Škoda Superb 2.8 V6: to nejlepší (kompaktní test)

Škoda Superb je nejvyšším modelem českého výrobce, který ji staví do vyšší střední třídy. Dle našeho názoru patří spíše na horní hranici třídy střední. To ale neznamená, že by nebyla v nejlepším provedení dostatečně na úrovni, aby s ní mohl jezdit i prezident.
Škoda Superb 2.8 V6: to nejlepší (kompaktní test)
Seznam kapitol
  1. Dostatečný prostor a pohodlí, snadná jízda s navigací
  2. Zajímavá výbava, motor, spotřeba, jízdní vlastnosti
  3. Příplatková výbava, parametry motorů, ceny všech modelů

O Superbu se hovoří často. O názvu, o technice i omezování produkce – ale v každém případě zůstává největší škodovkou posledních let. Liší se i názor na kategorizaci, ale rozhodující je slovo výrobce a ten zařadil Superb mezi vozy vyšší střední třídy. Zajímavé je, že celkovou délkou přes 4,80 m přesahuje například Mercedes třídy E, a je také o 10 cm delší než sesterský Volkswagen Passat.

Aktuálními se úvahy o největší škodovce staly i ve chvíli, kdy se Hrad rozhodl, že vůz bude vozit prezidenta. Automobil, který jsme testovali, měl špičkovou výbavu a agregát a převodovku právě takové, jaké slouží v prezidentském autě. Takže už scházejí jen metráky ocelových plátů pancéřování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přečtěte si:

To správné místo je vpravo vzadu

Podle bontonu je nejčestnější místo právě tady. Proto také řada obslužných zařízení směřuje právě dozadu, na rozdíl od běžných vozů, kde nejvíce prvků zvyšujících pohodlí mají k dispozici vepředu a to ještě hlavně na místě řidiče. Vzpomínáte na diskuse, zda se bude vůz jmenovat Vltava, Montreux, Moldavia nebo nějakým podobným názvem, který měl většinou vyjadřovat vztah k domácí zemi? Původní Montreux byl jen výraz úcty k pořadatelské zemi ženevského autosalonu 2001, kde měl tehdy ještě prototyp světovou premiéru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Superb v nejvyšší výbavě --- Místo pro „krále“ je vzadu

Škodovka uťala diskuse pojmenováním vycházejícím z historické tradice a tak po Felicii II a Octavii II spatřil světlo světa i Superb II. (Následoval ještě prototyp kupé s názvem Tudor (II), ale ten nikdy nebyl určen k výrobě.) Slovo se poměrně obtížně vyslovuje, moc příznivců si nezískalo, ale dnes už je zcela vžité a nikdo se nad ním nepozastaví.

Klepněte pro větší obrázek Klidně si natáhněte nohy

O interiéru tohoto auta můžeme mluvit hodně dlouho. Jde o nejvyšší stupeň výbavy zvaný Elegance, pod ním jsou ještě dva. Do základní výbavy patří elektrický posuv sedadel – to řidičovo má tři paměti, ušlechtilé materiály, ale kožené čalounění už je příplatkové. V základu je pochopitelně elektronicky řízená klimatizace, ale jen jednozónová a rádio s CD přehrávačem. Velký displej slouží i navigaci, také příplatkové, kterou poprvé v historii zásobuje data cédéčko s údaji o ČR.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Oficiální obrázky: uvnitř vládne přemíra prostoru

Klepněte pro větší obrázek Palubní deska je na úrovni, ale podle koncernových zvyklostí strohá

Počítač nebloudí

Navigaci – jak hardware tak software – připravil Blaupunkt. S mateřským Boschem škodovka už léta spolupracuje a tak volba výrobce navigačních přístrojů byla nasnadě. Funguje stejně dobře jako v kterémkoliv jiném voze. Data na CD obsahují drobné nedostatky, které jsme během provozu hlavně v pražských ulicích odhalili. Občas nutí řidiče odbočit do protisměru jednosměrné ulice nebo odbočit vlevo tam, kde se to nikdy nesmělo (například při přejíždění Palackého mostu na novoměstskou stranu doporučuje odbočit vlevo), ale v principu vždycky dojede do cíle. Třeba ne právě nejkratší cestou – ostatně můžete si zvolit nejkratší nebo nejrychlejší – právě tak se můžete domnívat, že jiná trasa by byla výhodnější, ale důležité je, že navigace pracuje s velkou přesností zhruba dvou metrů a vždycky najde zvolený cíl.

Tip: Test navigačního systému a map České republiky ve Škodě Superb, Navigační systémy v automobilech: k čemu slouží a co se za nimi skrývá

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Globální přehled o situaci dává na displeji navigace mapa --- Konkrétní pokyny
ke směru jízdy vydává příjemný dámský hlas v několika jazycích (česky nikoliv),
anebo šipky na velkém displeji na palubní desce a také mezi přístroji přímo pod volantem

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dostatečný prostor a pohodlí, snadná jízda s navigací
  2. Zajímavá výbava, motor, spotřeba, jízdní vlastnosti
  3. Příplatková výbava, parametry motorů, ceny všech modelů
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

dnes | Jan Mička | 37 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků