Škoda Superb a Škoda Octavia: připravujeme srovnávací test

Pracujeme na zvláštním srovnávacím testu, který proti sobě postaví dva mladoboleslavské matadory.

Tyto dva vozy mají kromě slepice na kapotě společnou snad jen barvu. Skýtají úplně jiné motory i výbavu a uspokojí nároky zcela odlišných skupin zákazníků. Přesto jde o nejobvyklejší volby českých firem a tuzemských filiálek zahraničních společností pokud jde o referentská a manažerská auta. Připravujeme srovnávací test vozů Škoda Octavia Combi 1,8 TSI a Škoda Superb Greenline s dýchavičným „nafťákem“ 1,6 TDI.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pro pořádek: Octavia nahoře, Superb pod ní

Velká Škoda Superb s faceliftem z letošního jara jakožto vlajková loď značky Škoda Auto dospěla. Dočkala se nových světlometů, jež na obou koncích její karoserie využívají převážně moderních zdrojů LED (vpředu i pro blinkry), ovšem svůj stín nepřekročila, ačkoli jde stále o vůz impozantních proporcí. Na palubě zůstalo prakticky vše při starém (i multimediální systém Columbus působí ve srovnání s Columbusem v Octavii poněkud zastaralým dojmem).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Superb (dole) nezapře dobu svého vzniku

Jízdní vlastnosti ani pocit řidiče za volantem (včetně ostré hrany středové konzole neodbytně a v každé pozici tlačící na koleno pravé nohy) se u modernizovaného Superbu nezměnily. Zkoušeli jsme „ultrazelenou“ verzi Greenline dostupnou výhradně s vznětovým čtyřválcem 1,6 l s výkonem 77 kW. Spotřeba byla na takto velký vůz velmi slušná, ovšem nijak výrazně se nelišila třeba od běžného provedení modelu Toyota Avensis 2,0 D-4D.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Octavia Combi s motorem 1,8 TSI o výkonu 132 kW, jenž byl až do příchodu špičkové verze Škoda Octavia RS nejvýkonnější variantou v rámci aktuální generace Škoda Octavia, to je auto pro zcela jinou skupinu zákazníků. Na rozdíl od Superbu Greenline sice umí v nádrži roztočit pěkný vír, ale umí také jezdit jinými směry než rovně a nabídne k tomu skvělé a rychlé svezení, ne nepodobné VW Golf VII a Seatu Leon. Nemluvě o zcela jiné úrovni komfortních soustav a jejich všestranné nastavitelnosti, jež ze Superbu dělají fousatý relikt doby jeho vzniku.

Inu, povídat bude o čem, takže se máte na co těšit.    
 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků