Škoda seškrtá nabídku verzí Octavie RS. TDI bude pouze s automatem

Octavii RS TDI bylo dosud možné pořídit s manuální i automatickou převodovkou, verze pro modelový rok 2019 však přímé řazení vůbec nenabídne.

Škodu Octavia RS jste si mohli koupit v hned sedmi kombinacích motorů, převodovek a pohonů. Standardní verze už stihla od doby uvedení na trh posílit na 169 kW, silnější RS 245 nabídlo o 11 kW více (obě s předním pohonem a manuálem či automatem), nafťák měl 135 kW, přední pohon (manuál i automat) a čtyřkolku (pouze automat). S novým modelovým rokem se toho ale docela dost změní.

Škoda Octavia 1.5 TSI je už v prodeji. Češi z toho ale radost mít nebudou

Škoda Octavia 1.5 TSI je už v prodeji. Češi z toho ale radost mít nebudou

Podle našich informací, které potvrdila i mladoboleslavská automobilka, dojde k vyřazení naftové Octavie RS s manuální převodovkou, což znamená, že v nabídce zůstane pouze předokolka s automatem a čtyřkolka, která byla nabízena výhradně s automatickou převodovkou od samotného začátku. Výkon 135 kW i po přechodu na přísnější emisní normu zůstane, stejně jako ostatní naftové verze (dokonce i 1.6 TDI) dostane i „ereso“ systém vstřikování močoviny.

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

V rámci produktových změn, které se vážou k 31. kalendářnímu týdnu letošního roku, dojde také k doplnění standardní výbavy verze RS. Přibude například asistent rozjezdu do kopce, Front Assist, bezdotykové otevírání kufru pro kombi či černá mřížka chladiče a kryty vnějších zpětných zrcátek. Přibude i volič režimů Performance Mode Select.

Takto mohla vypadat první Octavia, kdyby Škoda neskončila v rukou VW

Takto mohla vypadat první Octavia, kdyby Škoda neskončila v rukou VW

Změny se dotknou také benzinového eresa, ty už ale Škoda zveřejnila před letošním autosalonem v Ženevě. Verze se 169 kW končí, novým standardem bude dvoulitr TSI se 180 kW, dříve nazývaný RS 245. Zde zůstane volba mezi manuální a automatickou převodovkou zachována, v souvislosti s přísnějšími emisními limity přibude také filtr pevných částic. Ten bude ostatně součástí všech Škodovek s motory TSI, Fabií počínaje, vlajkovou lodí Superb konče.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků