Škoda Superb 2,0 TDI: filtr pevných částic ve standardu

Škoda nedávno uvedla na český trh Superb s naftovým motorem 2,0 TDI, který nahradil starší agregát 1,9 TDI 96 kW. Ten nyní automobilka nabízí pouze ve Fabii RS. Ve standardu má „nový“ motor filtr pevných částic, nabízí výkon 103 kW a točivý moment 320 Nm. Na stovku se rozjede za 9,9 s (oproti staršímu modelu poměrně výrazné zlepšení), maximálka je 215 km/h a kombinovaná spotřeba činí 6,3 l. Díky šestikvaltu je možné lépe využít efektivní rozsah otáček než u pětikvaltové devatenáctistovky.

Ve výbavě Classic zaplatíte za Superba s tímto motorem 723 900 Kč, v Comfortu 788 900 Kč a v Eleganci 954 900 Kč. Oproti o něco silnější benzinové verzi s motorem 1,8T 110 kW je tak nafťák o 54 tisíc dražší.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků