najde nějaký hnípal, který se z tiskové chyby udělá senzaci týdne. Místo toho aby se podíval do třeba do ETKY. A nebo jenom zvedl sluchátko a do té Škodovky si zavolal. :-DA ostatně není to jen o Škodovce, takových chyb je na různých webech a prospektech automobilek mnohem více, a nikomu to žily netrhá.
libi se mi jak cokoliv se napise o octavii vyusti v ostrou prestrelku NAFTAx BENZIN. No spis jsem ted cekal zatraceni koncernove politiky!!! Skoda ze octavia ztrati tak vyznamnej trumf (2,0TDI 103kw) v boji proti golfu nebo dokonce i passatu. Dekuju konstrukterum ve skodovce, ze i pres koncernova omezeni dokazou udelat auta, ktera ohrozuji pozice vyse jmenovanych "etalonu" nizsi a stredni tridy.
k tej diskusii o 16v a 8v verzii u 2.0 TDI motoru. Som kupil O2 s 2.0 TDI PD DPF (s filtrom) v 08/2007 (08=august). Kedze som videl tu diskusiu na tuto temu tak som pozrel do knihy k autu a neni tam o pocte ventilov nic pisane. Tak som napisal do Skody a na zaklade VIN mi prisla odpoved ze motor je vybaveny verziou "2.0 Tdi PD DPF, 16v". Z toho mam podozrenie rovnako ako z udajov co som tu a na web-e skody cital ze verzia 8v neexistuje. Mojich 10 centov.
Uz sa tesim, kedy tam zacnu strkat HTP B-]
Bursík už zapracoval,skončilo to vážení,žádný černý dým se nebude konat,ještě uvalíme dan na tdi a škoda půjde pod kytky.
AAA uz je tu konecne flamewar TDI vs. benzin :-D:-D:-DMimoxodom to stiahnutie TDI povazujem za bohapuste svinstvo od VW. Mozno niekedy zakazu montovat airbagy alebo kolesa aby Skoda nekonkurovala VW...:-(3-[
Mam informace, ze duvodem byl zejmena skutecne problem s cinnosti odlucovani sazi, nebot se pri beznem jezdeni (zadne dlouhe trasy) nestacil odlucovac sazi dostatecne prohrat na tak vysokou teplotu, aby to k odlouceni sazi dostacovalo, a to zejmena u Superbu. Duvodem je asi zejmena to, ze pri konstrukci motoroveho prostoru obou vozu se s tomto odlucovacem nejak nepocitalo, a nebylo ho kam rozumne umistit.Stejny problem jiz Skoda pred casem resila s umistenim tovarne instalovaneho nezavisleho topeni, ktere se nedalo objednat spolecne s DSG prevodovkou, a to rovnez z prostorovych duvodu.Tomu zduvodneni o "vychodnim" aute nelze prilis verit, jiz z toho duvodu, ze cesky trh neni pro Skodu az tak strategicky, a vzhledem k prodejnosti a zejmena oblibenosti O2 v Nemecku (a dalsich "zapadnich" zemich) by byl VW sam proti sobe. Trzby jiste pujdou nad nejake nacionalni uvazovani, a O2 je v Nemecku nadmiru, nadmiru veleuspesna.
Jen jedna poznámka pro autora článku: do Octavie 2 se dodává 2,0TDI 16V 103 kW s filtrem, nebo bez! 2,0TDI 8V je pouze v Superbu, takže o tento motor O2 asi nepřijde? :-D
Ale no tak, i Octavie má dvě verze motoru 2,0 TDI. Moderní 16V u verze bez DPF filtru a převratnou 1,9 u verze s DPF filtrem.Popis k motoru s DPF:Vznětový přeplňovaný motor s nastavit. geometrií lopatek turbodmychadla, OHC, vybavený filtrem pevných částic DPF, uložený vpředu napříč.Popis k motoru bez DPF: vznětový přeplňovaný, s nastavit. geometrií lopatek turbodmychadla,2x OHC, uložený vpředuNevím, ale OHC a 2xOHC je dle mého.
Ja jsme u nas zjistoval jaky je rozdil ze strany turba a s DPF ma VNT 2 generace a bez DPF ma VNT 3 generace, takze je to jina generace motoru. Ale kdyz se mrknes na ty krivky vykonu a kroutaku tak jsou stejne, Superb je ma jednoznacne jine. Na prvni pohled to vypada jako tiskovou chybu u Skodovky.
Ať si ty motory strčí do prdele i s celou Škodovkou. VW bere Škodu jako značku pro konzervativní zákazníky a ti mají (podle VW) rádi osvědčenou (rozuměj zastaralou) techniku. Je pochopitelné že ziskovost na motorech zkonstruovaných před třiceti lety je vyšší než u moderních agregátů. Ale oni se mastí na všem. Tj. proč vymýšlet motor, když můžu vzít 1,9 chro chro TDI zkonstruovaný u Audi v roce 1972, uříznu válec, přidám vyvažovací hřídel a mám chro chro chro 1,4 TDI. To samé v bledě modrém je - vezmu nejnenažranější benzín 1,6 ufiknu válec a mám u nás tak slavný 1,2 HTP. A šlo by pokračovat. Už aby Fiat přišel s novou Bravou a jejími motory. Bude převaha turbo verzí i u benzínu a za rozumné peníze. Ne jak VW 1,4 TFSI. Je to super motor - ale ne za ty prachy a navíc s ním skrblí viz. motory pro Škodu.
Ty seš ale chytrolín...:-P
No FIAT, ten ti fakt přeju :-D:-D:-D oni se toho štítí už i Italové a ty na to čekáš :-D:-D:-D
A proto se Grande Punto prodava jak housky, protoze se toho stiti i italove, hmmmm
"nejnenažranější benzín 1,6" tady asi někdo neví o čem píše, pokud tedy myslíš 1,6 74 kw. Průměrná spotřeba je pod ombinovanou udávanou výrobcem, a to při častém plném obsazení a svižné/razantní jízdě... Samozřejmě že poslední novinky jsou jinde, ale porovnávej tento motor s 1,6 tak 4 - 6 let zpátky... A na nejnovější 1,6 má koncern taky kladivo - 1,6FSI. Takže min. Škoda drží krok v segmentu spotřebních vozů (Renault, PSA, Ford, Kia, Hyundai, Toyota...).Jinak souhlas s tím že politika konc. VW je naprosto zoufalá pro značku Škoda. Vím, že to mají dobře prokalkulované, když se vesele kupují 1,2 HTP ve Fábiích. Snad jen O1 měla vyváženou nabídku motorů. Ve Fabii scházela 1,6, v O2 zase postrádám 1,8 a 1,9 96kW, v Roomsteru nechápu 1,2...
ombinovanou = kombinovanou ;-)
treba 2.0 tdi pd nahradi 2.0 tdi cr ;-) ale co my vime...
Hmmm, a nejsi ty trochu tendenční? B-]Co se ti nelíbí třeba na nové oktavce? Dobrý podvozek, kvalitní interiér, příplatky všemožná výbava, ... (ostatně v čem je třeba audi lepší - mimo značky). Podle mě se o dospělé auto jedná, racionálně zcela dostačující běžné rodině.
http://www.cimbu.cz/index_cz.php
Kdyby slavná EU konečně zařídila, že na každou naftu musí být filtr sazí, pak by se nám v Evropě dýchalo lépe ...
Souhlas, nechapu kteryho kokota muze napadnout stahnout zrovna verzi s filtrem pevnych castic. Ja bych to naridil u vsech aut povinne, i starejch. To samy s katalyzatorem u benzinu. Aspon by ubylo predpotopnich pekacu, co akorat smrdi.
Jenze pokud se zacina u techto verzi s filtrem srat technika, tak to nemuze VW jen tak nechat.Radeji je stahne z trhu a marketingovy obrat je dokonan, zakaznikum jsme dali duvod proc s nimi pryc a kdo chce TDi s filtrem musi prejit k VW (passat,golf...).
maji k tomu duvod - co jsem tak zaslechl, tak jim to moc nefachá... 3-[ Ja osobne, kupovat si TDi tak bez filtru - proc mam platit vic za starsi motor a jeste s filtrem, ktery bude nutne po x. km menit - a to si ku... nechaji zaplatit... Jo kdyby byl levnejsi, tak ani neceknu... ;-)
Proc se bojis filtru mam superb a filtr pevnych castic ktery loni jeste stal 36000 dnes ve znackovem servisu 14500 i s montazi
A neni chyba v materialech Skody, kde aspon podle grafy vykonu a kroutaku ty motory v Octavii vypadaji stejne ale Superb ma jednoznacne jiny motor , (jen prevrtana 1.9TDI 96kW) s jinym prubehem vykony a hlavne kroutaku?
Nemůžu se ubránit dojmu, že VW chce ze škodovky udělat českou dacii. A to asi se vším všudy. Kromě ceny...
Ano,třeba zde je jeden důkaz:http://www.topgear.com/content/features/stories/2005/11/stories/01/20.html B-]
Dacia, Skoda... a on v tom jako je nejakej rozdil??? :-D Vychodoevropsky smejd je proste vychodoevropsky smejd.
Jane, opravdu potřebuješ psát takovéhle nesmysly do anonymních fór, aby sis udržel psychickou integritu? A neuvažoval jsi o návštěvě psychologa? Třeba by ti pomohl.
Víš, že ten tvůj Trabi je taky východoevropskéj šmejd, leda by jsi měl 4- takt, ale ten je na tebe asi móc nóbl.
Loganizaci škodovky vidím už i u nové Fabie, F I byla vzorem pro svou třídu, u F II je vše podřízeno tomu za každou cenu ušetřit a je to tragédie.
Fabia I byla vzorem ceho ? Jake tridy ? Mozna tak zvlastni. Lidi sakra to nevidite trh celoevropsky ? Treba co se tyce prodeje na tom byl daleko lepe Peugeot 206, to byl vzor jak udelat auto co se libi a dobre se prodava.
Až na tu děsnou kvalitu celýho PSA...jinak design je dobrej, ale to je asi všechno...
Peugeot 206 :-D:-D:-D 1. francouzskéj šmejd 2. V 5ti dvéřové verzi = parodie na auto (jednou jsem sledoval jak tahali ze zadu 100 kg chlapa se sádrou na noze asi 20 min. Né, že by ho už pak dostali ven, ale mně to přestalo bavit) 3. Vzor to byl leda pro toho inda z reklamy, tomu bych věřil, jinak navrch huj dole fuj.
Ale ja nepsal nic o kvalite ci nekvalite, jak je to velike atd. Muzes klidne udelat auto, ktere bude nejlepsi na svete, ale kdyz ho nikdo nekoupi, mas smulu. Divejme se na P206 jak chceme, ale byl to velice uspesny model.
Dámy a pánové. Jistě si uvědomujeme, že vždy jde koncernu ( a to v každém) v prvé řadě o peníze. Z toho vycházejme. Ve vedení nejsou hloupí lidé, a z toho vyplývají veškeré, byť na první pohled nelogické kroky.
Tím, že ve vedení koncernu nejsou hloupí bych si nebyl tak jistý.To že si někdo místo VW koupí škodu je sice z hlediska koncernu smutné, ale nakonec openíze stejně skončí v koncernové kapse. Ovšem koncernová politika je motivována nejen ekonomicky, ale také polititcký - VW je polostátní podnik a jeho prioritou není ani tak zisk, ale spíš plná zaměstnanost na území Německa. Pokud si na základě jejich skvělé koncernové politiky někdo namísto Škody koupí Renault, tak na tom nevydělá ani VW, ani Škoda, ale jen a pouze Renault.To je ale skutečnost, která soudruhům z vedení VW nedochází. O důvod víc proč nekupovat produky VW group - podporujeme tím socialismus v EU ...
Aniž bych tě chtěl urazit ti prozradím něco o ekonomice. Koncern není plotna s hrncema, kde můžeš naběračkou přelejvat polívku z jednoho kastrolu do druhýho. Neřikám, že zrovna ty, ale dost lidí si myslí, že když ředitel VW nemá na další drbátko ze slonoviny, tak zavolá Wittingovi aby mu poslal pár melounků z Mladý Boleslavi.btw: EU není nic jinýho než socialismus. Všichni sme si bouřlivě odmávali, že ANO a někdo se teď nestačí divit
Potkávám většnou OII 1,9TDI, jestli 1,9TDI tvoří 80% prodejů TDI v OII, pak klidně může být zástavba 2,0TDI a dodání těchto motorů dražší než co prodejem získají a pak je lepší je vyřadit... Navic OII 2,0TDI se prodává v takových cenách, že zákazníci klidně můžou přejít (a přejdou) na Golf...Dalším důvodem může být to, že VW má určitou kapacitu výroby 2,0TDI. Ta kapacita již prostě nemusí stačit nejen VAG, ale i otmu, že 2,0TDI dodává Mitsubishi, Dodge atd. Pak skutečně může být pro koncern přínosnější (za přepokladu výše uvedeného nízkého prodeje 2,0TDI v OII) vzít 2,0TDI Škodě a motory prodávat.. Neříkám, že mám pravdu, ale souhlasím s Dušanem.
Takže důvodem stažení 2,0 TDI je fakt, že o výrobu vstřikování PD se nyní stará Siemens VDO, místo původního Bosche. Siemens bohužel nemá kapacity jako mel Bosch a tak je celková výroba motorů 2,0 TDI nižší. Proto se ubere tam, kde to relativně vadí nejméně, tedy u málo prodávaných vozů, což Superb je.Bosch bude mít nyní na starost dodávky CR vstřikování do TDI motorů, které přijdou na trh letos na podzim.
Myslím, že pro koncern VW bude CR vstřikování vyrábět Siemens. Bosch to prohrál. Vím to určitě, dělám u Bosche.
Já dnes komunikoval přímo s člověkem ze Siemensu, který o tomto má dost informací. Siemens by měl dodávat vstřikování pro CR pro motory, které nahradí 1,4 - 1,9 TDI, tedy 1,9 TDI CR. Zbytek by měl dodávat Bosch.
No vidíš, a je tu racionální důvod.
No s tím socialismem, no dejme tomu, jenže u toho Renaultu to socíkem zavání taktéž né-li hůř.
V čem? Osobně bych se do pojmů levice-pravice,socialismus...co je jeho opakem? Nesocialismus? Sem bych se moc nepouštěl, neboť pokud na to přistoupíme,vyrábí se Avensis nebo takový Civic8G v levicové GB,která je pravicovější než naš český modrý tým a např. moje Laguna se vyrábí v zemi,kde vládne tzv.pravicová vláda(F),mají pravicového prezidenta a asi bude i nadále(Sarkozy),podle posledních průzkumů určitě. Stávající prezident Chirac určitě není kladeč věnců, jako ten náš, nebo jo? Takže na tyto definice se raději vy*eme, i já...B-]
lesk a bieda škody je zaradenie "simply clever " v ramci koncernu...,, ved určite by škoda vedela lepšie odhlučniť auta s tdi motormi, ale stratégia koncernu im to nedovoli, pritom cena je už simply vysoka...
To přece nemůže fanatickej Škodovkář přežít v klidu...:-O:-D
Musím říct, že ač obvykle se koncernů jako takových zastávám (a jsem přesvědčen o tom,že správně), tahle politika dělá ze škody, co se týká motorů, opravdu nedochůdče. V roomsteru je předpotopní 1.6 jako žhavá novinka. V superbu ještě pořád koupíme 2L benzín 85 kW, zatímco VW je už o dvě generace dál (přes 2L 96 kW po 2L FSI 110 kW). Atd.Prostě koncern je fajn, bez toho by Škoda zdaleka nebyla na téhle úrovni, ale do jinak dospělé značky cpát tyhle ... (teď ma napadá jeden rým), tomu fakt nerozumím. Kdo chce prestiž, nechť se koupí prémiovou značku, kdo chce "kvalitu za rozumnou cenu", nechť je to škoda (prosím, ať mě tady nechytá nikdo za slovo typu "japonci", "kia" apod.)
1,6ka v Roomstru predpotopni??? Nechapu .... Cim je predpotopni????Na 16V ma sakra nizko max. kroutak ... vykon tak akorad na 1,6.....
Skoda, ze je jinak dospela znacka? :-D:-D:-D Pro ty socky co to kupujou tam cpou az zbytecne moc dobre motory B-]
Další blbec...
Nevím v čem jezdíš? Já Oct.TDI 03 (88kW,260nm) a rozhodně se za ni nestydím! Samo že jsou lepší auta ale Oct. splňuje mé požadavky dokonale!Jinak Oct.2 je konkurence schopná i pro většinu aut střední tř.Kdybych vybíral mezi GolfV a Oct.II,tak jasně Octávka a 2,016V TDI ideální volba!!B-]
Predpokladam ze Rusove se taky nestydi za Ladu...ale myslim ze za ty penize lze koupit dospelejsi auto (nic proti Skode, jenom proti cenove politice). Myslim ze zminovany krok WV presne odpovida pozicovani Skody v koncernu, a z toho vyplyva muj nazor ze (zjednodusene) Skoda je volbou lidi bez fantazie.
Nesrovnávej, prosím, Škodu s Ladou. Nechci podceňovat Ladu, ale zkus se podívat třeba na dovolenou do Irska nebo do Španělska. Zvláště u druhého jmenovaného máš šanci odhadem 60%, že tě z letiště v Barceloně poveze Octavia Tour ;-)
A to specialne octavia TOUR :-)))Bude to nejspis pro jeji technickou vyspelost, ze :-)))
Kdo řikal, že španěláky zajímá technická vyspělost? :-) Asi v tom bude něco jiného, ale je to tak.
Ukaž nám svoji fantazii..BTW. Když se kupují vrtačky dělníkům, tak se taky nehraje na fantazii... A pro spoustu lidí je auto jen pracovní nástroj, takže proč tam uplatňovat fantazii? ;)
Nakonec a proč ne? Benzin byl je a bude lepší, takže se vlastně nic neděje, když stáhnou TDIčka :-D
Zase trubka která nikdy nejela s TDi...:-P
Zase se tu jak malý fakani dohadujete jestli diesel nebo benzín :-D a uniká vám pointa, že ne každý chce jezdit s tím co vy. Za základ úspěchu v každém obchodě považuji nabídku a pokud by VW u Škody opravdu stáhlo nabídku na 1 diesel a X benzínů, moc si tím nepomůžou.Určitě ne v době, kdy dieslové motory zaznamenávají neustálý nárůst B-]
Benzin neni lepsi, a uz vubec ne u WV - tenhle koncenr uz par let nemel benzin ktery by se kvalitama priblizoval jejich dyzlum. Pokud preferujes benzin, je rozumny WV vynechat ;-)
1,8 turbo a 2,0TFSI jsou motory, které nestojí za řeč? nemyslím, že by VAG v benzínových motorech zaostal.
ANO tyto motory jsou na úrovni ale vyskytují se tu závady,které diesel nezná! Např lambda sondy(FSI má 4)! Ovšem záleží také na kvalitě paliva které u nás není nejlepší! Auta jezdící např. v Německu jsou na tom lépe!!3-[
Pocuj, ty uz netrep hovadiny, TDI je ovela viac kazovy ako benzin!!
Ale ty to nemozes vediet ked menis auta kazdu chvilu
Vím to!! Dělám 8let v servisu koncern.!!
U dieselu se zase vyskytují závady o kterých nezná zase benzín!!!! Podle tebe tedy máme v ČR benzín špatný, ale nafta je vinikající?!
Máš pravdu nafta taky nedosahuje kvality západních sousedů(hodně síry atd.) a zadřené čerpadla už jsem taky viděl,ale pokud dáváš aditiva(např Castrol TDA) a netankuješ bio.,tak nebývá problém! ;-) U koncern.benziňáků pokud mají 2 lambdy a víc, hlavně na krátkých trasách je to častá závada! Pokazit se může všechno ale když k nám přijede auto na servis se závadou motoru je to většinou benzín a to dieslů lezdí v oct. víc!:-)
Pravda, prec s TDIckami, ale mohli by ich davat do traktorov;-)
Asi toho o motorech TDI moc nevíš! Octavie a Superby se v benzínu prodávají daleko míň než v naftě! TDI mají bezkonkurenční spotřebu,solidní výkony a pružnost lepší než benzínové modely! Takže pro běžné cestování jsou velmi vhodné. Mám 3. Octavku, 2. v TDI a naprostá spokojenost! V hlučnosti za jízdy nevidím velký rozdíl a vše ostatní je pro moje ježdění lepší než u 1,674kw! Co se týče 2,0 8V TDI-ať ho nahradí 16v ale jeho celkové vyřazení je hloupost! Prodejnost Superbu by hodně klesla!B-]
Tak ty toho uz vies o motoroch! Ak si si neuvedomil zrovnavas turbo-motor s atmosferickym. Mam kamaratov, co jazdia ma sluzobnych octaviach TDI-ckach a tomu by taky "znalci" ako ty ani neverili co o tych motoroch hovoria.
Samozřejmě že ano, protože lze srovnávat jen to co je na trhu. A pravdou je, že masově je v nabídce turbodiesel a atmosférický benzín. Turbobenziny jsou stále v silné menšině.
,,pružnost lepší než benzínové modely"věčné přání majitele turbonafťáka, které zatím nebylo nikdy naplněno :-D
ne tak docela. V absolutních číslech máš pravdu, ale v rukou běžného řidiče tomu tak není. Hodně řidičů u benzínu nepodřazuje, jak by mělo nebo přeřazuje moc brzy. Naopak diesely mají níž položenou výkonovou špičku a i ten běžný řidič se tam snadno dostává...
boha jeho... VW nemam rad ale po tomhle ho budu nenavidet...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.