Škoda seškrtá nabídku verzí Octavie RS. TDI bude pouze s automatem

Octavii RS TDI bylo dosud možné pořídit s manuální i automatickou převodovkou, verze pro modelový rok 2019 však přímé řazení vůbec nenabídne.

Škodu Octavia RS jste si mohli koupit v hned sedmi kombinacích motorů, převodovek a pohonů. Standardní verze už stihla od doby uvedení na trh posílit na 169 kW, silnější RS 245 nabídlo o 11 kW více (obě s předním pohonem a manuálem či automatem), nafťák měl 135 kW, přední pohon (manuál i automat) a čtyřkolku (pouze automat). S novým modelovým rokem se toho ale docela dost změní.

Škoda Octavia 1.5 TSI je už v prodeji. Češi z toho ale radost mít nebudou

Škoda Octavia 1.5 TSI je už v prodeji. Češi z toho ale radost mít nebudou

Podle našich informací, které potvrdila i mladoboleslavská automobilka, dojde k vyřazení naftové Octavie RS s manuální převodovkou, což znamená, že v nabídce zůstane pouze předokolka s automatem a čtyřkolka, která byla nabízena výhradně s automatickou převodovkou od samotného začátku. Výkon 135 kW i po přechodu na přísnější emisní normu zůstane, stejně jako ostatní naftové verze (dokonce i 1.6 TDI) dostane i „ereso“ systém vstřikování močoviny.

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

V rámci produktových změn, které se vážou k 31. kalendářnímu týdnu letošního roku, dojde také k doplnění standardní výbavy verze RS. Přibude například asistent rozjezdu do kopce, Front Assist, bezdotykové otevírání kufru pro kombi či černá mřížka chladiče a kryty vnějších zpětných zrcátek. Přibude i volič režimů Performance Mode Select.

Takto mohla vypadat první Octavia, kdyby Škoda neskončila v rukou VW

Takto mohla vypadat první Octavia, kdyby Škoda neskončila v rukou VW

Změny se dotknou také benzinového eresa, ty už ale Škoda zveřejnila před letošním autosalonem v Ženevě. Verze se 169 kW končí, novým standardem bude dvoulitr TSI se 180 kW, dříve nazývaný RS 245. Zde zůstane volba mezi manuální a automatickou převodovkou zachována, v souvislosti s přísnějšími emisními limity přibude také filtr pevných částic. Ten bude ostatně součástí všech Škodovek s motory TSI, Fabií počínaje, vlajkovou lodí Superb konče.

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků