Škoda Superb a Škoda Octavia: připravujeme srovnávací test

Pracujeme na zvláštním srovnávacím testu, který proti sobě postaví dva mladoboleslavské matadory.

Tyto dva vozy mají kromě slepice na kapotě společnou snad jen barvu. Skýtají úplně jiné motory i výbavu a uspokojí nároky zcela odlišných skupin zákazníků. Přesto jde o nejobvyklejší volby českých firem a tuzemských filiálek zahraničních společností pokud jde o referentská a manažerská auta. Připravujeme srovnávací test vozů Škoda Octavia Combi 1,8 TSI a Škoda Superb Greenline s dýchavičným „nafťákem“ 1,6 TDI.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pro pořádek: Octavia nahoře, Superb pod ní

Velká Škoda Superb s faceliftem z letošního jara jakožto vlajková loď značky Škoda Auto dospěla. Dočkala se nových světlometů, jež na obou koncích její karoserie využívají převážně moderních zdrojů LED (vpředu i pro blinkry), ovšem svůj stín nepřekročila, ačkoli jde stále o vůz impozantních proporcí. Na palubě zůstalo prakticky vše při starém (i multimediální systém Columbus působí ve srovnání s Columbusem v Octavii poněkud zastaralým dojmem).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Superb (dole) nezapře dobu svého vzniku

Jízdní vlastnosti ani pocit řidiče za volantem (včetně ostré hrany středové konzole neodbytně a v každé pozici tlačící na koleno pravé nohy) se u modernizovaného Superbu nezměnily. Zkoušeli jsme „ultrazelenou“ verzi Greenline dostupnou výhradně s vznětovým čtyřválcem 1,6 l s výkonem 77 kW. Spotřeba byla na takto velký vůz velmi slušná, ovšem nijak výrazně se nelišila třeba od běžného provedení modelu Toyota Avensis 2,0 D-4D.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Octavia Combi s motorem 1,8 TSI o výkonu 132 kW, jenž byl až do příchodu špičkové verze Škoda Octavia RS nejvýkonnější variantou v rámci aktuální generace Škoda Octavia, to je auto pro zcela jinou skupinu zákazníků. Na rozdíl od Superbu Greenline sice umí v nádrži roztočit pěkný vír, ale umí také jezdit jinými směry než rovně a nabídne k tomu skvělé a rychlé svezení, ne nepodobné VW Golf VII a Seatu Leon. Nemluvě o zcela jiné úrovni komfortních soustav a jejich všestranné nastavitelnosti, jež ze Superbu dělají fousatý relikt doby jeho vzniku.

Inu, povídat bude o čem, takže se máte na co těšit.    
 

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 241 592 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 240 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků