Škoda se připravuje na tříválec 1.0 TSI. Octavii už nekoupíte s 1.2 TSI 81 kW

Přechod na tříválec je vynucen snahou snížit normované emise CO2 a spotřebu paliva. Automobilka už z ceníku vyřadila silnější provedení motoru 1.2 TSI 81 kW.
Škoda se připravuje na tříválec 1.0 TSI. Octavii už nekoupíte s 1.2 TSI 81 kW

Tříválec 1.0 TSI zamíří pod kapotu třetí generace Škody Octavia zhruba v polovině tohoto roku. Automobilka už se na to připravuje a z ceníku i internetového konfigurátoru vyřadila silnější provedení motoru 1.2 TSI 81 kW. Slabší verzi dvanáctistovky stále ještě koupíte.

Tříválec 1.0 TSI se postupně rozšiřuje celým koncernem VW a nahrazuje právě motor 1.2 TSI. Ten proslul na počátku výroby závadami rozvodových řetězů, ale v červenci 2011 byla zavedena modernizovaná verze se silnějším a odolnějším řetězem.

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

Motory 1.4 TSI a 1.8 TSI také hrají nyní v koncernových automobilech svou labutí píseň, neboť Volkswagen připravuje nový čtyřválec 1.5 TSI, který je nahradí. Tříválec 1.0 TSI pak zastoupí základní motorizace včetně 1.2 TSI. Stejný osud se týká i motoru 1.6 TDI, ten také nahradí patnáctistovka.

Přechod na tříválec 1.0 TSI (ten by měl v Octavii nabídnout výkon 85 kW a točivý moment až 200 Nm) je vynucen snahou snížit normované emise CO2 a spotřebu paliva. Nový motor bude také lehčí než „starší“ dvanáctistovka. Později dostane tříválec i Fabia. Je možné, že se objeví i pod kapotou SUV Škoda Kodiaq, příbuzný Seat Ateca ho má.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků