ohľadom spotreby by som chcel pridať, mal som audi a6 s takým istým motorom a s manuálnou prevodovkou, tá spotreba je menšia až o dva litre. Na zimných pneumatikách 185/16 som mal priemernú spotrebu 8,5 litra a na letných pneumatikách 225/17 sa mi zvýšila kombinovaná spotreba na 9,5 litra, neviem či sa vyrábali superb aj s manuálnou prevodovkou ale určite je tam lepšia spotreba a s manuálnou prevodovkou sa dá urobyť a z 0 na 100 za 7 sekúnd :-)) a nemá človek pocit s toho že by bol slabý ten motor na tak veľké auto, ale vyskúšal by som verziu qvatro
Superb je hezke auto,ale myslim si,ze tvurci by se meli poucit ,co se tyce vzhledu atd.od kolegu z USA.Zde jsou opravdu nadherna vozidla,proste pastva pro oci.Za ty prachy,co berou mesicne,by meli vynalozit vice usili.Lovu zdar
Teda u auta za víc jak meloun je ostuda, že se hlavový airbagy musí dokupovat. A pak že vyšší střední třída (pan Kulhánek by řekl luxusní třída), vždyť hlavový airbagy se pomalu propracovávají už do základu nižší střední třídy
Nové Volvo S40\V50 je má v základní výbavě.
Dix
On Superb taky, ale jen u kusu exportovanych do EU :(
Viz bleskovka. Krátce: zavazadlový prostor 480 l (oproti 462 l dnes), sklopné zadní sedačky, čeština pro navigaci, nové barvy, nová 17" kola, nová elektronika atd. Pod tíhou nových důkazů se Superb stává rozhodně lepším vozem, než nyní. Hlavně zavazadlový prostor určitě nové zákazníky potěší.
Ahoj, vlastním 2,5 roku VW Passat V6 4motion, najeto 50 tkm. Zkušenosti s motorem- Zrychlení udávaná výrobcem 7,8 0-100 - nesmysl- ale je pravda, že když pustím při 1. rychl.st. rychle spojku, tak jsem z fleku o 50m dál. Max. rychlost- 238km/h - nesmysl- leda tak ze skály - na 4. rychl.st. cca 225km tach. - 6800 ot., (pravda do mírného kopce-68km dálnice Pha-Brno) na 5.st. 230km/h tamtéž, avšak strašně dlouho trvá zrychlení z 200 na 230. Nejvyšší zátah při 4000 ot.- což znamená zhruba 145 - 155km/h při 5st. Pocit z jízdy-při podřazení na nižší stupeň mám jistotu zrychlení-zejména na 3st. mezi 70-110 km/h-opravdová pohoda. Dále, auto nepozná při téměř jakékoliv rychlosti dálniční kopec, 5st. - zátah od 1000 do 6500 ot., tj. od 80 do 220 km/h., 4st.-zátah od 60-210 Km/h, 3st.-zátah od 30-160km/h, 2st.- zátah od 10- 120 km/h( po městě do 60 je ideální 2.st.), 1st.-opatrně se spojkou-buď to chcípne nebo jste zatlačeni v sedadle. Shrnutí-nejsem žádný dobrý jezdec- rychle jezdím pouze na rovných úsecích- ale pocitově se jedná o vyrovnaný motor, bez závodnických ambicí, poskytující jistotu při předjíždění a relativně vysoký výkon. Sportovní jízda je samozřejmě možná, ale zřejmě nesrovnatelná s vyladěnými dvoulitry třeba od Subaru. K článku bych chtěl podotknout, že Superb s tímto motorem je naprostá pohoda pro lidi nad "blbá léta". Ti kdo spekulují nad W8, nechť si uvědomí, že to je motor, který se koncernu vůbec nepovedl - viz.charakteristiky na ofic.www. A kdo srovnává s MB či BMW, tak srovnatelný motor nenajde, zejména ne v dané cenové kategorii 1,1 mega. Navíc podívejte se dnes na silnice, kde se hrabou zadokolky? Dnes jsem po cestě 200 km žádnou nepotkal!
PB
No on je mezi Skodovkou na stane jedne a BMW + Mercedesem stale jisty rozdil, takze ceny bych neporovnaval. Muzu srovnat treba s A4, ktera ma novy trilitr s o dost lepsimi parametry nez stara 2.8V6 v Superbu.
Mám to samé, ale v automatu, mám ho od prosince 2001, najeto 80.000, za celou tu dobu jenom pravidelné kontroly. Musím souhlasit s tím, že je to ideální motor na pohodovou jízdu. Teď jsem si k tomu koupil BMW530 (230koní), tak že pašík už bude určený hlavně do špatného počasí a sněhu (4motion je prostě bomba).
Rozhoduji se, že bych koupil superba, sice základní verzi 1,8T nebo TDI ale ne nejslabší, 100k je fakt málo.. ovšem velmi, velmi mi vadí nesklopná zadní sedadla, když už páté dveře bych i když nerad oželel......
mám totiž rodinu a při každé jízdě na lyže montovat zahrádku se mi nechce.....
Do toho směšného otvoru v opěrce se vlezou pořádné carvy max, max snad dvoje....
jinak kufr nic moc, menší než mondeo nebo passat....
výhodou je, že fakt superb nedráždí, vypadá zvlášt např. bílý, jak octávka......
v plné palbě bych ho nekoupil ani náhodou s medvědem apod. se fakt nedá srovnat, to snad uznají i zarytí škodováci, co přešli s felicií do octávek ne????????????
Ahoj,
nechceš raději počkat na novou octavii ? Kufr 560 litrů.Bi-xenony,bezkličové odemykání,kotrola tlaku v pneumatikách,nový podvozek.Je to liftback.SuperB se s novým Ečkem nemůže opravdu rovnat.
Taky bych si počkal na novou Octávku, ale už ted se můžeme těšit na lidi co z ní budou dělat kdoví jakej šunt...
Když se s Ečkem nedá srovnávat, tak proč ho např. v HN srovnávali? Je pravda že v tom testu Ečko vyhrálo, ale Superb nezklamal. Byl lepší např v porovnání motorů (2.5TDI V6 120KW vs. 2.7CDI V5 130Kw) Kdy psaly že i přes menší výkon byl Superb svižnější a méně hlučný (uvnitř) s menší spotřebou. Vyhrál taky s prostorem na zadních sedačkách. Ovšem ve většině ostatních věcech Ečko zvítězilo, ale jak psal autor Superb Zdaleka nezklamal!
Odkaz
vergleichstest a najděte s i E-klasse vs. Superb... I němci porovnávali...
Ps : podle mého je to porovnatelné jen na papíře, ale asi to tak špatné se Superbem nebude..
Jasně, Superb je v pohodě... Ale radši Céčko nebo BMW 3.
Autor v članku jsem se dočetl neco o špatných brzdách. Je možný že z nich může být neco cítit, ale chci podotknout že Superb 2.8 V6 má o více jak dva metry kratší brzdnou dráhu ze 100Km/h něž Peugeot 607 3.0 V6 s brzdama Brembo. Dokonce o více než 1.5 metru kratší než Volno S80 s třílitrem. Takže ty brzdy nejsou špatný!
Uvedl jsem Peugeuta 607, protože ho považuji za největšího konkurenta pro SuperB.
Mno myslím, že autor článku měl na mysli zahřívání při opakovaném brždění, spíše než neúčinné brzdy...
Mame doma Superb 2,5 TDI aut, najeto neco prez 50000 km a panuje spokojenost, pouze jednou praskla xenonova vybojka. Pravdou je, ze posledni dobou se pri rychlejsi jizde na kostkach ozivaji divne zkuvky od dveri ridice. Jinak motor je narozdil od 1.9 TDI docela tichy i po studenem startu a bez problemu udrzuje rychlost prez 200 km/h na tempomatu. Co mi na Superbu chybi je 4*4 BTW: "Chladnicka na pivo," jak priznacne pojmenovani
Jak mohla prasknout xenonová výbojka? Již z názvu je patrné že je to výbojka a tudíž nemá vlákno. U xenonový výbojky hoří el. oblouk mezi elekrodami...
to ze nema vlakno neznamena ze nemohla prasknout
Dobre, tak prestala fungovat
Chtělo by to verzi kombi, aby se zvýšila možnost využití, konkurence proti Omeze Caravan a C5.
Ještě k tomu motoru 2.8. Autor píše: "Ten účinkoval poprvé ve volkswagenech.......".
Tento motor je z kuchyně AUDI (která jej vyvinula a první používala) a nikoliv VW.
A nevlastní VW náhodou Audi?
Samozřejmě, ale autor to psal tak, že to je motor od skupiny VW, což není - je to motor od skupiny AUDI.
Myslim, ze neni skupina VW a skupina Audi, je jen VWA, cili VW-Audi, staci se podivat treba jen na pasy v Octavii, vsude najdes VWA a logo obou znacek, takze tohle bych zrovna autorovi nevycital...
Jak píše níže Funcarver - toho členění je víc. Hrubé organizační rozdělení koncernu je na 4 skupiny. (AUDI, SEAT, ŠKODA, VW). Chtěl jsem tím prvním příspěvkem říci, že když autor napsal, že se tento motor poprvé objevil u VW, tak se spletl, jelikož jako první jej použila skupina AUDI (tak také tento motor vyvinula). VW jej dostal až jako druhý. To samé je s motorem 1.8T - také jej "vyvinula" skupina AUDI a také jej jako první použila. Následně tento motor dostaly další vozy ostatních skupin v koncernu.
V rámci koncernu VW existuje skupina Audi. Skupina Audi zahrnuje Audi A.G., Quattro G.m.b.h., Cosworth technologies, cosi v Maďarsku, joit-venture v Číně, Lamborghini, Seat a zřejmě ještě nějaké dceřinky.
Superb se mi jako limuzina stredni tridy libi, ze s ni jezdi Klaus mi nejak zvlastni neprijde. Je mi ale jasne ze majitel A8 timhle vozem pohrda. Co tam ale trosicku chybi ale nejaky vetsi motor pro vrcholne provedeni jako je to v testu... Ze by 4.2 V8 ??
Stačil by 3.2 V6 177KW z Phaetonu či Golfu. Ale 4.0 W8 202KW z Passata by taky nebyl špatnej. Určitě by se do Superbu hodil víc než do Passata, ale byl by tam asi stejnej problém jako v Passatu - málo by se prodával..
No když tak radši 4.2 V8 z Audi, mám ho a je lepší než W8 z Passatu. Vyšší výkon atd.
Mno jo, ale 4.2 V8 dávájí jen do nejlepších modelů. Pochybuju že by ho nechali do našeho Superbíka. To bych věřil víc tomu W8.
Napadlo mě pár dní po jiné diskusi: To v celým VW koncernu není žádný výběhový V8, který by pro Superb naladili do malé spotřeby, tahu odspodu a sametového chodu (vykoupeného nižším maximálním výkonem)? Pokud by se ten V8 dával dost dlouho do jiných aut a až později do Škodovky, tak by to bylo hlavně o naladění ŘJ. To by odpovídalo postavení Superbu jak na trhu tak v rámci koncernu a Superb by dostal důstojný motor.
To rozhodně, ale politika VW to nedovolí.
Prave proto nesouhlasim s lidmi co Superbem pohrdaji. Skodovka je ovladana koncernem, proto nikdy nedosahne prestyze napr. AUDI...
Já si rozhodně nemyslím, že by Škoda měla nějakou malou prestiž, její auta jsou od počátku výroby Octavie kvalitní stejně jako jiné modely koncernu. Potíž je v tom, že jde o nejprodávanější značku na trhu a to je mnohým trnem v oku.
Taky mě to tak připadá
Mezi prestiží značky a schopností vyrobit dobré auto není přímá souvislost. Nebo snad vyráběla Toyota šunty a následkem toho musela zavést značku Lexus? Technicky je Škodovka jistě na úrovni ostatních výrobců, nicméně občas je dost znát omezování politikou koncernu, který z ní prestižní značku prostě mít nechce.Mně osobně na Škodovce připadá pitomá cenová politika s překrýváním cen jednotlivých modelů (ne že by se to nevidělo i jinde, ale ne v takovém měřítku) plus mám dost konkrétních připomínek k jednotlivým záležitostem technického rázu (např. mi vadí krátké sedáky). Nicméně to jsou čistě subjektivní záležitosti, které mohou pro jiné být irelevantní.Stran pozice na trhu - nevadí mi ani tak tržní podíl Škodovky, jako spíš některé metody jeho dosažení. Škodovka zneužívá své postavení největšího exportéra a velkého zaměstnavatele a občas se chová, jako by jí Česká republika patřila. Např. lobbování za omezení individuálních dovozů aut, snahy o zachování cel na dovážená auta, různé velmi nadstandardní podmínky při rozšiřování výroby. Co mě dorazilo úplně bylo vyloženě buranské a nepřípustně drzé chování Škodovky poté, co si Slováci dovolili zrušit cla na dovoz aut, čímž poskytli všem dovozcům stejné podmínky.
no a potom si este aj ludia na slovensku vsimli ze skoda je nejaka moc predrazena a zacali sa poohliadat po inych znackach napr renault, citroen, japoncikoch a korejcoch, mno a za posledne dva roky klesol podiel skodovky na SK trhu z cca 58% na 37%. ..
btw za 1.4mil czk sa da kupit MB E 240 4matic (t.j. 4x4) a myslim ze je to uz "trosku" rozdiel .. a za 1.5m je mozne mat E320 ..
Ano, oholený meďour nebo vybavený superb, to je rozdíl.
Standartní výbava Mercedes E Classic:
*ABS*alu disky 7 děrové 7,5Jx16 ET 42 a pneu 225/55R16 pro typy E 270/320CDI, E 320/320 4M*alu disky 7 děrové 7Jx16 ET 33 a pneu 205/60R16 pro typy E 200/220CDI, E 200K, E 240/2404M*automatická klimatizace THERMATIC vč. Využití zbytkového teplat MRA*brzdový asistent BAS*centrální dálkové zamykání s imobilizérem a plovoucím kódem*čalounění látka "Toulouse" dle vzorníku*čidlo zatížení sedadla spolujezdce pro deaktivaci airbagu, příp rozpoznání stupně aktivace*čtecí lampičky vzadu*dřevěné doplňky interiéru v provedení "Calyptus Linea"*dvoustupňové bezpečnostní pásy s omezovačem upínačí síly vpředu, vzadu jednostuňové*el.ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka s integrovanýmo bočními směrovkami v barvě vozu*el.ovládaná boční okna*el.ovládání výšky sedadla a náklonu opěradla vpředu*el.sklápění opěrek hlavy vzadu*elektronická brzdová soustava (SBC tm) ve spojení s aut.převodovkou s asitentem SBC stop *elektronická brzdová soustava (SBC tm) s rozjezdovým asistentem SBC hold *ESP*hodiny*kontrolka opotřebení brzdového obložení*kontrolka servisních intervalů ASSYST*kontrolka stavu provozních kapalin*lékárnička pod sedadle spolujezdce*mechanická 6 st.převodovka s tempomatem*mechanicky nastavitelná bederní opěrka vpředu*mechanicky podélně a výškově nastavitelný volant *mlhová světla vpředu a vzadu*možnost otevírání víka zavazadlového prostoru z místa řidiče*multifunkční volant*odkládací polička pod předními sedadly*okládací kapsy vzadu na opěradlěch předních sedadel *osvětlení vnitřní kliky dveří*otáčkoměr*palubní počítač*posilovač řízení*rádio Audio MB 20 CD vč.antény, reproduktorů a možnosti volby telefonních čísel*reflexní světla pří výstupu 4x*senzor aktivace airbagů při převrácení vozu*sluneční clony s make-up zrcátkem bočně výklopné*stěrače s děšťovým senzorem*střední loketní opěrka vpředu s poličkou *střední loketní opěrka vzadu s poličkou a držákem kelímků *světelný senzor k aktivaci světlometů při snižení viditelnosti (jízda v tunelu)*tónovaná skla zelená*úchyty pro připevnění nákladu v zavazadlovém prostoru*ukazatel venkovní teploty*uzamykatelná polička před spolujezdcem*vícestupňové airbagy pro řidiče,spolujezdce, boční vpředu a okenní*vnitřní prahové lišty vpředu s nápisem MB*vyhřívané trysky ostříkovačů
Ono když k tomu Mercedesu píšete veci jako otáčkomět, hodiny, posilovač řízení, lékarnička atd. Tak to je opravdu dlouhej seznam. To k tomu můžete psát rovnou i veci jako jsou sedačky, motor, kola a tak dále. :))
no skodovka pise v ofic dokumentoch ako doplnkovu vybavu aj baterku, takze chce to klud
No tak se alespoň schodnem v tom že tam jsou u obou naprosto samozdřejmé veci a ten seznam pak působí tim že je toho tam opravdu hodně.
P.S tu baterku jsem tam nenašl, ale to nebudem řešit
Srovnatelné MB se Superbem - motor + výbava + třeba 4M = MB je o 0,5 mega dražší!
tyhle dvě auta se nesnažte srovnávat. Jsou to auta zcela někde jinde, podvozkově je SuperB na štýru, v dálničních zatáčkách se rozhoupává, má velmi nevýrazné brzdy, které sice brzdí dobře ze 70-0 to si člověk rozbije držku o sklo díky nesmyslnému ostrému nástupu, který má simulovat výkonost bzrd, ale ze 180 už člověk brzdí očima. Kdežto Ečko se díky SBC bzdám jen přikrčí a zastaví ani už nepulsuje do pedálu, též se dá s Ečkem bzdit v zatáčkách, protože si přenastaví vnější a vnitřní stranu jinak. Tohle nemá asi moc cenu vysvětlovat, to se můžete nad letákama jen hádat a nic z toho. Trochu vám řeknou videa s Eklasse, SuperB je levný a je to na jeho každém kousku znát, jedinou výhodu spatřuju v tom, když chcete prostorný sedan, v ostatním ho konkurence převálcuje, to je reálný stav věci, SuperB je prostě poskládaný jako Lego z "osvědčených" komponent ze skladů VW group, co nejlevnější vývoj pro co nejlevnější auto:
http://uscar.serv.cz/public/mb-videa.htm
Skvělá videa, opravdu. Jaký model antiradaru používáte?
Ahoj, no ten co je tam obrázek. BEL 940.
Ace2 víte, já jsem vlastně v MB nikdy nejel, takže těžko mohu srovnávat, ale z doslechu vím o měkkosti a "zadokolkovosti" těchto aut a právě mám obavu z jízdních vlastností. Zvláště pak co jsem je viděl na horách. Vím, že lze koupit modely 4M - 6V a více, ovšem v ceně platím značku. nedivte se potom lidem ( potažmo já).,že se začnou v oblasti 2mega poohlížet spíše po nějakém Porsche Cayenne. Navíc, táhne mi na čtvrtý křížek a to už se dostávám do skupiny zákazníků MB , Jaguar atd. Ale ač relativně dobře situovaný, přesto váhám, zda dát melcka navíc za značku (Jaguar má čtyřkolku pouze miniaturní Xko) nebo jej věnovat na zajištění rodiny. Mám už holt rád své jistoty. K Vašemu příspěvku uvádím, že samozřejmě nelze srovnávat nesrovnatelné MB E versus Superb - tyto vozy jsou někde jinde, ale váhal jsem předloni při koupi VW Passat V6 4motion za 1.1 mega a MB C 270 diesel zadokolka za 1,5 mega. Hádejte co vyhrálo? Myslíte, že je výše uvedené MB lepší volba?
Pavel Benda, Znojmo
K té měkkosti..... žel bohu i MB jde v moderním trendu, který já nechápu a dělá své modely rozhodně tvrdší pro lepší řekněme sportovní charakteristiku, tedy čekáte-li od aktulních modelů měkké pérování, šáhnul bych pouze po modelech s Airmatic DC (vzduchové pérování) a to od m.r. 2003 kde je již komfortní režim skutečně komfortní, na sportovní se to chová, kamarád to řekl zcela přesně, jako Honda Civic. Takže chcete-li v podvozku jisté auto, dnešní MB s vhodným obutím tedy minimálně 17" je rozhodně vhodný kandidát a jestli si myslíte, že je snad BMW tvrdší.... ne tomu již v dnešní době tak není. Naopak chcete-li komforní máte možnost si vybrat model a Airmatecem (E za příplatek (+60kKč), nebo u E400,E500,E55AMG standard, u všech eS standard), stejně tak je v celé modelové řadě k dispozici full-time pohon všech kol, který ačkoliv to fanoušci AUDI nikdy nepřiznají, je minimálně v poslední generaci MB stejně tak dobrý jako Quattro.
VW podvozkově skutečně nelze srovnávat. O proti MBsům jsou nervozní při vyšších rychlostech, v běžných zatáčkách jsou najistý v bocích a brzdy jsou skutečně jen průměrné. Ono to těžko takhle v diskuzi tvrdit, ale to chce si ty auta skutečně projet na řekněme 100-200 km v jeden den, pak je rozdíl zcela jasný. Ono a teď dám příklad, člověk jezdil s Octávkou či Golfem a pak přesedne do Passatu 4Motion tak rozdíl je a pak má majitel tendenci auto jen chválit, ale konkurence je skutečně již o pár generací jinde. No a k tý ceně. C-klasse co teď bude po faceliftu stojí solidní peníze a je to velmi dobré auto, které skutečně funguje. Pokud je váš limit vyšší, tak E-klasse je bezesporu aktuálně to nejlepší na trhu s nepředstavitelnou konfigurovatelností, od základu až po superluxusní záležitost, má nejlepší brzdy na trhu (SBC brzdy), a všechy ostatní kvality potažné ke značce. Popravdě řečeno já v E-klasse vidím ty peníze zcela oprávněně a rozhodně nemám pocit, že by se platilo jen za značku, je to promyšlené auto do detailu, i ty náhradní díly mě stále překvapují, například jsem kupoval originální hlíniková kola (16"), nakonec jsem koupil ty nejdražší z nabídky a to za cenu 4.800 Kč bez DPH za kus, pro představu to samé kolo stojí mého otce na P607 přes osm tísíc. Jediné negativum je tedy cena jedné servisní hodiny... 1500 bez DPH je skutečně mnoho. jestli máte zájem, rád Vás E-klasse 320CDI svezu a vše s vámi proberu.
zabudol ste ste povedat ze MB ma k autam standarde 6 rokov alebo 160K servis zdarma, t.j. usetrenych aspon cca 100 tisic, ktore vam pri passate alebo audi neda nikto .. no a potom par drobnosti ala rozne podujatia pre eMBckarov ako duna safari s G radou (vazne zazitok, odporucam vsetkym) a podobne vecicky, ktore ine znacky nerobia
Tohle mne docela zajímá, uvažuju o koupi C-klasse a chci, abych za servis platil co nejmíň. Můžeš napsat víc? Díky!
malo by to platit aj v CR, ale v rakusku a v SK sa to vola "mobilo"
je v tom zahrnutych 6 rokov bezneho servisu t.j. preventivne prehliadky vymena oleja etc plati to dokonca aj po celej europe, ze ked sa niekde nieco state tak treba zaist do autorizovaneho servisu a tam vam zdarma veci porobia (resp potom sa to vyclearuje cez cesku pobocku). teraz uplne neviem ci to nejde az tak daleko ze ked ta olupia tak ti daju nejake $$$, ale to uz si nepamtam. kazdopadne to frci asi od roku 1999. je to super sluzba
no a potom este jedna vec v MB servisoch su vo vseobecne lacnejsi ako pri Audi, a napr casto davaju dost vyrazne zlavy na blbosti, ako namonatovanie zastierok, sem tam 50% zlavu a to hovorim stale o mb c200, cize nic extra
pekne je aj dalsie staranie sa o zakaznikov, t.j. rozne akcie "s hviezdou" spolocenske udalosti, pravidlen posielaju kalendare, pozdravy, vstupenky na autosalony, ako kedy .. su to detaily ale potesia ..
znamy ma audi s8 a nic take nema .. to len na porovnanie ..
Fanoušci Audi skutečně nikdy kvalitu 4maticu neuznají. A vemu to po tvém - na papíru. Zatímco špičky v 4X4 jsou 50:50, což plně odpovídá filosofii 4X4, MB chce dělat čtyřkolku s charakterem zadokolky (!!!??? co to jako má být), takže 4matic je 40:60....Což je sice lepší než 30:70 u BMW a u obou se snaha cení, ale nestačí Takže si nech zdát o nějaké srovnatelnosti. Ozvi se až MB udělá skutečnou čtyřkolku, tak jak má být. Takže "Náskok díky technice" by Audi & Subu dále rulezzz
PS: Jaký používá MB mezinápravový diferenciál? Netušíš to? Nemůžu to nikde najít...Dík.
No to rozložení hnací síly jde spíše na vrub požadavků zákazníků, kteří chtějí mít stále Mercedes s charakteristikou zadního pohonu, stejným způsobem k pohonu všech kol přistupuje i Porsche, které to má stejně, takže bych z toho nedělal něco negativního. Ke všemu buďme realisti, pochybuju, že zrovna MB je automobilkou, která by nedokázala udělat kvalitní pohon všech kol, ke všemu rozřezat AUDI a okopírovat systém by zvládla i Dacie kdyby o to stála. Typ mezinápravového diferenciálu neznám, nevím a to jsem viděl schéma. Ale Haldex fakt ne o))))))))))))
Mě jde spíš o to, jestli tam nějaký je. Nikde se nezmiňují o varabilitě onoho poměru, pokud vyvstane nutnost. Aby ten poměr nebyl fixní a diferák "nezabezpečoval" ten jejich úžasný elektronický systém, co přibržďuje kola.... Za to, že nepoužili sračku nazvanou Haldex jim tleskám....
ono neslo ani o zrovnavanie, ale skor o poukazanie na (asi dost znamy fakt) ze vo vyssej vybave sa vazne oplati sa pozriet po niecom inom ako na skodu
napr MB C 180 stoji v zaklade 899 tisic a je tam uz dost solidna vybava (ala 6 airbagov, abs, esp, radio, dvojkanalova klima atd)
osobne mam dlhodobe skusenosti len s C-class ( v Ecku som jazdil len zopar kilometrov), a po presadnuti do ineho auta je tozdiel poznat ..
ono sa uz skratka hovori, ze kto raz okusi eMBecku, tak sa tazko presedlava (a to som mal tu cest aj s S8 4.2 ..)
p.s. nehovoriac o fakte ze fungl nove auto sa neoplati kupit, najlepsje je jednorocne z autosalonu s tak 20-30 kilometrami
Superb Classic
Exteriér
Ocelová kola 16` s krytem `STONE`
Pneumatiky 205/55 R16
Chromovaná lišta na horních rámech bočních oken
Světlomety s čirou optikou
Tónovaná skla, vpředu s ochranným zeleným pruhem
Mlhovky integrované do hlavních světel
Kotoučové brzdy vpředu a vzadu
Vnější zpětná zrcátka el.nastavitelná, samostatně vyhřívaná, vlevo asférické, vpravo konvexní
Interiér
Dekorativní obložení interiéru - Volcano (lak) :
Ofukovače/rámečky kliček dveří - Volcano
Lišty ve výplni dveří - Volcano
Středová konzola - Volcano
Potahy sedadel - Picabo (látka) - ONYX nebo INDIGO
Barva interiéru - ONYX
ABS + EDS u motoru 2,0/85kW a 1,8T/110kW
ABS + EDS + ASR + MSR u motoru 1,9 TDI PD
Příprava pro uchycení dětské sedačky ISOFIX
Airbag řidiče a spolujezdce
Boční airbagy vpředu
Mechanická klimatizace
Sklopná loketní opěra vzadu s odkládacím prostorem a držákem na nápoje
Sklopná loketní opěra s odkládacím prostorem
Elektrické stahování oken vpředu a vzadu
Posilovač řízení
Podélně a výškově stavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce
Dvě čtecí světla vpředu a vzadu
Prodloužený servisní interval
Multifunkení ukazatel
Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
El.zásuvka v zavazadlovém prostoru
Příprava pro rádio s 8 reproduktory (4 vpředu a 4 vzadu)
A zde jsou ceny
Classic základní výbavaClassic 2.0 85 kW 5-stup. mech. 689900Classic 1.9 TDI PD 74 kW 5-stup. mech. 736900Classic 1.8 Turbo 110 kW 5-stup. mech. 736900Classic 1.9 TDI PD 96 kW 5-stup. mech. 782900 Comfort základní výbavaComfort 1.9 TDI PD 74 kW 5-stup. mech. 813900Comfort 1.8 Turbo 110 kW 5-stup. mech. 813900Comfort 1.9 TDI PD 96 kW 5-stup. mech. 859900Comfort V6 2.8 142 kW 5-stup. mech. 924900Comfort V6 2.8 142 kW 5-stup. automat Tiptronic 998900Comfort V6 2.5 TDI 120 kW 6-stup. mech. 1016900Comfort V6 2.5 TDI 120 kW 5-stup. automat Tiptronic 1073900 Elegance základní výbavaElegance 1.9 TDI PD 74 kW 5-stup. mech. 956900Elegance 1.8 Turbo 110 kW 5-stup. mech. 956900Elegance 1.9 TDI PD 96 kW 5-stup. mech. 1002900Elegance V6 2.8 142 kW 5-stup. mech. 1067900Elegance V6 2.8 142 kW 5-stup. automat Tiptronic 1141900Elegance V6 2.5 TDI 120 kW 6-stup. mech. 1159900Elegance V6 2.5 TDI 120 kW 5-stup. automat Tiptronic 1216900
Pokud jsem se díval dobře MB E 270CDI 130KW 300Nm v nejnižší výbavě je za 1300000Kč
Takže Ečko není levnější než Superb, ale je to Mercedes..
tak tak, skratka iste veci niektorym ludom netreba vysvetlovat .. ono "oholeny" medour je na tom casto krat lepsi ako super vybaveny superB .. a hlavne je rozdiel prejist 1000km v mercedese a 1000km v superB .. (osobna skusenost)
"oholeny" medour ma napr take pikosky ako Airmatic DC (pneumaticky system odpruzenia), SBCTM (velmi uciny brzdny system, kto vysksusal vie vo co go), specialne ortopedicke sedadla, ktore ocenite pri dlhsej jazde, je to stvorkolka (co je myslim dost podstatny rozdiel), no a potom take detaily ako dvojzonova klima, 6 stupnova mechanicka prevodovka, 5 airbagov, esp, asp, palubny pocitac
co berem ze nema je kozenne calunenie, specialna otvaracia strecha, ladnicka a par drobnosti
ide skor o to ze skodovka uz je tak draha ako mercedes a v podstate toho vela navyse neponuka t.j. z mojeho pohladu dost chora cenova politika
Já myslím že je konečně potřeba otevřít oči těm pár joudům, který to ještě nechápou...
Někdo prostě na sebe nechce upozorňovat medvědem, bavorem nebo volvem. A zároveň chce luxus a pohodlí. Tak si koupí superba - pro většinu lidí je to "jen škodovka". Většina normálních lidí ji nepozná od oktávky. A právě finta je v tom, že když někam přijdete v Ečku, každej si toho všimne, superb je skoro "neviditelnej".
Huhla
Myslis ze v SuperBu na sebe budes mene upozornovat??? Vzdyt to je jako pest na oko. Pravda pekna, ale je. to za BMW ci mercedesem se uz v dnesni dobe tolik lidi notoci.
A pokud jde o typ "aby sousedi nevedeli" pak si myslim ze sousedi ani nevi kolik tak treba i jednotliva auta stoji. ale jakmile uvidi skodu tak je pravda ze si reknou ze to stale mene nez treba BMW ....teda ve skutecnosti tomu opravdu tak je.
Ta hladnicka sa mi zda velmi dobre vec, najma pre dovolenku. Ani ABS ani AIRBAG by mi nechybal, vsak pri Feliciu to ani nemam:
"Automobil, který jsme testovali, sice nebyl v prodloužené verzi..."
on se Superb dela v nejake prodlouzene verzi ??
Autor měl původně v textu o prodlouženém Superbu více zmínek, ne všechny jsem ale odstranil; tuto jsem přehlédl.
dokonce vice zminek? kde k tehle informaci ( o jakemsi prodlouzenem Superbu) pan Dolejs prisel, to by me teda zajimalo...
On si to asi zmylil s tou predlzenou Octaviou, z ktorej sa par kusov vyrobilo....
Je to velmi pravděpodobné.
Tak to je motoristicky novinar jak vinko!
O prodlouženém rozvoru Superbu jsem také ještě neslyšel. Nezdá se mi to - předpokládám, že to je nesmysl. Mohl by to autor článku upřesnit?
Stejně tak autor článku chybně viní Škodu a.s. s tím, kam rozměrově zařadila vůz. To není výmysl Škody, ale existují na to mezinárodně platná a závazná kritéria, která musí výrobce dodržovat. Blíže viz. např.: Svaz dovozců automobilů....
Někde jsem četl, že vyrobili několik kusů, ale asi nejsou pro běžnej prodej.
kdyz jsem mel 2.8 V6 ve sve stare A6, vzdycky jsem rikaval "i s tak malym moturkem v tak velkem aute a s dobrym ridicem se da zahrat divadlo" , ale uprimne, ze by to byla nejaka pecka .... tak to bohuzel skutecne ne. Mam moc rad sestivalce, ale tak v segmentu nizsi stredni, kde to s tim autem vcelku slusne zacvici, tady uz je sestivalec malo od te doby jsem se povozil v H2, uz jsem zapomnel na vsechny limuziny a sportaky, H2 me presvedcila ze je idealni do vsech podminek, zvlaste pak jde-li o bezpeci. Uznavam je to tezke a velke, ale 180 to taky jede, silnice neni omezujicim faktorem pro vuz,pohodli je subjektivne lepsi nez v S-klasse a kdyz Vas nekdo chce zastavit, potrebuje bagr nebo tank ... Pane prezidente ... zamyslete se
Už vidím prezidentskou limuzínu H2
No ale bylo by to pekne, nemyslite Ale trochu by nam vzrostla spotreba ropnych produktu, i kdyz jen nepatrne
Já jsem viděl fotku jakýhosi prodlouženýho Hummera (H1, je to hodně dlouho) coby limuzíny.
Pan Dolejs se nam nechal trochu unest a mluvi o "metracich ocelovych platu pancerovani". Ve skutecnosti ma nova prezidentska limuzina nejnizsi typ ochrany maximalne do urovne A3. Tato ochrana se nezajistuje zadnymi ocelovymi platy, ale kombinaci tenkych neprustrelnych skel (do dvou cm), vnitrnich vyplni z polyaramidovych vlaken a vyplni do pneumatik. Kvalitnejsi ochranu neni mozne dodat vzhledem k usmevnemu motoru, ktery se do Superbu montuje. Dalsi vyhodou je, ze narozdil od vyssich ochran odpada nutnost uprav na podvozku.
Tohle auto je vazne k smichu Vlastne cela Skodovka je k smichu nebo mozna spis k bliti
podívej se na sebe jak vypadáš zakomplexovanej exote,sám jsi k smíchu.
Nevim kdo je tady k smichu uz davno to neni jen skodovka ale i drivejsi skodovky byly neznicitelna auta kdyz tomu nerozumis nelez do takovych debat ano???
to musím bohužel jenom potvrdit
K smíchu mi to rozhodně nepřijde, Superb je ve své podstatě relativně levné auto s velmi dobrým vnitřním prostorem, slušným zpracování a docela elegantním, i když okoukaným designem. Za 700 tisíc koupíte Superb 1.8T Celebration se skutečně zajímavou výbavou.
Suhlas!Ved cena najdrahsej Fabie sa blizi k cene najlacnejsieho Superba,co mi pripada uz dost pritiahnute za vlasy... BTW:Vedeli ste,ze vyrobna cena Fabie je okolo 35 000???
No jo, jenže 1.8T je dobrý motor do Octavie, na Superba je to málo i když vezmu do úvahy, že s ním člověk nebude jezdit jako někdo s Octavií RS. Po pravdě řečeno Superb se mi vcelku líbí, i když se zařazením mezi luxusní auta a vychvalovaným prostorem to není tak žhavé.O versi s 2.8V6 jsem byl ochoten i uvažovat. Jenže z toho, co tu čtu má ten motor horší parametry než technologicky podstatně starší V8 3.5i v Tatře Ten má 150kW, 300NM a jezdím běžně za 10-11 ve smíšeném provozu, ve městě pod 13 snad vždy. Nemluvím o opravdu moderních motorech - s Northstarem 4.6 V8 v Cadillacu De Ville jsem jezdil za 11 ve městě. Na dlouhé cesty po interstate i těsně pod 9. V čem je u toho Superbu takový problém? Je ten motor opravdu tak špatný? Chápu že Superb se s ním bude chovat jinak než Golf s tím samým motorem, ale co je moc, to je moc.
Superb 1.8T (110kW) - zrychlení za 9.5, max. 216, přijatelná spotřeba - v čem Ti přijde, že na Superba to je málo. Co třeba pak motor 2.0 (85kW), nebo TDi 74kW ??
1.8 Turbo 110Kw je v Superbu je o hodně lepší než od konkurence 2.2 114Kw benzín do P607, který má horší průběk krouťáku větší spotřebu atd.
Ale já neříkám, že ten motor je špatný. O tom, že tam dávají ještě horší vím taky Ber to tak, že jsem prostě zvyklý na velkoobjemové nízkootáčkové osmiválce a jejich charakteristika hlavně při rozjezdu je prostě jiná. Se Superbem 1.8T jsem jel jednou a bylo to takové nijaké, hlavně ty rozjezdy - já vím, že kdybych ho vytočil, tak to asi jede, ale právě to mi u auta této třídy připadá jaksi nepatřičné... Reálná spotřeba 1.8T v Superbu by mě celkem zajímala - kolega ho má v (lehčí) Octavii a při běžném smíšeném provozu si deset vzeme. Když chce jet za devět, tak už se musí sakra snažit.
Samozřejmě záleží na subjektivních pocitech. Já s tím jezdím a právě ten nárůst krouťáku na maximum, který naskočí díky turbu při 1750 otáčkách, mi ne vždy zrovna přijde vhod. Na kluzkém povrchu mi spíná protiprokluz (ASR) i na třetí rychlostní stupeň.
Jak zrychlují velkoobjemové nízkootáčkové osmiválce, resp. jaká je jejich charakteristika? Tyto motory (kromě koncernových VW) moc neznám.
Spotřeba - záleží na stylu jízdy - mám průměr 9 litrů. Jestli to chceš upřesnit, tak dej vědět.
Mám, jen nedlouho, Jaguar XJR 8V 32 ventil 4l s kompresorem - max výkon při 6150, max točivý moment při 3500 (?), automat 5r. Většinou to točí mezi 1200 - 2200 otáček, na normální program převodovky. Optimální na spotřebu bude - odhaduji - tak 1800 otáček. Vynikající je plynulá charakteristika nárůstu výkonu, ta je daná kompresorem.
Charakteristika těch osmiválců? No zkusím pár postřehů:1. u T613 se i se zařazenou pětkou rozjedu jen (velmi opatrným!) puštěním spojky, bez použití plynu (u De Ville je automat) pochopitelně to nedělám, spojka pro mě není spotřební materiál, ale jde to.2. motor táhne už někde od 400 ot/min, (prý je pro ně dost složité programovat řídící jednotky, protože jsou schopné jet na podstatně menší než volnoběžné otáčky)3. na vyšší rychlostní stupeň se řadí ve 1200 ot/min (automat u De Ville asi v 1700)4. nárůst kroutivého momentu je plynulejší, není tam právě to "kopnutí" (v Superbu a Octavii jsem ho cítil, v 1.8T Passatu překvapivě ne ), takže rozjezdy jsou opravdu plynulé, což IMHO k této kategorii auta patří.5. při zpomalování bez vyšlápnutí spojky auto nemá v nízkých otáčkách tendenci cukat. Po návratu z USA, kde jsem jezdil s automatem, se mi párkrát stalo, že jsem při dobržďování zapomněl zmáčknout spojku - motor pochopitelně chcípnul, ale necuknul ani jednou, prostě jsem plynule zastavil a z palubní desky na mě svítily kontrolky dobíjení a oleje.6. ty motory jsou pružnější, pokud má člověk manuální převodovku, musí řadit podstatně méně často než u 1.x 7. je v podstatě jedno, jestli sedí v autě jeden člověk nebo pět lidí, stejně jako jestli se jede do kopce nebo po rovině. Často se mi v ČR stává, že jedu po dálnici kolem 140-150km/h, na rovině mě vcelku bez problémů dojede Octavia nebo něco podobného (asi ne 1.8T, to přiznávám), už je v levém pruhu a chce předjíždět, jenže pak přijde kopeček a zatímco já si dál jedu svých 150 na tempomatu, Octavia odpadá...
A výš že při malích otáčkách proniká benzín do oleje a ředího + válce se vyběhávají rachleji o oválu. Taky ta Tatra si to všechno nechá zaplatit na spotřebě . Tatru V8 můžes srovnávat tak s 1.6 nebo s 1.9TDI 74 kW, ale třeba 1.9 TDI 96kw ti natrhne prdel
1. O tom, že za studena se při malých otáčkáh může dostávat benzín do oleje vím (zrovna tak, evidentně na rozdíl od Tebe, vÍm, kde se píše "i" a kde "y" ). Nicméně tenhle problém nemám. Olej je při výměně po 30 tisících vždy vcelku v pořádku, žádný roztok oleje a benzínu. On je opravdu rozdíl v tom, na jaké typické provozní otáčky je motor stavěn.2. Jistěže Tatra (nebo ten Cadillac či jiné auto s V8 3) nebude jezdit za 6 litrů na 100 - ale upřímně řečeno to mě zase až tak netrápí, to pohodlí mi za to stojí.3. Ale já vím, že třeba 1.8T Octavia mi ujede a komplexy z toho nemám, při mém běžném stylu jízdy mě občas předjíždějí i ještě horší auta... S 1.9 96kW (kombíkem) jsme se honili jednou v Německu a zhruba ve 180 (on měl na tachometru nejspíš přes 190) mu začal poměrně fest skákat zadek, takže to radši zabalil.
OK díky za vysvětlení
Mám 1.8T bez ASR a zatím jsem s prokluzováním neměl problém ani na sněhu, ani na mokru, stačí lehce zacházet s plynem.
4PB: Ale jasně, to je samozřejmé, že to jde uhlídat. Ale když máte venku -10, sněhový blátíčko a potřebujete bejt "rychlej", tak na nějaký lehký zacházení s plynem není moc času. Prostě ten nárůst krouťáku v jeden moment je znát.
A jestli Vám při zrychlování na sněhu fakt neproklouzly s tímhle motorem kola, tak jste čaroděj:))
Jednou jsem omylem hrabal na suchu, když jsem to fakt přehnal s plynem, ale jinak nemám problém. Nehrabu ani s 2.0 TDI, 2.5 TDI, 3.2 V6 atd... Vyrostl jsem na vesnici, kde jsme měli celou zimu silnice pod sněhem/ledem, takže tam se to člověk naučil, jak nehrabat ani do kopce; samozřejmostí jsou dobré pneu.
a pak že to nejde
Ale jinak máte pravdu. Záleží na řidiči - když se budete chtít "opájet" tím krouťákem, tak pak koneckonců zahrabe i auto s litrovým motorem. Jinak ty TDI hrabou snáz, tam je nárůst krouťáku ještě výbušnější a především větší. 3.2 mě lehce zklamal, ale měl jsem jej pouze ke svezení a možná jsem byl příliš "opatrnej".
Psal jste že máte 1.8T bez ASR, zcela jistě ale máte EDS a to myslím občas na sněhu sepne - nemusíte o tom ani vědět - EDS nemá samostatnou "informující" kontrolku.
Nemá kontrolku, ale je to velmi dobře slyšet i cítit.
Je to tak. Sam jsem v Octavii 1.8 turbo EDS slychval (i citil) velmi casto. O snehu a mokru se ani nebavim. Ja bych se klonil k nazoru, ze pan Broza je carodej, nebot me se na prvni a druhy stupen protocily kola temer vzdy (na ledu a snehu). Priznavam, ze jsem mel na voze velmi sjete zimni pneu.
Je možné, že to je u Superbu více utlumené. Je fakt, že funkční ABS bylo u Oktávie daleko více patrné, než-li u Superbu.
ale za cenu 2.8 koupim mercedes E
Jasně, to je tak vždy - nejvýhodnější bývají základní verze a motorizace, jakmile člověk chce něco víc, je lepší se poohlédnout po vyšší třídě, která má vše v základu. To je i případ Fabia/Octavia, co se řeší v Garáži atd. Pokud ale chci 1.8T nebo 2.0, je Superb výhodný.
Ne, neni.
ty jsi celej k smíchu ubožáku.superb je model,který vyhoupl automobilku hodně vysoko,konec konců to je vidět na prodejních výsledcích.německá trojka značek je stejně kvalitní jako superb nebo sesterský passat.jsou lidi rozmlsaný jako ty,a v životě neseděli ani v tom superbu jinak by jsi neměl tak idiotský připomínky:-(
Porovnávám-li s možnou konkurencí, je výhodný.
Tak spatne vozy jako skoda nikdo jiny nenabizi, takze srovnani s konkurenci je dosti obtizne... nicmene Hyundai XG i Kia Opirius (ktere muzeme v teto tride z hlediska image povazovat za jen mirne prevysujici Skodu) jsou jednoznacne vyhodnejsi nabidkou...
co ti provedla tato značka že jsi vuči ní tak negativní ,jseš servisman nebo co,běž se vycpat s těma kecama,žádná značka není dokonala ani škoda ale špatné vozy nevyrábí.a hyundai a kia jsou dle mého názoru také dobré značky a je vidět podle toho co tady píšeš,že autům absolutně nerozumíš.
No tak tohle je prispevek k pohledani. Jel jste uz nekdy vozy Skoda? Tim mam na mysli "novodobe" modely. Pokud ano, pak nechapu Vas nazor. Ve srovnani napr. Peugeot 307, Skoda Octavia, VW Golf, Renault Megane mi Skoda rozhodne neprijde jako outsider. Srovnani s vozy Korejske provenience uz beru pouze jako nemistny vtip, ikdyz i tyto vozy si zaslouzi nasi pozornost, zejmena v posledni dobe.
jazdil som na Fabia 1.2, potom na Octavii 1.4 16V a teraz na Golfe IV s tym istym motorom - a skodovice sa zdaleka nechytaju... A ten golf bol este lacnejsi jak ta octavia, v lepsej vybave a s menej KM. Jedina nevyhoda je vo vyssej poistke (nechapem ako poistovna moze zvyhodnovat skodovky)
táhni si na slovensko nikdo po tvým hodnocení není zvědavej čobole
ty musíš být hodně zoufalý člověk s vymlácenou palicí ,žejo :) DDD:-):-):-):-):-):-):-)
Mozna bys mel misto vychvalovani skody sednout do nektereho korejskeho vozu a projet se. Budes hodne prekvapen. Ve srovnani s korejskou konkurenci JE skoda outsider.
Vozy Skoda neni treba vychvalovat, o jejich kvalitach svedci jejich prodeje. Do korejskych vozu jsem jiz nekolikrat usedl a nebyla to rozhodne spatna zkusenost. Dle meho nazoru vsak Skoda je kvalitni auto. Samozrejme vsude se najde nejaky spatny kus (pro ty, kteri me tu budou kamenovat za to, ze zrovna jim to auto nedela dobrou sluzbu).
o kvalite skodovky hovori jej predaj. pred rokom mali trhovy podiel okolo 50%. tento rok je to 37%...
No zalezi jak ve kterem state, ale nemuzete se divit, ze podil klesa, nebot se vstupem do EU padaji cla (apod. zabrany obchodu). Prodejci ostatnich znacek prichazeji s velmi zajimavymi cenovymi nabidkami a po "Skodovkarske hegemonii" chce noho lidi zmenu. Nikoli vsak jenom z duvodu nespokojenosti, ale proto, ze proste chteji zkusit neco jineho. Jste v segmentu, kde vernost znacce neni motivem ke koupi vozu. Ostatne, myslite si, ze mit 37 procent trhu je v prostredi rekneme monopolisticke konkurence spatny vysledek? Ja tedy ne.
Můžu se zeptat, kolik se dosud (před vstupem do EU) platí clo na evropské vozy? Já měl za to, že nula nula nic.
To bylo mysleno jako obecne zamysleni. U nas je to tusim 0.
Ano, hezky jsi to rekl. O kvalitach svedci prodeje... takze loni to mame 450 000 Skodovek proti 2 mil. vozu Hyundai a 1 mil. vozu Kia... Asi tak.
ano 450 000 kusů no zajimavé ale automobilka jich víc jak 500 000 ročně nevyrobí a ani hyundai a kia nemá takovou seriovou kapacitu,kde jsi to vyhrabal ,že hyundai vyrobí a prodá 2000000 vozů ročně.
Ale prosim Vas, to je preci nesmysl. Srovnavejme srovnatelne. Podivejte se na trh, na kterem pusobi korejske vozy. Srovnejte vyrobni moznosti. A pak Vam vyjde, ze na tom Skoda neni vubec zle (kolik napr. prodala Skoda vozu u nas a kolik Kia; myslim, ze je jasno). Osobne ja bych radeji usedl do Skody, nez do Hyundaie. To je ma osobni preference.
Jestli to nebude tím, že Kia a Hyundai působí na podstatně větším trhu (oproti Evropě také USA a Asie). Pokud porovnávat, tak prodeje na stejných trzích.
Nicméně pravda je, že korejská auta jsou levnější než německá/francouzská/italská a přitom mívají lepší výbavu. O tom není sporu. Nevýhodou je prakticky nemožnost zvolit si motor, přípatková výbava téměř neexistuje. Každé auto má svoje...
Před octávii kterou máme ted jsme měli Hyundai Lantru 1.8GT 92Kw. Výbava dobrá, do 130tkm bylo auto až na pár závat v poho. Od 150tkm začala blikat pri volnoběhu kontrolka tlaku oleje a v servisu nám s radostí zdělili že jde o vyběhaný motor, který už neudrží k vůli vůlim v ložiscívh na klice tlak oleje. Lantru máme do ted a má najeto asi 192tkm (už jede mín nebo spíš stejně než naše nová Fábii 1.4 MPI 44KW) v létě jsem ji dal automechanikovi (z neznačkového sezvisu) at se na to podívá a řelk že motor má všude mezní vůle a že je zazrak že jede! ještě podotknu že bylo asi něco s elekronikou, protože to dálo to že jsem to nastartoval a hned to chcíplo. To dálo dokuď se motor dost neohřál a ve zn. servise Hyundai nám řekli že musímě vyměnit celou elekroniku motoru za 100tkč, tak jsme se na to vys..... Na Octávii TDI máme nyní 175tk a motor v poho. Hned okamžitě chytne i při -20. pouze se měnilo čidlo množství vzduchu a žhavičky. Jinak Octávii a Lantru nebudu srovnávat, protože octávie je o dost lepší.. Mimochodem máme ještě formana r.v 94 má přes 200tkm a je motorově v klidu.
Řekl bych že pocity z nových vozů škoda a Hyundai můžou být podobné, ale po 200tkm poznáte ten rozdíl!!!! Hyundaie jsou prostě jen na chvíli.
Na Hyundai Lantře 1.8 GL mám 354 000 km. Hyundai hnije, ale po motorové stránce, aspoň u benzínů jsem neslyšel o větších problémech.
Mám s služebními Hyundai Lantra ty se samé zkušenosti.U prvního sedanu r.v. 1993 v cca 160 tis km vysoká spotřeba oleje (pod cca 0,5l na 1000 km to nešlo), hučící ložiska v převodovce a nefunkční synchron na trojku, auto se někdy okolo 180 tis km prodalo. Podle servisáka na tom další majitel bude muset ještě dát kompletní brzdové destičky a kotouče + další věci, dohromady asi za 50 000 Kč a stejně to nebude ono. U auta praskl asi 7 tis km před první výměnou ozubený řemen rozvodu, naštěstí se nepotkaly písty s ventily.U druhého kombíka z roku 1997 (nebo 8?) křivě nalícované pravé zadní dveře - naštěstí jen kosmetická vada, při nájezdu okolo 150 tis km obdobné problémy jako u prvního vozu. Dvakrát měněné čelní sklo a pár drobností. Při plně naloženém kufru (který je přitom o chlup menší než u Formana) tendence k odlehčování předku auta a k značné ztrátě adheze, markatní zvlášť v zimě.Ještě je potřeba zmínit u obou vozů poměrně velkou spotřebu při zapnuté klimě, klidně +1,5-2 l/100 km, podle servisáka vlivem slabého kroutícího momentu motorů v malých otáčkách a celkem primitivní regulaci klimy.Neberte to jako filipiku proti Hyundai. Tyhle auta možná dobře poslouží rodinám co najedou 10 tisíc km ročně a za 8-10 let si koupí nový vůz, ale při vyšším km nájezdu (30 a víc tisíc km ročně) je to už docela průšvih - na jakémkoliv autě se dá opravit lecos, ale GO motoru a převodovky je okolo 180 tis km je už docela nářez. Krom toho ztráta při prodeji ojetiny je taky docela značná. Navíc spousta dílů se tehdy nedala sehnat jinak, než draze v autorizovaném servisu.
:-/ Nechápu co jste za pitomce,možná ještě děti....,ale moudřejší vždy ustoupí :-) ŠKODOVÁCI,VELÍM ÚÚÚÚSSSTŮŮŮŮŮŮP!
Hyundaie jsou prostě jen na chvíli.Coz vysvetluje, proc si Korejci mohou s klidem dovolit davat podstatne delsi zaruky nez Skoda Nebud smesny Ladiku. Skoda na Korejce proste nema... v nicem.
Ovšem záruka na motor je do 100tkm! nebo na roky, podle toho co nastane dříve. Říkám že motory ve škodovkách vydrží o dost víc než ty ve Hyundaich.
Ma, a to je v určité zaslepenosti českého trhu na škodovky. Kde kdo vám bude tvrdit, jak je to super, že je servis na každém rohu a navíc velmi levný a všechno se bez problémů sežene apod. Kdyby otec neměl služební Fóbii, možná bych tomu i věřil. Takle ale nikoliv. Ceny servisu jsou srovnatelné s cizími značkami, spolehlivost IMHO taky a dostupnost náhradních dílů jakbysmet. Ale díky tomu všemu (při nákupu sice předražená) škoda ztrácí podstatně méně na své hodnotě. Kdybych musel volit mezi Korejcem (za 100% ceny) a stejně vybavenou Škodou (dejme tomu za 130% ceny), moc dobře bych si spočítal, za kolik onu Škodovku po letech prodám. Pokud jí po 4 letech prodám za 40% nákupní ceny a Korejce za 20%, tak mě celkové náklady na auto (pořizovací cena - prodejní cena) vyjdou u Škodovky lépe, přestože byla skoro o třetinu dražší na pořízení (v tomto konkrétním případě). Všechny údaje jsem střílel od boku, šlo mi o to, nastínit princip, proč škodovka nemusí být horší varianta než Korejec, přestože máte v základu akorát 4 kola + volant a za vše další se připlácí.
tak tuhletu odpoved si mi sebral z lopaty
Pocem ty seš znalec k pohledání, ty by ses mohl tou svojí prokazatelnou odborností živit....
Pocita sa za moznu konkurenciu napr. Nissan Primera v prevedeni 4-dv. sedan ?
Konkurenci jasně vymezuje vnitřní prostor (rozvor) a délka. Primera není konkurencí Superbu.
Ani kvalitou nemuze Nissan Skode konkurovat, je to japonskej strep a jsou predrazeny, viz.X-Trail... Milion za tu japonskou hajtru?
OK, len som sa opytal... Vdaka za vysvetlenie. Ja to beriem tak nejak intuitivne, od oka...
Pro mnohé samozřejmě není místo vzadu potřeba, takže ta levnější Primera může udělat stejnou službu, ne-li lepší.
a co treba mondeo s tdci to ma taky spoustu mista vzadu ale jde poridi v ve vybave ghia za 780 000
Mondeo je dle mého názoru lepší volba než Superb; má dostatek, ale ne přebytek místa vzadu, více motorů, povedený design a hlavně má verzi liftback a kombi, zatímco Superb je jen sedan... Mondeu chybí pouze V6 TDCi.
taky tam bud
Myslim, ze Primera ma vzadu dost mista, aby se tam pohodlne vesel i velky jedinec.Vychazim ze zkusenosti s cestovanim po Holandsku, kdy muj vytahly kamarad celou dobu sedel na zadni sedacce a byl spokojen s tim kolik ma mista na nohy
Napsal jsem to špatně, mělo tam být: pro mnohé není nadbytek místa vzadu potřeba...
Mista vzadu ma SuperB opravdu tolik ze se clovek citi az ztracen. Osobne bych se, miti ho jako vlastni, opravdu citil nesvuj. Co ale u SuperBu naprosto nechapu a tady v zadnem clanku se to nikde nevyskytuje je fatk, ze SuperB nema delena ani sklapovaci zadni sedadla. Proste nic.
Nekdo muze namitnou ze to neni v teto tride potreba (napriklad jako u prodejce v Praze), ale jestli skodu zivi jen diplomaticke vazby tak je natom dobre. Ja mam omegu, znamy 5kovyho BMW a jini maji E class, a vsichni jsme se sschodli ze sklopit obcas sedadala musime vsichni.
Tam si myslim ze udelala skoda nejvetsi chybu v tomto modelu.
Superb má i dělená a sklapovaci zadní sedačky máme je tam.
Ahoj od kterého roku má superb dělené sedačky? A dá se najít verze 2.8 V6 s dělenými sedačkami? díky za info.
A to se právě změní, viz naše bleskovka.
Tohle auto bych nejspis nikdy nekoupil, vim o lepsich za stejne penize (z meho pohledu), ale dva dny jsem jezdil se Superbem 2,5TDI a k smichu to auto opravdu neni. Svez se a uvidis.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.