Škoda slaví 25 let od spojení s koncernem Volkswagen

Škoda slaví 25 let od spojení s koncernem Volkswagen

Včera, tedy 28. března, tomu bylo na den přesně 25 let od doby, kdy byla podepsána smlouva potvrzující propojení automobilky Škoda s koncernem Volkswagen.

Škoda Yeti bude prakticky totožná se Seatem Ateca, dostane i tříválec 1.0 TSI

Škoda Yeti bude prakticky totožná se Seatem Ateca, dostane i tříválec 1.0 TSI

Tato dohoda je označovaná za velmi úspěšný krok, protože dnes mladoboleslavská automobilka produkuje přes milion aut ročně a má nejširší modelovou nabídku ve své historii. Na začátku devadesátých let produkovala Škoda necelých 200 000 automobilů ročně a ve své nabídce měla jen dvě modelové řady.

O privatizaci mladoboleslavské automobilky rozhodla česká vláda devátého prosince 1990. Smlouvu, která vstoupila v platnost 16. dubna 1991, podepsal tehdejší ministr průmyslu Jan Vrba a předseda představenstva Volkswagen Carl Hahn.

Škoda se připravuje na tříválec 1.0 TSI. Octavii už nekoupíte s 1.2 TSI 81 kW

Škoda se připravuje na tříválec 1.0 TSI. Octavii už nekoupíte s 1.2 TSI 81 kW

Dnes patří Škoda na automobilovém trhu k významným hráčům. Minulý rok tato automobilka prodala 1 055 500 vozů, přičemž zhruba 85 000 jich skončilo na českém trhu. Nejdůležitějším trhem je ten čínský, kde bylo loni prodáno 281 700 automobilů.

Zobrazit tiskovou zprávu
Klepněte pro větší obrázek 
TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků