Nový kompaktní sedan pro indický trh absolvoval finální testovací jízdy. I přes maskování vidíme několik zajímavých prvků.
Po nedávno představené Škodě Kushaq je model Slavia dalším ze stavebních kamenů plánu získat pětiprocentní tržní podíl vozů Volkswagen a Škoda na indickém trhu do roku 2025. Vznikl v rámci projektu INDIA 2.0, do nějž byla investována miliarda eur. V rámci něj chce koncern spolu se Škodou chrlit modely pro objemové segmenty tamního trhu.
Slavia stojí stejně jako Kushaq na platformě MQB-AO-IN a nabídne i stejnou techniku. Což znamená volbu mezi litrovým tříválcem TSI o výkonu 85 kW (115 k) a čtyřválcem 1.5 TSI se 110 kW (150 k). Poháněna jsou výhradně přední kola, u slabší motorizace skrze šestistupňový manuál nebo klasický měničový automat, u silnější pak přes manuální šestikvalt či sedmistupňové DSG.
Vůz zřejmě stejně jako Kushaq nabídne poněkud horší materiály než evropské vozy, ale i řadu prvků, které jsou důležité pro indického zákazníka – spoustu odkládacích schránek, držáky nápojů, výkonnou klimatizaci nebo zrcadlení chytrého telefonu v palubním systému.
I přes maskování si můžeme všimnout několika zajímavých věcí. Například světlé výšky, která evidentně počítá s nezpevněnými a neudržovanými cestami. Zajímavá je také hrana v horní části dveří, nad níž se ještě výš nachází spodní hrana oken. A možná je to jen optický klam, ale také to vypadá, že má Slavia vcelku skromné boční prosklení vůči celkové ploše boků.
Maskování vzešlo ze soutěže, kterou vyhrál Shreyas Karambelkar z města Badlapur. Jeho návrh kombinuje indickou kulturu svými teplými barvami a motivy páva i lotosu s tou českou ve formě odkazů na sklářství a kubismus. Vítěz překonal více než 200 dalších návrhů, za odměnu poletí do Prahy, kde se setká s šéfdesignérem značky Oliverem Stefanim.