Kapitoly článku:
Kufr pod drobnohledem
Patrně se k vám už donesla zpráva o tom, že nový Superb Combi nabízí ještě větší zavazadelník než tomu bylo u staré generace. Rozdíl oficiálně činí 27 litrů. Základní objem pod krycí roletkou je u nové generace 660 litrů. Škoda ovšem započítává i prostor pro rezervu, kterou také nedostanete k žádné výbavě. Podobně jako u Octavie potřebuje i Superb příplatek k tomu, aby měl rezervu, zvedák a klíč na kola. Příplatek činí 2100 Kč.
Zavazadelník je obrovský. Udávaný objem 660 litrů se týká verze se sadou na lepení kol, což je standard pro všechny výbavy. Za rezervu se připlácí 2100 Kč
Další trochu ostudná položka v ceníku je druhá podlaha. Ani tu nenajdete v seznamu prvků pro žádnou výbavu. Ať už míříte pro Active nebo Laurin & Klement, vždy si musíte za mezipodlahu připlatit. V tomto případě je potřeba dát 4 500 Kč navíc.
Škoda Superb Combi: Srovnání prostor pro zavazadla (cm) |
Model |
Škoda Superb Combi |
Ford Mondeo kombi |
VW Passat Variant |
šířka mezi bočnicemi |
101 |
113 |
101 |
šířka v nejširším místě |
108 |
139 |
147 |
výška po roletu |
49 |
46 |
48 |
šířka vstupního otvoru |
109 |
109 |
108 |
výška vstupního otvoru |
80 |
71 |
72 |
výška otevření pátých dveří |
186 |
179 |
190 |
min. délka ložné plochy |
119 |
108 |
111 |
Falešná podlaha nabízí dvě velmi užitečné funkce. Za prvé umí rozpůlit zavazadelník na dvě části. To se hodí, protože ložná plocha Superbu Combi je tak velká, že stejně v drtivé většině případů nebudete celý kufr potřebovat a to málo, co do něj dáte, by vám pak cestovalo sem a tam. Za druhé, pokud si nepřiplatíte za mezipodlahu, nedostaví se po sklopení zadních opěradel zcela rovná ložná plocha.
Mezipolaha nabízí různé možnosti uspořádání a hlavně vám zařídí absenci schodu po sklopení zadních opěradel. Stejně jako za rezervu ale musíte i za tuto drobnost připlatit vždy bez ohledu na úroveň výbavy
Ani v kombíku pak nemůže chybět řada drobných vychytávek. Jsou tu třeba háčky, malá svítilna, páčky pro sklápění sedadel ze zavazadelníku, také kombi lze otevírat mávnutím nohy pod nárazníkem, k zavření pak naopak nemusíte používat tlačítko, stačí za páté dveře kousek zatáhnout a zavřou se automaticky.
Vhod přijde i nízko umístěná nakládací hrana a dostatečně vysoko se otevírající dveře, takže i já se svými 190 cm nemám žádný problém. Na téma zavazadelníku se nabízí snad jen jediná menší výtka - zadní opěradla se nesklápí do roviny a možná i obložení zavazadelníku by nemuselo (hlavně u Laurinů) vypadat jako hrubý koberec.
Zavazadelník můžete otevřít mávnutím nohy pod nárazníkem a zavřít tak, že pouze za páté dveře zatáhnete. To kdyby vám náhodou přišlo mačkání tlačítka moc složité
Jezdí jako liftback
V praxi silničního provozu jezdí Superb Combi stejně jako liftback. Ano, menší rozdíl zde můžete pozorovat, kombi působí o něco vyváženějším dojmem, ale aby se tento rozdíl (není nijak zásadní) objevil, musíte s autem zacházet už hodně nešetrně. Při normální jízdě nebo při svižné jízdě po okreskách jsou obě verze stejné.
To znamená, že kromě velmi solidního komfortu se můžete spolehnout i na jisté jízdní vlastnosti v zatáčkách. Na druhou stranu to ale zároveň znamená i větší hluk od kol v případech, kdy auto překonává nějakou nerovnost. Stejně jako u liftbacku platí i zde fakt, že nerovnosti v Superbu necítíte, ale slyšíte je.
V zatáčkách je Superb Combi stejně jistý jako liftback. Až vyloženě ostrá jízda ukazuje o něco málo vyvážnější charakter kombíku
Během prezentace jsem krátce vyzkoušel vrcholný benzinový i naftový motor. Zážehový dvoulitr naladěný na 206 kW (280 k) potěší velmi solidní dynamikou, diesel pak perfektním odhlučněním. Jako relativně zajímavá se ale ukázala i třetí varianta, se kterou jsem měl na pár desítek kilometrů tu čest.
Šlo o nejdostupnější motor 1.4 TSI ACT s manuální převodovkou. I ten zvládne rychlou dálniční jízdu (minimálně s nenaloženým Superbem) a k tomu přidá nízkou spotřebu. Po sedmdesáti kilometrech kombinujících jízdu na dálnici a okreskách ukazoval palubní počítač průměrnou spotřebu šest litrů.
Celkově velmi povedená
Nová Škoda Superb Combi je v mnoha směrech identická s liftbackem, na rozdíl od něj ale nabídne větší kufr, více místa pro hlavu vzadu a podle mého subjektivního názoru také hezčí vzhled, tedy věci, které se za příplatek 30 000 Kč určitě vyplatí. Celkově jde o velmi povedené auto, které vám opravdu moc prostoru ke kritice nedává. Škoda hlučnějšího podvozku na nerovných silnicích, jenže to je z důležitých věcí asi tak vše, co lze označit za zápornou vlastnost. A navíc nakonec nejde o žádnou tragédii.
Jak už bylo řečeno, výstavní premiéra je naplánována na autosalon ve Frankfurtu, první auta dorazí do showroomů 19. září, kdy také startuje prodej na českém trhu. Škoda očekává, že verze kombi bude tvořit zhruba 65 % prodejů v České republice. Později dorazí kromě GreenLine také paket Outdoor a lehce sportovní verze. Superb RS to ale nebude.
Náklady na cestu a pobyt redaktora hradila společnost Škoda Auto.