Škoda seškrtá nabídku verzí Octavie RS. TDI bude pouze s automatem

Octavii RS TDI bylo dosud možné pořídit s manuální i automatickou převodovkou, verze pro modelový rok 2019 však přímé řazení vůbec nenabídne.

Škodu Octavia RS jste si mohli koupit v hned sedmi kombinacích motorů, převodovek a pohonů. Standardní verze už stihla od doby uvedení na trh posílit na 169 kW, silnější RS 245 nabídlo o 11 kW více (obě s předním pohonem a manuálem či automatem), nafťák měl 135 kW, přední pohon (manuál i automat) a čtyřkolku (pouze automat). S novým modelovým rokem se toho ale docela dost změní.

Škoda Octavia 1.5 TSI je už v prodeji. Češi z toho ale radost mít nebudou

Škoda Octavia 1.5 TSI je už v prodeji. Češi z toho ale radost mít nebudou

Podle našich informací, které potvrdila i mladoboleslavská automobilka, dojde k vyřazení naftové Octavie RS s manuální převodovkou, což znamená, že v nabídce zůstane pouze předokolka s automatem a čtyřkolka, která byla nabízena výhradně s automatickou převodovkou od samotného začátku. Výkon 135 kW i po přechodu na přísnější emisní normu zůstane, stejně jako ostatní naftové verze (dokonce i 1.6 TDI) dostane i „ereso“ systém vstřikování močoviny.

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

V rámci produktových změn, které se vážou k 31. kalendářnímu týdnu letošního roku, dojde také k doplnění standardní výbavy verze RS. Přibude například asistent rozjezdu do kopce, Front Assist, bezdotykové otevírání kufru pro kombi či černá mřížka chladiče a kryty vnějších zpětných zrcátek. Přibude i volič režimů Performance Mode Select.

Takto mohla vypadat první Octavia, kdyby Škoda neskončila v rukou VW

Takto mohla vypadat první Octavia, kdyby Škoda neskončila v rukou VW

Změny se dotknou také benzinového eresa, ty už ale Škoda zveřejnila před letošním autosalonem v Ženevě. Verze se 169 kW končí, novým standardem bude dvoulitr TSI se 180 kW, dříve nazývaný RS 245. Zde zůstane volba mezi manuální a automatickou převodovkou zachována, v souvislosti s přísnějšími emisními limity přibude také filtr pevných částic. Ten bude ostatně součástí všech Škodovek s motory TSI, Fabií počínaje, vlajkovou lodí Superb konče.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků