Škoda slaví jubileum, vyrobila 100 000 Superbů třetí generace

Škoda slaví jubileum, vyrobila 100 000 Superbů třetí generace

Nejspíš vám neuniklo, že současná generace Škody Superb je v moderní historii automobilky již třetí v pořadí. Stojí na nové modulární platformě, takže je prostornější než kdy dříve, má nové pohonné jednotky splňující normu Euro 6 a spoustu nových technologií. Velkou novinkou byly pro Škodovku například adaptivní tlumiče. A nesmíme opomenout ani přítomnost celé řady Simply Clever řešení.

Tenhle koktejl zákazníkům očividně velmi zachutnal, protože od března loňského roku, kdy se Superb v Kvasinách začal vyrábět, už automobilka může oslavit 100 000 vyrobených exemplářů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek V pořadí třetí generace Škody Superb už se prodala ve 100 000 exemplářích

Pokud se budeme bavit o první generaci modelu Superb, tak ta se světu představila v roce 2001. Tehdy šlo o tradiční sedan, který mohl disponovat i šestiválcovým motorem, a to jak v zážehové, tak vznětové verzi.

To se ostatně týkalo i druhé generace, ta už však mohla mít šestiválec výhradně zážehový, disponoval výkonem 191 kW (260 koní), zrychlení z 0 na 100 km/h zabralo 6,2 sekundy a maximální rychlost činila 250 km/h.

Všech generací už automobilka vyrobila více než 850 tisíc vozů.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků