Škoda slaví padesáté narozeniny modelu 1000 MBX

Včera slavilo BMW a automobilky Mercedes a Porsche mu posílaly gratulace, dnes slaví Škoda. Za pár dní to bude na den přesně padesát let od doby, kdy se světu poprvé představil model 1000 MBX, který dnes patří k hodně ceněným veteránům.

Fotogalerie: Co všechno bylo k vidění na srazu „S veterány Podblanickem“?  

Fotogalerie: Co všechno bylo k vidění na srazu „S veterány Podblanickem“?  

Škoda začala s vývojem modelu 1000 MBX už v roce 1960, kdy také vznikly první dva prototypy označené jako 990 Tudor. Sériový automobil se představil přesně desátého března roku 1966 kde jinde než na autosalonu v Ženevě.

Škoda 1000 MBX dostala zážehový čtyřválec o objemu 988 cm3, který nabídl výkon 38 kW (52 k). Maximální rychlost se dostala na 127 km/h. O rok později, přesně řečeno v listopadu 1967, přišlo provedení De Luxe, které mělo větší motor (1107 cm3). Přestože se maximální výkon nezměnil, vůz byl dynamičtější, protože narostl točivý moment (81,4 Nm oproti 75,5 Nm).

Historie Škody na vlastní kůži: Od Voiturette přes 1101 až po RS230

Historie Škody na vlastní kůži: Od Voiturette přes 1101 až po RS230

Škoda vyráběla model MBX do roku 1969. Slabších verzí vzniklo 1403 kusů, u varianty De Luxe se počet vyrobených kusů dostal na 1114. Celkem tedy bylo vyrobeno pouze 2517 exemplářů modelu MBX. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků