Škoda Superb 1.9 TDI: když se 96 kW nerovná 96 kW

Nedávno jsem se na AutoRevue.cz zmínil, že Škoda Superb bude mít pětistupňovou automatickou převodovku Tiptronic i s motory 1.8T 110 kW a 1.9 TDI 96 kW, a to již o výbavy Classic (šestiválce se nabízí až ve výbavě Comfort). Cena verze 1.8T Tiptronic Classic bude činit 815 900 Kč (736 900 Kč s manuálem), cena s motorem 1.9 TDI 96 kW pak 861 900 Kč (782 900 Kč s manuálem).

Mezi verzí s manuálem a automatem je ale u motoru 1.9 TDI rozdíl v točivém momentu. Zatímco model s pětistupňovým manuálem má maximum točivého momentu 285 Nm mezi 1750 a 2500 ot., model s Tiptronicem pak 310 Nm v 1900 ot. Z grafu je patrné, že má větší točivý moment i ve vyšších otáčkách, takže má křivka výkonu strmější průběh. Škoda k tomu dodává:

„Tento vznětový motor je s ohledem na použitý typ převodovky v modelu Superb dodáván ve dvou variantách. Maximální výkon obou verzí je shodný, rozdílné jsou však hodnoty maxima a průběh točivého momentu. Rozdílné charakteristiky motorů jsou voleny s ohledem na jejich optimální sladění s odstupňováním a vlastnostmi zvolené převodovky, tak aby bylo dosaženo co nejlepší dynamiky při zachování maximálního jízdního komfortu.“

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků