Škoda Superb 2.0 TDI s filtrem pevných částic + facelift

V rozhovoru pro magazín Autotip uvedl Harald Ludanek, šéf technického vývoje Škody, že Superb přijde ještě v polovině tohoto roku s motorem 2.0 TDI. Ten by měl vycházet z agregátu, který má např. Golf nebo Octavia, místo šestnáctiventilového rozvodu ale bude mít pouze osm ventilů; díky tomu by měl být údajně levnější než 16V verze. Je možné, že motor bude podobně jako v Passatu naladěn na 100 kW (335 Nm). Důležité ale je, že s tímto motorem se v Superbu poprvé objeví filtr pevných částic, a to ve verzi, která bude vyžadovat pro regeneraci aditiva v palivu. Časem se filtr pevných pevných částic objeví i v Octavii (samozřejmě za příplatek), ovšem v bezaditivním provedení. Cena bude okolo 16 tisíc korun (550 eur).

Tip: Superb s novými cenami

S novým motorem 2.0 TDI by se také mohly pod kapotou Superbu objevit i další novinky; Superb je totiž v polovině svého produkčního cyklu, takže bych se ani nedivil, kdyby ho čekal facelift. Kromě nahrazení motoru 1.9 TDI 96 kW motorem 2.0 TDI by motor 2.0 FSI mohl nahradit starší agregát 1.8T, místo 1.9 TDI 74 kW by se prodávala verze s 77 kW. S novými motory jako 2.7 V6 TDI nebo 3.2 V6 FSI můžeme asi jen těžko počítat. Ve výbavě by se pak mohla objevit duální klimatizace, přední parkovací asistent, rádio s podporou MP3 a případně Bluetooth handsfree. Lze také počítat se změnou vzhledu, ale ne nijak výraznou - nové zadní světlomety, možná mlhovky v nárazníku, nový přední nárazník, nové barvy, volant z Octavie...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků