Škoda se připravuje na tříválec 1.0 TSI. Octavii už nekoupíte s 1.2 TSI 81 kW

Přechod na tříválec je vynucen snahou snížit normované emise CO2 a spotřebu paliva. Automobilka už z ceníku vyřadila silnější provedení motoru 1.2 TSI 81 kW.
Škoda se připravuje na tříválec 1.0 TSI. Octavii už nekoupíte s 1.2 TSI 81 kW

Tříválec 1.0 TSI zamíří pod kapotu třetí generace Škody Octavia zhruba v polovině tohoto roku. Automobilka už se na to připravuje a z ceníku i internetového konfigurátoru vyřadila silnější provedení motoru 1.2 TSI 81 kW. Slabší verzi dvanáctistovky stále ještě koupíte.

Tříválec 1.0 TSI se postupně rozšiřuje celým koncernem VW a nahrazuje právě motor 1.2 TSI. Ten proslul na počátku výroby závadami rozvodových řetězů, ale v červenci 2011 byla zavedena modernizovaná verze se silnějším a odolnějším řetězem.

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

Motory 1.4 TSI a 1.8 TSI také hrají nyní v koncernových automobilech svou labutí píseň, neboť Volkswagen připravuje nový čtyřválec 1.5 TSI, který je nahradí. Tříválec 1.0 TSI pak zastoupí základní motorizace včetně 1.2 TSI. Stejný osud se týká i motoru 1.6 TDI, ten také nahradí patnáctistovka.

Přechod na tříválec 1.0 TSI (ten by měl v Octavii nabídnout výkon 85 kW a točivý moment až 200 Nm) je vynucen snahou snížit normované emise CO2 a spotřebu paliva. Nový motor bude také lehčí než „starší“ dvanáctistovka. Později dostane tříválec i Fabia. Je možné, že se objeví i pod kapotou SUV Škoda Kodiaq, příbuzný Seat Ateca ho má.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 59 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků