Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI: Výkon a dynamika

53 komentářů

petis
27. srpna • 23:02

Kde udelali soudruzi chybu? Muj Superb 2 1.8TSI DSG (118kw) ma stabilne 0-100 pod 8s coz je docela rozdil proti temto slimakum.

Jouza
23. srpna • 20:30

Nemusím to číst! abych věděl, že Škoda Superb je nejlepší! Nebo je to tam psáno jinak? :-D

Jiří Novotný
21. srpna • 23:46

Všechna čest koncernu VW. "Supík" i "Pašík" jsou velmi povedená auta.

Michal
21. srpna • 8:15

Můžete toho Passata vychvalovat jak chcete. Já si stejně auto s falešnými koncovkami výfuku z principu nekoupím. Kdo ví, co dalšího je na tom autě šméčkoidního.

John
22. srpna • 21:36

A ake auto si kupis pripadne vlastnis? Prezrad nam to.B-]:-P:-D

Driver
20. srpna • 21:01

Přinášíme Vám to nejlepší. Passat Short a Passat Long již ve třetí generaci. Máme každý ve dou karosářských variantách. Vyberte si. :-))
Je to jednoduché a prosté. Ale není to geniální?
To, jak VW AG sdílí jednotlivé díly a komponenty, a třeba jednu jedinou převodovku použije během 5ti let do 10 miliónů vozů, to na světě nikdo nedokáže prodat. Toyota rozhodně tak dokonalou strategii nemá, akorát koncern Hyundai začíná přesně VW AG kopírovat, a to ve všem a dokonale, tohle třeba Citroen s Peugeotem nikdy nepochopili.
Né že by mě ta auta zaujala, ale ten jejich obchodní model, to je na nobelovku.

billy joe
20. srpna • 17:13

skoda, vw je to hnus

kuny
20. srpna • 14:30

dobre, obe auta zrychluji za 9,8-10,0. Jak je mozne, ze vyrobce udava 8,7 a 8,8s? resp. v cem je oroblem/rozdil? tohle uz je celych 10% mimo namer vyrobce...

Kebek
20. srpna • 18:03

odpovědět může být – novinářské auto natřískané výbavou která zvyšuje hmotnost + velká a těžká kola – základ jsou 16“

yoggi
22. srpna • 9:53

Presne tak, udavaju sa parametre zakladneho modelu.

Zelí
20. srpna • 15:00

Taky jsem nad tím přemýšlel a to by asi byla spíš otázka na výrobce. To novináři nezdůvodní. U nás by se mohli novináři obrátit na pana Hrdličku z Česany. Případně je dotlačit k tomu, aby jim to předvedli na polygonu.

honza
20. srpna • 18:15

Jestli jsi o tom přemýšlel a vymyslel jsi, že by bylo lepší se zeptat výrobce, pak jsi toho moc nevymyslel... Já vymyslel, že ta auta váží tak o 150 kg víc, než je udáváno. Snižovat hmotnost je velice módní a redaktoři tomu ještě hloupě tleskají. Nikdo se nezamýšlí nad tím, že auta jsou stále větší, vybavenější, ale materiály stejné. A tak se nárůstu hmotnosti z důvodu uvedených brání optimalizováním, ztenčováním, odebíráním a uváděním líbivých údajů na papíře. Nejlepší by bylo auta zvážit, jako se to udělalo s tou bi-turbo verzí (a naměřilo se o 140 kg více...).

Ivan
20. srpna • 10:46

su to vlastne identická autá keby porovnávali 2 rovnaké passaty alebu VW superby tak by nasli tiez urcité rozdiely ,vlastne pekne ukázali že su to vlastne uniformné autá len kisne maju iné alebo ci by to bol VW seta etc...žiande né tachniky,len co montuje VW do svojich aut vcete tzv skody tzv setau alebo aj tzv audi etc...vsjo rovno...B-]

flukes
20. srpna • 6:11

Přesto všechno se mi stejně Superb líbí víc!

Antiautomat
20. srpna • 9:24

V tomto suhlas, passat sa mi nepaci spredu, je to nejake divne, prilis roztiahnute. Je to ako pozerat film nasilne roztiahnuty to widescreenu. Ale aj tak, mam za to ze prvy superb bol krajsi :)

Zelí
19. srpna • 22:04

Výkony motorů ze sériové výroby mají vždy rozptyl v řádu procent. Dříve na to byla dokonce norma. Rozptyl byl tuším +-7 procent. To znamená, že mezi nejhorším a nejlepším motorem vycházejícím z motorárny mohl být rozdíl až 15%.

Quebe
19. srpna • 22:49

Nemáš na mysli spíše směrodatnou odchylku?

Vana666
20. srpna • 9:00

Směrodatnou odchylku asi ne. Ta by připustila i legální existenci zcela nepovedených kusů což je asi nesmysl

Zelí
20. srpna • 14:56

Otázkou je, co je nepovedený kus... U atmosférických karburátorových motorů to není nic co by se nedalo očekávat. Navíc v hromadné výrobě se dříve netestoval každý motor. Ve škodě se věnovala větší péče jen motorům 120LS. V tatře se benzínové osmiválcové motory všechny zabíhaly na zkušební stolici a měřil se výkon v celém rozsahu rychlostní charakteristiky. Pokud se zdálo, že výkon nesedí šel motor na opravu a hledal se důvod.
U nových turbomotorů je samozřejmě možno jedním parametrem dotáhnout na zkušební stolici výkon na požadovanou hodnotu. Takže mají všechny motory odcházející z výroby výkon ve velmi úzkém tolerančním pásmu. To u atmo ani nebylo možné.

Vana666
21. srpna • 7:41

Nepovedený kus je v tomto případě exemplář s parametry hrubě odlišnými od tvrzení výrobce, třeba -20%. Přes směrodatnou odchylku nastavenou na 7% takový produkt projde, ale přes stejně vysoký pevný mantinel už ne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
21. srpna • 16:59

Možná si úplně nerozumíme. Máš křivku hustoty pravděpodobnosti výkonu motoru se střední hodnotou, která odpovídá katalogovému údaji výrobce. Variabilita je dána směrodatnou odchylkou. Poté máme toleranční pásmo, které nám shora a zdola určuje, kam se daný parametr výrobku (zde výkon), musí vejít, aby výrobek prošel kontrolou. No a logicky se snažíme výrobní proces co nejvíce zdokonalit, aby byla směrodatná odchylka co nejmenší a do tolerančního pásma se vešlo co nejvíce výrobků (ideálně na každou stranu 6 směrodatných odchylek - 6sigma).Směrodatná odchylka má tedy ke konkrétnímu kusu motoru pouze takový vztah, že nám řekne, s jakou pravděpodobností motor projde kontrolou. Nelze ji tedy z principu použít jako hodnotící kritérium konkrétního kusu, jelikož je vlastností celého výrobního procesu.

dpcstb
23. srpna • 19:15

a o kolko teda oficialne moze mat predavane auto mensi vykon?

pacho
19. srpna • 19:43

preboha, ten superbu ne tej fotke, je ako stará tetka, ktorej akurát vypadla protéze.

Kaufi
19. srpna • 18:16

Musím se smát některý komentářům o tom jak oběktivní test to je, nechám na každém, ale pochybovat o Octavii ?? Podle zdravého rozumu mě vychází vždy Octavie a i když s tím někteří nemusí souhlasit, je promě zajímavější než Passat.

Sandokan
19. srpna • 17:28

Dekuji za srovnani originalu s boleslavskou kopii.

Tom
19. srpna • 21:51

:-D kopie nam lehce prerostla original a dluzno dodat, ze v tomto pripade se stalo necekane a ta ceska "kopie" je prekvapive krasnejsi nez nemecky "original". I kdyz ani ten neni vubec osklivym autem, jen se Superb proste mimoradne povedl...

Sandokan
19. srpna • 23:12

A už jsi někdy v originálu jel?

Tom
19. srpna • 23:24

Jo jo... Pasik pusobi sviznejsim dojmem, jako by jel lepe. Coz tady v testu v podstate potvrzuji. Sup ma daleko lepe nastaveny adaptivni podvozek, to je fakt parada. Jinak v podstate bez rozdilu. Kazdopadne Sup tradicne fantasticky na vnitrni prostor a pro me tedy rozhodne hezci.

josehko
19. srpna • 16:09

Auto po pánoch redaktoroch by som veru nechcel. Naplno brzdiť zo 180 kilometrovej rýchlosti, a k tomu ešte 4x po sebe... Sú vôbec normálni?
Na niektorých autách to stačí urobiť raz a ohnú sa brzdové kotúče. Pomôže len ich výmena. Napr. na takej CX-5-ke...

Quebe
19. srpna • 17:30

A jak to auto mají testovat? Projet se pohodovou jízdou po okresce za 4 na 100? To by toho tedy zjistili. Podstatou testu je prozkoumat co nejvíce vlastností vozu, včetně těch, které se projeví jen při extrémních situacích - to auto je prostě testovací subjekt a jeho míra opotřebení po testu je věc podružná.

Martin.D
19. srpna • 17:05

Ak nevydržia - auto nie je spôsobilé na premávku......
Zabrzdiť 4x po sebe zo 180 km/ h musia úplne všetky autá v pohode - ak nie také auto by som si nekúpil resp.na ňom nejazdil

Kankunen
19. srpna • 13:52

Děkujeme, namísto olizování plastů si můžeme přečíst fakta.

Martin.D
19. srpna • 12:59

Klobúk dole pred redakciou a týmito porovnávacími testami - je ich na ČR , SR veľmi málo , najma tie ktoré merajú reálnu dynamiku ( nie papierovú)
Čo ma však úplne zarazilo je - že takmer ideálny priebeh výkonu - autá samé o sebe ľahké a čísla tak trošku tragédia.
Na 100 km/h za 10 sekúnd - auto s váhou 1,5 t a výkonom 160 ps je jednoducho tragicky pomaly.
Mám síce o 100 kg ľahšie auto no reálne ( z brzdy ) aj o 20 koní menej , a na 100 som o takmer sekundu skôr.

Hlinda
19. srpna • 13:38

JJ rozhodně je těchto testů s měřením dynamiky málo. A taky ale chtělo porovnat jiná auta. A ne VW a škodovku, kteří patří do jednoho koncertu a spoustu věcí sdílí.

Pedro
19. srpna • 12:22

A jsou ty motory, převodovky, podvozky, kotouče stejně zajeté ? Kolik má najeto Passat a kolik Superb ?

Tom
19. srpna • 19:18

A hlavně je to automat vs manuál

...
20. srpna • 21:46

Ano, DSG vs. manuál, rozdíl je nejvíc vidět na přiloženém videu.

Karel
4. září • 18:29

Ve specifikaci (první tabulka článku) je uvedeno, že oba vozy měly manuální převodovku.

honza
19. srpna • 10:39

Parádní měření, posílám do redakce pozdrav! Bylo by zajímavé ještě se podívat na zoubek hmotnostem. Naměřené zrychlení je o sekundu horší než udávané, což je hodně s přihlédnutím na fakt, že motorům bylo naměřeno více sil než je udáváno. Můj starý focus 5dv TDCi by měl vážit 1,3-1,35 t. Nezdá se mi, že by auto o 70 cm delší, o 15 cm širší (půdorys větší o 25%), s větším motorem a více vybavené mělo vážit jen o max. 15 % více - lehké kovy zatím nejsou na pořadu dne. Ostatně už jednou jste porovnávali tovární a skutečnou hmotnost u této generace Passatu.

D2
19. srpna • 10:07

rozdiel 1s v udavanom a nameranom zrychleni 0-100 ??
surovy motor, alebo pomalsi tester, alebo.... (katalog znesie vsetko...)

k22
19. srpna • 9:35

Proč měříte zrychlení na 3ku z 80-130 a ne 80-120? Asi aby se to nedalo srovnat s konkurencí?

Kasl
19. srpna • 11:18

Kdyby sis místo zbytečných příspěvků prohlédl fotogalerii, tak bys tam to zrychlení 80-120 našel a našel bys tam jakékoliv jiné v intervalu 80-130, třeba 100-120 nebo 90-130. Je tam podrobný graf, co víc už chceš?

honza
19. srpna • 10:22

K pružnému zrychlení jsou přiloženy grafy. Neobviňuj redakci.

Quebe
19. srpna • 9:49

Protože je to modelová situace, kdy na dálnici vyjíždíš zpoza kamionu do levého pruhu?

k22
19. srpna • 11:00

Z 80-130 na 3ku asi težko někdo pojede na dálnici - určitě ne v 2.l ropáku. Obecně se používá pro porovnání "overtakng factor", čili typická situace na státovce, kamión 80 a chceš co nejrychleji předjet, ktae podřadíš (3ka nebo 4ka) a jedeš co to dá..

Neurotic
20. srpna • 10:17

Proč bych při 80km/h podřazoval s 2l 110kw ropákem na 3 pokud to při té rychlosti na 4 netočí 1500? Při 80 podřazuju maximálně na 4, ale většinou stačí ponechat 5 a šlápnout na plyn...

Yard
19. srpna • 8:36

Dobrý den, je někde srovnávací test mezi Superbem a Hyundai i40? Jsou to vůbec auta stejné třídy? To je asi jedno, ale zajímalo by mě přímé srovnání. Je celkem nuda číst srovnání dvou téměř identických aut. Zajímalo by mě, jak je na tom i40tka, legenda mezi vozy.

Nasrí
19. srpna • 8:41

Tak podívej se Vošickej, já ti to osvětlím. Hyundai i40 nemůže být srovnávanej se Superbem, Passatem ani třeba Mazdou6, protože se do toho nevjede nic jiného než 1.7 CRDi. Může to být srovnávaný leda tak s Octavií. Jestli je i40 v něčem legenda, tak to je v imbecilitě hjondé, který chce konkurovat autům střední třídy ale pak vlastně zjistí, že se jim pod kapotu nevejdou pořádné motory, o 4x4 ani nemluvě

Yard
19. srpna • 8:56

Děkuji ti za osvětlení, jsi bludička na konci tunelu. Možná můj sarkasmus nebyl pochopen, ale na to jsem na podobných fórech zvyklý. Jinak bych tě měl poopravit, že se do něj vejde ještě 2.0 GDI se 121 kW a onen 1.7 CRDI má výkon 104 kW takže by se i40tka měla provnat se Superbem, který má podobně výkonné motory. Ona legenda. S Octávií nebo Focusem by se měla srovnávat i30tka. i40tka podle mě patří do srovnání se Superbem, Mondeem, Mazdou 6, atd.

Neurotic
20. srpna • 10:12

Takže nejsilnější motor i40 je o trochu výkonější než základ v Superbu. No a při porovnání s oktávkou na tom bude jenom o maličko líp, ale i v oktávce se musí vzít pouze základ:-D

Yard
19. srpna • 9:29

Jenom to doupravím. Fakt, že má i40 slaboučké motory a nemá 4x4 to je její mínus. Není to však argument, proč by se nedala srovnat s výše jmenovanými vozy.

k22
19. srpna • 9:41

i40 1.6GDI: z 80-130 10.6s, opavdu hodně slabý motor :-P

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Hat
19. srpna • 17:31

Jo mas pravdu. Desna chciplotina. Nejen motor, ale i podvozek zvici stare zaby trpici parkinsonem. Rizeni je jak kdyz tahas za oje a razeni by se dalo srovnat s Bingem.

Doporučujeme

Články odjinud