Škoda Slavia se poprvé ukázala veřejnosti. Její kamufláž má zajímavý příběh

Nový kompaktní sedan pro indický trh absolvoval finální testovací jízdy. I přes maskování vidíme několik zajímavých prvků.

Po nedávno představené Škodě Kushaq je model Slavia dalším ze stavebních kamenů plánu získat pětiprocentní tržní podíl vozů Volkswagen a Škoda na indickém trhu do roku 2025. Vznikl v rámci projektu INDIA 2.0, do nějž byla investována miliarda eur. V rámci něj chce koncern spolu se Škodou chrlit modely pro objemové segmenty tamního trhu.

Nová Škoda Kushaq oficiálně: Už jsme v ní seděli! Úspěch by jistě měla i v Česku

Nová Škoda Kushaq oficiálně: Už jsme v ní seděli! Úspěch by jistě měla i v Česku

Slavia stojí stejně jako Kushaq na platformě MQB-AO-IN a nabídne i stejnou techniku. Což znamená volbu mezi litrovým tříválcem TSI o výkonu 85 kW (115 k) a čtyřválcem 1.5 TSI se 110 kW (150 k). Poháněna jsou výhradně přední kola, u slabší motorizace skrze šestistupňový manuál nebo klasický měničový automat, u silnější pak přes manuální šestikvalt či sedmistupňové DSG.

Vůz zřejmě stejně jako Kushaq nabídne poněkud horší materiály než evropské vozy, ale i řadu prvků, které jsou důležité pro indického zákazníka – spoustu odkládacích schránek, držáky nápojů, výkonnou klimatizaci nebo zrcadlení chytrého telefonu v palubním systému.

Nahlédněte do zákulisí testování Škody Kushaq. SUV z Česka by zřejmě pohořela

Nahlédněte do zákulisí testování Škody Kushaq. SUV z Česka by zřejmě pohořela

I přes maskování si můžeme všimnout několika zajímavých věcí. Například světlé výšky, která evidentně počítá s nezpevněnými a neudržovanými cestami. Zajímavá je také hrana v horní části dveří, nad níž se ještě výš nachází spodní hrana oken. A možná je to jen optický klam, ale také to vypadá, že má Slavia vcelku skromné boční prosklení vůči celkové ploše boků.

Maskování vzešlo ze soutěže, kterou vyhrál Shreyas Karambelkar z města Badlapur. Jeho návrh kombinuje indickou kulturu svými teplými barvami a motivy páva i lotosu s tou českou ve formě odkazů na sklářství a kubismus. Vítěz překonal více než 200 dalších návrhů, za odměnu poletí do Prahy, kde se setká s šéfdesignérem značky Oliverem Stefanim.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků