I Škoda uměla prodávat auta skrze fotky. Dobové snímky mají ohromné kouzlo!

Všichni byli šťastní, tedy alespoň na dobových reklamních fotkách Škody.

Propagační fotka v tisku byla dříve pro automobilky doslova tím nejsilnějším nástrojem, jak upoutat pozornost a zájem člověka o nové auto. Když přehlédneme skvělé reklamní slogany, kde v minulosti vynikalo třeba Porsche či Volvo, i samotná fotografie uměla prodávat. A u mladoboleslavské Škody tomu nebylo jinak.

Za „zlaté období“ propagační fotky u Škody byste zřejmě mohli označit období konce 50. až konce 80. let, kdy do tisku proudilo téma bezstarostného života při vlastnictví nejnovější škodovky. Počátkem musí být nepochybně příchod kabrioletů 450 a Felicia. Na fotkách byly zaláskované páry, někde na výletě u památek či v přírodě, jednoduše pohoda.

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Čím dál větší kouzlo (alespoň z dnešního pohledu) přidaly syté barvy s rozmachem barevné fotografie, na kterých škodovky v pastelových odstínech projasňovaly šedou realitu života. A zatímco sportovněji zaměřené modely jako Felicia nebo 110 R zobrazovaly svobodu vlastnictví automobilu, praktičtější Octavie nebo 1203 naznačovaly, jak prostorná Škoda ulehčí život vaší rodině nebo byznysu.

Z dobových fotek lze vidět, jak si tehdy Škoda představovala zákazníky ve svých vozech, respektive, jakou představu života chtěla lidem prodat – ona pohodová atmosféra a vyobrazení prostých lidí, kteří dělají prosté věci a užívají si života ve společnosti nejnovější škodovky... i když politické dění tomu nemuselo příliš nenasvědčovat.

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Takto si Tatra představovala kancelář na kolech. Verzi Mobicom ale nikdo nechtěl

Samozřejmě podobná témata volily i další automobilky a stále se používají dodnes. Jistý kontrast veselých fotek s pozadím tehdejší politické situace u nás ale při dnešním ohlédnutí nelze nevidět. Možná i proto mají tyto staré propagační fotografie něco do sebe, tedy kromě očividně povrchního retro dojmu, pro někoho nostalgie či zrna starého dobrého snímku pořízeného na film.

V současné době moderních studií nebo renderů mají výrobci mnohem širší pole možností, jak svou novinku nejlépe předvést a jak zaujmout cílové publikum. Kouzlo moderní fotografie a reklamní grafiky zajišťuje, že pro fotku nového modelu u malebné pláže často nemusí auto vůbec opustit brány automobilky.

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

U Škody lze rozdíl doby spatřit s příchodem Favoritu před revolucí v roce 1989. Novinka se začala ukazovat stále častěji na fotkách bez lidí, čistě jako produkt pro všechny, ke slovu přichází detailní studiové snímky nebo jízdní fotky, ukazující dynamiku vozů v pohybu. V tomto proudu pokračovala s uvedením v roce 1994 i moderní Felicia. Přesto ale na propagaci vozů stylem „Takto můžete žít i vy!“ v určitém ohledu Škoda nezapomíná ani dodnes.

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

včera | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků