Škoda seškrtá nabídku verzí Octavie RS. TDI bude pouze s automatem

Octavii RS TDI bylo dosud možné pořídit s manuální i automatickou převodovkou, verze pro modelový rok 2019 však přímé řazení vůbec nenabídne.

Škodu Octavia RS jste si mohli koupit v hned sedmi kombinacích motorů, převodovek a pohonů. Standardní verze už stihla od doby uvedení na trh posílit na 169 kW, silnější RS 245 nabídlo o 11 kW více (obě s předním pohonem a manuálem či automatem), nafťák měl 135 kW, přední pohon (manuál i automat) a čtyřkolku (pouze automat). S novým modelovým rokem se toho ale docela dost změní.

Škoda Octavia 1.5 TSI je už v prodeji. Češi z toho ale radost mít nebudou

Škoda Octavia 1.5 TSI je už v prodeji. Češi z toho ale radost mít nebudou

Podle našich informací, které potvrdila i mladoboleslavská automobilka, dojde k vyřazení naftové Octavie RS s manuální převodovkou, což znamená, že v nabídce zůstane pouze předokolka s automatem a čtyřkolka, která byla nabízena výhradně s automatickou převodovkou od samotného začátku. Výkon 135 kW i po přechodu na přísnější emisní normu zůstane, stejně jako ostatní naftové verze (dokonce i 1.6 TDI) dostane i „ereso“ systém vstřikování močoviny.

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

V rámci produktových změn, které se vážou k 31. kalendářnímu týdnu letošního roku, dojde také k doplnění standardní výbavy verze RS. Přibude například asistent rozjezdu do kopce, Front Assist, bezdotykové otevírání kufru pro kombi či černá mřížka chladiče a kryty vnějších zpětných zrcátek. Přibude i volič režimů Performance Mode Select.

Takto mohla vypadat první Octavia, kdyby Škoda neskončila v rukou VW

Takto mohla vypadat první Octavia, kdyby Škoda neskončila v rukou VW

Změny se dotknou také benzinového eresa, ty už ale Škoda zveřejnila před letošním autosalonem v Ženevě. Verze se 169 kW končí, novým standardem bude dvoulitr TSI se 180 kW, dříve nazývaný RS 245. Zde zůstane volba mezi manuální a automatickou převodovkou zachována, v souvislosti s přísnějšími emisními limity přibude také filtr pevných částic. Ten bude ostatně součástí všech Škodovek s motory TSI, Fabií počínaje, vlajkovou lodí Superb konče.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků