Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

77 komentářů

Sup
23. prosince • 21:07

Je to pěkný, ale starej sup po 17ti letech pořád jezdí, by mě zajímalo jak dlouho vydrží ty slavný turbobenzíny...

Nsnsn
27. června • 11:53

Mám Superba 2.0 TSI 206kw l&k jediné co se za těch 300k km měnilo je Turbo a nějaký prkotiny ale s tím se u vyššího výkonu musí od čtyřválce čekat... Takže neznamená že co je nového nevydrží to co staré

Bajer
14. října • 9:23

33 klikacích stránek ???To tam chlastáte od rána nebo se fakt najde zoufalec,který to absolvuje ?

Asdfghjkl
28. srpna • 8:19

Jedničkovy Sup byl skvelej, V6tka jakbysmet, jen jeji potencial byl nevyuzity nebo v te dobe to byl takovej nedospelej motor ? Nevim no, co sem tak koukal, dal se vydopnout nekde ke 150kW, coz taky neni kdovi jak mnoho. Mozna pod diktatem VW se proste do Supa montovala "podradnejsi verze". Tak ci onak byl to pokud se nepletu jediny TDI V6, pak uz jen benzin u Sup II a pak uz zadny V6 aby VW ukazal ramena, kdo je tady sef.

Nerez
28. srpna • 11:23

Kravina. Žádná ramena VW, ale pouhé technické možnosti napříč všemi modely a značkami, které používají platformu MQB. V6 tam namontovat nelze, jelikož je jsou narozdíl od PQ45 uloženy motory podél, nikoliv napříč.
Samotný Superb nebylo špatné auto, ale nesměl od toho nikdo očekávat víc než přesun z bodu A do bodu B. Měkká karoserie, tragické jízdní vlastnosti a hluk nejsou zrovna devizou. Chronické fatální problémy V6 TDI taktéž.

Josef Buřt
26. srpna • 16:31

Jasně,když zrovna nedorazil do mailu žádnej novej materiál od chlebodarce,zrecyklujeme aspon staršího superblbce. Jen aby se probůh splnila norma!

Petr
26. srpna • 17:26

Proc by tohle melo “chlebodarce” zajimat.
Stejne jako tady nikoho nezajima, ze jsi neuspesny, zamindrakovany hospodsky povalec, ktery ne nezmuze ani na tu pos.... Fabii za 3 garaznicke normoplaty.

.
26. srpna • 18:15

Jenom je škoda, že nemáme šanci se dozvědět čím tenhle ubožák jezdí. Asi bychom se hodně divili.

milda
26. srpna • 9:24

Jenže jaká to byla dřív kvalita, dneska je to spotřebka na 5 let a vyhodit. Původní Superby ještě jezdí i po 18 letech, tyhle nový polotovary(aneb servis to v průbehu pětiletky dořeší, co při výrobě zanedbaly...). Taková je holt dnešní doba.

Nsnsn
27. června • 11:49

Vůbec neznamená že když je něco nové, nemůže to vydržet, a u Superbu zrovna platí že ty 2.0 TDI a 2.0 TSI jsou dost spolehlivé

.
26. srpna • 18:11

Nechceš s těma chytrejma řečma počkat až budou mít dnešní Superby 18?

Petr
26. srpna • 9:52

Tak to vubec neni pravda. Ale v hospode se to rika. Zkus misto hospodskeho tlachani makat a nebudes resit zivotnost motoru :€

Tom
27. srpna • 15:26

Treba se jen chova ekologicky. Coz majetnicky zalozeni nemuzou pochopit.

Milhaus
25. srpna • 21:43

Superba rok 2003 mocné TDI jsem koupil od šéfa s nájezdem lehce 100 tis. On byl první majitel, po 5 letech mi ho prodal za super peníze. Byl jsem nadšený, velký auto, výbava, já frajer. Prodal jsem ho po 3 letech a byla to nejhorší investice. Kufr hnil před očima, xenony věčně v háji, elektrické sedacky vybíjeli autobaterii do týdne...a pak to přišlo během půl roku, přední náprava, alternátor, mizela kapalina ze serva to bylo celé řízení za 30 tis a šlo to z baráku. Nakonec jsem byl rád že mi v dědictví po tátovi zbyla kaše od Renaultu která slouží do dnes s minimální investicí do údržby.

umi
26. srpna • 21:27

Superba 2003 (1.8T 110kW) jsem prodaval 2017, najeto 230tis. Jedina zavada za 14 let - repase alternatoru, jinak vse puvodni (xenony jsem nemel, el. sedacky taky ne). Paradni a spolehlive auto (stravil prvnich par let v garazi, nic nehnilo), jezdil jsem kolem 8.5l.
Srovnani s dnesni Octavii 1.4 TSI (110kW) - jedine co je lepsi je spotreba,, Octavia s torzkou otresny kostitras na stejnych gumach (16")

HH1982
26. srpna • 10:37

Zajímavé, že já jsem v těch samých světlech měnil xenony jen jednou - auto má 18 let a najeto 320 tisíc... Xenony mi slouží i na denní svícení. Baterie je v autě teď druhá. Asi záleží i na stěstí / majiteli.

Milhaus
26. srpna • 11:46

Fakt jsem asi zrovna chytil špatný kousek. Kamarád má Superba taky starýho aspoň 18 let a jezdí a svítí.

Ivos
25. srpna • 19:58

Spravny motor v Superbu byl 2,5 V6. Ten zvuk a zatah byl skvely. Autor clanku nevi co je tocivy moment kdyz srovnava motory? Dnes je za stejne penize jenom 2,0 a hromada nepotrebnych asistentu a dalsich kurvitek.

HH1982
26. srpna • 10:33

Točivý moment asi nic neříká Vám, když píšete takové bludy. Tohle je už vážně výsměch, nejvyšší stupeň natvrdlosti...

Nerez
28. srpna • 11:14

Točivý moment neříká zřejmě nic vám, protože pak byste věděl, že 2.5 V6 mělo 310 - 350Nm a 2.0TDI má 340-400Nm. Takže opě horší. Nemluvě o tom, že ten motor uměl být celkem dost velká pohroma na kolech

Petr
26. srpna • 7:48

Ano, jenom 2.0, ktery je ve vsem lepsi, mez tem 2,5l.

Kornaz
25. srpna • 19:52

Pamatam si tu dobu. Dnes noze mat noveho supa kadejaky jantar.

Neurotic
25. srpna • 19:15

No a když se na to podíváme z druhé strany tak je zde spousta věcí, které dřív byly samozřejmostí a dnes je nekoupíte ani za tučný příplatekB-]

MUDr. Chocholoušek
25. srpna • 19:39

Například co?

Noclaf
27. srpna • 8:59

Treba to radio s kazetou ti v autosalonu uz asi nenamontuji. :-D

Antonín Stašek
25. srpna • 18:44

"linii Classic"?!?
Myslíte stupeň výbavy, verzi...?
Proč, proboha živého, zase vymýšlíte něco co už je dávno vymyšlené a normální a správné termíny nahrazujete idiotským a bezobsažným paslovem "linie"?!?
To se nedá ani číst, text ve kterém je ta hovadina kterou před rokem nikdo neznal a teď ji pisálci cpou úplně všude... :(A ano, svět se posledních 17 let změnil opravdu kurevsky a s ním i auta, motory a vše ostatní.
Jak nečekané! Jak šokující! Jak překvapivé!Bože můj...

JirkaX
25. srpna • 18:21

To se budou zase Hitlerwagonisti naparovat.

Josef
25. srpna • 14:43

Ano, je potřebné připomenout, že dnešní 4 válec Škoda nabídne se stejným nebo vyšším výkonem než měl ten dřívější 6válec... (ještě by mohli autoři článku připomenout, že vlastně Škoda pomohla zákazníkovi ušetřit na servisních nákladech - 2 svíčky či 2 vstřikovače....). Zbývá ještě umístit do článku "strategický" dodatek, že i ten koncernový tříválec je ideální jako základ pro Superba.... Mám obavy, kam "vlajková loď" Škody míří a jestli se ten Superb nakonec "nepřerodí" v Passata a ke Škodě se bude chodit už akorát max pro tu Octavii či Karoqa...

Vlk z Vlkohradu
25. srpna • 16:09

*stejný nebo vyšší výkon...

Petr
25. srpna • 17:13

Ano, vsechny motory jsou dnes silnejsi. Sestivalec 142kW u prvni generace je dynamicky ve vsem horsi, nez dnesni nejsilnejsi motor. Ba dokonce je horsi - a to opet ve vsech dynamickych parametrech, nez druhy nejsilnejsi motor dnesni generace.

Antonín Stašek
25. srpna • 18:56

Ne "dokonce" ale samozřejmě a pochopitelně. Ta 2.8 V6 co v AZNP do prvního Superblba montovali nebyla (už tehdy) žádným supermoderním výkřikem techniky a inženýrství ale x let používaným motorem s průměrnými parametry.
A proto je nanejvýš očekávatelné, jasné a normální že dnes, po DLOUHATÁNSKÝCH 17 letech (a z nich plynoucího technologického pokroku) jsou motory v Superblbovi lepší, výkonnější a pružnější, obzvláště když jsou, jaksi, navíc i přeplňované.
Byl by na tom celý autoprůmysl na tom velmi špatně kdyby za 17 let tímto způsobem nepokročil kupředu, že? :-)

Josef
25. srpna • 17:23

Jenže dnešní 6válce umí toho též nabídnout více než dnešní 4válce... Zkrátka zmizela volba pro zákazníka, který chce více válců, než 4.
V případě Superbu (a vlastně Škody) možnost výběru už neexistuje, zákazník musí jít jinam.
Pro jistotu cituji i to, co je uvedeno v článku:
"Ceny jednotlivých motorů v daných výbavách nelze jenom tak snadno porovnávat, z udávaných výkonů ale hezky vyplývá, že to, čím v době nástupu Superbu do prodeje disponovala nejvýkonnější verze s 2,8litrovým šestiválcem, má dnes základní dvoulitr TSI. Motoru 1.8 T se dnes výkonově rovná základní patnáctistovka TSI (110 kW) a šestiválec 2.5 TDI se má jen o 4 kW více než 2.0 TDI. Doba se holt dost změnila." Více na: https://www.autorevue.cz/skoda-superb-1-generace-d... ...

Frankie
25. srpna • 22:47

A kam že to zákazník Škody musí? Který konkurent Superbu nabízí šestiválec?B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Josef
25. srpna • 23:01

Například Audi 3.0 TDI za 1,25 milionu. Nehovořil jsem o zákazníkovi Škody, ale jen o zákazníkovi. Dříve před lety zákazník, který chtěl 6-válec, tak mohl vybírat a kupovat i u Škody a dnes musí jinam. Už rozumíš Frankie?;-)

chacha
26. srpna • 10:52

Článek a celá diskuze se točí kolem Superbu a ty nám tady předhazuješ A4 v holobytu.
Dříve měl šestiválec v nabídce Opel, Ford a jiní a nyní se i do BMW dávají tříválce. Ale kopnout si do Škodovky je populární že, Josefe?B-]

Josef
26. srpna • 18:20

Já jsem reaoval na Frankie | 25. 08. 2019 22:47. On se ptal na konkurenci a já odpověděl. Pokud se Čačo chceš zapojit do diskuse, tak si laskavě přečti příspěvky v celé větvi. Jinak jsem schválně neodkazoval na konkrétní Audinu a čekal jsem jestli někdo zareaguje a chytl ses zrovna ty.... S tím holobytem reaguješ jako správný "škodovkář". Přitom zrovna "škodovkáři" se ozývají, že nechtějí v autě nic zbytečné, a když už, tak aby si mohli sami vybrat a auto "poskládat". Přitom už specifikace "na míru" je v současnosti více využitelná u té Audi než u Škody. Jinak já nekopu do Škodovky, jenom nepovažuji z vhodné neustálé PR Škody v různé formě na všech možných (a nemožných) místech. Pokud autor tohoto článku chěl srovnávat, tak měl srovnávat srovnatelné - tehdejší nabídku včetně tehdejší konkurence a stejně tak současnou nabídku se současnou konkurencí.
A co se týká koupěschopnosti, tak je zajímavé, že jaksi nepřipomenul autor článku, že díky rozšíření a zlepšení té koupěschopnosti jaksi opomenul, že umožnila zákazníkům (včetně mne) poohlédnout se jinam, dokonce i do jim dříve finančně "zapovězených" končin ZNAČEK. Čačo, cítím s tebou a chápu tvůj "rozhled" a "myšlení"...;-)

Tom
27. srpna • 15:24

Zatimco ostatni znacky se chovaji jinak. Treba Volvo pridava valce zdarma. A ostatni taky, treba takova I40 ma i 8 valce.
Sice rikas, ze nekopes do skodovky, ale podobne slohy pod jinymi znackami nepises, pritom otevru noviny, vyskoci opel, na youtibe vsude hiunday, to neni agresivni PR?

Lord Owl
30. srpna • 6:52

To jako V90, kterou nabízí Volvo jen ve čtyřválci, tak mi zdarma upgradnou na V6?? Tož dobrá Tome, dobrá....

Mirek
27. srpna • 21:53

Nevím, jestli čtu dobře, nebo mne šálí zrak, ale kde se prodává i40, který autosalón u nás to nabízí, s osmiválcovým motorem?

Josef
27. srpna • 17:42

Pokud bys četl pozorně Tome a nevytrhával jednotlivé věty z kontextu, tak bys nepsal takové nesmysly. Pokud neudržíš pozornosti při čtení více jak jedné věty, tak mne laskavě vynech a nereaguj.
Napsal jsem, cituji: "Jinak já nekopu do Škodovky, jenom nepovažuji z vhodné neustálé PR Škody v různé formě na všech možných (a nemožných) místech. Pokud autor tohoto článku chtěl srovnávat, tak měl srovnávat srovnatelné - tehdejší nabídku včetně tehdejší konkurence a stejně tak současnou nabídku se současnou konkurencí."
Reagoval jsem v diskusi k článku s iritujícím nadpisem: "Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní." - což je jedna z forem "reklamy", která se snaží dělat z lidí hlupáky. Mě nevadí, když všude možně "vyskakují" reklamy s nabídkou výrobků různých značek, ale vadí mi když se automobilka snaží různými články a "pseudotesty" záměrně manipulovat fakta a tím i "oblbovat", jak jsem uvedl.
Nikomu nic vvnucuji, ať si každý koupí co chce za cenu jakou uzná za vhodnou. Třeba zrovna tu škodovku. Že ale exixstují jiné možností, to je každému normálně uvažujícímu jedinci jasné.A na závěr poznamenávám Tome, že "slohy" píši i pod jinými značkami, což lze poměrně snadno dokázat, ale tobě to poněkud uniklo...

Cenda
25. srpna • 23:12

Problemecek je v tom, ze jak A6, tak Sup jsou vylozene firemni vozidla, kdyz se budem bavit o novych kusech. A ten, kdo ma narok na vuz typu Sup, Passat atd. urcite nema narok na premiovku nemeckeho trojlistku. Je to paradox, ale klidne muze mit Skodu za 1.5M, ale ne MB, BMW, Audi i kdyby byly lacinejsi. Tech, kdo si soukrome koupi novou premii s V6, bude jsko safranu.

Aaa
29. srpna • 10:38

Čenda: A jak jsi přišel na to, že kdo má nárok na Passat nebo Superb, nemá nárok na Audi? Nepřijde mi, že kdo má nárok na auto za 1,2 milionu bude nějak omezován ve výběru značky...
Já mám od firmy limit na auto 100 tisíc euro, před tím jsem měl Audi A4, ale doma jsme měli Superba 2 1.8 TSI, s kterým jezdila žena. Dvojkový Superb byl fajn a líbí se mi, tak jsem při pravidelné obměně auta ve firmě nahradil audinu superbem 3. Líbil se mi design, bohužel skrytých neduhů je dost a auto je horší, jak předchozí generace, takže příště půjdu zase do Audi.
Tím chci říct mě nikdo neomezuje. Klidně si můžu koupí hyundai nebo cokoliv jiného.

Vlk z Vlkohradu
25. srpna • 16:09

Tvrzení, že čtyřválec ve třetí generaci Superbu má stejný nebo vyšší, než šestiválec v první generaci, je nepravdivé.

hlobilp@seznam.cz
25. srpna • 14:17

Chyba v clanku. Motor FSI nemel 85kW ale 110kW. Zaklad Superbu byl MPI a ten 85kW mel.

Karel
25. srpna • 17:09

To bylo 1.8T. Pojmy jako FSI, TSI nebo TFSI prisly az s nasledujicimi generacemi motoru.

Tom
27. srpna • 15:20

Ale ma pravdu v tom, ze 2.0fsi mel 110kW. Jinak souhlas.

Twan
28. srpna • 22:27

Nebyl to FSI ale 2.0 MPI! Má pravdu. Ten motor dával 85kW a pro klidnou jízdu byl celkem slušný, hlavně svojí spodovou charakteristikou. FSI byl problémový, ale měl těch 110kW. Jak na tom byl proti 1.8T netuším.

Haftan
25. srpna • 13:02

Koncernová redakce nám chce naznačit, že můžete děkovat soudruhům z Bolky, jak je to teď laciný, aby se hejlové rozběhli do salónů a aspoň odvar Superba, tedy Chcalu za cenu Golfa/Leona pořídili a v hospodě okázale nechávali klíčky od svého nového úvěrového vozu na stole a vykládali bajky o spotřebě a slícování.

.
25. srpna • 13:48

Co je Chcala? Neznám.

Roman
25. srpna • 21:36

Chcala je Srala:-D

Weigel
26. srpna • 18:50

Škoda Scala , jako že je škoda že ona čurala.

ear-honey lover
25. srpna • 20:13

Nedělej hloupýho, znáš ;)

.
26. srpna • 6:47

Znám akorát zdejší ubožáky kteří to nenapíší správně.

iPace
25. srpna • 12:43

ted to sami pisete, a proto je me zahadou proc kdys nejaka automobilka vytazi hlasku ze kvuli elektromobilum musej zdrazovat, z ejim to bastite? oni nemusej zdrazovat kvuli elektromobilum, ale proto, protoze za tohle stoleti temer nezdrazovali ale spise zlebvnovali, i presto ze jim stale rostou naklady a presto ze je tu stale kazdorocni inflace ;-)tak az priste budete mit potrebu psat clanek kde budete psat neco o tom jak autombilky musej zdrazovat stavajici modely aby z toho mohli financovat vyvoj elektromobilu, tak se nejdriv podivejte na ceny aut prez 10 a 20 lety a pak se podivejte jaky sumy hlasej jednotlive automobilky k jednotlivym modelum, treba vam dojde ze kecaj a jen varej dalsi PR jak ospravdlnit tak nepopularni krok jakym zdrazovani je, zvdycky je totiz lepsi to na neco svest nez lidem rict "zdrazujem protoze musime aby jsem vydelavali, neb nasim jedinym cilem je vydelavat a uspokojit tak nase akciaonre, ne vas zakazniky co kupujete nase vyrobky" ;-)

25. srpna • 18:18

Zdražovat se bude a bude to kvůli elektromobilům. I tak je ale jasné že ani zdražování nepokryje náklady a ztráty. Některé automobilky to neunesou a skončí, nebudou mít na nový vývoj který je neuvěřitelně drahý (díky byrokracii).
Mimochodem se podívejte na "prodeje" Jaguaru iPace- a to vyhrál cenu World Car of the Year i Evropské auto roku, novináři ho jenom chválili...

iPace
26. srpna • 11:27

zdrazovat se bude a to kvuli stoupajicim cenam prace, kvuli inflaci, kvuli drazsim energiim a kvuli prodrazovani vyvoje i spalovacich motoru ;-) pokud ti vsechny faktory vyvoje a vyroby nejakeho produktu zdrazuji, nelze cenu vyrobku snizovat aby casem neprodelaval ;-)pro politiky a automobilky je jedine stesti, ze drtiva vetsina volicu a zakazniku nezna principy ekonomiky, a drtiva vetsina zakazniku se spokoji s jakykmoliv prohlasenim ktere vyplodi jejich tiskova a PR oddeleni ;-)

mpolan
26. srpna • 8:00

Za to, že nejdou prodeje předraženého Jaguaru, fakt nemůže elektromobilita.
Tesla nestíhá vyrábět už roky, a propady prodejů je netrápí.

Mr. Better
25. srpna • 14:39

Trocha lekcí češtiny by vám prospěla.

Burešek
26. srpna • 7:30

Jemu trocha stačit nebude

Burešek
25. srpna • 12:05

To zas tady budu Hnujdajisti zvracet, když je tady další článek o Škodovce :-))

Mirek
27. srpna • 17:13

No vidíš to, ještě tady nikdo nic nenapsal, ale vyzvracet ses stihl jen ty.

Radek
27. srpna • 9:45

:-D:-D:-D:-D přesně :D Kdo si koupí Hjundaje, na dosmrti kunda je :D Mám 2.5 114kw :D mám 280k nalítáno a jediná oprava byla u vstřikovacího čerpadla po 270k km a když jsem si zjišťoval kolik to vše stálo, tak jsem se dostal na 1 341 111 kč :D a stále bych neměnil :D dvojka superb je hnusná a na trojku nemám a ty mrdkoví motory u benzínu co se furt mrdají kvůli vymrdanému VW co se do toho furt sere. To radsi dále pak zůstanu u diesela

Tomáš Marný
30. září • 12:23

Koncem 80. let jsem chodil v Plzni do pivnice U Matěje. Občas tam zašel jeden absolvent zvláštní školy, co měl podobné kecy jako ty- mám byt 4+1. na okně těžké závěsy, jezdím šestsettrojskou... Ty seš asi jeho potomek, ne ;-)?

Mirek
27. srpna • 17:12

Evidentně máš něco společného s tvým předřečníkem, že by IQ houpacího koně?

Prokop
25. srpna • 18:54

Mám supa 1,9 tdi červené í a je to silná pohodlná limuzína se spotřebou 4,6 litru, mám již najeto 560,000 zcela Be problému, začal jsem jezdit na fritovaci olej 1:1 a premiovou naftou a lecos ušetřím

Joe Doe
26. srpna • 16:30

"se spotřebou 4,6 litru"OK :D'fritovaci olej'Ten, pokial viem, siel pouzit len v starych diesloch a to este nie dlhodobo.

Tom
27. srpna • 15:14

Hmm, to sa pleties. V PD sel pouzit taky a problemem byla jen rafinace pod ca 5 stupnu. Jinak to jezdilo super a i na emisich se divili, jak je to cisty...

Tom
27. srpna • 15:18

Jinak je jasny, ze ten kokos si dela prd.l.

Elpin E. (Elpin)
26. srpna • 10:02

A doufám že v metle a na hlínách. Jinak to ani nejde!

ear-honey lover
25. srpna • 20:16

To musí bejt teda žrádlo, v garáži smrad jak v mekáči :D Kolik aut ročně takhle ufrituješ?

Alda
25. srpna • 21:41

Rekl bych, ze si dela prdel ;-)
Ale mel jsem kolegu, ktery opravdu na pouzity fritovaci olej jezdil (tzv. výfrit)
🤣🤣🤣

Joe
25. srpna • 15:53

proč by měli ty khundo z ryby... :-)

ear-honey lover
25. srpna • 19:56

Ty hadí čuráku :D

petr r. (petrumr)
25. srpna • 12:57

ne, oni hledají náhradu, která se vyrábí v eu. jestli čteš, tak superb půjde do turecka.

25. srpna • 17:54

Superb končí stejně jako Fabie kombi.

Vlk z Vlkohradu
26. srpna • 20:19

Superb nekončí.

k22
25. srpna • 12:07

Neprožívej to tak...;-)

Doporučujeme

Články odjinud