Škoda Slavia se poprvé ukázala veřejnosti. Její kamufláž má zajímavý příběh

Nový kompaktní sedan pro indický trh absolvoval finální testovací jízdy. I přes maskování vidíme několik zajímavých prvků.

Po nedávno představené Škodě Kushaq je model Slavia dalším ze stavebních kamenů plánu získat pětiprocentní tržní podíl vozů Volkswagen a Škoda na indickém trhu do roku 2025. Vznikl v rámci projektu INDIA 2.0, do nějž byla investována miliarda eur. V rámci něj chce koncern spolu se Škodou chrlit modely pro objemové segmenty tamního trhu.

Slavia stojí stejně jako Kushaq na platformě MQB-AO-IN a nabídne i stejnou techniku. Což znamená volbu mezi litrovým tříválcem TSI o výkonu 85 kW (115 k) a čtyřválcem 1.5 TSI se 110 kW (150 k). Poháněna jsou výhradně přední kola, u slabší motorizace skrze šestistupňový manuál nebo klasický měničový automat, u silnější pak přes manuální šestikvalt či sedmistupňové DSG.

Vůz zřejmě stejně jako Kushaq nabídne poněkud horší materiály než evropské vozy, ale i řadu prvků, které jsou důležité pro indického zákazníka – spoustu odkládacích schránek, držáky nápojů, výkonnou klimatizaci nebo zrcadlení chytrého telefonu v palubním systému.

I přes maskování si můžeme všimnout několika zajímavých věcí. Například světlé výšky, která evidentně počítá s nezpevněnými a neudržovanými cestami. Zajímavá je také hrana v horní části dveří, nad níž se ještě výš nachází spodní hrana oken. A možná je to jen optický klam, ale také to vypadá, že má Slavia vcelku skromné boční prosklení vůči celkové ploše boků.

Maskování vzešlo ze soutěže, kterou vyhrál Shreyas Karambelkar z města Badlapur. Jeho návrh kombinuje indickou kulturu svými teplými barvami a motivy páva i lotosu s tou českou ve formě odkazů na sklářství a kubismus. Vítěz překonal více než 200 dalších návrhů, za odměnu poletí do Prahy, kde se setká s šéfdesignérem značky Oliverem Stefanim.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Diskuze (4) Další článek: Citroën Ami posunul individualizaci na novou úroveň. Stačilo přitom tak málo

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,