Škoda šetří tam, kde to není hned vidět. Vozy Scala a Kamiq přišly o chytrá řešení

Každá ušetřená koruna znamená při velkém počtu vyrobených vozů velkou úsporu. Někdy si ale říkáme, jestli to za to automobilkám opravdu stojí…

Každé auto prochází v průběhu života řadou změn, které na první pohled nemusejí být vidět. Mění se výbava, z nabídky mohou mizet vybrané odstíny laku karoserie, upravují se kombinace motorů a převodovek a tak dále. K takovým zásahům obvykle dochází v rámci přechodu na nový modelový rok a v oficiálních tiskových zprávách se obvykle dočtete hlavně to, co je pro zákazníka přínosem.

V Číně přišli na to, co se skrývá pod logy Škoda na krytech motorů

V Číně přišli na to, co se skrývá pod logy Škoda na krytech motorů

Škodovky přecházejí na modelový rok 2022 v těchto dnech. U octavie to znamená třeba rozšíření nabídky o derivát RS 120 let motorsport nebo zveřejnění cen linie Sportline. Změny nastaly také u modelů Scala a Kamiq. Mají novou grafiku digitálního přístrojového štítu, elektricky ovládaná okna vpředu i vzadu má už vstupní výbava Ambition, volič převodovky DSG má vždy kožený potah a označení P-R-N-D/S je na samotné hlavici a v paletě barev přibyl oranžový lak Phoenix známý z nové fabie.

Prohlédněte si ty nejlepší registrační značky na přání. Najdete mezi nimi tu svou?

Prohlédněte si ty nejlepší registrační značky na přání. Najdete mezi nimi tu svou?

Je tady ale pár věcí, které u scaly a kamiqu nepotěší. Že už u verzí na zemní plyn nenajdeme plaketu G-Tec na víku kufru, asi nikoho mrzet nebude, že ale bude Škoda šetřit i na vnitřním obložení schránek v přístrojové desce (před spolujezdcem a levým kolenem řidiče), to bychom nečekali. Obložení chybí také u SUV Karoq. Možná vám to připadá jako hloupost, ale i ten kousek filcu (nebo co to bylo za materiál) má tlumicí vlastnosti a zamezuje tomu, abyste o věcech uložených v přihrádkách věděli po každém přejetí větší nerovnosti.

Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Vyrobit si vlastní obložení schránek nebude až takový problém, u modelů Scala a Kamiq to ale není všechno. Na mysli máme schránku pro mobilní telefon pod panelem klimatizace, která byla až dosud vybavena bočním vedením. Díky nízkým lištám zůstával telefon na svém místě i v prudkých zatáčkách, a navíc nechyběla vychytávka v podobě přerušení vedení pro umístění nabíjecího kabelu. Prostor mezi lištami byl navíc dost široký a pobral i větší mobilní telefony v ochranných krytech. 

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

V koncernu VW nejsou úsporná řešení ojedinělým jevem. Stačí se podívat pod kapotu, kde už na krytech motorů nenajdeme loga jednotlivých výrobců. Nemusí ale jít pouze o změny v rámci přechodu na nový modelový rok. U golfu nenajdete přihrádku před levým kolenem řidiče, roleta pro zakrytí středových držáků na kelímky už je zřejmě také přežitek a kryt 12V zásuvky vypadá jako víčko lahve oleje na smažení. Elektrické stahování oken v modelech ID.3 a ID.4 je také zvláštní výmysl. U řidiče jsou pouze dvě tlačítka a mezi ovládáním předních a zadních oken je nutné přepínat.

Speciál: Škoda Scala

Škoda Scala je kompaktní model automobilky Škoda Auto. Představen byl 6. prosince 2018 v izraelském Tel Avivu a v nabídce nahrazuje modely Rapid a Rapid Spaceback. Stojí na modulární platformě MQB A0 s motory uloženými napříč a pohonem předních kol. Základem je tříválec 1.0 TSI (70 kW), vrcholná verze má čtyřválec 1.5 TSI (110 kW).

TEST 1.5 TSI ACT DSGJízdní dojmyCena a motoryVýbava • RozměrySvětová premiéra VýrobaŠkoda Scala na CNG Scala vs. Kamiq

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Dacia Duster 1.3 TCe 130 4x4 N1: Řešení emisní otázky, ovšem s následky

Dacia Duster TCe 130 N1

Dacia od začátku letošního roku nabízí SUV Duster v užitkové variantě N1. Kde se verze vzala a jaká přináší omezení? To jsme zjišťovali v redakčním testu.

včera | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

20.  6.  2021 | Jan Mička | 42 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků