Škoda Superb 2.0 TDI s filtrem pevných částic + facelift

V rozhovoru pro magazín Autotip uvedl Harald Ludanek, šéf technického vývoje Škody, že Superb přijde ještě v polovině tohoto roku s motorem 2.0 TDI. Ten by měl vycházet z agregátu, který má např. Golf nebo Octavia, místo šestnáctiventilového rozvodu ale bude mít pouze osm ventilů; díky tomu by měl být údajně levnější než 16V verze. Je možné, že motor bude podobně jako v Passatu naladěn na 100 kW (335 Nm). Důležité ale je, že s tímto motorem se v Superbu poprvé objeví filtr pevných částic, a to ve verzi, která bude vyžadovat pro regeneraci aditiva v palivu. Časem se filtr pevných pevných částic objeví i v Octavii (samozřejmě za příplatek), ovšem v bezaditivním provedení. Cena bude okolo 16 tisíc korun (550 eur).

Tip: Superb s novými cenami

S novým motorem 2.0 TDI by se také mohly pod kapotou Superbu objevit i další novinky; Superb je totiž v polovině svého produkčního cyklu, takže bych se ani nedivil, kdyby ho čekal facelift. Kromě nahrazení motoru 1.9 TDI 96 kW motorem 2.0 TDI by motor 2.0 FSI mohl nahradit starší agregát 1.8T, místo 1.9 TDI 74 kW by se prodávala verze s 77 kW. S novými motory jako 2.7 V6 TDI nebo 3.2 V6 FSI můžeme asi jen těžko počítat. Ve výbavě by se pak mohla objevit duální klimatizace, přední parkovací asistent, rádio s podporou MP3 a případně Bluetooth handsfree. Lze také počítat se změnou vzhledu, ale ne nijak výraznou - nové zadní světlomety, možná mlhovky v nárazníku, nový přední nárazník, nové barvy, volant z Octavie...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků