Škoda stáhla z nabídky motor 2,0 TDI pro Superb, čeká totéž i Octavii?

Česká automobilka stáhla z nabídky motorů pro model Superb naftový čtyřválec 2,0 TDI PD s filtrem pevný částic. Starší osmiventilový agregát byl stažen pro časté negativní připomínky ze strany zákazníků a servisů. Filtr s potřebnými aditivy totiž nefungoval tak dobře, jak bylo deklarováno a navíc vykazoval zvýšené množství závad proti druhému naftovému dvoulitru 2,0 TDI 16V.

Dle dalších neoficiálních informací tímto však obměna nekončí. Superb by měl navíc přijít i o šestiválec 2,5 TDI o výkonu 120 kW a Škoda Octavia pak o agregát 2,0 TDI 8V, který lze v konfigurátoru najít jako položku 2,0 TDI PD DPF. U Octavie by tak měl zůstat pouze druhý z dvoulitrových naftových agregátů a to 2,0 TDI 16V.

Spekuluje se i o tom, že z nabídky motorů pro běžné verze Octavie a Octavie Combi zmizí motor 2,0 TDI ve všech svých verzích a to od dubna letošního roku. Důvodem by měl být zájem mateřského Volkswagenu omezit vnitrokoncernovou konkurenci a nabídku jednotlivých značek více diferencovat. Škoda by pak jakožto „východní značka” měla mít k dispozici jen omezenou platu techniky Volkswagenu a omezení nabídky motorů pro Octavii by bylo prvním krokem.

Této zprávě, kterou dnes někteří považují za hotovou věc, ale nemůžeme uvěřit. Pakliže by z nabídky byl stažen 2,0 TDI, měla by Octavia k dispozici poněkud nevyváženou nabídku motorů - jediný diesel a celou paletu benzinových agregátů. Očekáváme tak pouze stažení verze s filtrem pevných částic a zachování nabídky V6 TDI pro Superb a 2,0 TDI 16V pro Octavii.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků