Škoda stále věří pohonu na zemní plyn. Koncern Volkswagen na to má jiný názor

Přestože VW od vývoje motorizací na zemní plyn (CNG) odstupuje, ani u Škody se tohoto směru evidentně ještě pár let nepustí.

V době rozsáhlé elektrifikace modelových řad a přechodu na čistě elektrická ústrojí je docela pochopitelné, že koncern VW nedávno oznámil konec vývoje motorizací spalujících stlačený zemní plyn (CNG). Peníze z vývoje tak jednoduše potečou právě do elektrifikace. Jak to ale vypadá, u Škody bude tato alternativa pohonu dostupná, dokud to jen bude možné.

O budoucnosti motorizací na CNG se nedávno rozpovídal i šéf produktového marketingu Škody Philip Paul, který stále vidí v zemním plynu důležitou roli. Ostatně verze na CNG se zanedlouho dočkáme také u nové generace Octavie, která s motorizací 1.5 TSI G-TEC započne produkci na začátku letošního září.

Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

„Ačkoliv bude elektromobilita v následujících letech vedoucí technologií, ústrojí na CNG mají nadále důležitý úkol přispět k redukování produkce emisí CO₂,“ uvedl Paul. I přestože ale koncern VW ukončuje vývoj pohonných ústrojí na CNG, s ohledem na budoucnost takových modelů v portfoliu Škody nevidí Paul s oznámením koncernu rozpor.

„Naše plány v automobilovém průmyslu mají dlouhého trvání, se strategiemi vytvořenými na často i dekády dopředu. Motory na CNG tak v následujících několika letech ještě zůstanou pevnou součástí nabídky,“ dodal Paul. Nehledě na to je ale důvod ukončení vývoje VW argumentován poměrně silně.

Řídili jsme VW Golf Rallye G60 16V: Byl příšerně drahý. Toto je 1 z 12 na světě!

Řídili jsme VW Golf Rallye G60 16V: Byl příšerně drahý. Toto je 1 z 12 na světě!

Kromě ušetření nákladů na vývoj má odstoupení od technologie CNG i jiné výhody. Často zmiňované „nulové emise“ elektromobilů či hybridů jezdících v čistě elektrickém režimu totiž jednoduše vypadají lépe, než uváděné snížení emisí CO₂ „až o 30 %“ v případě motorů na CNG. I pro plnění stále přísnějších emisních norem je tak cesta elektrifikace pro koncern VW výhodnější a snazší.

Kromě nově příchozí Octavie najdete varianty G-TEC na stlačený zemní rovněž u modelů Scala a Kamiq. Sdílení techniky napříč koncernem VW ovšem znamená, že Volkswagen i další značky se pohonu na CNG také v nabídkách ještě nepustí. Zmíněný čtyřválec 1.5 TSI G-TEC tedy najde místo i v novém Golfu, Caddy i novém Seatu Leon.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 136 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků