Nedávno jsem se na AutoRevue.cz zmínil, že Škoda Superb bude mít pětistupňovou automatickou převodovku Tiptronic i s motory 1.8T 110 kW a 1.9 TDI 96 kW, a to již o výbavy Classic (šestiválce se nabízí až ve výbavě Comfort). Cena verze 1.8T Tiptronic Classic bude činit 815 900 Kč (736 900 Kč s manuálem), cena s motorem 1.9 TDI 96 kW pak 861 900 Kč (782 900 Kč s manuálem).
Mezi verzí s manuálem a automatem je ale u motoru 1.9 TDI rozdíl v točivém momentu. Zatímco model s pětistupňovým manuálem má maximum točivého momentu 285 Nm mezi 1750 a 2500 ot., model s Tiptronicem pak 310 Nm v 1900 ot. Z grafu je patrné, že má větší točivý moment i ve vyšších otáčkách, takže má křivka výkonu strmější průběh. Škoda k tomu dodává:
„Tento vznětový motor je s ohledem na použitý typ převodovky v modelu Superb dodáván ve dvou variantách. Maximální výkon obou verzí je shodný, rozdílné jsou však hodnoty maxima a průběh točivého momentu. Rozdílné charakteristiky motorů jsou voleny s ohledem na jejich optimální sladění s odstupňováním a vlastnostmi zvolené převodovky, tak aby bylo dosaženo co nejlepší dynamiky při zachování maximálního jízdního komfortu.“