Škoda Superb 2.5 TDI: manuál, nebo automat? (velký test)

Škoda Superb 2.5 TDI: manuál, nebo automat? (velký test)

Kapitoly článku:


Fotogalerie

Interiér

  
Výrazná čelní maska je posunuta hodně do kapoty --- Z profilu připomíná Superb Passata, odlišná je prakticky jen linie zadních dveří

   
Záď má podobné světlomety jako první generace Octavie; z dálky první Octavii a Superb rozeznáte ztěží

 
Superb má velmi výrazné světlomety --- V zrcátkách jsou sice světla pro osvětlení vozovky, když nastupujete, ale blinkry chybí --- 17" litá kola 225/45 jsou za příplatek

 
Solární střešní okno vyhřívá nebo ochlazuje interiér za slunečného počasí --- Anténa rádia a GPS

Zavazadlový prostor

  

 
Novinkou Superbu v modelovém roce 2005 je možnost sklápět zadní sedadla. Základní velikost zavazadlvoého prostoru 462 l se tak zvýší na více než dvojnásobek

Místo vzadu

  
I když jsou přední sedadla hodně vzadu, je za nimi stále dost místa pro kolena --- Za loketní opěrkou se může nacházet buď vak na lyže, nebo malá lednička

  
Řidič (190 cm) se za volantem cítí pohodlně a bez problémů se posadí i sám za sebou; na třetí fotografii sedí za vysokým řidičem 176cm vysoká osoba

  
Místa je v Superbu skutečně na rozdávání, není problém si přehodit i nohu přes nohu

Interiér

 
Takřka k nerozeznání: na prvním obrázku Superb s manuálem, na druhém s automatem

 
A opět: nejprve manuál, poté automat

 
Detail: automatická versus manuální převodovka

  
Palubní deska je mohutná a nezapře svou příbuznost s Passatem --- Detail na středovou konzolu obloženou dřevem --- Volant z Octavie se dobře drží, ovšem působí trochu lacině

 Palubní přístroje nejsou příliš přehledné, tachometr je ocejchován nepravidelně; displej Maxi-DOT je u šestiválců ve standardu

  
Multifunční volant: ovládání tempomatu --- El. ovládání oken a centrálního zamykání --- V levých zadních dveřích se schovává obligátní deštník

   
Sedadla jsou příjemně profilovaná, na delších cestách nebolí záda; jen opěradla mohla být delší --- El. ovládání sedadla s pamětí --- Přední sedačky jsou vzadu vybrány, takže i skuteční dlouháni budou mít kam schovat kolena

   
Loketní opěrka je polohovatelná jak vertikálně, tak horizontálně; uvnitř se skrývá odkládací prostor

   
Do dveří toho moc nedáte --- Schránka před spolujezdcem je docela rozměrná --- Vedle ruční brzdy jsou držáky nápojů, v loketní opěrce pak popelníček

Navigační systém

  

 
Navigační systém je společně s rádiem umístěn ve středové konzole nad klimatizací; na prvních čtyřech obrázcích je dražší grafická navigace, na posledním pak levnější textová

Motor

  
Pod kapotou se u obou vozů nacházel šestiválec 2.5 TDI

 
Na pravém obrázku je patrné, že přístup ke světlům je velmi komplikovaný. Není proto divu, že Škoda doporučuje výměnu žárovek v autorizovaném servisu

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud