Škoda slaví padesáté narozeniny modelu 1000 MBX

Včera slavilo BMW a automobilky Mercedes a Porsche mu posílaly gratulace, dnes slaví Škoda. Za pár dní to bude na den přesně padesát let od doby, kdy se světu poprvé představil model 1000 MBX, který dnes patří k hodně ceněným veteránům.

Fotogalerie: Co všechno bylo k vidění na srazu „S veterány Podblanickem“?  

Fotogalerie: Co všechno bylo k vidění na srazu „S veterány Podblanickem“?  

Škoda začala s vývojem modelu 1000 MBX už v roce 1960, kdy také vznikly první dva prototypy označené jako 990 Tudor. Sériový automobil se představil přesně desátého března roku 1966 kde jinde než na autosalonu v Ženevě.

Škoda 1000 MBX dostala zážehový čtyřválec o objemu 988 cm3, který nabídl výkon 38 kW (52 k). Maximální rychlost se dostala na 127 km/h. O rok později, přesně řečeno v listopadu 1967, přišlo provedení De Luxe, které mělo větší motor (1107 cm3). Přestože se maximální výkon nezměnil, vůz byl dynamičtější, protože narostl točivý moment (81,4 Nm oproti 75,5 Nm).

Historie Škody na vlastní kůži: Od Voiturette přes 1101 až po RS230

Historie Škody na vlastní kůži: Od Voiturette přes 1101 až po RS230

Škoda vyráběla model MBX do roku 1969. Slabších verzí vzniklo 1403 kusů, u varianty De Luxe se počet vyrobených kusů dostal na 1114. Celkem tedy bylo vyrobeno pouze 2517 exemplářů modelu MBX. 

Zobrazit tiskovou zprávu
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků