Škoda se připravuje na tříválec 1.0 TSI. Octavii už nekoupíte s 1.2 TSI 81 kW

Přechod na tříválec je vynucen snahou snížit normované emise CO2 a spotřebu paliva. Automobilka už z ceníku vyřadila silnější provedení motoru 1.2 TSI 81 kW.
Škoda se připravuje na tříválec 1.0 TSI. Octavii už nekoupíte s 1.2 TSI 81 kW

Tříválec 1.0 TSI zamíří pod kapotu třetí generace Škody Octavia zhruba v polovině tohoto roku. Automobilka už se na to připravuje a z ceníku i internetového konfigurátoru vyřadila silnější provedení motoru 1.2 TSI 81 kW. Slabší verzi dvanáctistovky stále ještě koupíte.

Tříválec 1.0 TSI se postupně rozšiřuje celým koncernem VW a nahrazuje právě motor 1.2 TSI. Ten proslul na počátku výroby závadami rozvodových řetězů, ale v červenci 2011 byla zavedena modernizovaná verze se silnějším a odolnějším řetězem.

Ojetiny | Život řidiče | Škoda | Palivo | Škoda Octavia | Škoda Fabia | Škoda Rapid | Škoda Yeti | Škoda Superb | Škoda Roomster

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

Motory 1.4 TSI a 1.8 TSI také hrají nyní v koncernových automobilech svou labutí píseň, neboť Volkswagen připravuje nový čtyřválec 1.5 TSI, který je nahradí. Tříválec 1.0 TSI pak zastoupí základní motorizace včetně 1.2 TSI. Stejný osud se týká i motoru 1.6 TDI, ten také nahradí patnáctistovka.

Přechod na tříválec 1.0 TSI (ten by měl v Octavii nabídnout výkon 85 kW a točivý moment až 200 Nm) je vynucen snahou snížit normované emise CO2 a spotřebu paliva. Nový motor bude také lehčí než „starší“ dvanáctistovka. Později dostane tříválec i Fabia. Je možné, že se objeví i pod kapotou SUV Škoda Kodiaq, příbuzný Seat Ateca ho má.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků