Škoda seškrtá nabídku verzí Octavie RS. TDI bude pouze s automatem

Octavii RS TDI bylo dosud možné pořídit s manuální i automatickou převodovkou, verze pro modelový rok 2019 však přímé řazení vůbec nenabídne.

Škodu Octavia RS jste si mohli koupit v hned sedmi kombinacích motorů, převodovek a pohonů. Standardní verze už stihla od doby uvedení na trh posílit na 169 kW, silnější RS 245 nabídlo o 11 kW více (obě s předním pohonem a manuálem či automatem), nafťák měl 135 kW, přední pohon (manuál i automat) a čtyřkolku (pouze automat). S novým modelovým rokem se toho ale docela dost změní.

Škoda Octavia 1.5 TSI je už v prodeji. Češi z toho ale radost mít nebudou

Škoda Octavia 1.5 TSI je už v prodeji. Češi z toho ale radost mít nebudou

Podle našich informací, které potvrdila i mladoboleslavská automobilka, dojde k vyřazení naftové Octavie RS s manuální převodovkou, což znamená, že v nabídce zůstane pouze předokolka s automatem a čtyřkolka, která byla nabízena výhradně s automatickou převodovkou od samotného začátku. Výkon 135 kW i po přechodu na přísnější emisní normu zůstane, stejně jako ostatní naftové verze (dokonce i 1.6 TDI) dostane i „ereso“ systém vstřikování močoviny.

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

Soumrak dieselů už nastal i v Česku: Letošní prodejní podíl klesnul o 8 procent

V rámci produktových změn, které se vážou k 31. kalendářnímu týdnu letošního roku, dojde také k doplnění standardní výbavy verze RS. Přibude například asistent rozjezdu do kopce, Front Assist, bezdotykové otevírání kufru pro kombi či černá mřížka chladiče a kryty vnějších zpětných zrcátek. Přibude i volič režimů Performance Mode Select.

Takto mohla vypadat první Octavia, kdyby Škoda neskončila v rukou VW

Takto mohla vypadat první Octavia, kdyby Škoda neskončila v rukou VW

Změny se dotknou také benzinového eresa, ty už ale Škoda zveřejnila před letošním autosalonem v Ženevě. Verze se 169 kW končí, novým standardem bude dvoulitr TSI se 180 kW, dříve nazývaný RS 245. Zde zůstane volba mezi manuální a automatickou převodovkou zachována, v souvislosti s přísnějšími emisními limity přibude také filtr pevných částic. Ten bude ostatně součástí všech Škodovek s motory TSI, Fabií počínaje, vlajkovou lodí Superb konče.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

dnes | Miro Mihálik | 3 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků