Škoda Superb Combi 4x4 vs. Mazda6 Wagon AWD: Dynamika, brzdy

Vana666  |  17. 01. 2016 20:08

Trochu bych nesouhlasil s tvrzením v článku že "...V obou případech slibují základní tabulky to samé..."
V tabulce je přece zřetelně uvedeno že točivý moment motoru Mazdy je nastaven na vyšší hodnotu (380 vs. 340 Nm). Mazda má tedy ve středních otáčkách o cca 11% vyšší výkon než Superb což asi není úplně zanedbatelný rozdíl.

Jinak užitečným údajem by byla ještě hmotnost obou aut. Jak tabulková (u Mazdy uvedena je) tak i skutečná

Odpovědět  |   | 
tom  |  17. 01. 2016 21:00

A jeste chybi i rozmer a typ pneumatik. Hlavne pro tabulku brzdeni...

Odpovědět  |   | 
Mikes  |  17. 01. 2016 22:57

I pro tabulku zrychleni, cim vetsi disk tim horsi hodnoty zrychleni.

Odpovědět  |   | 
Mikes  |  17. 01. 2016 23:33

Zahada hlavolamu vyresena, Mazda ma 17", Superb ma v zakladu pro tuto verzi taky 17", ale ve testu ma obute priplatkove 18" coz celkem vysvetluje zmenu v parametrech zrychleni.

Odpovědět  |   | 
???  |  18. 01. 2016 08:15

môžeš mi prosím ťa vysvetliť, ako vplýva veľkosť disku na hodnotu zrýchlenia (čím väčší disk, tým horšie zrýchlenie???)

Odpovědět  |   | 
xxx  |  18. 01. 2016 10:06

Ano přesně tak. Už se to, a nejen tady, několikrát testovalo.

Odpovědět  |   | 
???  |  18. 01. 2016 11:00

nejako mi to nemyslí... Ale obvod kolesa s pneu 225/45/R19 je 2152 mm a obvod kolesa s pneu 225/55/R17 je 2134 mm (oba sú predpísané rozmery pre MAZDA 6), rozdiel v obvode je 0,84%!
Fakt si myslíte, že to spôsobí namerateľný rozdiel v zrýchlení 0-100 km/h???

Odpovědět  |   | 
MirecBA  |  18. 01. 2016 11:09

ono ani tak jde o tu velkost, ako hmotnost. Cim vacsi disk, tym vyssia hmotnost a horsia dynamika. 17 kola mazdy vazia cca 23kg ked si dobre pamatam. 19 cca 26kg

Odpovědět  |   | 
Mikes  |  18. 01. 2016 14:09

Presne tak, jde o větší váhu.

Odpovědět  |   | 
ka-spel  |  18. 01. 2016 19:15

Obvod stejný, ale co šírka a valivý odpor?

Odpovědět  |   | 
Márty  |  18. 01. 2016 10:58
???  |  18. 01. 2016 11:07

rozdiel v obvode medzi max. rozmerom a min. rozmerom (19 vs. 15 palcov) je 2%! Horšie zrýchlenie má za následok výrazne širšia styčná plocha pneu (235 vs. 195)...

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  18. 01. 2016 17:04

ake mozu byt rozdiely v bocnom G?

Odpovědět  |   | 
petrholiday  |  03. 03. 2016 06:18

Nevim jak jste hlavolam vyresil, ale mazda ma v této vybave 19" kola a jina nejsou mozna

Odpovědět  |   | 
Mikes  |  30. 07. 2016 10:29

Ale jdi ty brepto, tahle motorizace se bezne dela na 17" Ono se taky uplne staci podivat na fotky, ty na Mazde vidis 19"? Nejake male proti tem 18" na Superbu, ne?

Odpovědět  |   | 
Shr3k  |  20. 01. 2016 17:36

Mazda 225/55/17, Superb 235/45/18.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  17. 01. 2016 21:46

Už se to podobným způsobem "probíralo" ....Josef | 07. 01. 2016 20:19 | [213.220.246.xxx]
Reakce na Vana666 | 07. 01. 2016 07:24 - .....Co se týče té "maximálky", tak ta se stanovuje opravdu za "exaktních" podmínek, stejně jako se za "exaktních" podmínek stanovuje spotřeba a v současnosti aktuální a hodně často probírané exhalace. Proto je potřebné brát všechny informace z "katalogů" s rezervou a s tím, že papír "snese všechno". Stejně tak je tomu i v případě uváděného výkonu, kdy třeba u koncernu VW u hodně motorů v testech naměřili ve zkušebně o dost větší výkon a krouťák, než je uveden v katalogových hodnotách. To je potom zajímavé, proč ses nepohoršoval, že WV neuvádí skutečný výkon a krouťák motoru a že s použitím tvých slov, citujit ě : ..".před zákazníkem tak hrubě podceňují skutečné schopnosti a vlastnosti techniky."
Proto jsem uvedl, že je potřebné vyzkoušet a změřit, jak všechno funguje v reálných podmínkách a odkázal jsem se na tabulku z článku, ve které redaktoři auta testovali a měřili hodnoty zrychlení v širokém spektru rychlostí. To, co naměřili, to totiž nejsou "nesmysly" a naopak naměřené hodnoty potvrdily, že motor Mazdy 6 ničím nevybočuje z normy a projevů motorů se stejným udávaným výkonem.
A ta maximálka, kterou u Mazdy 6 reklamuješ a podivuješ se nad ní? U spotřeby také výrobci uvádí spotřebu změřenou za "exaktních" podmínek a ve skutečnosti je spotřeba o dost vyšší. Čím to asi je, že? Stejně jako tu spotřebu, tak i tu maximálku třeba ovlivňuje v reálu i ten protivítr, ale ty tvrdíš, že "plácám nesmysly a vím kulové". Proto možná PR u Mazdy začalo konat v souladu s tím, co se všemožně ve světě probírá, že by zákazníci měli být pravdivě informováni a dostávat informace (naměřené hodnoty), které neubudou odlišné od toho, s čím se zákazníci při provozu vozidla skutečně setkají. Každý, kdo zkoušel maximálku, tak ví, že k udávané hodnotě maximální rychlosti v katalogu se prakticky dostává obtížně (dlouho to trvá) a někdy při silném protivětru se ta maximální hodnota ani nedosáhne. A naopak, pokud bude foukat silný vítr zezadu, tak se maximálka dosáhne snáze. A se spotřebou je to obdobně. Nikdo proto nediskutuje, proč je udávaná hodnota v praxi jiná než udávaná hodnota v katalogu výrobce. Stejně tak nikdo neřeší, proč se liší udávaná spotřeba srovnatelných motorů stejného výkonu. Akorát nějaký Vana666 bude neustále rozebírat, proč je uvedena "výrazně" nižší hodnota maximální rychlosti Mazdy6. A také proto PR koncernu VW ve svém katalogu je "skoupé" na prezentování velkého množství hodnot a parametrů, které mohou být zdroji různých stížností, diskusí, nebo reklamací, či dokonce žalob...
V každém případě... testování a měření by se mělo z hlediska objektivity provádět opakovaně se zohledněním všech vlivů (pneu, stav vozovky, teplota, síla a směr větru, zahřátí/teplota motoru a brzd,....atd. atd.), má to ale smysl? Nestačí to, co bylo v tomto testu naměřeno s tím, že se člověk "povznese" nad "drobné" chybičky a že si dané auto v případě potřeby člověk vyzkouší a rozhodne se pro případnou koupi na základě tohoto "vyzkoušení"? Přece záleží na osobním vnímání a pocitech, jak se mu bude takové auto (a srovnatelné alternativy) líbit. Ovšem, co poněkud nechápu, je to, že Vana666 si Mazdu 6 nevyzkoušel (a ani nepovažuje za důležité vyzkoušet si ji, jak psal v diskusi minule...) a jen stále rozebírá z hlediska praxe zanedbatelné rozdíly uvedené na papíře a v různých grafech, přičemž s tímto (těmito auty) nikdo přece na silnicích závodit nebude, že?

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  17. 01. 2016 22:03

Josef: to číst nebudu, uměl bys napsat o co jde jednou větou ?

Odpovědět  |   | 
Márty  |  17. 01. 2016 22:11

V podstatě že řešíš πčoviny

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  17. 01. 2016 22:13

Tak to je v pohodě, já měl strach že nám chce zase sdělit něco důležitého.

Odpovědět  |   | 
aaaa  |  18. 01. 2016 13:31

Buďto jsi grafoman, nebo kikot.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  18. 01. 2016 20:53

Reakce na aaaa | 18. 01. 2016 13:31 | [37.48.41.xxx] - Vana666 řeší už druhou diskusi "πčoviny", jak to přesně a výstižně napsal Márty. Přitom stačí, aby si Vana666 Mazdu 6 vyzkoušel, což neučinil a dokonce to považuje za nedůležité. Připomenu podstatné, co napsali redaktoři v testu, cituji:
"Zatímco Škoda nasadila dvoulitr přeplňovaný jedním turbem, Mazda používá dvakrát přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,2 litru.....Tedy abych to upřesnil, její motor je lepší úplně v celém spektru otáček. V těch nízkých zabírá dříve a intenzivněji, nabídne také silnější střední pásmo a nechá se vytočit až na 5500 otáček zcela bez odmlouvání. Určitě nevadne tak rychle jako motor ve Škodě Superb, která sice není pomalá, ale ve srovnání s Mazdou působí líně."
Asi tyto věty pánů redaktorů vystihují vše. Co k tomu více dodat? Kdysi před 9 lety jsem si mohl vyzkoušet naftového Accorda 2,2, do kterého jsem přesedl z tehdejší služební Octavie II 2.0 TDI (PD). Oba motory v papírech uváděly 103kW a v podstatě shodný krouťák (320/340 Nm). Ale to, co jsem poznal za volantem Hondy, jako by to mělo úplně jiný motor. Žádný turboefekt, plynulé táhnutí až do maxima a žádné náhlé zvadnutí v otáčkách jako u Octavie. Navíc žádné vibrace, motor hezky tichý, bez dunění, projevoval se vlastnostmi skoro jako benzinový. A navíc skvělé řazení a dobře navržená převodovka. K čemu potom grafy a teoretizování, jako to představuje Vana666? Není to přece o "papírových" hodnotách a křivkách z grafů, ale o tom, jak to všechno funguje v praxi, zejména, když se to ověří stopkami, což předvedli v testu redaktoři. A co víc? Diskutovat donekonečna o přesnosti či "objektivitě"? A odečítání hodnot grafů? Přitom stačí jediné - když si některé z uvedených aut člověk vyzkouší a chybí mu výkon, tak přece může sáhnout u obou aut po silnější alternativě motoru, který v této kategorii aut už musí uspokojit a nebude přece člověk řešit "πčoviny".

Odpovědět  |   | 
honza  |  18. 01. 2016 22:17

Josefe, nevyčítej nikomu, že nad technickými stroji uvažuje technicky. Pokud je ti ta debata cizí, nemusíš ji obohacovat svými literárními díly. Předpokládejme, že až Vana666 opravdu bude o nákupu auta uvažovat, půjde si je vyzkoušet a bude se asi jako většina zákazníků rozhodovat také podle dalších kritérií než jen čísel - např. pohodlí pro jeho zadnici nebo odstín laku pro manželku. Pokud se rozhodne především podle čísel, je to jeho věc. Tady je diskuze o autech, ne autosalon.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  19. 01. 2016 20:07

Reaguji na honza | 18. 01. 2016 22:17 | [80.251.241.xxx] - děkuji ti Honzo za reakci, kterou jsi prokázal, proč vlastně reaguji a tvoje reakce též ukazuje to, proč PR řady automobilek činí to, co činí - manipulují s údaji a oblbují lidi tabulkami a grafy.
Honzo, já s použitím tvých slov naopak "vyčítám", že "nad technickými stroji se neuvažuje technicky", ale naopak "netechnicky" se vede "uvažování" nad tabulkami a grafy, což nejsou "technické stroje". Tebou zmíněné "technické uvažování" nad "technickými stroji" totiž znamená, že technik si stroj prohlédne, proměří a vyzkouší v klidu a v provozu a potom "uvažuje" a sdělí výsledek. To ale třeba Vana666 neudělal, pouze spekuluje nad "čísly" a "křivkami". Přitom stačilo jediné, pozorně číst článek pánů redaktorů a všimnout si pár vět, které jsem připomenul a které "utekly" i tobě, soudím podle tvé reakce na můj poslední příspěvek, ve kterém jsem ty věty uvedl. Proto je opět připomenu:
"Zatímco Škoda nasadila dvoulitr přeplňovaný jedním turbem, Mazda používá dvakrát přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,2 litru.....Tedy abych to upřesnil, její motor je lepší úplně v celém spektru otáček. V těch nízkých zabírá dříve a intenzivněji, nabídne také silnější střední pásmo a nechá se vytočit až na 5500 otáček zcela bez odmlouvání. Určitě nevadne tak rychle jako motor ve Škodě Superb, která sice není pomalá, ale ve srovnání s Mazdou působí líně."
Jsem přesvědčen, že obsah těchto vět vysvětluje naměřené rozdíly v chování obou motorů. Každý kdo "technicky uvažuje", jak uvádíš, tak musí vědět, že dvě turba umožní lepší průběh přeplňování motoru v jednotlivých režimech, než v případě použití jednoho turba, například v rychlosti odezvy motoru při sešlápnutí plynu (změn otáček motoru). A další skutečností je větší objem motoru, což je další plus pro možnosti ovlivnit charakteristiky motoru v jednotlivých režimech, projevující se třeba pružností. Tohle ale nikdo v diskusi nerozebíral a jaksi to uniklo Vana666 a také tobě, honzo.
Co se týče "debaty", tak ta by měla být vedena k tématu diskuse a to je test automobilů a popis jejich provozního chování. A protože se v tomto kontextu diskutuje o autech, tak je přece nesmysl (a mimo téma diskuse) rozebírat čísla a grafy bez toho, aby do rozboru přišel někdo se zásadním a objektivním sdělením naměřených hodnot z jím provedeného testu. Pokud by Vana666 si s Mazdou 6 a se Superbem zajezdil, změřil hodnoty a tyto hodnoty by zde v diskusi uvedl, to by potom bylo něco jiného. A nejen já bych zde takové nové informace přivítal. Jenže to není bohužel případ ani Vana666 a ani tvůj honzo. V diskusi minulý týden se Vana rozebíral hodnotou max. rychlosti Mazdy 6 uvedenou v katalogu a strašně "do hloubky" rozebíral otázku "chybovosti" této hodnoty, aniž by se zabýval chybovostí ostatních hodnot uváděných v "tabulkách", jako je například hodnota spotřeba paliva nebo hodnoty emisí. Přitom všichni vědí, jak jsou uváděné "tabulkové" a "grafové" informace zveřejňované výrobci aut poněkud "na vodě", a proto je nikdo nebere vážně. Tedy kromě expertů typu Vana666 a spol.
A teď jdu k té podstatě, o které jsem se zmínil v úvodu tohoto příspěvku. Výrobci (zejména "někteří" výrobci...) si jsou vědomi, že existuje významná množina zákazníků typu Vana666, pro které jsou "tabulky", "grafy" a "čísla" důležitým parametrem pro rozhodování, a proto takovým zákazníkům předhazují takové tabulkové "hodnoty", které tento typ zákazníků "zlomí" k rozhodnutí koupit si právě jejich auto s "nejlepšími" hodnotami. To proto, že tento typ zákazníků si nepotřebuje auto přece vyzkoušet pro to, aby mohli porovnávat tabulkové "hodnoty", jak to zde minulý týden uvedl Vana666.
Zcela na závěr uvedu, že v diskusi o autech se chci něco dozvědět "o autech", třeba zkušenosti a názory, jak dané auto vidí/hodnotí někdo druhý. Já jsem v tomto ohledu přispěl názorem, ale Vana666, a ani ty honzo, ne. A hodnotit a vyjadřovat se k autu, které si člověk nevyzkoušel, to je přece úplně mimo a nemá to pro žádného čtenáře žádnou vypovídací hodnotu.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  18. 01. 2016 20:52

A krátkým faktem je, že s každou Mazdou jsem jel GPSovou maximálku (ale i se starým Renaultem) a zrychlení z papíru jsem dali jako laik. U Škody to nedokážu, auto s maximálkou 190, končí na 180 a zrychlení pod 10 nedám ... Zprostředkovaně - četl jsem více testu, kde auto s nepřikrášlenými údaji předjelo auto s přikrášlenými údaji. A bohužel mezi přikrašlovače se vedle VW hrdě řadí i Mercedes - nechápu proč. Asi nějaký blb v marketingu.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  18. 01. 2016 21:02

Reakce na Martin | 18. 01. 2016 20:52 | [81.91.218.xxx] - rozhodně lepší to ověřit způsobem jako ty, než "meditovat" nad hodnotami z tabulek, jestli ta a ta uvedená maximální rychlost je správná, nebo nesprávná, jak to předvádí Vana666, bez toho, že si sedne za volant.

Odpovědět  |   | 
tom  |  17. 01. 2016 20:58

Nejak mi nesouhlasi cas u tabulky brzdeni. Superb zastavi na kratsi draze, ale za delsi cas? To snad nejde...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  17. 01. 2016 21:16

Teoreticky to možné je v případě silně nerovnoměrného průběhu zpomalení, ale taky bych to tady viděl spíše jako chybu měření.
V každém případě ale je chování brzd Superbu dost nesmyslné, tohle snad nemůže projít ani zkouškami u výrobce ani homologací

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  18. 01. 2016 09:21

Tohle ale skutečně dělají všechna koncernová auta... Jako kdyby na konci ABS pouštělo větší odvalování "ze strachu" před smykem.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 01. 2016 09:36

Viděl bych to podobně, ale spíše jako nějakou fičuru proti zpětnému zhoupnutí auta při zastavení.
A jak je zvykem, z pohledu marketingu půjde o úžasnou vychytávku.
Z praktického hlediska samozřejmě pitomost jak vrata.

Odpovědět  |   | 
Odbrzdenie  |  18. 01. 2016 10:54

Co ja viem, tuto funkciu ma napr. MB S class, pri prudkom zabrzdeni auto automaticky povoluje brzdovy pedal na konci manevru, aby auto nehodilo kotvu, to ze to maju auta VW group o tom neviem, mozno ano..

Odpovědět  |   | 
dpcstb  |  18. 01. 2016 17:07

co je myslene tou kotvou? dik

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 01. 2016 17:30

Když dobrzdíš až do zastavení a furt držíš brzdu, auto jak bylo při brzdění "předkloněné" se pak zhoupne dozadu. Když ale těsně před zastavením brzdu trochu povolíš, předek se plynuleji odlehčí a auto sebou pak neškubne

Vypadá to že koncernoví technici chtěli tuhle věc taky zautomatizovat a trochu to přepískli

Odpovědět  |   | 
Driver  |  19. 01. 2016 13:15

U VW je vždycky všechno zkanibalizováno, aby Audi vyniklo.
Tu řídící jednotku VW-AG od ABS lze přenastavit kódováním a jak všichni víme, od dob ABS se upředňostňuje před kratší brzdnou dráhou ovladatelnost i za plného brždění. Lze to nakódovat i opačně v několika stupních, stejně jako třeba účinnost řízení, tedy elektro-serva. Dokonce v poslední verzi VCDS už nejsou hodnoty v číslech, ale přímo typy řízení: (takto nějak: Havárie, lehké, komfortní, standart, R, GTI/ GTD) Nicméně základ brzd je (standart) takový, jaký tu řešíš, protože amatéři nad tím neuvažují a neřeší to, a pro špekulanty závodníky je typické, že si překódují každou jednotku několikrát . Jinak v režimu panického brzdění se ta jednotka chová zase jinak, než v režimu brzdím na doraz a to se nebavíme o běžném brzdění. Rozdíl není v tlaku na pedál ale v rychlosti stlačení pedálu. Je to trošku složitější ještě u posledních aut s nastavením v infotaimentu. Ten Mercedes to má i plně variabilní dle senzorů "kvality silnice" v paketu kde jsou na podvozku měchy, a tam to už je hodně velká paráda.

Odpovědět  |   | 
honza  |  19. 01. 2016 14:44

Tu vlastnost ohledně rychlosti sešlápnutí brzdy měly/mají už o hodně starší auta. Naposledy jsem na to narazil v citroenu C3 z r. v. 2003/4. Pro mne je to dost nepříjemná vlastnost brzd. Pro slečny a důchodce asi dobré.

Odpovědět  |   | 
Mitch  |  17. 01. 2016 22:58

Tak klasika. A kupujici si rekne - tvl, ten Superp je rychlejsi. V tabulce ma vyssi maximalku i zrychleni - No jo no., koncern ty motory umi. A v realu je to presne naopak.
Existuje vlastne nejaka tabulka, kde koncernove vozy oproti konkurenci neexceluji?
Holt je to automobilka, ktera to seka jak Bata cvicky - vse stejne, jen jina kastle, jine znacky, a sem tam se neco u tech levnejsich jako je Skoda a Seat oje..be.
No nekup to.

Odpovědět  |   | 
Mikes  |  17. 01. 2016 23:40

Ja bych to jejich mereni moc neprecenoval kdyz se ani nedokazou rozjet na 130 kvuli odporu vzduchu se 150konovym autem
No a ze to meri na autech s ruzne velkymi disky me u tech odborniku taky neprekvapuje

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  18. 01. 2016 08:20

To mi řekni jakou mají výhodu 17ky obuté do balónů proti nízkoprofilovým 18kám.
Všiml jsi si někdy, že s velikostí kol se mění i profil, aby obvod kola zůstal zhruba stejný.

Odpovědět  |   | 
tom  |  18. 01. 2016 09:26

Sirka kola?

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 01. 2016 09:39

Kankunen: třeba komfortnější jízda ?

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 01. 2016 09:48

Beru zpět, blbě jsem tě pochopil
ale případná jiná šířka roli hrát může

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  18. 01. 2016 10:24

Jistě, ale u Mazdy je předepsaný rozměr vždy 225/55 nebo 45. Rozdíl v šířce je celkem minimální.

Odpovědět  |   | 
Xenob  |  18. 01. 2016 12:39

Na zrychlení má vliv (zanedbatelný) šířka pneu, širší mají větší valivý odpor. Jinak nechápu ten údiv, že je ve zrychlení mazda s o 40Nm vyšším toč. momentem a s naktrátko poskládanou převodovkou (výrazně nižší vmax) rychlejší.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 01. 2016 12:44

Převodovka mazdy není poskládaná nakrátko. Alespoň podle max.rychlostí dosažitelných na první tři kvalty tedy do cca 140 km/h to vychází se Supem prakticky nastejno, viz tabulka v článku. Nebo máš snad nějaké jiné info ?

Odpovědět  |   | 
Mikes  |  18. 01. 2016 13:16

To je jednoduche, 17 jsou lehčí.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 01. 2016 07:22

Mitch: ty znáš jejich maximálky v reálu ? Prozraď nám je prosím

Odpovědět  |   | 
Mitch  |  18. 01. 2016 08:22

Znam tabulkovou a když se clovek podiva na prevody a na vykon, je mu jasne, ze koncernove číslo je prikraslene.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 01. 2016 08:39

Aha takže ty reálné hodnoty neznáš.
Jak jsi teda došel k té k přikrášlenosti koncernového čísla ? Dokážeš to rozvést podrobněji ať má tvé tvrzení nějakou váhu ?

Odpovědět  |   | 
Mitch  |  18. 01. 2016 09:43

Pustis dva stejne velke kameny z okna a ten se znackem Skoda dle papiru dopadne dřív.
Tobe to neprijde divne?

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 01. 2016 09:45

To je ten podrobný rozbor na základě znalosti převodů a výkonů ?

Odpovědět  |   | 
Driver  |  18. 01. 2016 13:13

Nikoliv, to je rozbor kuchaře, co vaří z vody.
Nějaký průběh výkonu ve středním pásmu otáček, nebo stálý převodový poměr či obvody kol, typy ložisek a jejich tření nebo dokonce ztráty diferáku, nic neví a plká...
To je tak, když kuchař aplikuje fyziku a nezná strojařinu.
S jeho pohledem je jedno, zda jedete parní lokomotivou nebo Maglevem, podstatné je, že platí zákon o zachovaní energie u obou a tudíž staří jet na Oslovi

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 01. 2016 21:57

Zase nam tu v magorinci zapli internet.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  19. 01. 2016 05:24

Dovolil bych si vážené diskutující upozornit, že příspěvky z IP adresy 109.81.209.xxx psané pod nickem Vana666 nejsou moje. Z téhle adresy psal několikrát uživatel Mitch.

Možná se jedná o chybu systému anebo je dotyčný opravdu v magorinci takže prosím diskutující aby jeho příspěvky nespojovali se mnou. Protože jsem vždy řádně přihlášen s registrací, u mých pravých příspěvků se IP adresa nezobrazuje.

Odpovědět  |   | 
Fbbb  |  19. 01. 2016 07:06

Dyť víš že to míčovi nemyslí....

Odpovědět  |   | 
LOL  |  22. 01. 2016 07:02

Mitchi, i kdyby ty šutry nebyly stejně velké, tak dopadnou společně. Fyzika.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  22. 01. 2016 16:06

Nemusí dopadnout stejně. Záleží na jejich velikosti (čelní plocha roste s druhou mocninou rozměrů, hmotnost se třetí mocninou) tvaru (Cx) a hustotě (taky vliv na hmotnost). Fyzika

Odpovědět  |   | 
Punknenimrkev  |  18. 01. 2016 00:32

Když by vyhrál superb tak by tu bylo tisíc příspěvků na článek placený koncernem

Odpovědět  |   | 
Adam  |  18. 01. 2016 07:08

Brzdili na mokru/vlhku jak takze vysledky jsou k nicemu mohlo jim to oschnout

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  18. 01. 2016 08:44

Opravdu si myslíš, že redaktoři jsou tak hloupí a nenapadlo by je to. Asi jim tam projel ten kombajn z Top Gearu s tím hořákem a oni si toho nevšimli.

Odpovědět  |   | 
Márty  |  18. 01. 2016 10:55

Příště snad redaktoří přikáží dešti a bude! Je to hlavně srovnávačka...takže je hlavní, jestli byly stejné podmínky pro obě auta. Porovnávání s jinými to nemá smysl ať už kvůli větru, morku, pneu, výbavě atd. (Tadyto taky není uplně objektivní, ale dá se to)

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 01. 2016 11:34

A jak by dopadlo třeba srovnání dvou naprosto identických aut ? Jak moc se vzájemně liší jednotlivé kusy stejného modelu ?
Výsledek by byl možná taky zajímavý

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 01. 2016 12:15

Urcite by tam rozdily byly. Zde jsou ale proti papirum rozdily rekl bych propastne :)

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 01. 2016 12:23

Souhlasím ale prosil bych napříště používat vlastní nick

Odpovědět  |   | 
John Doe  |  18. 01. 2016 10:08

Zaver clanku potvrdzuje, co kazdy, kto rozumiem autam, vedel.

Mazda je lepsia nez Skoda.

Odpovědět  |   | 
RadunnaCZ  |  18. 01. 2016 10:33

Přeeeeeeesně

Odpovědět  |   | 
Adam  |  18. 01. 2016 16:13

mazda bude lepší až bude dělat benzín 4x4 s automatem...

Odpovědět  |   | 
Driver  |  19. 01. 2016 13:20

Mazda je tak dobrá, že i jako první shnije

Odpovědět  |   | 
Jane Doe, nee Roe  |  20. 01. 2016 12:17

V rodine mame/mali sme mazdy od 323F rok vyroby 1996 az po aktualnu trojku, takze okrem tych dvoch este 1998 626, 1999 323GT, 2002 6, 2006 6 MPS, 2007 3, 2008 6. Moja kolegyna mala este 2007 2, dalsi kolega Premacy z roku 2002, iny zase 323 GT z roku 1999.

To je celkom slusny prierez modelov a rocnikov.

Ani jedna z tychto mazd nemala sebemensie problemy s hrdzou ci 'hnilobou'. A to jedna stravila vacsina zivota vo vlhkom Skotsku a potom zaparkovana v otvorenej garazi na brehu Temze.

Mazdy nehrdzaveju o nic viac ako ostatne auta a sudia podla osobnej skusenosti, aj menej.

Odpovědět  |   | 
teq  |  20. 01. 2016 16:30

Jo kdyz dojdou argumenty, tak nekdo vytahne korozi taky jsem mel 4 mazdy a bez problemu... ono naklady na opravu a nutnost oprav... je uplne nekde jinde... takze mazda forever

Odpovědět  |   | 
Martin  |  21. 01. 2016 21:54

Včera jsemviděl na horách Pasát předminule generace tak rezavý, že se mu loupala barva z pátých dvěří, okolo lišt i prahů, tak jsem si vzpoměl jak má zde, na internetu, nerez kastli a málem jsem se počural smíchy

Odpovědět  |   | 
LOL  |  22. 01. 2016 07:06

Dneska bych to hnití šacoval spíš na Šokodovku. Co jsem viděl poslední O3, kvalita šla brutálně dolů.

Odpovědět  |   | 
Andrejlm  |  18. 01. 2016 11:51

No joo, koncern proste klame kde sa dá, snáď ani jeden údaj nezodpovedá realite...

Odpovědět  |   | 
Martin  |  18. 01. 2016 20:46

Ne, ani jeden údaj nesedí - A to ani ten metrem měřitelný. Z nudy jsem vyzval dealera ať mi nahrubo vysvětli, kde bere Octavia ten objem kufru. S metrem v ruce a bezradným výrazem, řekl, že to je asi po strop v kombíku

Odpovědět  |   | 
Mikes  |  19. 01. 2016 09:08

Příště se musíš ptát dealera Skody....

Odpovědět  |   | 
Josef  |  21. 01. 2016 23:36

....od dealera Škody se dozvíš největší hodnotu a navíc se zárukou...

Odpovědět  |   | 
honza  |  18. 01. 2016 13:00

V tabulce je u M6 pro zrychlení 80-120 uvedeno 8 s a pro pružné 7,8 s (3. st.). Z grafu však odečítám 7,1s... Podobně pro zrychlení u M6 a rychlosti 130-150: tabulka 7,4 s, graf dokonce jen 5,5 s... Co si máme o tom myslet? U grafu je sice psáno, že jde o nejlepší pokus, ale že by vyly takové rozdíly?

Odpovědět  |   | 
honza  |  18. 01. 2016 13:13

Ještě koukám, že tabulka s časy 0 - X km/h už vůbec neodpovídá grafu. Pro nejvyšší rychlosti je u obou aut rozdíl 4 s mezi grafem a tabulkou. Jinak ta pružnost u obou aut není bůhví jaká. Jednou jsem si zkoušel měřit 80-120 na svém starém FoFo s TDCi a na 4. st. jsem naměřil podobný výsledek. Tak já nevím, buď to mám čipnuté anevím o tom anebo je někde chyba.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 01. 2016 13:50

Tak píšou že v grafu jsou nejlepší výsledky a v tabulkách asi průměr.

Nicméně pohled do grafu potvrzuje to co se píše v článku, že motor Superbu má zoufale pomalé reakce. Je to zřetelně poznat z prodlevy akcelerace při přeřazení. Zatímco Mazda má pokaždé výpadek jen cca 0,5 s, motor Superbu potřebuje skoro tři vteřiny než se znova chytí.

Odpovědět  |   | 
honza  |  18. 01. 2016 14:32

Jestli mezi domnělými průměry v tabulce a nejlepšími výsledky prezentovanými grafem jsou takové významné rozdíly, pak jak mizerné by musely být ty spodní hodnoty tvořící ony tabulkové průměry? Z grafu lze vyčíst kde co. Např. u Mazdy je vidět, že po vyšlápnutí spojky dojde ke kratičkému poklesu rychlosti. U Superba nějaký pokles nelze rozeznat a navíc vzhledem k délce zaoblení křivky to vypadá, jakoby pokles akcelerace byl způsoben poklesem Mk. U 3. st. je vidět, že křivka u Sup je strmější než M a tedy nachvíli dosahuje většího okamžitého zrychlení. Asi nějaké rozdíly v převodovkách budou.

Odpovědět  |   | 
honza  |  18. 01. 2016 15:09

Tady je dřívější srovnávací test Passat vs Sup (2x 2,0 TDI man fwd). Opět rozdíly ve tvaru křivek v okamžicích řazení. U Passatu pro změnu chybí přeřazení 4-5... U zcela jiného auta (myslím, že to byl Fiat 500, ale nejsem si jist) bylo dobře patrně kratičké velké okamžité zrychlení v okamžiku těsně po přeřazení = otáčky nestihly spadnout a na rychlé puštěné spojce auto poskočí kupředu. Tak by to mělo u manuálů vypadat, pokud se řadí prasácky rychle nahoru. Tak já nevím, jak to že pokaždé je to jinak.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  18. 01. 2016 15:20

Souhlas, taky mi to přišlo jako podklouznutí spojky. Ale kdyby spojka klouzala, to by nám snad pan redaktor řekl, ne ?

Odpovědět  |   | 
Player  |  18. 01. 2016 17:58

Nějaké exaktní srovnávání rychlosti, zrychlení a apod +- pár procent je o ničem. Mazda 6 je jednoznačně lepší, vůbec není co řešit.

Odpovědět  |   | 
mm  |  18. 01. 2016 19:30

vseobecne vw si viac prikrášluje svoje hodnoty, rozdiel v diskoch alobo gumach spraví maximalne 0.2 sekundy v rozsahu 0-100 alobo 100-0 pri dynamike to bude rozdiel 0.05 sekundy, maximalku nriesim, tou nikto nejazdi, je to len papierovy udaj

Odpovědět  |   | 
Martin  |  18. 01. 2016 20:42

Hlavně Superb je užší, než Mazda 3. Superb je vlastně jen Fabia long, zřejmě politika VW kvůli Passatu. Komfort v Superbu vpředu je katastrofa. Ve všech Škodách sedí řidič nalepeny na dveřích a v těch jsou tvrdé, nepohodlné opěrky. Celkově je ergonomika ve Škodovkách na nule. Včetně sedadel, které se místo výškového nastavení otáčeji kolem přední osy, takže nahoře je sedak nakloněn dopředu a dole zase dozadu. Tak bych mohl pokračovat, každé nafasování Škody ve firmě je pro mě zážitek plny děsu. Po přesednuti do Mazdy 6 si připadám jako dekadentní pracháč. Lidi kteří si koupí Škodu za své vlastní peníze opravdu a upřímně nechápu. Superb je dobrý tak akorát jako taxi, pro dlouhý prostor vzadu pro dva pasažery. Chápal bych tedy pouze srovnání s plnohodnotným vozem VW a to je Passat. Superb je jen a vždy bude zhoršený oproti Passatu.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  18. 01. 2016 21:54

Rozhodně si nelze objednat u Superbu příplatková super sedadla, která lze objednat u Passatu... Alespoň, že VW dovoli použít pro Superba adaptibilní - nastavitelné tlumiče u podvozku.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  19. 01. 2016 13:52

Kdo Vás všechny naučil tu pohádku, že VW něco nedovolí? Tuhle výbavu nedovolí, tenhle model nedovolí... Takové kraviny už nepište. Škoda může klidně stavět letadla, nikdo jí nic nezakazuje. Problém je jiný. Vývoj je ukrutně drahý. Jestli chce Škoda nové technologie, musí se podílet na vývoji, respektive doplatit částečným dílem vývoj již vyvinutých technologií. Je to stejné, jako když Vy chcete zadarmo rok starý mobil od bráchy. Taky mu za něj něco dáte. No a když má dát Škoda orientačně půlmilion euro jen za technologii barevných tachometrů s integrovaným infotainmentem, tak je nedá a hned píšete, že jí to VW zakázal. Nezakázal, a Superb je brzy bude mít. Jen co si na ně vydělá (A bonusem navíc budou dostupné nové aktualizace hned při výrobě, a vše bude fungovat lépe...) Jinak samozdřejmě že VW nedovolí, aby Škoda stavěla některé modely, jako třeba Roomstar/Caddy. Ale to je dáno nikoliv tím, že by nechtěl konkurenci, ale tím, že není na trhu prostor pro rentabilitu projektu s ohledem na krátkou životnost této končící řady v řádu pár let (Školení, servisní znalosti, propagace, atd...)

Odpovědět  |   | 
Josef  |  20. 01. 2016 19:43

Drivere, pokud neznáš, jak tomu opravdu je, tak raději nic nepiš. Myslíš, že nového vyvinutého Roomstera, připraveného k výrobě, když už by nic investovat nestálo, zakázalo vedení Škoda? Myslíš si, že z koncernu neurčují Škodě specifikaci daného vozu včetně rozsahu výbavy a motorizace tak, aby negativně neovlivňoval třeba prodejnost Passata v daném segmentu trhu? Co se týče těch příplatkových sedadel z Passata, myslíš si, že by to stálo tolik peněz je "modifikovat" pro Superba? (Nejednalo by se přece o kompletní vývoj...) Co se týče těch "budíků" v palubní desce, myslíš si, že nikdo z vedení koncernu nestanoví, že se budou používat jednotlivé komponenty pro celý koncern? Jediná značka ze základní čtveřice koncernu (Audi, VW, Seat, Škoda) má relativní volnost, a to je Audi. Může třeba ještě navíc upravovat ("tunit") koncernové motory, které montuje do svých aut.
A tvoje věta, cituji tě: "Škoda může klidně stavět letadla, nikdo jí nic nezakazuje.", je hláška dne. Nic o koncernové politice a strategických plánech jsi neslyšel? Škoda má jasně vymezené místo v koncernu a musí respektovat strategická rozhodnutí "shora". Myslíš si, že všechny peníze, co vydělá Škoda, jí zůstanou a může je použít podle svých představ?

Odpovědět  |   | 
Lubos  |  18. 01. 2016 22:26

Novy Superb je sirsi ako Mazda 6. To platilo o starsich modeloch. Novy ma konecne sirku strednej triedy

Odpovědět  |   | 
Martin  |  21. 01. 2016 22:11

Opravdu, 1840 mm oproti 1864 mm, to je dobře, jako jezevčík byl Superb trapný. Na druhou stranu stále Superb Šířka vpředu max.: 150 cm vs M6 Šířka vpředu max.: 154 cm. Tak jako tak, by teď měl Superb sedět lépe na cestě. Ještě by mohli ve VW začít používat vysokopevnostní ocel (mrkněte na kreštesty aut z oceli vs z "bláta" - ten rozdíl v pružnosti oceli stojí za to), zavést ergonomii v interieru a začal bych chápat, proč to lidi kupuji i když je to dražší než Mazda.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  19. 01. 2016 08:44

Bude se testovat dále??? Třeba objem kufru a místo na zadních sedadlech? Já vyzkoušel vložit vaničku z kufru staršího Superba do současné MZD6 a vanička se tam vlezla celá a po bocích zbyla ještě spousta místa. Že je kufr v Superbu delší je pouze optický klam daný tím, že je kufr užší.

Odpovědět  |   | 
JosefRY  |  19. 01. 2016 14:46

Možná by se v další kapitole hodilo srování co zbyde z obou auto za 10 let. U mazdy budou rezavá i sedadla. Ale to tady ti japonští honimíři neuznají

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  19. 01. 2016 18:02

No, to je zajímavý argument....hodně podobný těm, co tvrdí, že za korejce po 3 letech nedostaneš ani polovinu toho co za srovnatelný koncern. Mojí Fabii jsem po 6 letech reklamoval dost rezavé páté dveře. Po jednání se servisem bída, po urgenci na zákaznické lince v MB mi je nakonec vyměnili...

Odpovědět  |   | 
Jane Doe, nee Roe  |  21. 01. 2016 11:33

Vid moj prispevok vyssie. Osobne skusenosti s desiatkou modelov za 20 rokov - vsetky bez hrdze.

Odpovědět  |   | 
 |  19. 01. 2016 15:13

Mna by zaujmalo, ci je mazda lepsia aj pri nahone iba na prednu napravu..??

Odpovědět  |   | 
rs  |  20. 01. 2016 15:47

Ano. Vlastna skusenost.

Odpovědět  |   | 
Tomáš  |  20. 01. 2016 11:02

jen ze zvědavosti jsem v identickém Superbu včera zkoušel na trojku jet do omezovače a vůbec mi nepřišlo, že by se s protivítrem sotva dotkl 130kmh nebo byl problém jet 120kmh. Ale síly na rozdávání už taky neměl. Celkově těch papírových 110kW není kdovíjak silné auto...

Odpovědět  |   | 
Josef  |  20. 01. 2016 18:56

Psal jsem: "Každý, kdo zkoušel maximálku, tak ví, že k udávané hodnotě maximální rychlosti v katalogu se prakticky dostává obtížně (dlouho to trvá) a někdy při silném protivětru se ta maximální hodnota ani nedosáhne. A naopak, pokud bude foukat silný vítr zezadu, tak se maximálka dosáhne snáze."
Superb má udávanou maximálku přes 200km/hod a při této rychlosti s pouhými 110kW výkonu motoru bude Superbu silný protivítr určitě dělat problémy.

Odpovědět  |   | 
Mikes  |  21. 01. 2016 15:17

Píše o 120 a 130kmh, při 200kmh je ten odpor "trošku" jiný, víš?

Odpovědět  |   | 
Josef  |  21. 01. 2016 23:12

Mikesi, vlákno diskuse jde dál do minulosti, kdy se "hluboce" rozebíralo, proč má Mazda 6 uvedenou maximálku "jen" 203 km/hod a já jsem vysvětloval, že těchto hodnotách rychlostí auto s motorem 110 kW je ovlivňováno protivítrem a že jsou uváděné hodnoty maximální rychlosti proto z praktického hlediska pouze informativní a že všechno může být jinak, což třeba i tento poslední test Mazdy 6 a Superbu prokázal. Jenže se jedná zase jen o "specifické" měření, a proto nelze tento výsledek absolutizovat. Jde ale jen o hodnoty desetin sekund, čili z praktického hlediska nic zásadního.

Odpovědět  |   | 
Mikes  |  23. 01. 2016 11:14

Zkus to jeste jednou tak aby to davalo smysl a idealne jednou vetou. Ja pisu ze je nesmysl aby te pri 120, 130 zastavil odpor vzduchu, redaktori pisou proste blbosti.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  24. 01. 2016 20:49

Jo, už ti rozumím Mikesi, na co jsi upozornil. Cituji z článku, co napsali redaktoři: "Tabulka pružného zrychlení pak jasně ukazuje na větší pružnost japonského motoru. Výrazný rozdíl při akceleraci 80 - 120 km/h na třetí rychlostní stupeň je důkazem většího rozsahu použitelných otáček. Mazda jede na trojku bez problémů 140 km/h, takže jsme původně chtěli měřit akceleraci 80-130 km/h, jenže motor ve Škodě Superb při jízdě proti větru už nebyl schopný vůz na tuto rychlost rozjet (po větru ale na trojku zvládl rychlost 137 km/h) a nakonec i 120 km/h na trojku mu dalo dost práce."
To jsem už uváděl jinde, že je potřebné brát test pouze informativně a s rezervou. Je to o té objektivitě - nikde není uvedeno, jaký vítr o jaké rychlosti foukal, jeho směr a konkrétní síla v daný okamžik měření, kolik to bylo v případě Mazdy a kolik u toho Superba (a zohlednění chyb měření vůbce...). Jsou samozřejmě ještě další podmínky, které by bylo potřebné z hlediska objektivity zohlednit a měřit. Jenže to je mimo možnosti redaktorů a vůbec i mimo záměr testování. Jedná se o přístup z hlediska časopisu (a "zábavy") a ne z hlediska laboratorního testování. Proto jsem už jinde zmínil, že papír v časopisech snese vše, stejně tak i různé grafy a tabulky, které nepochází přímo z certifikovaných laboratoří. Proto je potřebné chápat počínání redaktorů a ocenit jejich snahu "otevřít lidem oči", že může být v praxi všechno jinak a stejně jinak může být chápano to, co je někde uvedeno v tabulkách a v grafech. Nic víc a nic méně.

Odpovědět  |   | 
judrboss  |  20. 01. 2016 21:11

Trebalo by proti sebe postavit 190 koňový Superb a 175 koňovú mazdu...

Odpovědět  |   | 
honza  |  20. 01. 2016 21:21

Josefe, už neber ty drogy.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  20. 01. 2016 21:56

No, Honzo, podle tvých vět, cituji: "U zcela jiného auta (myslím, že to byl Fiat 500, ale nejsem si jist) bylo dobře patrně kratičké velké okamžité zrychlení v okamžiku těsně po přeřazení = otáčky nestihly spadnout a na rychlé puštěné spojce auto poskočí kupředu." to vypadá, že máš s drogami velké zkušenosti... a že na tobě nechaly následky - viz tvoje "sousloví": KRATIČKÉ VELKÉ OKAMŽITÉ ZRYCHLENÍ (a k tomu s Fiatem 500...

Odpovědět  |   | 
honza  |  21. 01. 2016 00:47

Josef: graf, na kterém to bylo vidět nejlépe, jsem znovu nenašel, ale tady ti dávám odkaz zrovna na ten Fiat 500, u kterého je to taktéž patrné: http://www.autorevue.cz/Client.Gallery/show.aspx... V dotčených místech si můžeš představit tečny, které mají výrazně vyšší sklony než křivky bezprostředně navazující na tato místa. Povšimni jsi délky trvání - cca 0,2 s. Tedy na svém popisu a vysvětlení, kterému se vysmíváš, nadále trvám. Pokud máš něco technického k dané věci, pak prosím stručně a jasně. Literární díla plná dojmů mne nezajímají.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  21. 01. 2016 16:10

Nesmíš na něho tak složitě

Odpovědět  |   | 
Josef  |  21. 01. 2016 23:03

Reakce na honza | 21. 01. 2016 00:47 | [80.251.241.xxx] -
Tak Honzo „stručně“:
1. Téma této diskuse je jasné, není jím „analyzování“ tabulek hodnot. To jste nepochopili ani ty a ani Vana666. K tomu, co oba „předvádíte“ s těmi tabulkami a grafy a jak je vnímáte a chápete, to jsem už napsal ve svých příspěvcích. Bohužel jste obsah mých sdělení nepochopili.
2. Pokud tedy chceš „něco technického“ k „dané věci“, tak prosím. Předně k „dané věci“ – k tématu této diskuse jsem se technicky vyjádřil (k testu Superbu a Mazdy 6). Jenže tvoje (vaše) „daná věc“ je graf a hodnoty, které obsahuje. Proto skutečně technický pohled na tuto vaši „danou věc“ (graf...) je nutné rozdělit do 3 oblastí: A.) Neurologie B)Metrologie a C)Měření a regulace. Jen připomínám, že to jsou samostatné studijní/vědní obory, a proto nelze tyto oblasti popsat pár slovy. Neurologie se zabývá vnímáním člověka a reakčními dobami a reakci člověka uvádí v rozmezí 200 – 400 ms. U řidičů se do reakční doby započítává optická, psychická i svalová reakce. Celková reakční doba pak závisí na úhlu zaměření pohledu a pohybuje se od zhruba 0,4 do 1,5 s. U trénovaných řidičů může být nižší a naopak u rozptylovaných řidičů vyšší.
Z výše uvedeného plyne, že tebou odkazované hodnoty v grafu nemůže člověk vůbec zaznamenat a jsou proto z praktického hlediska uživatele-řidiče vozidla bezvýznamné.
Potom zde máme tu Metrologii, to znamená technologii měření, volbu vhodných měřidel a metod měření a samozřejmě i podmínek měření. V těch grafech, na které odkazuješ, jsem se bohužel potřebné informace nedočetl (čím, za jakých podmínek a jakým způsobem byly hodnoty naměřena a s jakou přesností), a proto hodnoty (výsledky) nemohu považovat za směrodatné .
No a nakonec je zde oblast Měření a regulace, která se detailně zabývá měřením a vyhodnocováním různých fyzikálních veličin a jejich regulací v jednotlivých konkrétních oborech – elektrotechnika, strojírenství, chemie, stavitelství, energetika, medicína,… atd. Z toho grafu honzo (Vana666 a další…) a ani z vašich příspěvků jsem se ani z tohoto hlediska nic bohužel nedozvěděl, abych mohl brát vážně uvedené hodnoty. Z výše uvedených důvodů lze proto konstatovat, že ve vašich příspěvcích šlo jen o „tlachání“, což není sdělování něčeho „technického“, jak uvádíš. To by totiž muselo tvoje (vaše) sdělení znít: „Změřil jsem s použitím přístroje X za podmínek Y s použitím metody Z a vyhodnocením medodikou ZZ hodnoty UUU, které objektivně ukazují, že se tohle a tohle má takto a takto.“
3. No a na závěr ti z textu testu toho Fiata 500, na který odkazuješ, připomínám věty, cituji: “Ve městě si auto řeklo o 6,3 l/100 km, což je více než slušné číslo, ale dost se liší do oficiálních 4,7 l/100 km…. Podle oficiálních tabulek by se naše verze (Fiatu)měla dostat z nuly na stovku za 10,5 s, nicméně k této hodnotě jsme se při opakovaných pokusech nepřiblížili ani jednou. Ze čtyř pokusů se podařilo jen jednou dostat čas těsně pod dvanáct sekund (11,94 s), což je také pokus, který vidíte v přiloženém grafu. Z toho vyplývá to, na co jsem opakovaně ve svých příspěvcích poukázal, že různé „tabulkové hodnoty“ a „grafy“ je potřebné brát s rezervou (nebrat je vážně). A na druhou stranu, pokud chci něco srovnávat, tak musím získat objektivní hodnoty s použitím solidní metody měření provedené pořádným měřícím kalibrovaným přístrojem za přesně stanovených podmínek měření (teplota, vlhkost, stav vozovky, na které se testuje, její čistota a kvalita povrchu, atd.). A potom srovnávat srovnatelné (změřené shodným způsobem za shodných podmínek). Ten graf z testu toho Fiatu podle textu a fotek probíhal někde venku na normální cestě, která se vyznačovala nesourodým povrchem, nesourodým sklonem a pravděpodobně nešlo ani o naprosto rovnou cestu. Rozhodně jsem se nikde nedočetl podmínky, za kterých bylo měření provedeno a kolikrát bylo provedeno (asi 4 krát, ale není to z textu jasné). Proto ty hodnoty z grafu jsou pouze informativní a nelze z nich vyvozovat žádné technické závěry.
4. Pokud by ses seznámil, jak takové testování (zkoušení, měření,…) strojů probíhá, tak bys honzo a Vana666 nepsal takové ptákoviny. Zjednodušeně se vaše počínání dá přirovnat hodnocení dvou slečen o přípravku na hubnutí, když si přečetly obchodní nabídku se zaručenými výsledky přípravku doloženými fotkami osob před a po používání a grafu ukazujícího pokles hmotnosti o 26 kg za 10 dní. Papír totiž snese všechno, a proto nelze brát vážně, co je na papíře (v grafech, tabulkách,…) napsané.
5. Nepředpokládám tvoji (vaši) způsobilost porozumění delších textů a tím i vysokoškolských učebnic třeba z oblasti měření a regulace a metrologie, a proto jakékoliv diskuse na odborné „technické“ úrovni jsou s tebou (s vámi) zbytečné. Ukazuje to ale na to, že je celkem vhodné v rámci PR produkovat různé pseudo odborné tabulky a grafy, což řada výrobců aut činí. Získají si tímto „úspěšným“ postupem řadu věrných zákazníků, kterým místo vyzkoušení auta před jeho koupí postačí „analyzování“ grafů a skutečnost, jak auto jezdí a jak se chová v daných provozních režimech, v reálu často ani nepoznají...

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  22. 01. 2016 07:59

Josef: z tvého odborného elaborátu jsem pochopil, že když dostaneš od někoho facku během 0,2 s tak to vůbec ani nezaznamenáš

Odpovědět  |   | 
Josef  |  24. 01. 2016 20:27

Reakce na Vana666 | 22. 01. 2016 07:59 - ano, pochopil jsi to správně. Ukazuje to i unikátní příklad, kdy kamera zaznamenala, že do jedné ženské útočník zapíchl někde venku kudlu a ona na to přišla až doma... Když to vezmeš v tom zrychlení z 0 na 100, tak zhruba člověk pozná, jestli to bylo zhruba pod 10 sec nebo až za 12 -13 sec. Ale jestli během zrychlování někde mezi 6,2 až 6,4 sec došlo k nějaké "prodlevě" tak nic nezaznamená. A s tou fackou je to obdobné - převedu-li zrychlování auta na incident přepadení, tak v konečném důsledku, když budu ležet na zemi v krvi, vůbec nebudu vědět, kolik jsem těch facek dostal a v kterém zlomku sekund přiletěly a jen budu konstatovat, že mne někdo přepadl a zmlátil a že to trvalo zhruba těch 10 až 15 sec. A bude mi u prd..., jestli jsem tu facky dostal v první nebo až ve druhé sekundě incidentu přepadení. A tak je tomu i s těmi tvými grafy, zejména, pokud jim chybí objektivita a souvislosti s jinými přesnými objektivními grafy popisujícími výsledky měření v souvisejících důležitých ostatních parametrech.

Odpovědět  |   | 
honza  |  22. 01. 2016 09:33

Josef: Redakce si postěžovala u Superbu na chování plynu. Vana666 k této stížnosti redakce poznamenal, že graf zrychlení, přesněji v místech řazení, by stížnosti redakce odpovídal. Já mu dal za pravdu a uvedl jsem příklad grafu, jak by měl dle mého názoru vypadat a napsal jsem k tomu odůvodnění. A ty ses do toho zapletl a teď tu opět píšeš ty svoje zakomplexované bludy. Už neber ty drogy. Anebo naopak, pokud je nebereš, možná by si měl začít...

Odpovědět  |   | 
Lynx  |  22. 01. 2016 14:46

Redakce si stěžovala????
%

Odpovědět  |   | 
Josef  |  24. 01. 2016 19:59

Reakce na honza | 22. 01. 2016 09:33 | [80.251.241.xxx] - Vana666 příliš rozebírá grafy a údaje tabulek, aniž by se podíval na jejich objektivitu (kdo, co, čím, za jakých podmínek měřil a jak vyhodnotil výsledky měření...). Jednalo se vždy jen o informativní měření/údaje a ne o žádné měření kompetentních zkušeben a laboratoří. Nic víc a nic méně. Před dvěma týdny se Vana666 moc podivoval a rozebíral tabulkový údaj o maximální rychlosti 203km/hod u Mazdy6. Já jsem reagoval s tím, že je potřebné brát údaj informativně, což se o týden později potvrdilo, že všechno může být jinak, než ukazují tabulky a grafy výrobců. Navíc, že se jedná stejně o prakticky nepodstatné informace (rozdíly), které jsou zanedbatelné, pokud se to nebude řešit ze soutěžního/závodního hlediska. A teď opět řešení informativního grafu ohledně "zrychlování" a "řazení"... Zmínka redakce o zpoždění/reakci na plynový pedál je sice zajímavá, ale možná by stálo vyzkoušet jiného Superba a výsledek by mohl být třeba jiný (vyloučit chybu řídící jednotky motoru a pod.). To podstatné ze srovnání motorů obou vozů ovšem redaktor zmínil: dvojí versus jednoduché turbo... a samozřejmě rozdílný objem válců. Co se týče zakomplexovanosti, to by ses měl zamyslet sám nad sebou a neřešit pitomé tabulky a grafy. Není snad naprosto srozumitelné a jasné, co píši já, že informace z tabulek a z grafů je potřebné brát s nadhledem a že auto, o které se člověk zajímá, že si má každý vyzkoušet a to, které mu nejlépe padne do ruky a splní nejlépe jeho požadavky, tak ať si klidně koupí (bez ohledu na nějaké tabulky, které ukazují rozdíly různých hodnot v desetinách sekund). Vycházím totiž ze zkušeností více než 30 let za volantem osobních aut s nájezdem hodně přes milion km. Aut jsem vyzkoušel desítky (ne stovky...) a poznal, že papír snese všechno a různé proklamace výrobců je potřebné brát s velkou rezervou. Zejména u koncernu VW.
Na závěr, pokud chceš stále rozebírat zpožděnou reakci na plynový pedál, tak to vem třeba třeba z hlediska, že u Superbu koncern zkouší opět nějaký "test" provozního režimu, jestli se se zase náhodou netestují "exhalace"...

Odpovědět  |   | 
RETRO  |  23. 01. 2016 22:51

To akoze ste dali najlepsie zrychlenie s tymto Superbom za 11 sec? Neuveritelne co uz tito japan trolls dokazu v zaujme M6 popelnice :)

Odpovědět  |   | 
petapeta  |  02. 02. 2016 12:59

superb je popelnice , a ty jsi chuj

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  29. 01. 2016 20:14

Nic co by nespravilo načipování. Ten samý motor má Superb k dispozici i ve verzi 140 kW a 400 Nm. A tam už se asi Mazda moc chytat nebude.

Odpovědět  |   | 
petapeta  |  02. 02. 2016 12:53

mazda má ještě 2,2 l se 420Nm... a tam se už asi superb chytat nebude, navíc mazda má úžasný lineární zátah a silu až do vyšších otáček..

Odpovědět  |   | 
.................  |  06. 03. 2016 11:37

je videt ze jsi hloupy a nerozumis autakum

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A