Škoda se vrací k myšlence kupé. Ale dostane i zadní dveře

Designéři a technici automobilky Škoda mají v současné době plno práce s dokončením modelů kategorie SUV a následně vozů s elektrickým pohonem. Přesto se ale vedou úvahy o vozech s více emocionálním nábojem.
Škoda se vrací k myšlence kupé. Ale dostane i zadní dveře

Když před čtrnácti lety Škoda na ženevském autosalonu představila koncept kupé tudor, které bylo odvozeno z tehdejší první generace superbu, v tisku se sice objevily pochvalné komentáře, avšak auto se do výroby nedostalo.

Tehdy Škoda neměla zákazníky, kteří by od ní vůz této kategorie požadovali a nejspíše by na tudoru prodělala.  Zřejmě již brzy se však situace změní.

Klepněte pro větší obrázek

Specializovaný magazín Autoevolution.com přišel s informací, že mladoboleslavský výrobce chystá třetí karosářskou variantu modelu superb.

Ten je v současné době velmi úspěšný, mimo jiné i díky poutavému designu.

Vytvořit pro tento vůz karosérii čtyřdveřového kupé by nemuselo být technicky příliš náročné. Tvary ostatně Škoda více než zřetelně naznačila odhalením konceptu Vision C na jaře roku 2014. Hráškově zelený automobil měl sice oficiálně ukazovat designové směřování automobilky v příštích letech, současně ale leccos naznačoval o tehdy stále ještě utajovaném superbu III. Navíc zřejmě také testoval ohlas veřejnosti na čtyřdveřové kupé.

Ostatně, podobně Škoda postupovala na počátku tohoto desetiletí, když se koncept hatchbacku Vision D zanedlouho proměnil v sériovou Škoda Rapid Spaceback. 

Klepněte pro větší obrázek

Tento automobil totiž disponoval splývavější zádí než současný superb, a na bocích byly namontovány dveře s bezrámovými okny.

O tom, že brzy nastane poměrně vhodná doba pro příchod takového škodováckého typu auta, svědčí i informace, které Autorevue.cz získalo od zdrojů z automobilky Volkswagen. Chystaný model CC druhé generace totiž bude posazen do luxusnějšího segmentu než passat, s nímž bude technicky spřízněn.

Pro Škodu se tak otevírá možnost oslovit zákazníky, kteří touží po autě s atraktivní karosérií, ale nehodlají za něj utratit tolik, kolik bude stát nový Volkswagen CC.

Pokud se Škoda skutečně rozhodne tento automobil zákazníkům nabídnout, měl by k dealerům dorazit někdy v roce 2019 nebo 2020.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků