Škoda Slavia mohla být jiná, ale nastala krize. Řídili jsme ji poprvé a asi naposled

Naposledy vyráběla Škodovka kabriolet v 60. letech. Že by se tento fakt měl změnit, dávají jasně najevo studenti Středního odborného učiliště Škoda Auto, kteří postavili už sedmý koncept. Počtvrté jde o otevřený vůz, nazvaný Škoda Slavia.

Plechy na úpravu tentokrát poskytla scala a při návrhu se šestadvacet žáků a pět žákyň inspirovalo hned u dvou modelů z historie české značky. Jméno mu dala jízdní kola, která Laurin a Klement produkovali v úplném počátku své firmy právě pod značkou Slavia. Tvar vozu je odkazem na Škodu 1100 OHC, závodní placku z roku 1957, jež vznikla ve dvou kusech jako otevřený spider a ve dvou coby kupé. Právě spider stál vzorem při ztvárnění zadní části slavie.

Jediná Škoda Slavia oficiálně: Patriotický spider má 150 koní a uvnitř vlastního lva

Jediná Škoda Slavia oficiálně: Patriotický spider má 150 koní a uvnitř vlastního lva

Typická aerodynamická kapka za řidičem 1100 OHC byla mladým designérem přenesena na otevřenou scalu, avšak tentokrát s hranami, aby lépe navazovala na ostřejší design moderního vozu. Právě tento detail byl také podle studentů jedním z největších zádrhelů při návrhu a dlouho nebylo jisté, zda budou kapky hranaté, nebo zakulacené. Se střechou se u slavie vůbec nepočítalo, jako pravověrný spider nenabízí ani základní plátěnou stříšku.

Spider pro chalupáře

Na samotné technice sériové scaly se nic nezměnilo. Pod kapotou zůstala původní neupravená patnáctistovka o výkonu 110 kW. Jak nám ale studenti prozradili, původní plány byly poněkud divočejší. Dlouho se totiž zvažovalo, že se do prostoru vzniklého zrušením zadních sedaček nastěhuje motor a výkon bude přenášet na zadní nápravu. Přílišná komplikovanost spojená s nedostatkem času kvůli koronavirové krizi ale rozhodla o zanechání pohonné jednotky na původním místě. Díky tomu ale otevřený vůz nabízí to, co Češi ocení nejvíce: obrovský kufr.

Jak se studuje u Škodovky? Studenti vzpomínají nejen na unikátní koncepty

Jak se studuje u Škodovky? Studenti vzpomínají nejen na unikátní koncepty

Čínský virus také může za poněkud disproporční vzhled slavie. Krátké dveře ze sériové scaly totiž původně měly být prodlouženy, nedostatek času ale utnul i tento plán. I tak je ovšem slavia naživo působivá, čemuž napomáhají další detaily: dvacetipalcová kola, velký černý spoiler na zádi a zvláštní bílý lak s modrým fosforeskujícím pigmentem, viditelným pod přímým sluncem.

Za volantem Škody Sunroq. Jediný Karoq kabrio zaslouží respekt!

Za volantem Škody Sunroq. Jediný Karoq kabrio zaslouží respekt!

Stylový showcar si můžeme také projet. Usedáme do sportovních sedaček se čtyřbodovými bezpečnostními pásy, za nimiž se ukrývají obrovské reproduktory a dva vyšití čeští lvi. Po nastartování se ozve hezky sytý zvuk sportovního výfuku, slibující zajímavé svezení. Což samozřejmě znepříjemňuje upozornění, ať slavii příliš nerozjíždíme. Přece jen jde o koncept určený spíše pro statické prezentace. Při jízdě se přesto z vozu neozývá žádné praskání ani jiné pochybné zvuky.

Řídili jsme jedinou Škodu Kodiaq pick-up. Mountiaq je drsňák a hodně překvapí

Řídili jsme jedinou Škodu Kodiaq pick-up. Mountiaq je drsňák a hodně překvapí

Příjemná jízda po lesním okruhu, při níž se snažíme nenabourat do vpředu jedoucího pick-upu Funstar s fotografem na korbě, jen připomíná, jaká je škoda, že nic podobného z Boleslavi na silnice jistě nevypustí.

Škoda Slavia: Základní technické údaje
Motor  zážehový, R4
Zdvihový objem [cm3] 1498
Výkon [kW] 110
Točivý moment [N.m] 250
Převodovka 7A
Poháněná kola přední
Vnější rozměry, rozvor [mm] 4362 x 1793 x 1410, 2649
Provozní hmotnost [kg] 1210

Článek vyšel v aktuálním čísle časopisu Svět motorů. Můžete si ho objednat na ikiosek.cz. 

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků