Škoda Superb 2.0 TSI 4x4 206 kW: Naměřená dynamika, rozměry, dojmy

98 komentářů

OB
22. května • 22:30

Mam super 2.0 TSI.Som sklamany . Auto by malo v normal mode "normalne pracovat. Uz pri 60 km je zaradena automatom 6-ka. A z nej zrychlenie je fakt problem. 4 valca objem neoiklames.... MAl som volakedy 1.8 T motor Audi pred 10 rokmi . Bol neporovnatelne lepsí.... Odstup Superb I od Octavie bol znacný teraz minimalny. 5 ka už bude ako octavka. BENZIN VOBEC NEODPORUČAM. A SPOTREBA ? 9,2

Petr
22. září • 12:52

Mám superba 2,0TSI předokolku, laurin- klement.162 kw , dsg. najeto 12 tis . Po městě je spotřeba vždy nad 10 l/100. Mimo město okrsky do 7mi, pokud moc nepřekračuji povolené rychlosti. Měřil jsem v Německu na dálnici po 10 km úsecích po rovině spotřebu palubním počítačem, ( jde to nulovat za jízdy) při cca polovičním zatížení - 2 dospělí, bagáž.. Při 100 km /h na tempomat - 5,3/100, při 120ti - 5,9, při 140ti 7,5 l/100 km. Dynamika vozu mi přijde velmi slušná , na mokru se musí opatrně s plynem, jinak je tendence k prokluzování předních kol. Závady žádné. Moc mi vyhovuje line asistent, opravdu přispívá k bezpečnosti jízdy, dá se na něj zvyknout rychle. Adaptivní tempomat je dobrý při popojíždní v zácpě, při norm. provozu zpomaluje před auty moc brzy na můj vkus. Celkově jsem s autem spokojený.

Uživatel
8. listopadu • 0:30

Zdravím všechny hádavce. Kluci, stejně jsou to jen plechovky, tak se kvůli nim vzájemně neurážejte! Ale k věci: měl jsem "supíka" v 3.6 a teď mám nového v "prezident version". Srovnání je následující: 3.6 bych dal podvozek a brzdy z Mondea a byla by to maxi bomba kára. Novej L&K je dle mýho vkusu takový instantní auto, udělá všechno, co čekáš, ale nepřekvapí. Sice v těch vyšších otáčkách fakt jede jak z praku, ale ten šestivál byl takovej přirozenější. Za L&K se zase otáčej i ženský, takže masírka pro péráky dobrá 😀. Co se týká spotřeby, tak v 3.6 ( najeto přes 300tis.) dlouhodobá 10.4l, u Zemanovi verze zatím 12l jen to fikne a to to fakt nehoním (auto 😀) . Ale je to syrovej motor, takže se to snad ještě změní. Jinak přehršle pí...in, snad je to schopný dát na fejsbuk i to, kolik umbrella's a škrabka's jsi kdy použil. Shrnutí: klucíí, je to fakt dobrý, ať to starší, nebo snad doufám i to nový. Každopádně moc děkuju zaměstnavateli, že mi to půjčuje, a hlavně za tu "CéCéEsku", protože za ty prachy, bych si to hoši, první, ani druhý, fakt nikdy nekoupil.

Ivan
14. června • 22:13

neviem čo sa tu rozoberá, je len jedna a tá istá technika od volkswagenu,len jej obliekli šaty a nazvali toto auto skoda superb!B-]

Tonda Bílý (Billys)
11. června • 12:44

moc pěkné, podařilo se udělat slušnou káru..

Fricoolinek
11. června • 7:17

Plánujete časem i test základní verze za 600 000 Kč - tj. 1.4 v Active verzi?

E15
11. června • 19:24

z mého pohledu má Superb smysl ve dvou verzích:a) nechci automat - pak 1.8 TSI (Ambition nebo Style)b) chci automat - 2.0 TSI (Ambition nebo Style)Všechno ostatní je buď moc kompromisní nebo drahé :-P

Mark
9. června • 13:24

Myslím, že marketingové oddělení Bžundaje to tady vzalo střemhlav útokem, nový Superb je krásné, kvalitní a nadčasové vozidlo, které reprezentuje to nejlepší a to prostě nelze popřít, ačkoliv se tady ty paka snaží seč mohou. Chápu obavy majitelů mikrovlnek na kolech aneb "sen českých řidičů", že jsou trochu nervozní :-))) .... jestli je nějaká automobilka fakt směšná pak je to Bžundaj a jejich výrobky, které jsou asi tak stejně sexy jako ty jejich mikrovlnky a rychlovarné konvice. :-D

Mirek
9. června • 21:21

No, když čtu tvůj příspěvek, tak si můžeš směle podat ruku s marketingovým oddělením "Bžundaje".

LOL
10. června • 6:58

jj, není nad rozohněného škodifkáře hájícího kvalitu "Supai", který nezná nic jiného než fobii a trapid.Kdybych si měl vybrat mezi vrcholnými modely Hnůjdaj a Šáde, vybral bych si jednoznačně Genesys. B-]

1973
10. června • 10:19

Jasně. A kdyby sis měl vybrat mezi Ferrari a Lamborghini tak si vybereš veloster. Tak a teď si ukliď angličáky do krabice a hybaj na svačinku, bude chleba s lučinou a kakao...

LOL
10. června • 11:21

Jen jsem srovnal top nabídku obou výrobců, která je navíc skoro za stejnou cenu. S cenou jako takovou problém nemám, ale už zásadně nekupuju (soukromě) klasická auta, zvykl jsem si na vyšší a prostornější modely, do kterých nemusím nastupovat shrbený. Na blbnutí jsem si chtěl pořídit Proceeda (za tu cenu nevadí, když ho někde zruším nebo poškrábu), ale manželka mi to zakázala, řkouc že i tak jezdím moc rychle.Jo, a kakao ani Lučinu nemám rád. :-/

Martin Motyčka
9. června • 13:51

Hyundai staví dobrý auta... Rozhodně za ty prachy, co za to chtěj.. Ale souhlas, ta reklamní kampaň je hodně trapná...

E15
9. června • 15:19

Ta česká reklamní kampaň jim musí odehnat min 50% potenciálních zákazníků... A nejde jen o nějakou jednu reklamu, ty reklamy jsou příšerné úplně všechny, už jen ten hlas, co to dabuje... děs běs...

Zelí
9. června • 19:42

No kdyý se do toho vloží vošický..... výsledek se dostaví. :-D

JirkaB
9. června • 10:35

Bude to auto v benzínu vůbec dostupné? Nebo to bude jako u Passatu, že "ještě nemají termín"......?

Provo
8. června • 23:54

Zrychlení 0-100 pod 6sec., 4x4, adaptivní podvozek, ventilované sesle, to moc soupeřů v mainstreamové střední třídě nemá, Insignia OPC a pak už je to jen mlčení jehňátek.

E15
9. června • 10:12

no jak už tu někdo psal výše - Škoda představuje z pohledu techniky i marketingu koncernové dno (jak byla jednu dobu před Seatem, tak už je zase až za ním) a pak je otázka, jestli má takové auto za cca 1,2 mil. vůbec smysl... Jestli není lepší plnohodnotnější alternativa za řekněme 1,25 mil v podobě Passatu a nebo za 1,35 mil v podobě Audi.

Provo
9. června • 11:17

Porovnávat Škodovku a Seat nemá smysl, protože jsou jinak zaměřené a protože Seat nemá vůbec auto střední třídy a pohybuje se jenom o třídu níže tak o něm nemá smysl diskutovat. K diskuzi je jenom ten Passat, Audi ani omylem, protože to je zcela jiná cenová třída. V praktickém světě nikdo nebude porovnávat plně vybavený Superb s holátkem A4. Tomuto Superbu konkuruje jedině Opel Insignia OPC a nebo z vlastní stáje Passat, jiná konkurence prostě není.

E15
9. června • 15:17

Uznávám, že s Audi jsem přestřelil. Teď koukám, že kombinace automat a 4x4 je až S4 a to už je cenově fakt jinde... ;-)

Honza
8. června • 23:19

No v kombíku je na živo auto výrazně hezčí evokuje A6, a podle mě to co si fakt mohli odpustit je ta jejich extra drahá kapota která ve předu přesahuje mimo obrys vozu ... prostě jak sami ve škodovce říkají je to drahé a já bych dodal a zbytečné ... a mohlo se investovat jinde ve voze možná by to udělalo víc a to že platforma MQB prostě bouchá je holt v genech platformy a když je auto na ní postaveno tak to jde jen omezit eliminovat ne, to by třeba pak už byla L platforma

JirkaB
9. června • 10:38

To není o platformě, to je o tlumičích - nový passat bouchá podstatně méně (prý), a vždy to tak bylo a nevidím důvod, proč by teď najednou dovolili Superbu stejný komfort jako passatu, zvlášť když má být od něj ještě dál (níže)...

Zelí
8. června • 21:03

Pořád je zapotřebí neztrácet ze zřetele to, že škoda je v koncernu vw technické a obchodní "dno". A z toho pohledu je to pro konkurenční výrobce situace nepříjemná a nekomfortní, protože spodní laťka je hodně, hodně vysoko. A mnozí ji svými produkty nepřelezou. Proto asi ty podrážděné reakce.
Momentálně je i v passatu pouze čtyřválec, ale motor VR6, který tam může být, neskončil, je stále živý a může se tam kdykoli vrátit, třeba i v turbo provedení.

.
8. června • 21:13

nejezdím Škodou, ale ta titulní fotka se mi opravdu líbí- exterier se povedl

Zelí
9. června • 19:47

Nejezdím škodou a nejsem fanda toho slovenského designéra, ale v té hnědé metalíze je opravdu velmi pěkný.

E15
8. června • 15:27

"Nerovnosti možná ani tak necítíte, ale slyšíte je."
Takže vlastně ta nejhorší možná varianta. Auto se houpe jako loďák, takže jízdní vlastnosti v háji, ale přitom nepůsobí pohodlně, protože dostatečně akusticky neizoluje od nerovností na silnici.
Ještě by mohli napsat, jak moc je to odhlučnění špatné - např. v porovnání s tou hrůzou v Octavii.

Jiří Červenka
8. června • 16:24 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Vůbec to není zlé. V porovnání s Octavií je nový Superb ve všech jízdních režimech velmi kultivované auto. Tedy tenhle konkrétní kus, s jinými specifikacemi jsem zatím nejel.

E15
9. června • 10:15

díky za reakci. Tak alespoň že tak. Snad z toho teda vychází, že na 17tkách už by mohl být Superb docela použitelné auto...

Mirek
8. června • 17:48

Ale pane Červonko, to nééééé, tokový faux pas. Takhle shodit idol a nejkultivovanější světové auto škodafans. :-D

Tom
8. června • 19:17

Teeda, ty jsi nadsenec, tak tohle jsem mezi radky nikde nevydedukoval, ze by to auto melo byt nejkultivovanejsi na svete:-D

Mirek
8. června • 20:33

Octavia je přece nejlepší ve všem, tedy i nejkultivovanější, když čtu hodnocení škodafans.
Ale za tu srandu mi to stálo. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
8. června • 21:11

no, pokud se Ti splnil Tvůj vlhký sen a v této diskuzi jsi dosáhl vyvrcholení... já Ti to přeju Mirďo

Mirek
8. června • 21:44

Naštěstí těmito problémy netrpím, ale jak jsem již napsal, za tu srandu mi to stálo a pán Červenka mi na to tak pěkně nahrál. Škoda jen, že se našlo pár jedinců, kteří to nepochopili.

Alvarez
9. června • 6:09

Nojo, ty jsi takový náš nepochopený Mireček, viď.

Mirek
9. června • 11:04

Copak, také bez smyslu pro humor?

HonzaH
11. června • 17:12

Mirku, prostě bylo to trapný ... a můžeš tady dokola vysvětlovat, že ono to jinak nešlo.Tyhle zvěsti o oktávce dělají takoví lidi jako ty, všem ostatním je jasné, že to není ani k reakci, navíc tak pomatené, jako byla ta tvoje.

Mirek
12. června • 21:50

Doporučuji naučit se česky. To je tvůj názor a pochybuji, že ses účastnil diskuzí, kde tyhle názory, ohledně Octavie, padaly. Medvědí službu Octavii, potažmo Škodě, dělají takoví troubové jako ty, kteří bezmezně vychvalují normální auto a nevidí si přitom na špičku nosu. Evidentně máš navíc problém s chápáním textu.

robert
8. června • 16:13

hrůzou bych nazval odhlučnění v mém služebním Rapidu 1,6 Tdi, 2013. Rány jak kladivem na každé menší nerovnosti. Octavia je proti tomu MB S Klasse :-D

Cuco
8. června • 14:37

"Kromě prostoru pro hlavu vzadu si nelze v novém Superbu na něco stěžovat."
Takze treba uzivat priestoru uplne bezhlavo :-D
Tz. nechat hlavu doma.

Tom
8. června • 12:51

Vzhledem k tomu, že je v tomto voze pouze čtyřválec, samozřejmě všechny zajímá spotřeba, protože pokud se reálný (ne uváděný laboratorní) průměr pohybuje nad 10,5 L, pak za mě jednoznačná volba, šestiválec a jiná značka vozu. Jediné pro u tohoto motoru by mohla být spotřeba... cena je strašná, kultivovanost nic moc a zátah v nízkých otáčkách taky žádná sláva.

tadeas
19. prosince • 15:35

ty jsi ale <>

Čechystán
8. června • 13:25

Co si dovoluješ "sahat" na vrchol luxusu z Bolky? Vlhký sen každého správného čecháčka :-P

Tom
8. června • 14:37

já ty mínusy ustojím, neboj :-D

Tom
8. června • 19:20

No jmenovce, kolik jsi toho tim vozem najezdil, ze vis, ze je nekultivovany a ma horsi projev nez atmosfericky sestivalec? Ja vim, ze pokud clovek chce, tak jiny nazor nepripusti, ale pokud prekrocis svuj stin a vyzkousis, mozna pochopis, ze projevy motoru se za posledni roky dost zmenili. A mozna, pokud by ti nekdo nerekl, ze je to 4 valec a skodovka, tak bys to chvalil jak skvele auto umi ta hyundai vyrobit:-D

Karl
9. června • 17:11

Tak proti 3.6FSI to bude mít horší projev a dynamiku vždy. To v tom člověk ani nemusí jet. Objem turbem nenahradíš...

Tom
8. června • 20:02

Vrcholná motorizace pro Škodu Superb přišla spolu se šestiválcovým motorem o nemalou část svého motorového luxusu a o dost zajímavý charakter... konec citace. Jak bys rozebral sdělení v této větě? Četl si vůbec ten článek nebo jen trolluješ?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JirkaB
9. června • 10:51

A DSG Vám nevadí??
Tohle mi pořád uniká, každý je fajnšmekr a chce šestiválec a škubavá převodovka mu nevadí?? K čemu je sametový chod motoru (který mimochodem u V6 nikdy nebyl ani nebude), když to zabijete škubáním při každém podřazení nebo rozjezdu?

bafunak
10. června • 5:57

Měl jsem kdysi, před dvaceti lety, Renaulta 30. Měl V6 do 90°. Čili horší předpoklad kultivovanosti než 60°. A mohu ujistit, že jeho charakteristický zvukový projev byl šum. Po letech se čtyřválci jsem byl unešen.

JirkaB
14. června • 17:25

Tak s tim nelze nez souhlasit, osobne ale stavim zvuk radoveho sestivalce jeste o neco vyse, kultivovanost rozhodne... Ctyrvalec je sam o sobe zvukove velmi nezajimavy motor.

stealth01
9. června • 19:13

Já jsem měl DSG v Golfu GTI a nic jsem nepozoroval. Naopak jakkoliv je třeba 8 kvalt od ZF sametový a hladký, taky umí pozlobit.

JirkaB
14. června • 17:28

Novy Superb je ale nadherne auto, zadek bych si hezci tedy predstavit umel, ale to je jen drobna vytka, auto je krasne i nazivo. Bohuzel, koncern v teto tride umi jen dsg :)

JirkaB
14. června • 17:18

Ja mam zkusenosti jen s passatem, golfem jsem snad jeste nejel, ale pochybuji, ze v golfu to bude lepe odlazene.. Pred manualem bych to i uprednostil a mokre sestistupnove je i skoro pouzitelne, ale s automaty bych to nesrovnaval a uz vubec ne s tim zf. To, ze se najde situace, kdy zf cukne, jeste neznamena, ze cukani pri kazdem podrazeni a kazdem druhem rozjezdu u dsg je v pohode.. A to nemluvim o zivotnosti, kdy se ty suche sedmistupnove sypou po 150 tisicich, proste dsg je pro me tragicka prevodovka a pokud nekdo nesouhlasi, rad bych si precetl protiargumenty... (Ale opet jdu pozde, ja vim, bohuzel prace mam nad hlavu a doma uz nechci pocitac nebo telefon ani videt :)

stealth01
8. června • 14:36

Myslím, že pokud se nějaké auto v Boleslavi povede udělat opravdu dobře, není nutné ho nijak zatracovat. Je na něm něco špatného? Snad jen ta absence šestiválce, ale pořád se bavíme o mainstreamu ve střední třídě. Navíc to auto musí jít hierarchicky pod Passat, takže těch 206kW výkonu je super.

Mirek
8. června • 20:53

Jak jsem začal číst tvůj příspěvek, tak jsem se úplně vylekal, když jsem četl "Snad jen ta absence..." a mi to tam hodilo při počátečním písmenu dalšího slova "š" škrabky. No fuj, to mi nedělej, už jsem se lekl, že ta speciální škodovácka výbava tam bude chybět.Teď vážně, zatím vnějšek opravdu nejpěknější auto z Boleslavi. Jen nechápu, proč to museli pokazit uvnitř. Opravdu mi to silně připomíná Rapida, Fabii a Octavii. Stačí se podívat už jen na madlo dveří a vím, která automobilka to vyrobila. To se nemohli alespoň tady trochu odvázat?

LOL
8. června • 16:21

já vidím jednu zásadní špatnou vlastnost: vypadá to jako přerostlá oktávka, nebo ještě hůř, více přerostlý trapid.

stealth01
8. června • 16:25

Jojo. BMW 7 vypadá jako přerostlá pětka a BMW 5 jako přerostlá trojka.
Tak to prostě chodí, design je přes celou značku stejný. Naštěstí aspoň mají ve Škodě nápady na jiné interiéry. Když sedneš do sedmičky a pak do pětky, tak nepoznáš co je co...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
LOL
8. června • 19:37

jojo. A od té jisté doby co se 7er nedá skoro poznat od 5er se Brambora tak trochu stahuje z výsluní. Podobnost čistě náhodná... B-]

E15
9. června • 10:18

akorát, že ty tři nerozlišitelné BMW vypadají všechny dobře. To MB vypadá Céčko jako čínský pokus o Sko... :-D

JirkaB
9. června • 10:32

C je nádherné... :)

dpcstb
9. června • 10:48

podla tvarov by som povedla ze dizajn MB je dnes robeni pre zeny a gayov.

bafunak
10. června • 5:50

Moje řeč.

Ludek_II
8. června • 13:28

Je to auto, ve kterem jezdi Bolek i Lolek

dpcstb
8. června • 12:13

34m zo 100ky? sak tolko ma tusim porsche 911 :)

Čechystán
8. června • 13:23

No vidíš a kouzelníci z Boleslavi to dokážou i bez keramiky B-]

stealth01
8. června • 14:32

Máš pravdu. Na klasické brzdy je ta hodnota decelerace fakt dobrá. Dávám plus konstruktérům ze Škody.

Cuco
8. června • 14:34

Jo a Avensis z 2009 to umi taky tak ...

stealth01
8. června • 14:39

Tak jistě, nemusíme tady sázet jeden vůz za druhým, který to umí podobně. Moje auto má skoro dvě tuny a zastaví na 35 metrech, ale je dobře, že to v Boleslavi zvládli s těmito hodnotami a neskončilo to nějakým fiaskem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dpcstb
8. června • 16:31

no tak ked tu nedavno robili porovnanie passata s mondeom, tak mal passat 100-0: 39,67m

Cuco
8. června • 15:26

Jasne, len o 6 rokov neskor a za inu cenovku.

Quebe
8. června • 18:23

No a co jako?Tak si třeba představ, že takový Peugeot 405 měl 100 kW motor 15 let před Avensisem. A za jinou cenovku :-D

MKGERY
9. června • 9:59

před 20 lety měla taky 405 přes 150 kw a před 30 lety 205 taky

.
8. června • 20:53

hmm, a kde je teď? tehdy měl Peugeot pěkná auta...

Quebe
8. června • 21:46

To, kde je Peugeot teď s tímto vůbec přece nesouvisí.Pouze jsem poukazoval na tu absurdní argumentaci

Cuco
9. června • 8:51

No jo no, FIAT mal v 1998 2.0 Turbo a 220 koni a co dalej ...
Nepochopil si.
34m brzdnu drahu ma kolko aut dnes v tejto cenovej ? Kolko ich malo v 2009 ?
Ked ma to ma ine auto, tak si redaktor nevsimne, ze ... ked to ma Schade, tak je TOP feature.

Quebe
9. června • 9:37

A nebude to spíše tím, že s tímto měřením začali teprve nedávno? ;-)Já osobně tyto grafy zde vidím teprve podruhé.

Cuco
9. června • 9:50

Nahoda jak svina co :-D:-D:-D
Ked uz to dokaze Skodofka, tak to treba zmerat ... aspon tak to prislo mailom z Boleslavi ... :-P

Quebe
9. června • 12:33

To už je slušná paranoia :-D

Cuco
9. června • 13:41

No tak by si mal menej chlastat. :-O
Ved OK, konecne Skoda dosiahla uroven Toyoty v tomto atribute. Zasluzi si to. Asi neobjednali lacnu ftakovinu od Boschu, tak uz to brzdi na urovni. Proste pecka daleko pred Passatom.

Noclaf
8. června • 10:48

Nechapu zklamani kvuli odchylce 6km/h.
Jinak je vskutku prekvapujici nahoda, ze na novinarsky test se dostavil Superb ve vrcholne vybave a vrcholne motorizaci...

Karl
9. června • 17:08

Ne, náhoda to není. I u většiny prodejců jsou právě výbavy LK a to z důvodu, aby byla možnost ukázat vše, co je u nového Superbu k dispozici. Je na tom něco špatného?

Petr
8. června • 11:07

A kolik byla spotřeba ? 12l na 100 ? ;-)

Tom
8. června • 19:15

To by bylo stejne nebo i mene jak obdobne vykonne motory

Martin Motyčka
9. června • 12:14

ale v reálným světě (ne v tabulkovým) cca stejně jako u toho V6...

Ludek_II
8. června • 10:12

Je to prostě béčko mezi vozy. SuperB. :-)

Brumla
8. června • 14:42

Ty jsi kokot mezi lidmi. LudeK :-)

Ludek_II
8. června • 17:56

I ty brumlo jeden malej. Sahnul jsem ti na hracku ?

mex
8. června • 18:07

Na anglicaka :D

Hugo
8. června • 9:53

Díky za skvělý článek s měřenými hodnotami.

eLzyx
8. června • 9:18

"Auto váží 1540 kg" ... to je papírová hodnota, nebo reálně zvážená?

Karel
9. června • 10:23

Auto neváží 1450 kg! Auto má hmotnost 1450 kg. Váží člověk, který obsluhuje váhu. Váha je zařízení na vážení. Nezaměňovat za hmotnost.
Diskutujícímu se to dá odpustit, ale redaktorovi ne!

Mirek
9. června • 11:01

No jo poučovat, v tomto případě celkem o blbině, je jedná věc, ale co tak alespoň správně číst a opisovat. Kolik že má auto hmotnost?

Karel
9. června • 20:27

Ano, došlo k překlepu, ale trvám na tom, že redaktor by měl ovládat češtinu.

Quebe
9. června • 21:31

Úplně normálně se hovorově používá slovní spojení že něco váží tolik a tolik. Nevím, proč by to nemohlo být užito i zde. Až půjde o nějakou odbornou literaturu, tak si stěžuj.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Karel
10. června • 9:37

V hovorové řeči ano, ale v psaném projevu redaktora ne! Pane Quebeku!

Tvoje češtinářka
12. června • 23:01

Hele šmudlo, běž vysvětlit boxerům, že nejsou těžká váha, ale vysoká hmotnost. A vem si sklenici na zuby... B-]http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php...

Mirek
13. června • 10:35

Malá omluva, trochu vedle mi to hoplo.

Mirek
13. června • 10:33

Hele šmudlo a proč to píšeš mi, asi také neumíš dostatečně česky. Vím na co narážíš, ale to evidentně narážíš na svou nechápavost a hlavně na to, že nejsem toho autor.

clanek
8. června • 14:44

K dotazu se pripojuji a doufam ze redakce i tento superb zvazi.

Doporučujeme

Články odjinud