Škoda Superb a Škoda Octavia: připravujeme srovnávací test

Pracujeme na zvláštním srovnávacím testu, který proti sobě postaví dva mladoboleslavské matadory.

Tyto dva vozy mají kromě slepice na kapotě společnou snad jen barvu. Skýtají úplně jiné motory i výbavu a uspokojí nároky zcela odlišných skupin zákazníků. Přesto jde o nejobvyklejší volby českých firem a tuzemských filiálek zahraničních společností pokud jde o referentská a manažerská auta. Připravujeme srovnávací test vozů Škoda Octavia Combi 1,8 TSI a Škoda Superb Greenline s dýchavičným „nafťákem“ 1,6 TDI.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pro pořádek: Octavia nahoře, Superb pod ní

Velká Škoda Superb s faceliftem z letošního jara jakožto vlajková loď značky Škoda Auto dospěla. Dočkala se nových světlometů, jež na obou koncích její karoserie využívají převážně moderních zdrojů LED (vpředu i pro blinkry), ovšem svůj stín nepřekročila, ačkoli jde stále o vůz impozantních proporcí. Na palubě zůstalo prakticky vše při starém (i multimediální systém Columbus působí ve srovnání s Columbusem v Octavii poněkud zastaralým dojmem).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Superb (dole) nezapře dobu svého vzniku

Jízdní vlastnosti ani pocit řidiče za volantem (včetně ostré hrany středové konzole neodbytně a v každé pozici tlačící na koleno pravé nohy) se u modernizovaného Superbu nezměnily. Zkoušeli jsme „ultrazelenou“ verzi Greenline dostupnou výhradně s vznětovým čtyřválcem 1,6 l s výkonem 77 kW. Spotřeba byla na takto velký vůz velmi slušná, ovšem nijak výrazně se nelišila třeba od běžného provedení modelu Toyota Avensis 2,0 D-4D.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Octavia Combi s motorem 1,8 TSI o výkonu 132 kW, jenž byl až do příchodu špičkové verze Škoda Octavia RS nejvýkonnější variantou v rámci aktuální generace Škoda Octavia, to je auto pro zcela jinou skupinu zákazníků. Na rozdíl od Superbu Greenline sice umí v nádrži roztočit pěkný vír, ale umí také jezdit jinými směry než rovně a nabídne k tomu skvělé a rychlé svezení, ne nepodobné VW Golf VII a Seatu Leon. Nemluvě o zcela jiné úrovni komfortních soustav a jejich všestranné nastavitelnosti, jež ze Superbu dělají fousatý relikt doby jeho vzniku.

Inu, povídat bude o čem, takže se máte na co těšit.    
 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků