Škoda Superb 2.8 V6: to nejlepší (kompaktní test)

Škoda Superb je nejvyšším modelem českého výrobce, který ji staví do vyšší střední třídy. Dle našeho názoru patří spíše na horní hranici třídy střední. To ale neznamená, že by nebyla v nejlepším provedení dostatečně na úrovni, aby s ní mohl jezdit i prezident.
Škoda Superb 2.8 V6: to nejlepší (kompaktní test)
Seznam kapitol
  1. Dostatečný prostor a pohodlí, snadná jízda s navigací
  2. Zajímavá výbava, motor, spotřeba, jízdní vlastnosti
  3. Příplatková výbava, parametry motorů, ceny všech modelů

O Superbu se hovoří často. O názvu, o technice i omezování produkce – ale v každém případě zůstává největší škodovkou posledních let. Liší se i názor na kategorizaci, ale rozhodující je slovo výrobce a ten zařadil Superb mezi vozy vyšší střední třídy. Zajímavé je, že celkovou délkou přes 4,80 m přesahuje například Mercedes třídy E, a je také o 10 cm delší než sesterský Volkswagen Passat.

Aktuálními se úvahy o největší škodovce staly i ve chvíli, kdy se Hrad rozhodl, že vůz bude vozit prezidenta. Automobil, který jsme testovali, měl špičkovou výbavu a agregát a převodovku právě takové, jaké slouží v prezidentském autě. Takže už scházejí jen metráky ocelových plátů pancéřování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přečtěte si:

To správné místo je vpravo vzadu

Podle bontonu je nejčestnější místo právě tady. Proto také řada obslužných zařízení směřuje právě dozadu, na rozdíl od běžných vozů, kde nejvíce prvků zvyšujících pohodlí mají k dispozici vepředu a to ještě hlavně na místě řidiče. Vzpomínáte na diskuse, zda se bude vůz jmenovat Vltava, Montreux, Moldavia nebo nějakým podobným názvem, který měl většinou vyjadřovat vztah k domácí zemi? Původní Montreux byl jen výraz úcty k pořadatelské zemi ženevského autosalonu 2001, kde měl tehdy ještě prototyp světovou premiéru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Superb v nejvyšší výbavě --- Místo pro „krále“ je vzadu

Škodovka uťala diskuse pojmenováním vycházejícím z historické tradice a tak po Felicii II a Octavii II spatřil světlo světa i Superb II. (Následoval ještě prototyp kupé s názvem Tudor (II), ale ten nikdy nebyl určen k výrobě.) Slovo se poměrně obtížně vyslovuje, moc příznivců si nezískalo, ale dnes už je zcela vžité a nikdo se nad ním nepozastaví.

Klepněte pro větší obrázek Klidně si natáhněte nohy

O interiéru tohoto auta můžeme mluvit hodně dlouho. Jde o nejvyšší stupeň výbavy zvaný Elegance, pod ním jsou ještě dva. Do základní výbavy patří elektrický posuv sedadel – to řidičovo má tři paměti, ušlechtilé materiály, ale kožené čalounění už je příplatkové. V základu je pochopitelně elektronicky řízená klimatizace, ale jen jednozónová a rádio s CD přehrávačem. Velký displej slouží i navigaci, také příplatkové, kterou poprvé v historii zásobuje data cédéčko s údaji o ČR.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Oficiální obrázky: uvnitř vládne přemíra prostoru

Klepněte pro větší obrázek Palubní deska je na úrovni, ale podle koncernových zvyklostí strohá

Počítač nebloudí

Navigaci – jak hardware tak software – připravil Blaupunkt. S mateřským Boschem škodovka už léta spolupracuje a tak volba výrobce navigačních přístrojů byla nasnadě. Funguje stejně dobře jako v kterémkoliv jiném voze. Data na CD obsahují drobné nedostatky, které jsme během provozu hlavně v pražských ulicích odhalili. Občas nutí řidiče odbočit do protisměru jednosměrné ulice nebo odbočit vlevo tam, kde se to nikdy nesmělo (například při přejíždění Palackého mostu na novoměstskou stranu doporučuje odbočit vlevo), ale v principu vždycky dojede do cíle. Třeba ne právě nejkratší cestou – ostatně můžete si zvolit nejkratší nebo nejrychlejší – právě tak se můžete domnívat, že jiná trasa by byla výhodnější, ale důležité je, že navigace pracuje s velkou přesností zhruba dvou metrů a vždycky najde zvolený cíl.

Tip: Test navigačního systému a map České republiky ve Škodě Superb, Navigační systémy v automobilech: k čemu slouží a co se za nimi skrývá

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Globální přehled o situaci dává na displeji navigace mapa --- Konkrétní pokyny
ke směru jízdy vydává příjemný dámský hlas v několika jazycích (česky nikoliv),
anebo šipky na velkém displeji na palubní desce a také mezi přístroji přímo pod volantem

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Dostatečný prostor a pohodlí, snadná jízda s navigací
  2. Zajímavá výbava, motor, spotřeba, jízdní vlastnosti
  3. Příplatková výbava, parametry motorů, ceny všech modelů
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků