Nová Škoda Superb odhaluje ceny a výbavu. Zbavila se základu a je levnější

Pár dnů po světové premiéře modernizované Škody Superb jsou k dispozici také ceny. Vůz je nyní levnější a už nebude nabízen v základní linii Active.

Nová Škoda Superb si odbyla světovou premiéru ve čtvrtek minulý týden a my byli u toho. Při rozhovoru s Lubošem Vlčkem, šéfem českého zastoupení mladoboleslavské automobilky, jsme se dozvěděli, že české ceny plug-in hybridní verze a elektrického modelu Citigo budou k dispozici až na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, ceny vlajkové lodi s konvenčními motory ale byly zveřejny už dnes.

Nová Škoda Superb oficiálně: Konečně hybrid! Bezpečnější Škoda neexistuje

Nová Škoda Superb oficiálně: Konečně hybrid! Bezpečnější Škoda neexistuje

Superb se vydává stejnou cestou, jakou začátkem letošního roku vyšlapala Škoda Scala. Zlepšila poměry cena-výkon přidáním zákaznicky relevantních výbav a odebráním těch méně atraktivních, což vyústilo třeba ve vyškrtnutí linie Active z nabídky pro modelový rok 2020. Příplatky za DSG (64.000 Kč), pohon 4x4 (65.000 Kč) a verzi kombi (30.000 Kč) zůstávají nezměněny.

Více výbavy za méně peněz

Novým základem je linie Ambition. Standardní výbava byla doplněna o LED světlomety, barevný MaxiDot, LED mlhovky a lampičky v kufru, startovací tlačítko a nové čalounění. Linie Style má navíc adaptivní tempomat do 210 km/h, navigaci Amundsen, zadní kameru, bezklíčové odemykání a páčky pro řazení pod volantem u převodovky DSG. Škoda uvádí, že cenová výhoda činí 35.000 Kč (Ambition), respektive 45.000 Kč u linie Style (platí pro 1.5 TSI ACT/110 kW).

Nová Škoda Superb Scout do detailu: Přesvědčí vás stále stejný recept?

Nová Škoda Superb Scout do detailu: Přesvědčí vás stále stejný recept?

Dále už jsou v nabídce jen deriváty. Sportovněji laděný Sportline vychází z linie Style a navíc dostal Matrix-LED světlomety, virtuální pedál pro otevření kufru bez použití rukou a bezklíčové odemykání také pro zadní dveře. Tento prvek Superbu dosud chyběl, stejně jako prodlužovatelné sedáky předních sedadel, které má Sportline za příplatek. Cenová výhoda činí až 69.000 Kč. U derivátu Laurin & Klement je standardních prvků ještě více. Má třeba ventilovaná přední sedadla, Lane Assist, Traffic Jam Assist a Traveler Assist, vyhřívaný volant, Phone Box, progresivní řízení a virtuální kokpit. V tomto případě se už ale zdražovalo o 21.000 Kč.

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Nová Škoda Superb ukázala revoluční světla. Vzadu předvede pořádnou show

Posledním z derivátů je Scout, který se u třetí generace objevil poprvé. Jeho výbava rovněž vychází z linie Style, vůči které je o 25.000 Kč dražší. Ve standardu má čalounění sedadel Alcantarou, elektricky ovládané víko kufru, litá 18palcová kola v designu Braga, vyhřívaný volant, rezervní kolo, hliníkové pedály a paket LED Plus v interiéru.

Pakety s další výbavou

Nabídku nebudou tvořit jen samotné výbavové linie, ale tradičně si budete moci připlatit za výhodné pakety. Pro linii Ambition je to paket Plus za 20.000 Kč, Style lze doplnit o pakety Plus (20.000 Kč) a Extra (43.000 Kč), a nechybí ani pakety Business (Style, Sportline a Scout) a Rear (pro Style, Sportline, Scout a L&K). Všechny zahrnuté prvky najdete v soupisu níže.

Paket Ambition Plus: Vyhřívání předních sedadel, Kessy, rezerva, parkovací senzory vpředu a vzadu, multifunkční kožený volant, adaptivní tempomat do 210 km/h (20.000 Kč).

Paket Style Plus: Potahy sedadel Alcantara/kůže, akustická přední boční skla + Sunset, rezerva, Driving Mode Select včetně třech klíčů (20.000 Kč).

Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Špatná zpráva pro Superb a Passat: Do Česka dorazila nová Toyota Camry

Paket Style Extra: Matrix-LED světlomety, TOP LED zadní svítilny, elektricky ovládané víko kufru + virtuální pedál, 18palcová litá kola Zenith (43.000 Kč).

Paket Business: Elektricky ovládaná přední sedadla s pamětí, osvětlení prostoru pro nohy vpředu a vzadu, adaptivní podvozek DCC, Driving Mode Select včetně třech klíčů, audio Canton, Side Assist, Lane Assist, Traffic Jam Assist, Emergency Assist, virtuální kokpit (65.000 Kč, pro Scout za 59.000 Kč).

Paket Rear: Třízónová automatická klimatizace, mechanicky ovládané rolety zadních bočních oken (pro liftback), koberce Lounge Step, koš na odpadky, vyhřívání předních a zadních sedadel, proaktivní ochrana cestujících a boční airbagy vzadu, 230V zásuvka a 2x USB vzadu, 2x USB vpředu (24.000 Kč, pro Laurin & Klement 19.000 Kč).

Škoda Superb po faceliftu: Produktové změny pro MR2020 a první ceny
Výbava Motor MR2019 Změna  MR2020
Active 1.5 TSI MP 659.900 Kč - -
Active 2.0 TDI MP 709.900 Kč - -
Ambition 1.5 TSI MP 724.900 Kč -35.000 Kč 689.900 Kč
Ambition 2.0 TDI MP 768.900 Kč -29.000 Kč 739.900 Kč
Style 1.5 TSI MP 784.900 Kč -45.000 Kč 739.900 Kč
Style 2.0 TDI MP 828.900 Kč -39.000 Kč 789.900 Kč
Sportline 2.0 TSI AP 4x4 1.142.900 Kč -69.000 Kč 1.073.900 Kč
Sportline 2.0 TDI MP 899.900 Kč -60.000 Kč 839.900 Kč
Laurin & Klement 2.0 TSI AP 4x4 1.147.900 Kč +21.000 Kč 1.168.900 Kč
Laurin & Klement 2.0 TDI MP 904.900 Kč +30.000 Kč 934.900 Kč
Scout 2.0 TDI AP 4x4 * * 1.019.900 Kč
Scout  2.0 TSI AP 4x4 * * 1.078.900 Kč

 

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků