Škoda se vrací k myšlence kupé. Ale dostane i zadní dveře

Designéři a technici automobilky Škoda mají v současné době plno práce s dokončením modelů kategorie SUV a následně vozů s elektrickým pohonem. Přesto se ale vedou úvahy o vozech s více emocionálním nábojem.
Škoda se vrací k myšlence kupé. Ale dostane i zadní dveře

Když před čtrnácti lety Škoda na ženevském autosalonu představila koncept kupé tudor, které bylo odvozeno z tehdejší první generace superbu, v tisku se sice objevily pochvalné komentáře, avšak auto se do výroby nedostalo.

Tehdy Škoda neměla zákazníky, kteří by od ní vůz této kategorie požadovali a nejspíše by na tudoru prodělala.  Zřejmě již brzy se však situace změní.

Klepněte pro větší obrázek

Specializovaný magazín Autoevolution.com přišel s informací, že mladoboleslavský výrobce chystá třetí karosářskou variantu modelu superb.

Ten je v současné době velmi úspěšný, mimo jiné i díky poutavému designu.

Vytvořit pro tento vůz karosérii čtyřdveřového kupé by nemuselo být technicky příliš náročné. Tvary ostatně Škoda více než zřetelně naznačila odhalením konceptu Vision C na jaře roku 2014. Hráškově zelený automobil měl sice oficiálně ukazovat designové směřování automobilky v příštích letech, současně ale leccos naznačoval o tehdy stále ještě utajovaném superbu III. Navíc zřejmě také testoval ohlas veřejnosti na čtyřdveřové kupé.

Ostatně, podobně Škoda postupovala na počátku tohoto desetiletí, když se koncept hatchbacku Vision D zanedlouho proměnil v sériovou Škoda Rapid Spaceback. 

Klepněte pro větší obrázek

Tento automobil totiž disponoval splývavější zádí než současný superb, a na bocích byly namontovány dveře s bezrámovými okny.

O tom, že brzy nastane poměrně vhodná doba pro příchod takového škodováckého typu auta, svědčí i informace, které Autorevue.cz získalo od zdrojů z automobilky Volkswagen. Chystaný model CC druhé generace totiž bude posazen do luxusnějšího segmentu než passat, s nímž bude technicky spřízněn.

Pro Škodu se tak otevírá možnost oslovit zákazníky, kteří touží po autě s atraktivní karosérií, ale nehodlají za něj utratit tolik, kolik bude stát nový Volkswagen CC.

Pokud se Škoda skutečně rozhodne tento automobil zákazníkům nabídnout, měl by k dealerům dorazit někdy v roce 2019 nebo 2020.

bazar

Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 697 km
Cena: 290 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Octavia 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 108 423 km
Cena: 194 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 317 km
Cena: 50 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků