Škodovka byla na Le Mans rychlejší než Porsche. Úspěch zhatil díl za pár haléřů

17 komentářů

Zelí
31. srpna • 14:10

Porsche byla do příchodu F.Piecha jedna velká nula.

Joe Doe
31. srpna • 9:15

Mimochodom, v tom 1950 do ciela prislo ceskoslovenske auto ceskoslovenskeho timu - Aero Minor 750 timu Rudý Letov Letnany - a vyhralo triedu S750 :)Akurat sa tato informacia nezmestila do PR clanku od Skodovky.

Twan
4. září • 2:11

pšššt to tu nesmíš říkat přece...nasereš demokraty...

Jyrka Syrka
29. srpna • 12:52

Mno , když to pochválil i Hans Joachim Stuck, tak to asi žádná plečka nebyla
https://www.youtube.com/watch...
Ty voe já ho fakt pamatuji když aktivně závodil a dnes takový děda.
BTW malá technická k redakci i když nerad sem tahám politiku. V roce 1950 ještě zdaleka nebyl západ bohatý a východ chudý. to začalo až o cca 10 let později. Víte např, že v
UK trval lístkový systém déle než v SSSR ?
To jsou para Doxy co ?

puk123
31. srpna • 11:43

Stejnou poznámku jsem chtěl napsat. Ještě přidám k tomu podivu, že se nezapsala jediná německá firma. Německo bylo totálně rozstřílené, vybombardované demoralizované, do toho jsme jim tam ještě poslali milion uprchlíků. Ti měli jiné starosti než motorsport. Spíše je zázrak, že už za rok v LeMans byli. A podiv nad tím, že auto na podvozku předválečného Brouka se vzduchem chlazeným motorem za zadní nápravou bylo pomalejší než závodní Škoda, no co k tomu dodat. Byli jsme po válce bohatí, ale soudruzi dokázali naše hospodářství úspěšně domrvit také orientací na těžký a zbrojní průmysl.

Rokyta ex Acz
29. srpna • 12:00

Škodovka byla ... jenže pak začali dělat auta a bylo to v dupě.:-D Wikov, Praga i Tatra byly ve své době daleko lepší česká auta. Věnoval bych se raději tomu co Škodovce jde, než tu zveličoval nějaké vzdušné zámky.

Twan
31. srpna • 9:51

Jaké vzdušné zámky? Myslíte ten závod, kterým Škoda nasrala Porsche a naštěstí pro ně se auto porouchalo? Ano, dokud nevyhráli, vyhrál někdo jiný. Ale to, že lepší vůz měla Škoda je fakt a prostě by Porsche porazili. To není vzdušný zámek.

puk123
31. srpna • 11:50

Proč by se mělo Porsche nasrat? Škoda měla všechny předpoklady k tomu, aby byla lepší, ale nakonec selhala.

jean
29. srpna • 11:01

V 50. Rokoch nebolo nahodou Ceskoslovensko?

Jyrka Syrka
30. srpna • 11:00

Víš Jean, na ten tvůj dotaz by se dalo napsat spoustu "pichlavých" odpovědí, protože já osobně vám Slovákům tu separaci jaksi nemůžu zapomenout. Ale protože existovali Slováci kteří se nechtěli trhnout a snad patříš mezi ně a v případě, že neexistuje něco jako kategorie
"národní rychlostní rekord ", tam mělo být československý rychlostní rekord.

Joe Doe
31. srpna • 9:04

"protože já osobně vám Slovákům tu separaci jaksi nemůžu zapomenout."1. Slovensko sa od federacie neseparovalo. Federacia sa rozdelila.
2. Federacia zanikla zakonom, ktory prijal najvyssi zakonodarny organ federacie.A pokial ide o priciny, tak dnes uz sa medzi vzdelanou verejnostou nevedu spory o tom, ze dovodom zaniku federacie bola neochota dominantneho partnera pokracovat v jej udrziavani.

Zelí
31. srpna • 14:08

Slováci jsou jako poláci, vždycky to všechno po...serou.

Jyrka Syrka
31. srpna • 12:20

Jean, Joe Doe,
Hoši, napsal jsem "Já osobně" to znamená je to můj osobní pocit a víc se v tom nehodlám nimrat.
Jeanovi jsem přiznal chybu za redakci a jestli Vám to pomůže tak se vám za to omlouvám.
;-)

jean
31. srpna • 12:25

:-D No, čakal som to na diplomatickej úrovni, ale asi mi to bude stačiť aj takto

jean
31. srpna • 0:25

To som presne myslel, auto bolo síce české, ale rekord v tej dobe mohol byť len československý. Aj ked je to úsmevné, ak si uvedomíme, aké výkony mali produkčné autá napr. v GB (XK 120), alebo v USA....
A za rozdelenie som nebol, aj ked teraz, ked vidím, čo sa u vás deje s nejakým Burešom, tak mi je to menej ľúto... :-)

petr r. (petrumr)
29. srpna • 8:38

jo segrovku nestačí jen dat, musí se pootočit a kdyžtak čep poklepnout nazpátek když se dá napoprvé za tepla na doraz.

HRD
29. srpna • 21:13

Jó, ségrovka je sfiňa. Mě kdysi před 30 ti lety málem vystřelila oko, když jsem se ji snažil nasadit k pístnímu čepu babetty 3-[

Doporučujeme

Články odjinud