
Současně s představením Superbu Combi automobilka rovnou zveřejnila i ceny všech verzí. Ty naleznete v přiložené tabulce, ve které můžete zjistit, že ceny začínají na 589 900 Kč za verzi Comfort s motorem 1,4 TSI a končí na 1 071 900 Kč za verzi Exclusive s motorem 3,6 V6, pohonem všech kol a automatem DSG.
Součástí standardní výbavy všech verzí pro Českou republiku je mj. sedm airbagů včetně kolenního, ESP a ABS, hydraulický brzdový asistent a elektronická uzávěrka diferenciálu.
Standardní výbava základní verze Comfort dále obsahuje projektorové halogenové světlomety, 16" kola, autorádio Swing s možností přehrávání CD a MP3, Climatic klimatizaci s automatickou regulací, el. ovládaná okna vpředu a vzadu, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání, tónovaná skla a střešní nosič.
Sériová výbava verze Ambition, obsahuje vyjma výše uvedeného např. bi-xenonové světlomety s funkcí AFS, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, palubní počítač Maxi Dot, Climatronic dvouzonovou klimatizaci s el. regulací a pachovým filtrem, signalizaci vzdálenosti při parkování vzadu, tempomat, eloxovaný střešní nosič a vyhřívaná přední sedadla.
Výbavový stupeň Elegance nabídne oproti verzi Ambition navíc např. 17" kola z lehké slitiny, el. ovládané otevírání a zavírání dveří zavazadlového prostoru, vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla nebo audiosystém Bolero s měničem na 6 CD/MP3.
Nejvyšší výbavový stupeň Exclusive mj. interiér Alcantara, čtyřramenný multifunkční volant pro ovládání radia a telefonu nebo sound systém s deseti reproduktory včetně digitálního equalizéru.
Kompletní přehled ceny Škody Superb Combi
Verze/Výbava | Comfort | Ambition | Elegance | Exclusive |
1,4 TSI/ 92 kW, 6° MP | 589.900,- | 674.900,- | 734.900,- | X |
1,8 TSI/ 118 kW, 6° MP | 649.900,- | 734.900,- | 794.900,- | 856.900,- |
1,8 TSI/ 118 kW, 7° AP DSG | 719.900,- | 804.900,- | 864.900,- | 926.900,- |
1,8 TSI 4x4/ 118 kW, 6° MP | 709.900,- | 794.900,- | 854.900,- | 916.900,- |
3,6 FSI V6 4x4/ 191 kW, 6° AP DSG | 864.900,- | 949.900,- | 1.009.900,- | 1.071.900,- |
2,0 TDI PD DPF/103 kW, 6° MP | 644.900,- | 729.900,- | 789.900,- | X |
2,0 TDI PD DPF/103 kW, 6° AP DSG | 714.900,- | 799.900,- | 859.900,- | X |
2,0 TDI CR DPF/125 kW, 6° MP | 704.900,- | 789.900,- | 849.900,- | 911.900,- |
2,0 TDI CR DPF/125 kW, 6° AP DSG | 774.900,- | 859.900,- | 919.900,- | 981.900,- |
2,0 TDI CR DPF 4x4/125 kW, 6° MP | 764.900,- | 849.900,- | 909.900,- | 971.900,- |
Kompletní fotogalerie
Škoda Superb Combi