Škoda stále věří pohonu na zemní plyn. Koncern Volkswagen na to má jiný názor

Přestože VW od vývoje motorizací na zemní plyn (CNG) odstupuje, ani u Škody se tohoto směru evidentně ještě pár let nepustí.

V době rozsáhlé elektrifikace modelových řad a přechodu na čistě elektrická ústrojí je docela pochopitelné, že koncern VW nedávno oznámil konec vývoje motorizací spalujících stlačený zemní plyn (CNG). Peníze z vývoje tak jednoduše potečou právě do elektrifikace. Jak to ale vypadá, u Škody bude tato alternativa pohonu dostupná, dokud to jen bude možné.

O budoucnosti motorizací na CNG se nedávno rozpovídal i šéf produktového marketingu Škody Philip Paul, který stále vidí v zemním plynu důležitou roli. Ostatně verze na CNG se zanedlouho dočkáme také u nové generace Octavie, která s motorizací 1.5 TSI G-TEC započne produkci na začátku letošního září.

Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

Škoda Octavia na dosud nezveřejněných fotkách a videu. Plány zhatil koronavirus

„Ačkoliv bude elektromobilita v následujících letech vedoucí technologií, ústrojí na CNG mají nadále důležitý úkol přispět k redukování produkce emisí CO₂,“ uvedl Paul. I přestože ale koncern VW ukončuje vývoj pohonných ústrojí na CNG, s ohledem na budoucnost takových modelů v portfoliu Škody nevidí Paul s oznámením koncernu rozpor.

„Naše plány v automobilovém průmyslu mají dlouhého trvání, se strategiemi vytvořenými na často i dekády dopředu. Motory na CNG tak v následujících několika letech ještě zůstanou pevnou součástí nabídky,“ dodal Paul. Nehledě na to je ale důvod ukončení vývoje VW argumentován poměrně silně.

Řídili jsme VW Golf Rallye G60 16V: Byl příšerně drahý. Toto je 1 z 12 na světě!

Řídili jsme VW Golf Rallye G60 16V: Byl příšerně drahý. Toto je 1 z 12 na světě!

Kromě ušetření nákladů na vývoj má odstoupení od technologie CNG i jiné výhody. Často zmiňované „nulové emise“ elektromobilů či hybridů jezdících v čistě elektrickém režimu totiž jednoduše vypadají lépe, než uváděné snížení emisí CO₂ „až o 30 %“ v případě motorů na CNG. I pro plnění stále přísnějších emisních norem je tak cesta elektrifikace pro koncern VW výhodnější a snazší.

Kromě nově příchozí Octavie najdete varianty G-TEC na stlačený zemní rovněž u modelů Scala a Kamiq. Sdílení techniky napříč koncernem VW ovšem znamená, že Volkswagen i další značky se pohonu na CNG také v nabídkách ještě nepustí. Zmíněný čtyřválec 1.5 TSI G-TEC tedy najde místo i v novém Golfu, Caddy i novém Seatu Leon.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

včera | Vladimír Kadera | 57 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků