I Škoda uměla prodávat auta skrze fotky. Dobové snímky mají ohromné kouzlo!

41 komentářů

Michael
4. února • 16:57

Tak nevím, aut se vyrábělo tak málo, že se čekalo na pořadník roky. Z tohoto úhlu pohledu byla jakákoliv reklama zbytečná. To jen se bolševik snažil předvést, co všechno umí... ale prodávalo se jinými kanály.

puk123
18. listopadu • 9:02

Už je tu psáno, že ty fotky byly z velké části určeny pro Západ, u nás se reklama moc nepěstovala a vlastně jí ani nebylo třeba. Nežila ani jako obor, úroveň drželi zpočátku absolventi Baťovských škol, pak jejich žáci. Kvalita fotek v galerii je značně kolísavá, jsou tam i kusy málo povedené. Nejvíce mě zaujala fotka 27, kde si slečna se svým autíčkem fotí selfíčko. V textu mě zaujala poznámka o spojení Š1203 s byznysem - no, asi taky na západ od nás.

Kuk Vykuk
18. listopadu • 1:00

Koumoušskej šrot a znouze cnost.

10w60
17. listopadu • 22:03

Já mám propagační knížečku A5 naležato ve stříbrné metalíze, kde jsou naleštěné všechny exportní Š105-Š130 a vypadá to vizuálně fakt dobře! Ale obrázek se skupinkou roztodivných Š100 z úvodní fotografie by mě ke koupi nepřesvědčil ani tehdá. Ne nadarmo jsme měli Fiata600, Wartburg353, Simcu a pak Ladu1200. Po 89 následovala ihned západní auta, protože cokoliv z RVHP bylo ve srovnání s nimi nekoupitelné. Ale jestli bylo účelem napsat článek o Škodovce nebo udělat pár socialistickým tatíkům, teď už spíš dědečkům radost. Tak jooo na 17.listopad máme splněno, jsem pro. I když by to šlo i o chloupek lépe.

.
17. listopadu • 19:12

v tomto okamžiku 22 příspěvků, z toho 7 petr.r a 6 allamarein.
obsah diskuse je zbytečné rozebírat, je dostatečně výmluvný.

Lojza
17. listopadu • 20:44

Tohle už připomíná první stupeň ZŠ, kdy nám (tehdy ještě soudružka) učitelka říkala, že předvádění našeho mírně mentálně retardovaného spolužáka máme ignorovat, protože jediným jeho cílem je upoutat pozornost. Na petra r. to funguje stoprocentně.

petr r. (petrumr)
17. listopadu • 20:28

ano, je to zbytečné stebou diskutovat o technice aut, protože ty nevíš ani to, že na 1000mb jsem měl tlumič řzení a mechanický ostřkovač. Diagonální pneu-to taky nevíš co to je a pro tebe technická slova jsou nesrozumitelná. Ty neumíš ani diskutovat o tatře 111 natož nevíš nic o časování ventilů.Napiš proč tatra 815 už nemá ten buben ruční brzdy na převodovce? Tvoje první auto bylo jaký?

10w60
18. listopadu • 1:48

Pane Petrumr, jak to prosím děláte, že máte tak brilantní příspěvky?:-O:-D

.
18. listopadu • 13:07

Petr r. (Petrumr) zvýšil náskok v počtu příspěvků na 12 a vítězí nad Allamareinem 12 ku 7. Úspěch v podobě 50 % z celkového počtu 38 příspěvků. Měl by přidat, aby dosáhl i absolutního vítězství.

petr r. (petrumr)
18. listopadu • 7:06

zkušenosti z dopravy a ještě perlička, jak jsem dělal řidičák, tak se pokazila škoda 105 a tak jsme jezdili ifou na B, školitel věděl, že jsme od 14 jezdili drifty s ŠLkama. Neřikej mě pane, tykej mě.

Xixao
17. listopadu • 21:45

Luxusni prispevek. Nejdriv si vymyslis dle tematu nejake sve otazky a pak dotycneho obvinis, ze o tom nic nevi. :-D

Joe Doe
17. listopadu • 19:12

Mnohe fotky su urcene pre zahranicne trhe - 1000MB pri bruselskom Atomiu atd.Skvelu reklamu mali skodovky v Zandarskej serii s Funesom. Zdemolovali ich tam celkom slusny pocet ;)

Kevil
17. listopadu • 13:43

Když jsem kdysi protekčně koupoval s bráchou první auto Škoda 125L, prodávají se nás zeptal, jakou barvu chceme. Bratr pak málem dostal facku, měli jen zelené Škodovky a nevšiml si mírně odlišného odstínu zelené u jiných... :-D.

Allamarein
17. listopadu • 13:35

Tak si říkám, jak zamindrákovaný musí být autor článku... místo aby třeba víc rozepsal dobové skutečnosti kolem focení aut, neustále se naváží do politiky a tehdejší politické situace, jako kdyby za to snad mohla ta auta nebo automobilka.

petr r. (petrumr)
17. listopadu • 14:59

ta toba se nesmí zapomenout a když zlobí děcka a řekne se mu, že na něho přijde komunista, tak se musí třepat jak ratlík.Ukazovat děckám fotky, komunistický lágry a vězení. Obzvlášt 17 listopadu. Já třeba mám z vojny schovaný sešit PŠM- prázdný, nepopsaný.....

Allamarein
17. listopadu • 15:10

Komunista mi vypráví o tom, jak se děti mají bát komunistů. Absurdnější situaci prostě nenajdeš... :-D

petr r. (petrumr)
17. listopadu • 16:02

Jestli doložíš, že jsem byl někdy komunista, tak máš na dva měsíce pujčený bmw z4. Kolik měls na vojně ostrých?

Allamarein
17. listopadu • 16:03

Kolik tvých příspěvků, kterými po vzoru komunistů chceš omezovat, diktovat, zakazovat a likvidovat lidi, chceš zkopírovat? BMW si nech, nezajímá mě.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
17. listopadu • 20:20

tak to pujčím tvojí mladé.

Allamarein
17. listopadu • 21:55

Hodně štěstí, Péťo. :-)

petr r. (petrumr)
18. listopadu • 7:01

tak ji nemáš a jsi svobodný mládenec.........

M
17. listopadu • 12:59

Nějak mi chybí informace, že ve vzpomínaných letech byla auta po složení ve vinkulace na pořadník. Čekací doba cca 3 až 5 let, podle vybraného typu vozidla. Takže nějaké fotky byly pro normálního človeka v podstatě na nic. Mimochodem si dodnes pamatuji památný dialog mého otce s předávacím technikem Mototechny při přebírání Š 1000 MB. Podotýkam, že předtím měl Octavii. Tatík sedící vevnitř, ale s levou nohou na futru dveří : ,,Kam se tu proboha dává levá noha?"
Technik: ,, Pod sebe." Tož tak, to byl pokrok za sociku. A tak to bylo skoro se vším. Od deseti k pěti.

Jyrka Syrka
17. listopadu • 11:41

Nejvíc "profi" je číslo 12. Stejšn, pruhovaná slečna a auto-bagr:-D

petr r. (petrumr)
17. listopadu • 14:50

to bude asi ještě T111.

Jyrka Syrka
17. listopadu • 17:59

Ups, chybička se vloudila, slepota mě ranila.
Ne stejšn, ale Octavia combi.
Jestli je to T111 nebo T138 nejsem schopen poznat. Na fotce není zřetelně vidět jestli je tam vzadu odkrytý setrvačník/T111/ nebo dekl/T138/
Tedy alespoň já to nevidím.

petr r. (petrumr)
17. listopadu • 20:10

je to blbé rozlišení, to nebyl setrvák, ale ruční brzda, 138 to už měla na převodovce nad rourou. 111 měla menší rozvor a ten bagr měl do zadu menší převis, u 138 to dozadu přesahovalo tak 1,5m.

petr r. (petrumr)
17. listopadu • 10:45

přesně popsaná galérie, tu č.16- 1000mb s pozičkama a takové barvy jsem měl a ty reklamy dělané pro lidi už jsou minulostí, škodovka se vzdaluje od pracujících a na reklamách uvádí pro koho ty vozy jsou- musí mět kravatu, oblek za dvacet a hodinky za sto a doma deset sim karet, zvláštní modem v garáži a v telefonu aspon padesát kontaktů na servis a hlavně nejezdit na krátký jízdy. Poslední dobrá byla fabie II s HTP dvouvačka 12V.

jean
17. listopadu • 20:51

Človek v kravate a v obleku za dvacet nemôže pracovať?

WRC Fabia R2 TwinCharger
17. listopadu • 11:20

Posledni dobra byla dvanactiventilova F2 dvouvacka?:-D Posledni nejlepsi F2 byla sesnactiventilova R2 dvojladovackaB-];-)

petr r. (petrumr)
17. listopadu • 14:37

ne, dvanáct ventilů stačilo a budoucnost? taky dvanáct, bez turba, nepřímý vstřik, žádný startér na věnec setrváku, žádný altík, žádný řemen na klimu a vodní pumpu, joo proměnlivý časování tam bude.:-);-)

Pepo
17. listopadu • 11:50

to určitě ty koncernová špíno kolaboranstká..

WRC Fabia R2 TwinCharger
17. listopadu • 12:10

Uz upust od tech urazek.. Dost na to, ze mam smulu, ze jsem behem zivota v Americe onemocnel laskou k tak melodickemu pretlatu v motoru. B-]

Allamarein
17. listopadu • 13:30

Zabijte se oba, píšete jeden jak druhý totální sračky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr r. (petrumr)
17. listopadu • 14:41

ty kluku, myslím, že se hodíš ještě převychovat. Vlastnil někdy motor bmw kde je zvlášt proměnlivá sací a výfuková vačka a technicky ještě proměnlivý zdvih sacích ventilů? O technice se nesmí vyprávět obzvlášt o té západní?

Allamarein
17. listopadu • 15:10

Ty se k nim přidej. To víš, převychovávat po socialisticku, to by se ti líbilo, co, šmejde?

petr r. (petrumr)
17. listopadu • 15:57

Ne, pěkně po kapitalisticky. Máš v autě turbo?

Allamarein
17. listopadu • 16:02

Ty o kapitalismu vůbec nic nevíš, moulo.

Franta
17. listopadu • 10:31

aspoň nějaký článek o škodovce, už bych myslel, že ani neexistuje..děkuji mnohokrát..

pepa
17. listopadu • 10:03

Nevite kde je focen obr. 8 ? (Octavka)

Předseda
19. listopadu • 22:46

Ve Špindlu.

.
18. listopadu • 11:42

To sice nevím, ale zajímalo by mne jak vypadají ti od kterých jsi dostal na tvoji otázku nesouhlas. To musí být idioti na první pohled. :-D

Doporučujeme

Články odjinud