Škoda se připravuje na tříválec 1.0 TSI. Octavii už nekoupíte s 1.2 TSI 81 kW

Přechod na tříválec je vynucen snahou snížit normované emise CO2 a spotřebu paliva. Automobilka už z ceníku vyřadila silnější provedení motoru 1.2 TSI 81 kW.
Škoda se připravuje na tříválec 1.0 TSI. Octavii už nekoupíte s 1.2 TSI 81 kW

Tříválec 1.0 TSI zamíří pod kapotu třetí generace Škody Octavia zhruba v polovině tohoto roku. Automobilka už se na to připravuje a z ceníku i internetového konfigurátoru vyřadila silnější provedení motoru 1.2 TSI 81 kW. Slabší verzi dvanáctistovky stále ještě koupíte.

Tříválec 1.0 TSI se postupně rozšiřuje celým koncernem VW a nahrazuje právě motor 1.2 TSI. Ten proslul na počátku výroby závadami rozvodových řetězů, ale v červenci 2011 byla zavedena modernizovaná verze se silnějším a odolnějším řetězem.

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

Motory 1.4 TSI a 1.8 TSI také hrají nyní v koncernových automobilech svou labutí píseň, neboť Volkswagen připravuje nový čtyřválec 1.5 TSI, který je nahradí. Tříválec 1.0 TSI pak zastoupí základní motorizace včetně 1.2 TSI. Stejný osud se týká i motoru 1.6 TDI, ten také nahradí patnáctistovka.

Přechod na tříválec 1.0 TSI (ten by měl v Octavii nabídnout výkon 85 kW a točivý moment až 200 Nm) je vynucen snahou snížit normované emise CO2 a spotřebu paliva. Nový motor bude také lehčí než „starší“ dvanáctistovka. Později dostane tříválec i Fabia. Je možné, že se objeví i pod kapotou SUV Škoda Kodiaq, příbuzný Seat Ateca ho má.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků