Škoda se vrací k myšlence kupé. Ale dostane i zadní dveře

Designéři a technici automobilky Škoda mají v současné době plno práce s dokončením modelů kategorie SUV a následně vozů s elektrickým pohonem. Přesto se ale vedou úvahy o vozech s více emocionálním nábojem.
Škoda se vrací k myšlence kupé. Ale dostane i zadní dveře

Když před čtrnácti lety Škoda na ženevském autosalonu představila koncept kupé tudor, které bylo odvozeno z tehdejší první generace superbu, v tisku se sice objevily pochvalné komentáře, avšak auto se do výroby nedostalo.

Tehdy Škoda neměla zákazníky, kteří by od ní vůz této kategorie požadovali a nejspíše by na tudoru prodělala.  Zřejmě již brzy se však situace změní.

Klepněte pro větší obrázek

Specializovaný magazín Autoevolution.com přišel s informací, že mladoboleslavský výrobce chystá třetí karosářskou variantu modelu superb.

Ten je v současné době velmi úspěšný, mimo jiné i díky poutavému designu.

Vytvořit pro tento vůz karosérii čtyřdveřového kupé by nemuselo být technicky příliš náročné. Tvary ostatně Škoda více než zřetelně naznačila odhalením konceptu Vision C na jaře roku 2014. Hráškově zelený automobil měl sice oficiálně ukazovat designové směřování automobilky v příštích letech, současně ale leccos naznačoval o tehdy stále ještě utajovaném superbu III. Navíc zřejmě také testoval ohlas veřejnosti na čtyřdveřové kupé.

Ostatně, podobně Škoda postupovala na počátku tohoto desetiletí, když se koncept hatchbacku Vision D zanedlouho proměnil v sériovou Škoda Rapid Spaceback. 

Klepněte pro větší obrázek

Tento automobil totiž disponoval splývavější zádí než současný superb, a na bocích byly namontovány dveře s bezrámovými okny.

O tom, že brzy nastane poměrně vhodná doba pro příchod takového škodováckého typu auta, svědčí i informace, které Autorevue.cz získalo od zdrojů z automobilky Volkswagen. Chystaný model CC druhé generace totiž bude posazen do luxusnějšího segmentu než passat, s nímž bude technicky spřízněn.

Pro Škodu se tak otevírá možnost oslovit zákazníky, kteří touží po autě s atraktivní karosérií, ale nehodlají za něj utratit tolik, kolik bude stát nový Volkswagen CC.

Pokud se Škoda skutečně rozhodne tento automobil zákazníkům nabídnout, měl by k dealerům dorazit někdy v roce 2019 nebo 2020.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 27 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků