Škoda slaví 25 let od spojení s koncernem Volkswagen

Škoda slaví 25 let od spojení s koncernem Volkswagen

Včera, tedy 28. března, tomu bylo na den přesně 25 let od doby, kdy byla podepsána smlouva potvrzující propojení automobilky Škoda s koncernem Volkswagen.

Škoda Yeti bude prakticky totožná se Seatem Ateca, dostane i tříválec 1.0 TSI

Škoda Yeti bude prakticky totožná se Seatem Ateca, dostane i tříválec 1.0 TSI

Tato dohoda je označovaná za velmi úspěšný krok, protože dnes mladoboleslavská automobilka produkuje přes milion aut ročně a má nejširší modelovou nabídku ve své historii. Na začátku devadesátých let produkovala Škoda necelých 200 000 automobilů ročně a ve své nabídce měla jen dvě modelové řady.

O privatizaci mladoboleslavské automobilky rozhodla česká vláda devátého prosince 1990. Smlouvu, která vstoupila v platnost 16. dubna 1991, podepsal tehdejší ministr průmyslu Jan Vrba a předseda představenstva Volkswagen Carl Hahn.

Škoda se připravuje na tříválec 1.0 TSI. Octavii už nekoupíte s 1.2 TSI 81 kW

Škoda se připravuje na tříválec 1.0 TSI. Octavii už nekoupíte s 1.2 TSI 81 kW

Dnes patří Škoda na automobilovém trhu k významným hráčům. Minulý rok tato automobilka prodala 1 055 500 vozů, přičemž zhruba 85 000 jich skončilo na českém trhu. Nejdůležitějším trhem je ten čínský, kde bylo loni prodáno 281 700 automobilů.

Zobrazit tiskovou zprávu
Klepněte pro větší obrázek 
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků