Škoda Superb 1.9 TDI: když se 96 kW nerovná 96 kW

Nedávno jsem se na AutoRevue.cz zmínil, že Škoda Superb bude mít pětistupňovou automatickou převodovku Tiptronic i s motory 1.8T 110 kW a 1.9 TDI 96 kW, a to již o výbavy Classic (šestiválce se nabízí až ve výbavě Comfort). Cena verze 1.8T Tiptronic Classic bude činit 815 900 Kč (736 900 Kč s manuálem), cena s motorem 1.9 TDI 96 kW pak 861 900 Kč (782 900 Kč s manuálem).

Mezi verzí s manuálem a automatem je ale u motoru 1.9 TDI rozdíl v točivém momentu. Zatímco model s pětistupňovým manuálem má maximum točivého momentu 285 Nm mezi 1750 a 2500 ot., model s Tiptronicem pak 310 Nm v 1900 ot. Z grafu je patrné, že má větší točivý moment i ve vyšších otáčkách, takže má křivka výkonu strmější průběh. Škoda k tomu dodává:

„Tento vznětový motor je s ohledem na použitý typ převodovky v modelu Superb dodáván ve dvou variantách. Maximální výkon obou verzí je shodný, rozdílné jsou však hodnoty maxima a průběh točivého momentu. Rozdílné charakteristiky motorů jsou voleny s ohledem na jejich optimální sladění s odstupňováním a vlastnostmi zvolené převodovky, tak aby bylo dosaženo co nejlepší dynamiky při zachování maximálního jízdního komfortu.“

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků