Nová Škoda Superb oficiálně: Konečně hybrid! Bezpečnější Škoda neexistuje

Vlajková loď Škodovky už potřebovala facelift jako sůl. Ani ne tak z pohledu designu, ale spíš techniky. Ta se změnila více, než se na první pohled zdá.

Mohlo se zdát, že nás Škodovka upoutávkami na nový Superb připravila o všechna překvapení, ale nenechejte se zmást. Design byl z mého pohledu asi to poslední, co se muselo měnit, protože za ty čtyři roky, co je Superb třetí generace na trhu, vlastně téměř nezestárnul. Tvary karoserie se nakonec změnily docela decentně, na první pohled ale poznáte, že máte co dočinění s novinkou.

Přední světlomety jsou užší a přímo napojené na širší a nižší masku chladiče. Zcela nové zadní svítilny spojuje chromovaná lišta a zmizelo klasické logo Škodovky, které nahradil velký nápis Škoda. Nový je i přední nárazník, díky kterému délka liftbacku vzrostla o 8 mm na 4869 mm a kombi je delší o 6 mm (4862 mm). Rozvor 2841 mm, šířka 1864 mm ani výška 1469 mm (1477 mm u kombi) se nemění, stejně tak zůstal zachován objem kufru 625 litrů u liftbacku (maximálně 1760 litrů) a 660 litrů u kombi (maximálně 1950 litrů).

Nová Škoda Superb se poprvé ukazuje. Jak se vám líbí přepracovaná příď?

Nová Škoda Superb se poprvé ukazuje. Jak se vám líbí přepracovaná příď?

Světlomety jsou již v základu diodové a nahradily tak stávající bixenony, na klasickou žárovku už nenarazíte ani v zadních svítilnách. Novinku představují světlomety Matrix LED, které se u sériového vozu Škoda objevují vůbec poprvé. Poznáte je podle nápisu Škoda Crystal Lighting, přičemž automobilka uvádí, že nabízejí různé světelné módy pro různé jízdní situace a povětrnostní podmínky. Modul pro potkávací a dálková světla je společný, v dálkovém režimu pomáhají další tři segmenty, a jeden se stará o přisvětlení do zatáček. U Superbu mají premiéru i dynamické zadní směrovky, které už ale známe ze Scaly.

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Vedle LED světlometů, které jsou jednou z největších novinek Superbu, se děly změny také na poli bezpečnosti. Stejně jako Volkswagen Arteon má nyní i Superb prediktivní tempomat pracující s údaji z kamery v čelním skle a s navigačními daty. Díky tomu umí s předstihem reagovat na rychlostní omezení či sám snížit rychlost, blíží-li se vůz rychle k ostré zatáčce a hrozila by nehoda. Nový Emergency Assist zase v případě indispozice řidiče dokáže na víceproudé silnici sám zajet ke krajnici, samozřejmě s ohledem na okolní provoz.

Konečně plug-in hybrid i nové Evo TDI

Škoda Superb po modernizaci bude nabízena s motory o výkonech 110 až 200 kW. Základ představuje patnáctistovka TSI (110 kW, 150 koní), u níž bude možné volit mezi šestistupňovou manuální a sedmistupňovou DSG převodovkou. Dvoulitr TSI se 140 kW (190 koní) bude kombinován jen s automatem a vrcholná verze s 200 kW (272 koní) k tomu všemu přidá i pohon všech kol. Všechny benzinové motory jsou samozřejmě vybaveny filtrem pevných částic.

Nová Škoda Superb na dalších fotkách. Poprvé dorazí i ve verzi pro chalupáře

Nová Škoda Superb na dalších fotkách. Poprvé dorazí i ve verzi pro chalupáře

Novinku představuje hliníkový dvoulitr Evo TDI o výkonu 110 kW. Nejedná se však ještě o mild-hybrid s 12voltovou soustavou, startér-generátorem a lithium-iontovou baterií, o kterém jsme psali loni v dubnu, a jehož silnější verzi má pod kapotou Audi A6 40 TDI. Očekávejte také již dříve prodávanou verzi se 140 kW (190 koní), jenže zatímco u Eva máte na výběr mezi manuálem a DSG, tady je k dispozici pouze DSG. Více nafťáků v současné nabídce není a silné bi-TDI tak zůstává (zatím) vyhrazeno pouze Kodiaqu RS.

Největší očekávání vzbuzovala plug-in hybridní varianta pojmenovaná jednoduše iV. Pohon kombinuje jedna-čtyřku TSI o výkonu 115 kW s elektromotorem o výkonu 85 kW. Systémový výkon činí 160 kW (218 koní), točivý moment je 400 N.m a řazení má na starosti šestistupňové DSG jako u Passatu GTE. Škoda slibuje dynamické jízdní výkony, ale také dojezd až 55 km na elektřinu (WLTP) díky akumulátoru o kapacitě 13 kWh. Emise CO2 činí méně než 40 g/km, což po přepočtení značí spotřebu 1,7 l/100 km.

Volkswagen Passat GTE přináší na české silnice mobilitu budoucnosti

Volkswagen Passat GTE přináší na české silnice mobilitu budoucnosti

Akumulátor je před zadní nápravou, což mělo dopad na objem kufru. V případě liftbacku se bavíme o 485 litrech a kombi je na tom o 25 litrů lépe, naštěstí zůstala zachována také palivová nádrž o objemu 50 litrů. Podle oficiálních údajů v kombinovaném režimu spalovacího a elektrického motoru ujedete na jedno natankování až 850 kilometrů, což v reálných podmínkách zhruba odpovídá verzím s naftovým motorem.

Zbytek už v podstatě známe z Passatu GTE. Konektor pro připojení nabíjecího kabelu najdete v masce chladiče, v domácích podmínkách zabere nabíjení akumulátoru celou noc a s využitím wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kWh si počkáte asi 3,5 hodiny. Baterii je samozřejmě možné dobíjet rekuperací, případně můžete uzamknout aktuální stav a energii využívat později. Při jízdě na elektřinu vůz vydává speciální zvuk, který upozorní chodce a cyklisty.

VW Passat prošel faceliftem. Dostal nový diesel, vzhled se moc nezměnil

VW Passat prošel faceliftem. Dostal nový diesel, vzhled se moc nezměnil

Prostřednictvím aplikace e‑Manager lze vůz nechat vyhřát či vychladit ještě před jízdou a čerpat tak energii přímo ze sítě. Pouze pro Superb iV Škodovka vyhradila asistenční systémy, které pomohou při couvání s přívěsem (Trailer Assist) a při pohybu ve stísněných prostorách (Area View).

Škoda zdůrazňuje, že se modernizovaný Superb bude nadále vyrábět v Kvasinách. Začátek výroby je plánován na podzim letošního roku, v prodeji se vůz objeví začátkem roku 2020 společně s elektrickou verzí modelu Citigo. iV nebude samostatnou výbavou, jako je tomu v případě Passatu GTE. Plug-in hybridní pohon bude možné pořídit s liniemi Ambition a Style, a dokonce i u derivátů Sportline a Laurin & Klement.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků