Budoucnost Škody je prý nyní jasně daná – konec spalovacích motorů v roce 2035 a tím pádem i  hybridů . Zdroj: Škoda Auto

Budoucnost Škody je prý nyní jasně daná – konec spalovacích motorů v roce 2035 a tím pádem i hybridů. | Zdroj: Škoda Auto

Dle odboráře Povšíka značka hodlá postupně ustupovat z Číny, nad Ruskem visí otazník kvůli nestabilním politickým vztahům. Zdroj: Škoda Auto

Dle odboráře Povšíka značka hodlá postupně ustupovat z Číny, nad Ruskem visí otazník kvůli nestabilním politickým vztahům. | Zdroj: Škoda Auto

Kromě stávajícího  Enyaqu iV  a Enyaqu Coupé iV má na trh přijít čistě elektrická Octavia. Zdroj: Škoda Auto

Kromě stávajícího Enyaqu iV a Enyaqu Coupé iV má na trh přijít čistě elektrická Octavia. | Zdroj: Škoda Auto

Aby se podařilo vytížit závody v Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, značka potřebuje minimálně pět elektrovozů, ideálně pak sedm. Zdroj: Škoda Auto

Aby se podařilo vytížit závody v Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, značka potřebuje minimálně pět elektrovozů, ideálně pak sedm. | Zdroj: Škoda Auto

Superb v nabídce skončí, o elektrifikaci Kodiaqu se uvažuje a bude také nutné nahradit dostupnější modely elektrickými nástupci.  Zdroj: Škoda Auto

Superb v nabídce skončí, o elektrifikaci Kodiaqu se uvažuje a bude také nutné nahradit dostupnější modely elektrickými nástupci.  | Zdroj: Škoda Auto

Dle odboráře Povšíka značka hodlá postupně ustupovat z Číny, nad Ruskem visí otazník kvůli nestabilním politickým vztahům. Zdroj: Škoda Auto
Kromě stávajícího  Enyaqu iV  a Enyaqu Coupé iV má na trh přijít čistě elektrická Octavia. Zdroj: Škoda Auto
Aby se podařilo vytížit závody v Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, značka potřebuje minimálně pět elektrovozů, ideálně pak sedm. Zdroj: Škoda Auto
Superb v nabídce skončí, o elektrifikaci Kodiaqu se uvažuje a bude také nutné nahradit dostupnější modely elektrickými nástupci.  Zdroj: Škoda Auto
5
Fotogalerie

Škoda skončí se spalovacími motory v roce 2035. Cesta zpátky už prý neexistuje

Tuzemská automobilka se připravuje na plánovaný zákaz prodeje modelů na benzin a naftu. Aby udržela zaměstnanost, potřebuje nejméně 5 elektroaut.

O současnosti a budoucnosti Škoda Auto promluvil v rozhovoru pro server Seznam zprávy hlavní škodovácký odborář Jarosav Povšík. Neočekává jednoduchý rok 2022 a uvádí, že i když byla ve výrobě totální odstávka, automobilka čas využila ke kompletaci 17 tisíc předpřipravených vozů. Čipy pro výrobu bude značka v rámci koncernového nákupu poprvé shánět na burze.

Budoucnost Škody je prý nyní jasně daná – konec spalovacích motorů v roce 2035 a tím pádem i hybridů. S naprostou jistotou alespoň v Evropě, nicméně automobilka nehodlá posílat „špinavé“ motory tam, kde jsou stále povoleny. Dobře našlápnuto má v Indii díky dvěma prvním novým modelům pro tamní trh – crossoveru Kushaq a sedanu Slavia – a hledá nové trhy v Asii i Africe. Dle Povšíka značka hodlá postupně ustupovat z Číny, nad Ruskem visí otazník kvůli nestabilním politickým vztahům.

V souvislosti s nadcházejícími změnami dojde k úpravě portfolia modelů. Úlohou značky je prý „jít přes střed a brnkat na hranici prémie.“ Superb v nabídce skončí, o elektrifikaci Kodiaqu se uvažuje a bude také nutné nahradit dostupnější modely elektrickými nástupci. Kromě stávajícího Enyaqu iV a Enyaqu Coupé iV má na trh přijít čistě elektrická Octavia. Aby se podařilo vytížit závody v Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí, značka potřebuje minimálně pět elektrovozů, ideálně pak sedm.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud